Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 16.03.2017 o 19:08, cabanmat napisał:

Odradzał zakup zamienników.. ponąć po chwili też się pocą... najlepiej nowy ori.. ale cena.. wiadmo... 800zł...

Nie polecał też zaślepiać ze względu później na brak klapy gaszącej

Jakie 800 zł ? Oryginalne wahlera Hammer na forum sprzedaje po 350 zł.  

Opublikowano

Ori w sensie z serwisu Audi ze znaczkiem oooo

Opublikowano

ZaslepiLem dosyć dużo egrow i według mnie przy sprawnym silniku nie ma żadnych zmian w dynamice silnika. Czy zmienia się dźwięk ? Poniekąd nie bo z tego co pamiętam na jałowym egr i tak jest zamknięty wiec dźwięk jest ten sam i działa efekt "placebo". 

Różnice w mocy wynikają z odepchania dolotu a druga sprawa to po odpieciu egr zostaje więcej podciśnienia w sterowaniu i przy kulejacym układzie na turbo nie idzie powiedzmy 0,5bar tylko 0,64 i turbo szybciej wstaje. 

 

 

Opublikowano

A te dziurki to serio zaslepic nitownica(nitami) ? Bo wężyk od grzybka zatkalem a tych dziurek jeszcze nie bo nie mam obecnie nitownicy.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Jeśli nie leci z nich olej to nic nie rób bo nie ma to na nic wpływu.  

Opublikowano

No wlasnie leciał olej więc go zaslepilem. To zatkało też te dziurki.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Zawartość dodana 0 minutes later
No wlasnie leciał olej więc go zaslepilem. To zatkam też te dziurki.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka





Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Wiec i tak egr jest uszkodzony wiec zaslepic co chcesz tak aby nie leciało. 

Opublikowano

Panowie jezeli egr padnie to ok mozna go zaslepic, ale jesli dziala to zaslepianie go nie ma sensu. Po zaslepieniu sprawnego nie bedzie zadnych plusów, tylko twardziej pracujacy silnik i dluzej się nagrzewajacy do temp roboczej.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nawet wyjęcie węża z egra i wsadzenie w niego śruby i juz silnik pracuje twardziej bo tak mialem.u siebie włozylem go zpowrotem i jest ciszej

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Do tego zauwazalie wolniej się nagrzewa. Poki jest sprawny nie ma sensu. Mocy tez z tego nie będzie

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

wymieniał ktoś u siebie te uszczelnienia? mi się poci przy ośce klapy gaszacej wiec bede wymieniał, może będzie lepiej :)

 

Opublikowano

Przy ośce widać, że to ma sens bo nawet idzie to zrobić bezinwazyjnie ;) Ale już grzybek to chyba by trzeba uszcelniać, nie wiem czy potem samo zaklepanie po rozebraniu wystarczy.  Ale spróbować można - cena takiej regeneracji w porównaniu do nowego zapewne śmieszna... 

Opublikowano
Przy ośce widać, że to ma sens bo nawet idzie to zrobić bezinwazyjnie [emoji6] Ale już grzybek to chyba by trzeba uszcelniać, nie wiem czy potem samo zaklepanie po rozebraniu wystarczy.  Ale spróbować można - cena takiej regeneracji w porównaniu do nowego zapewne śmieszna... 

Na allegro uszczelniacze 4zl sztuka wiec można sprawdzić :-)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mam zamiar czyścić EGR ale postanowiłem najpierw zdiagnozować go poprzez 

VAG, może pomożecie ocenić jak to wygląda (to moje pierwsze logi więc nie wiem czy są dość czytelne, program zapisał mi je jako plik exel)

logi egr.txt

Opublikowano

Jest OK :)

Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Wykonana diagnostyka po wyczyszczeniu zaworu EGR potwierdziła, że ten zabieg jest skuteczny !!!!!.

Podaje najpierw wartości najniższe dla pozycji ON i i najwyższe dla pozycji OFF zaworu jakie w trakcie diagnozy zarejestrował VAG.

Wartości przed zabiegiem czyszczenia :

ON - 215.6

OFF - 465.5

Wartości po zabiegu czyszczenia:

ON - 235.2

OFF - 480.2

Teraz podaję wartości średnie dla pozycji ON i OFF zaworu.

Przed zabiegiem czyszczenia:

ON - 223.92

OFF - 435.40

Po zabiegu czyszczenia:

ON - 253,26

OFF - 455.28

 

* UWAGA w przypadku mojego auta zbytecznym okazał się zakup uszczelek rur ciśnieniowych ( 3C0145117F ) najzwyczajniej mam takie rozwiązanie ,w którym te uszczelki nie występują (silnik AVB, rok 2002). Pozostaje ustalić dlaczego :eusathink:(Chyba jest jakaś nieścisłość w katalogach i  w moim aucie idą "zwykłe" rury na opaski i tyle :read:)

rura doladowania.jpg

Edytowane przez kirbag
Opublikowano

gdzie można taniej zamówić uszczelki z pierwszego posta? ASO Warszawa Radzymińska (Krotoski Cichy) takie ceny i czasu realizacj:

Uszczelka kolektora ssącego - 028129717D – 38zł brutto – 1-2 dni

O-ring na łączeniu EGR - Kolektor - N90927302 – 17zł brutto – 1-2 dni

Uszczelka rurki łączącej (od dołu EGR) - 069131547D – 17,55 zł brutto – 1-2 dni

Uszczelka rurki łączącej (drugi koniec rurki) - 038131547A - 03l131547d – 17,55 zł brutto – mamy na miejscu

3C0145117F - 2 sztuki – 21zł brutto/ szt. – 1-2 dni.

Znajdę gdzieś taniej np wysyłkowo w jednym punkcie?

 

Opublikowano

Witam. Niedawno zaślepiłem EGR w A4 B6 1.9tdi AVF 130km. 2004r. Dużo czytałem o tym przed podjęciem się tej czynności. Trochę było minusów ale w większości plusów. Jakie są moje odczucia po zaślepieniu EGR? Jedni twierdzą, że silnik chodzi "twardziej" - nie zauważyłem żadnych zmian w dźwięku silnika, chodzi tak samo. Twierdzą, że więcej pali - nie, nie pali więcej. Nie dymi, przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Twierdzą, że dłużej nagrzewa się silnik- obecnie są ciepłe dni, silnik nagrzewa się tak samo jak przed zaślepieniem EGR, zobaczymy jak bedzie zimą. Zauważyłem, że silnik jest trochę żwawszy, lepiej reaguje na pedał gazu, nie jest to jakaś powalająca różnica, ale zauważalna. Nie ma żadnych błędów na kompie. Zaślepiłem jedną zaślepka zakupioną na allegro i zaślepiłem wężyk który steruje EGRem. Nie wyrzucałem zaworu z powodu klapy gaszącej, nie ma szarpania silnikiem przy wyłączaniu. Podkreślam, to tylko moje odczucia, mój samochód tak zareagował na zaślepienie zaworu. Osobiście polecam. Pozdrawiam.

 

Opublikowano

U siebie w bke zaslepiłem blaszką z dziurką 8mm, dzięki dziurce nie wywala błędu. A przy tym same plusy. Nie pali więcej, moc odczuwalnie lepsza, ogólnie silnik pracuje jakoś tak lepiej i stabilniej. I co ważne u mnie po zaślepieniu zaczął miękko gasnąć za kazdym razem z czym wcześniej było różnie.

To świadczy tylko o zepsutym egrze. Jestem zdania że jak jest całkowicie sprawny to nie ma sensu go zaslepiac.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...