Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 18.10.2017 o 13:51, kamil-vag napisał:

Jak dałeś pełne zaślepki, zarówno na dole jaki na górze łącznika EGR z kolektorem wydechowym, to wężyk może zostać na zaworze. Mimo otwarcia i tak nie będzie dopuszczał spalin...

Jednak nie mozna zostawic nadal pracujacego zaworu egr, bo powyzej 1700 obr wydobywa sie dzwiek zarzynanej turbiny

Opublikowano

A jak ściągasz ten wężyk, to go zaślepiasz śrubką czy czym tam ? ? ? Dziwne to co piszesz... Być może membrana EGR-a już była dziurawa i zasysało lewiznę ?  Wtedy musiałbyś też zaślepić metalowy króciec na EGR... 

Przy sprawnym EGR nie powinno być czegoś takiego bo zaślepieniu go - tym bardziej, że dałeś podkładkę na górze i na dole... Nie zaklejałeś w nim dziurek ? ? ? 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, kamil-vag napisał:

A jak ściągasz ten wężyk, to go zaślepiasz śrubką czy czym tam ? ? ? Dziwne to co piszesz... Być może membrana EGR-a już była dziurawa i zasysało lewiznę ?  Wtedy musiałbyś też zaślepić metalowy króciec na EGR... 

Przy sprawnym EGR nie powinno być czegoś takiego bo zaślepieniu go - tym bardziej, że dałeś podkładkę na górze i na dole... Nie zaklejałeś w nim dziurek ? ? ? 

Tak zaslepilem wezyk srubką, i założyłem krotki wezyk na zawor egr i tez zaslepilem śrubką i teraz cisza.

Tak zaslepki byly z podkladkami i na dole i u góry i to wydaje mi sie ze szczelne jest.

Egr byl sprawny przed odlaczeniem go, bo jeszcze go sprawdzalem po wyczyszczeniu dużą strzykawką. 

Widać gdy zawór pracuje i rurka od egr jest wyjęta i otwory zaślepione to powietrze które jest w obiegu i trafia na otwarty zawór to powietrze tam wpada w jakis rezonans i powoduje dziwny dziwięk przypominajacy gwizdanie.

Edytowane przez szuszek83
Opublikowano

Mechanicznie wytrzyma, ale o uszczelnienia bym się już bał [emoji14] a EGR "psuje się" bo albo puszczają uszczelniacze na ośce klapy gaszącej, lub ośce grzybka domykającego - wtedy są wycieki oleju, albo dziurawi się membrana i grzybek domykający przestaje działać...

Opublikowano

Panowie, a kto mi powie, po co do chlodniczki dochodzi podcisnienie?
Kiedyś czytałem, że ma to sterować zaworkiem który otwiera albo zamyka obieg spalin przez chlodniczke (kiedy egr jest zamknięty to i ten zawór się zamyka, i chłodniczka się nie zużywa), ale mając dwie chłodniczki na stole, i dmuchając w nie, obieg jest otwarty cały czas, czy podciśnienie jest i sztanga jest zassana, czy nie...

Wyjaśni mi to ktoś? Czy może muszą iść spaliny, wtedy wytwarza się ciśnienie i zawór może dopiero pracować?

silnik 2.0, konkretnie BRD

Opublikowano
6 godzin temu, Osiollekk napisał:

Panowie, a kto mi powie, po co do chlodniczki dochodzi podcisnienie?

Bez tytułu.png

Opublikowano

Ok, więc zgadza się to, że podciśnienie steruje klapką, i puszcza spaliny przez chłodniczke albo nie.

Ale dlaczego u mnie w dwóch chłodniczkach wyjętych na stół, przy symulowaniu podciśnienia, ruchu sztangi góra dół, przepływ „spalin” przed chlodniczke się nie zmienil? To mnie zastanawia :) 

Opublikowano

Nie maiłem z tym styczności, ale na zdrowy rozum, przepływ spalin jest zawsze, tylko albo krótszym obiegiem bez chłodzenia, albo dłuższym z chłodzeniem spalin... 

