?ukaj Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Ciekawy jestem czy nóżki są jakoś podpisane typu 1,2,3 ? bo znalazłem opis i nóżki po kolei są to 1-Gate-Brama ( | na tranzystorze) 2-Drain-Odprowadzenie (tam gdzie strzałeczka z tranzystora) 3-Source-Źródło (Sygnał) Jeżeli są , to z podłączeniem będzie banał No ale cóż i tak trzeba swoje zrobić.
soulmaster3m Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Ciekawy jestem czy nóżki są jakoś podpisane typu 1,2,3 ? bo znalazłem opis i nóżki po kolei są to 1-Gate-Brama ( | na tranzystorze) 2-Drain-Odprowadzenie (tam gdzie strzałeczka z tranzystora) 3-Source-Źródło (Sygnał) Jeżeli są , to z podłączeniem będzie banał No ale cóż i tak trzeba swoje zrobić. http://www.tme.eu/pl/Document/76ede5798701c13a63a3383b97ac68ae/irf530ns.pdf http://www.tme.eu/pl/Document/88b57e90c6312b68a9e960d20505fbe6/irf530n.pdf
fragless1 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Samo oznaczenie nóżek, to banał, bo zazwyczaj każda firma w ten sam sposób je układa i łatwo można zidentyfikować, która nóżka jest która. Tylko, że te tranzystory można podpiąć na kilka sposobów i w zależności od sposobu podpięcia, będzie wysyłał określony impuls. Specem od elektroniki nie jestem, ale poczytałem trochę i są z tym problemy. A orientuje się ktoś może, czy jest duża różnica między tranzystorem IRF530N a IRF530A?
zrywka Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Witka, koledzy. Od razu chciałem na samym początku przeprosić, że być może zadaję tendencyjne pytanie, ale darujcie nie jestem w stanie przeskocyć tych wszystkich stron, żeby odnaleźć odpowiedź, a wyszukiwarka w wątku nic mi nie znajduje. Oczywiście jestem już po konsultacji z kolegą soulmaster3m, ale nie pamiętał do końca jak jest. Już piszę o co chodzi. Ostatnio udało mi się kupić w świetnym stanie FIS VDO od Audi A6 C5 i niestety Angol. Mam jeszcze FIS Euro do A4 B5 ale z nędznym wyświetlaczem. Nie mam narazie możliwości wylutowania jednego wyświetlacza i zamiany, zatem musze pokombinować coś z tym angolem. Pierwsza rzecz to jak przerobić wsad tak by wskazówka od paliwa wskazywała poprawnie, a nie odwrotnie (wiem że albo to się robi modyfikując pływak, albo modyfikuje się wsad w Vag COmmanderze). A druga sprawa, to jak przestawić wskazania prędkościomierza po wymianie tarcz licznika z Angielskich na Europ - czy wystarczy tylko przekodować w Vag`u z Angola na Niemcy lub inne euro, czy również trzeba modyfikować wsad. Z góry bardzo dziękuję
soulmaster3m Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Więc tak, w angolu trzeba zrobić kilka rzeczy: 1) zmienić tarczę na KM/H, ale to oczywiste. 2) Zmiana wsadu. Jestem na 99% pewien, że zmiana kodowania tyczy się tylko sposobu wyświetlania a zmiana tarczy z angolowej na eu to już wsad. Dlatego pisałem Ci abyś podał jeszcze numery licznika. 3) Zmiana wyświetlania odometra w milach na kilometry. Wybieramy 0-Niemcy lub 1-reszta świata, ew inny kraj z prawostronnym ruchem w kilometrach jak chyba kanada gdzie będzie fajny gong po otwarciu drzwi, tak tak, po jakimś czasie wk***ia jak wszystko co brzęczy. Już nie pamiętam, ale chyba po tym kodowaniu zmienia się strona otwieranych drzwi kierowcy na FIS z prawych na lewe. Select 17 (Instrument Cluster) > Kodowanie -> Funkcja 07 xx?xx: Kraj / Country 0 – Niemcy 1 - Europa (EU) (do MY1999 łącznie) / Europe (EU) (through MY 1999) 1 – Reszta świata – ruch prawostronny (od MY2000) / Rest of World (left hand steering - RoW) (from MY 2000) 2 - USA (US) 3 - Kanada / Canada (CDN) 4 – Wielka Brytania (GB) / Great Britain (GB) 5 - Japonia (JP) / Japan (JP) (through MY 1999) 5 – Japonia – ruch prawostronny / Japan (left hand steering - JP) (from MY 2000) 6 – Arabia Saudyjska / Saudi Arabia (SA) 7 - Australia (AUS) / Australia (AUS) 8 - Reszta świata – ruch lewostronny / Rest of World (right hand steering - RoW) (from MY 2000) 9 – Japonia – ruch lewostronny / Japan (right hand steering - JP) (from MY 2000) 4) zmienić język komunikatów, angol będzie miał angielski, ale po wgraniu wsadu można mieć niemiecki, chyba, że ktoś woli "Brems licht" zamiast ładnych ikonek. -> Channel 04 (language) The displayed in connection with the navigation system language can be set as follows: 00001 - German (German) 00002 - English (English) 00003 - French (French) 00004 - Italian (Italian) 00005 - Spanish (Spanish) 00006 - Portuguese (Portuguese)
