szuszek83 Opublikowano 24 Października 2017 Opublikowano 24 Października 2017 W dniu 18.10.2017 o 13:51, kamil-vag napisał: Jak dałeś pełne zaślepki, zarówno na dole jaki na górze łącznika EGR z kolektorem wydechowym, to wężyk może zostać na zaworze. Mimo otwarcia i tak nie będzie dopuszczał spalin... Jednak nie mozna zostawic nadal pracujacego zaworu egr, bo powyzej 1700 obr wydobywa sie dzwiek zarzynanej turbiny
kamil-vag Opublikowano 24 Października 2017 Opublikowano 24 Października 2017 A jak ściągasz ten wężyk, to go zaślepiasz śrubką czy czym tam ? ? ? Dziwne to co piszesz... Być może membrana EGR-a już była dziurawa i zasysało lewiznę ? Wtedy musiałbyś też zaślepić metalowy króciec na EGR... Przy sprawnym EGR nie powinno być czegoś takiego bo zaślepieniu go - tym bardziej, że dałeś podkładkę na górze i na dole... Nie zaklejałeś w nim dziurek ? ? ?
szuszek83 Opublikowano 24 Października 2017 Opublikowano 24 Października 2017 (edytowane) 2 godziny temu, kamil-vag napisał: A jak ściągasz ten wężyk, to go zaślepiasz śrubką czy czym tam ? ? ? Dziwne to co piszesz... Być może membrana EGR-a już była dziurawa i zasysało lewiznę ? Wtedy musiałbyś też zaślepić metalowy króciec na EGR... Przy sprawnym EGR nie powinno być czegoś takiego bo zaślepieniu go - tym bardziej, że dałeś podkładkę na górze i na dole... Nie zaklejałeś w nim dziurek ? ? ? Tak zaslepilem wezyk srubką, i założyłem krotki wezyk na zawor egr i tez zaslepilem śrubką i teraz cisza. Tak zaslepki byly z podkladkami i na dole i u góry i to wydaje mi sie ze szczelne jest. Egr byl sprawny przed odlaczeniem go, bo jeszcze go sprawdzalem po wyczyszczeniu dużą strzykawką. Widać gdy zawór pracuje i rurka od egr jest wyjęta i otwory zaślepione to powietrze które jest w obiegu i trafia na otwarty zawór to powietrze tam wpada w jakis rezonans i powoduje dziwny dziwięk przypominajacy gwizdanie. Edytowane 24 Października 2017 przez szuszek83
IKMA Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 A ja mam troszkę inne pytanie, czy mozna użyć czegoś takiego w zamian za uszkodzony EGR http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-b6-a6-c5-passat-b5-sharan-1-9tdi-i6734615923.html ??? Ma to sens wytrzymania kilkudziesięciu tyś km?
kamil-vag Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 Mechanicznie wytrzyma, ale o uszczelnienia bym się już bał [emoji14] a EGR "psuje się" bo albo puszczają uszczelniacze na ośce klapy gaszącej, lub ośce grzybka domykającego - wtedy są wycieki oleju, albo dziurawi się membrana i grzybek domykający przestaje działać...
Osiollekk Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 Panowie, a kto mi powie, po co do chlodniczki dochodzi podcisnienie? Kiedyś czytałem, że ma to sterować zaworkiem który otwiera albo zamyka obieg spalin przez chlodniczke (kiedy egr jest zamknięty to i ten zawór się zamyka, i chłodniczka się nie zużywa), ale mając dwie chłodniczki na stole, i dmuchając w nie, obieg jest otwarty cały czas, czy podciśnienie jest i sztanga jest zassana, czy nie... Wyjaśni mi to ktoś? Czy może muszą iść spaliny, wtedy wytwarza się ciśnienie i zawór może dopiero pracować? silnik 2.0, konkretnie BRD
kamil-vag Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 6 godzin temu, Osiollekk napisał: Panowie, a kto mi powie, po co do chlodniczki dochodzi podcisnienie?
Osiollekk Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 Ok, więc zgadza się to, że podciśnienie steruje klapką, i puszcza spaliny przez chłodniczke albo nie. Ale dlaczego u mnie w dwóch chłodniczkach wyjętych na stół, przy symulowaniu podciśnienia, ruchu sztangi góra dół, przepływ „spalin” przed chlodniczke się nie zmienil? To mnie zastanawia
kamil-vag Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 Nie maiłem z tym styczności, ale na zdrowy rozum, przepływ spalin jest zawsze, tylko albo krótszym obiegiem bez chłodzenia, albo dłuższym z chłodzeniem spalin... @piotrsob1 Wspomóż, bo Ty masz chyba to u siebie nawet w BWP ? No i ogólnie znasz lepiej ten 2.0 TDI
piotrsob1 Opublikowano 9 Listopada 2017 Opublikowano 9 Listopada 2017 Mojemu BPW jest bliżej do AVF-a niż do BRD Z racji tego że 16V mają kolektory ssący i wydechowy po przeciwnych bokach głowicy to cały osprzęt głowicy jest całkiem inny i nie ma sensu go porównywać W dniu 8.11.2017 o 10:41, Osiollekk napisał: Panowie, a kto mi powie, po co do chlodniczki dochodzi podcisnienie? Kiedyś czytałem, że ma to sterować zaworkiem który otwiera albo zamyka obieg spalin przez chlodniczke (kiedy egr jest zamknięty to i ten zawór się zamyka, i chłodniczka się nie zużywa), ale mając dwie chłodniczki na stole, i dmuchając w nie, obieg jest otwarty cały czas, czy podciśnienie jest i sztanga jest zassana, czy nie... Wyjaśni mi to ktoś? Czy może muszą iść spaliny, wtedy wytwarza się ciśnienie i zawór może dopiero pracować? silnik 2.0, konkretnie BRD Ten zawór sterowany podciśnieniowo nie powoduje zamknięcia przepływu spalin przez chłodniczkę, tylko otwiera i zamyka przepływ spalin przez bypas , by w zależności od potrzeb spaliny były chłodzone lub nie
Osiollekk Opublikowano 11 Listopada 2017 Opublikowano 11 Listopada 2017 Ale to znaczy, że egr wpuszcza albo mega gorące spaliny do komory spalania albo schłodzone?
