Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, a powiedzcie mi, czy nieszczelny EGR moze powodowac slabsza moc auta ?

Ja u siebie zaślepiłem EGR bo też puszczał olej i mam z tym święty spokój. Przy AWX-ie nawet błędu nie wywala autko jeździ normalnie.

Opublikowano

tylko niestety, nawet po wymianie mam ten sam problem co Ty - przed czyszczeniem i wymianą auto mi szarpało itp, teraz jest wszystko ok ale błędu nie mogę skasować :/

Ogarnąłeś ten problem?

Wywala mi co chwilę check engine. Stwierdzono problem z recyrkulacją spalin. Mechanik odradził wymianę EGR bo może nie przynieść skutków. Myślę, żeby wyczyścić EGR a co jeśli zrobię to nie potrzebnie? Da się jakoś pozbyć tego błędu?

Opublikowano

EGR zaślepiony, wszystko super ale w nowszych rocznikach (powyzej 2002/3) pojawia się błąd i zapala kontrolka silnika na desce. Na forum tylko sugestie ze mozna wylaczyc przy okazji chipowania.

Ale przy okazji korekcji dawki paliwa udało mi się go usunac na stałe

select/engine/login/12233/adaptacja/kanał 05

wybieramy Engine

11 - login

dla 1.9TDI jest 12233

10 - adaptacja

W adaptacji

"3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie) "

ustawiamy wartość maksymalną na ile VAG pozwoli - BŁĄD EGR nie powraca (tydzień już tak jeżdze)

(miałem na próbę ustawioną wartość minimalną ale błąd nastepnego dnia wrócił)

Inne pozycje w adaptacji:

1 wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu

2 ustawiamy wolne obroty silnika

3 wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie)

4 nie

5 dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa

--

Nie wiem czy jest dopuszczalne działanie, ale działa;)

jezeli ktos widzi jakies przeciwskazania do takiego wysterowania EGR, niech da info

Witaj. Czy po dłuższym użytkowaniu niż opisywany tydzień, błąd egr wysoczył? ustawienie możliwych do zapisania granicznych wartości ma jakiś negatywny skutek?

Opublikowano

Witam, od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B6 z końca 2004 roku z silnikiem 1.9TDI 116km o kodzie BKE, zauważyłem iż poci mi się EGR, zakupiłem zaślepki żeby go zaślepić i teraz pytanie czy trzeba coś jeszcze usuwać VAGiem ? Czy wystarczy go zaślepić i już koniec ?

Robiłem mały test rozgrzałem auto do 90 stopni, zaślepiłem go (oparzyłem palce, no cóż bywa) przejechałem się nim tak z 3-4km i kręciłem go cały czas wysoko i nie zapaliło się nic ale kultura pracy silnika zupełnie inna, pracuje bardziej spokojnie i jest bardziej elastyczny, potem zdjąłem zaślepki bo nie chciałem nic zepsuć tylko sprawdzić, ale wole mieć pewność że nic się nie stanie bo niedługo mam wyjazd (600km) i nie chce żeby przytrafiła mi się jakaś przygoda.

Opublikowano

EGR powinieneś wyłączyć programowo.

Opublikowano

Nie wiem jak Wy, ale ja już dawno ograniczyłem trochę dopalanie spalin (EGR), fajnie to widać w wartościach mierzonych jak zmienia się dawka powietrza przy regulowaniu wartości adaptacji. Może to nie wiele, ale zawsze więcej czystego powietrza na silnik i mniejsze zasyfianie dolotu. U mnie max możliwą wartośćią było 33638.