zrywka Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 No tak Marcin, ale co z tym wsadem. Jak to zmienić, weim że trzeba wgrać przez Vag Commandera, ale ja potrzebuję wiedzieć jak to zmienić. Rozumiem że wsad to jest te mnóstwo kombinacji liczb i liter po wczytaniu w Vag Commanderze. Jeden kolega ze 2 lata temu pisał w temacie http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/all-b5-montaz-licznika-audi-a6-c5-72463/index2.html, że tak to się robi, ale nie odbiera teraz
soulmaster3m Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Aaaa, bo ty chcesz zhexować wsad. To powiem tak, zostaw edytowanie wsadu bo się może uwalić. Napisz jaki masz numer licznika, ale dla pewności nie z obudowy a ten, jaki pokaże VAG-COM czy VCDS, bo może być tak, że obudowę ktoś zmienił i numer nie ten. Numer licznika pomoże dobrać odpowiedni wsad, który bez problemu daje się wgrać przez K+CAN Commandera. Ja tak zrobiłem po tym, jak zacząłem bawić się wsadem idąc za opisem z forum passata, to mnie gdzieś około strony 400 opierdzielili, że się nie da, więc też idź bezpieczniejszą drogą. ---------- Post dopisany at 15:21 ---------- Poprzedni post napisany at 15:14 ---------- BTW. Ktoś już robił przegląd w tym roku? Serio spisują przebieg? To może tak w konia robić diagnostę i jechać na przegląd z kodowaniem na mile
bediks Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 zrywka jesli to politwowe c5 to nie tykaj wsadu, jest oczywiscie to do ogarniecia ale przez kogos kumatego z odpowiednim sprzetem, inaczej uwalisz licznik wszystko jest do ogarniecia edycja wsadu w taki sposob zeby nawet drzwi wyswietlalo, bo rzecz jasna w a6 bylo po module komfortu wywsiwetlanie drzwi wiec w a4 bez edycji wsadu sie nie da moja propozycja, wyciagaj wyswietlacz z angola i pchaj do europy, jak masz ringi satynowe to tez przeloz obudowe i gra gitara
zrywka Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Aaaa, bo ty chcesz zhexować wsad. To powiem tak, zostaw edytowanie wsadu bo się może uwalić. Napisz jaki masz numer licznika, ale dla pewności nie z obudowy a ten, jaki pokaże VAG-COM czy VCDS, bo może być tak, że obudowę ktoś zmienił i numer nie ten. Numer licznika pomoże dobrać odpowiedni wsad, który bez problemu daje się wgrać przez K+CAN Commandera. Ja tak zrobiłem po tym, jak zacząłem bawić się wsadem idąc za opisem z forum passata, to mnie gdzieś około strony 400 opierdzielili, że się nie da, więc też idź bezpieczniejszą drogą. ---------- Post dopisany at 15:21 ---------- Poprzedni post napisany at 15:14 ---------- BTW. Ktoś już robił przegląd w tym roku? Serio spisują przebieg? To może tak w konia robić diagnostę i jechać na przegląd z kodowaniem na mile OK, to tak zrobię. Zczytam najpierw numer licznika. ---------- Post dopisany at 15:57 ---------- Poprzedni post napisany at 15:56 ---------- zrywka jesli to politwowe c5 to nie tykaj wsadu, jest oczywiscie to do ogarniecia ale przez kogos kumatego z odpowiednim sprzetem, inaczej uwalisz licznikwszystko jest do ogarniecia edycja wsadu w taki sposob zeby nawet drzwi wyswietlalo, bo rzecz jasna w a6 bylo po module komfortu wywsiwetlanie drzwi wiec w a4 bez edycji wsadu sie nie da moja propozycja, wyciagaj wyswietlacz z angola i pchaj do europy, jak masz ringi satynowe to tez przeloz obudowe i gra gitara Tak jest to polift i mam ładne alu ringi. Kurcze myślałem, że się obejdzie bez lutowania. Boję się, że prze lutowanie może mi się zrąbać ten idealny FIS. A nie chcę już więcej kosztów ponosić.