@piotrsob1 Wspomóż, bo Ty masz chyba to u siebie nawet w BWP ? No i ogólnie znasz lepiej ten 2.0 TDI ;) 

Opublikowano

Mojemu BPW jest bliżej do AVF-a niż do BRD :decayed:

Z racji tego że 16V mają kolektory ssący i wydechowy po przeciwnych bokach głowicy to cały osprzęt głowicy jest całkiem inny i nie ma sensu go porównywać:hi:

W dniu 8.11.2017 o 10:41, Osiollekk napisał:

Panowie, a kto mi powie, po co do chlodniczki dochodzi podcisnienie?
Kiedyś czytałem, że ma to sterować zaworkiem który otwiera albo zamyka obieg spalin przez chlodniczke (kiedy egr jest zamknięty to i ten zawór się zamyka, i chłodniczka się nie zużywa), ale mając dwie chłodniczki na stole, i dmuchając w nie, obieg jest otwarty cały czas, czy podciśnienie jest i sztanga jest zassana, czy nie...

Wyjaśni mi to ktoś? Czy może muszą iść spaliny, wtedy wytwarza się ciśnienie i zawór może dopiero pracować?

silnik 2.0, konkretnie BRD

Ten zawór sterowany podciśnieniowo nie powoduje zamknięcia przepływu spalin przez chłodniczkę, tylko otwiera i zamyka przepływ spalin przez bypas , by w zależności od potrzeb spaliny były chłodzone lub nie :whistling:

Opublikowano

Ale to znaczy, że egr wpuszcza albo mega gorące spaliny do komory spalania albo schłodzone? 

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Osiollekk napisał:

Ale to znaczy, że egr wpuszcza albo mega gorące spaliny do komory spalania albo schłodzone? 

No generalnie można by tak powiedzieć, tylko że do cylindrów nie idą same spaliny , tylko ich mieszanka ze świeżym powietrzem, proporcjami poprzez zawór EGR steruje ECU tak, by nadmiar tlenu był niewielki, ( 1,5  do 3 % jak dobrze pamiętam ) :hi:

W czasie rozgrzewania zimnego silnika nie chłodzone spaliny kierowane do EGR-a ( szczególnie w bardzo niskich temperaturach ) zdecydowanie poprawiają kulturę pracy silnika i skład spalin.

Przy rozgrzanym silniku z kolei zależy by ładunek napełniający cylindry miał możliwie niską temperaturę , dla tego spaliny zanim trafią do EGR-a są przepuszczane przez  dłuższy obieg w chłodniczce :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No ok, mniejsza o ten zawór. I tak wszystko mam zaślepione a płyn chłodniczy idzie w bypass. I myśle, że wyjdzie to na plus silnikowi. Jednak świeże powietrze jest lepsze niż spaliny. A co do nagrzewania to starsze silniki nie miały chłodniczki a jeżdzą do tej pory 

Opublikowano

Jeżdżą do tej pory, ale jak jest zimno to zapewne lepiej trzymają temperaturę auta z chłodniczką niż auta bez tego układu, szczególnie na postoju...

 

Także wszystko ma swoje plusy i minusy...

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam zamiar zakupić gruszkę do egr , niestety próba naprawy membrany klejem nieudana. 

I pytanie czy taka podejdzie http://allegro.pl/silownik-gruszka-egr-audi-a4-b5-b6-a6-c5-1-9-tdi-i6760976052.html na alledrogo sa niby takie same a ceny różne 90,115,135 . Pomożecie dokonać wyboru?

Czy moze cos takiego kupic?

http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-b6-a6-c5-passat-b5-sharan-1-9tdi-i6399906021.html?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTMwNTMyNDUAMjUyODc1AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=4a8f0c60-adba-4564-94e6-3a9b091c8b69

Edytowane przez ŁukaszPłock
Opublikowano

Skoro EGR działa poprawnie to nie widzę sensu kupowania całego zaworu, ze względu na uszkodzony siłownik klapy gaszącej... Chyba, że Ci już cieknie itp...

Opublikowano (edytowane)

Odpukać , działa prawidłowo. Więc kupię tylko gruchę. 

A więc wymieniłem i jestem bardzo zadowolony nic nie buja przy gaszeniu. 

Edytowane przez ŁukaszPłock
Opublikowano

Dziś podczas próby zrobienia logów wystrzelił mi wąż dochodząc do egr, może ma ktoś tą zawleczke sprężynową,moja pękła...albo jakiś patent na spadający wąż? 

Opublikowano

nowy oring i nowa zawleczka i będzie ok.

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, lukaszooo napisał:

nowy oring i nowa zawleczka i będzie ok.

Dzięki kolego.

a tu nr katalogowe gdyby ktoś potrzebował:

1J0145769B - klamra mocująca

3B0145834P wąż ciśnieniowy

3C0145117F - pierscien(o-ring) uszczelniający 57,85mm

Edytowane przez ŁukaszPłock

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...