Opublikowano

Około miesiąca temu przy okazji regeneracji turbawki zrobiłem porządek z EGR (u mnie dosłownie lało się ciurkiem po całym boku silnika że zostawiał wszędzie plamy na postoju). EGR wymontowałem wraz z chłodniczką spalin, w jego miejsce wstawiłem solidną flanszę, do tego czyszczenie, nowe uszczelki, dobrej jakości zaślepki z grubej blaszki, wężyków podciśnienia nie ucinałem w przypadku jakbym chciał ponownie montować zawór tylko je zatkałem, tak samo chłodnicę spalin trzymam w garażu. Mam AVF z końcówki 2004 więc wiadomo, że pojawił się CHECK na desce. Próbowałem tak jak wyżej zmieniać wartość w ustawieniach EGR, max dało się 33638. Po tym czasem na jakiś czas błąd znika ale i tak powraca. Po zapytaniu o programowe wyłączenie go w sofcie w kilku miejscach dostałem informację o koszcie wahającym się od 200 do 350 PLN więc dałem sobie spokój. Denerwuje mnie ten świecący się błąd na desce trochę. Jeżeli chodzi o efekty i odczucia po całej robocie to nie zauważyłem zbytnio jakichś zalet braku EGR, wydaje się iż z dołu jest żwawszy ale być może to efekt świeżej turbiny.
Jeżeli chodzi o minusy:
--silnik wolniej się nagrzewa przez co spalanie wzrasta - teraz mamy 20-35 stopni na plusie więc to nie jest jeszcze problem (już zauważyłem minimalnie większe spalanie, a co dopiero jak będzie -15 stopni wtedy zanim się nagrzeje silnik to na krótszych odcinkach nawet szyba nie rozmarźnie...)
--przez brak klapy gaszącej silnikiem mocniej telepnie przy gaszeniu, niektórym może to przeszkadzać

--spaliny są bardziej gryzące na postoju

--silnik na biegu jałowym ma twardszą bardziej klekoczącą pracę (i to nie tylko moje spostrzeżenie)

Póki co jeżdżę ale rozważam zakup EGRa i jego ponowne zamontowanie na dłuższy czas będzie spokój.

Opublikowano

Ok, a jakiego Vaga kupić bo mam z 2004roku auto i miesiąc 7 chyba, bo na necie pisze że te kable są do 2004 roku i nie wiem czy taki zwykły kabel się nada czy trzeba do nowszych wersji.

Opublikowano

Bledy jako tako nie da sie ominac vagiem, mozna zrobic tak jak kolega opisal ale zadko daje to efekt wiec zostaje tylko u tunera.

Do rocznika 2002 zaslepia sie egr, odcina podcisnienie ale zostawia sie sam n18 i nie wywala bledu.

Opublikowano (edytowane)

Do samej podstawowej diagnostyki, odczytu i kasowania błędów, niektórych adaptacji itp wystarczy interfejs od Viakena i VCDS-Lite 1.2, ja taki mam i na moje potrzeby wystarcza (niby do 2004 roku auta obsługuje, podłączałem A6 C6 z 2004 i też chulał, A6 C6 z 2005 miał problem)
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html

Bardziej zaawansowane rzeczy jedynie przy interfejsach za znacznie większe pieniądze

Edytowane przez Rafft98
Opublikowano

Witam, jak w temacie.

Auto dymi na czarno. Egr mocno brudny wiec na srode jestem umowiony na czyszczenie i tu pytanie. Czy tylko go wyczyscic czy rowniez dodatkowo zaslepic, czy samo czyszczenie pomoze? Wiem ze jesli cieknie z klapy gaszacej to nie moge zaslepic. Czy mechanik mi to dokladnie sprawdzi? Co jesli zaslepi a klapa gaszaca będzie ciekla? Prosze o porady.

Opublikowano

u ciebie jak zaślepisz to wywali checka

Opublikowano

Czyli samo czyszczenie? Pomoze to na jakis czas?

Opublikowano (edytowane)

raczej nie wiele pomoże ale warto spróbować a nuż coś z tego wyjdzie. U mnie w B6 przestało dymić ale po zaślepieniu. Kolektor dolotowy też był wyczyszczony.

Edytowane przez pięknyzadek
Opublikowano

A czemu ma mi wywalic checka?

Opublikowano

poszukaj na forum, zdaje się w, że w 2003 coś zmienili w oprogramowaniu.

Opublikowano

W sumie fisa nie mam kolorowego, nie wiem czy to ma znaczenie. Wiec nie wiem czy tylko czyścić czy zaslepiac tez...

Opublikowano

pasowało by bez względu zaślepić. Poczekaj chwilę, może się ktoś przypałęta na forum co ma taki rocznik jak twój i będzie wszystko wiadomo

Opublikowano

Jak ma modelowy 2004 to wywali jak nie to nie, zaślepiaj.

Opublikowano

05.2003 to co zaślepiać? A co jesli leci z klapy gaszacej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...