piotrsob1 Opublikowano 11 Listopada 2017 Opublikowano 11 Listopada 2017 (edytowane) 5 godzin temu, Osiollekk napisał: Ale to znaczy, że egr wpuszcza albo mega gorące spaliny do komory spalania albo schłodzone? No generalnie można by tak powiedzieć, tylko że do cylindrów nie idą same spaliny , tylko ich mieszanka ze świeżym powietrzem, proporcjami poprzez zawór EGR steruje ECU tak, by nadmiar tlenu był niewielki, ( 1,5 do 3 % jak dobrze pamiętam ) W czasie rozgrzewania zimnego silnika nie chłodzone spaliny kierowane do EGR-a ( szczególnie w bardzo niskich temperaturach ) zdecydowanie poprawiają kulturę pracy silnika i skład spalin. Przy rozgrzanym silniku z kolei zależy by ładunek napełniający cylindry miał możliwie niską temperaturę , dla tego spaliny zanim trafią do EGR-a są przepuszczane przez dłuższy obieg w chłodniczce Edytowane 11 Listopada 2017 przez piotrsob1
Osiollekk Opublikowano 11 Listopada 2017 Opublikowano 11 Listopada 2017 No ok, mniejsza o ten zawór. I tak wszystko mam zaślepione a płyn chłodniczy idzie w bypass. I myśle, że wyjdzie to na plus silnikowi. Jednak świeże powietrze jest lepsze niż spaliny. A co do nagrzewania to starsze silniki nie miały chłodniczki a jeżdzą do tej pory
kamil-vag Opublikowano 11 Listopada 2017 Opublikowano 11 Listopada 2017 Jeżdżą do tej pory, ale jak jest zimno to zapewne lepiej trzymają temperaturę auta z chłodniczką niż auta bez tego układu, szczególnie na postoju... Także wszystko ma swoje plusy i minusy...
ŁukaszPłock Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 (edytowane) Panowie mam zamiar zakupić gruszkę do egr , niestety próba naprawy membrany klejem nieudana. I pytanie czy taka podejdzie http://allegro.pl/silownik-gruszka-egr-audi-a4-b5-b6-a6-c5-1-9-tdi-i6760976052.html na alledrogo sa niby takie same a ceny różne 90,115,135 . Pomożecie dokonać wyboru? Czy moze cos takiego kupic? http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-b6-a6-c5-passat-b5-sharan-1-9tdi-i6399906021.html?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTMwNTMyNDUAMjUyODc1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=4a8f0c60-adba-4564-94e6-3a9b091c8b69 Edytowane 14 Listopada 2017 przez ŁukaszPłock
kamil-vag Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 Skoro EGR działa poprawnie to nie widzę sensu kupowania całego zaworu, ze względu na uszkodzony siłownik klapy gaszącej... Chyba, że Ci już cieknie itp...
ŁukaszPłock Opublikowano 14 Listopada 2017 Opublikowano 14 Listopada 2017 (edytowane) Odpukać , działa prawidłowo. Więc kupię tylko gruchę. A więc wymieniłem i jestem bardzo zadowolony nic nie buja przy gaszeniu. Edytowane 20 Listopada 2017 przez ŁukaszPłock
ŁukaszPłock Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 Dziś podczas próby zrobienia logów wystrzelił mi wąż dochodząc do egr, może ma ktoś tą zawleczke sprężynową,moja pękła...albo jakiś patent na spadający wąż?
lukaszooo Opublikowano 21 Listopada 2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 nowy oring i nowa zawleczka i będzie ok.
ŁukaszPłock Opublikowano 22 Listopada 2017 Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) 15 godzin temu, lukaszooo napisał: nowy oring i nowa zawleczka i będzie ok. Dzięki kolego. a tu nr katalogowe gdyby ktoś potrzebował: 1J0145769B - klamra mocująca 3B0145834P wąż ciśnieniowy 3C0145117F - pierscien(o-ring) uszczelniający 57,85mm Edytowane 22 Listopada 2017 przez ŁukaszPłock
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się