Hesik Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Wyslij do aacef licznik ze zjebanym a ten z a6 sprzedaj. za 100 ogarnie naprawe i rok gwarancji masz ---------- Post dopisany at 16:02 ---------- Poprzedni post napisany at 16:01 ---------- To chyba najprostsze rozwiazanie koles kumaty wyswietlacze ogarnia profesjonalnie. Mniej rzezby i nerwow
zrywka Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Wyslij do aacef licznik ze zjebanym a ten z a6 sprzedaj. za 100 ogarnie naprawe i rok gwarancji masz---------- Post dopisany at 16:02 ---------- Poprzedni post napisany at 16:01 ---------- To chyba najprostsze rozwiazanie koles kumaty wyswietlacze ogarnia profesjonalnie. Mniej rzezby i nerwow Dawałem licznik do kolesi z Żor, w oj. śląskim to mi wyliczyli ponad 400 zł - wymiana wyświetlacza + wymiana silniczka od temp. Silniczek już kupiłem to nie problem, ale wydaje mi się że i aacef też mi podobnie policzy.
Hesik Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zaplacilem 100 pln za nowy wyswietlacz. Kw mi odeszly bo bylem osobiscie
zrywka Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zaplacilem 100 pln za nowy wyswietlacz. Kw mi odeszly bo bylem osobiscie Trudno kupilem juz od A6 i moze jak przeloze to uda mi sie sprzedac na graty. ---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 20:43 ---------- Numer licznika odczytany z K+Can Commandera to 4B0920981J. narazie byłby mi potrzebny wsad na kontrolkę paliwa, bo tarczę EU mam w Zamościu a jestem w Krakowie i nie mam rzecz jasna jak założyć. Zczytałem też mój wsad. a ciekawostka i nie wiem jak mam to rozumieć, nie kodowałem żadnego nowego kluczyka i normalnie mi na starym odpala i jeździ, tylko kontorlka od immo miga. jak ma to rozumieć?
Sqizzy Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Wyslij do aacef licznik ze zjebanym a ten z a6 sprzedaj. za 100 ogarnie naprawe i rok gwarancji masz---------- Post dopisany at 16:02 ---------- Poprzedni post napisany at 16:01 ---------- To chyba najprostsze rozwiazanie koles kumaty wyswietlacze ogarnia profesjonalnie. Mniej rzezby i nerwow Lub 300, zależy co z wyświetlaczem. Weź oba liczniki i idź do serwisu RTV koleś przelutuje Ci hotairem wyświetlacz z jednego do drugiego licznika. Wysłane z mojego Xperia J przy użyciu Tapatalka
soulmaster3m Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zaplacilem 100 pln za nowy wyswietlacz. Kw mi odeszly bo bylem osobiscie Masz na myśli kompletnie nowy czy tylko poprawę lutowania?
bediks Opublikowano 31 Stycznia 2014 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zaplacilem 100 pln za nowy wyswietlacz. Kw mi odeszly bo bylem osobiscie Trudno kupilem juz od A6 i moze jak przeloze to uda mi sie sprzedac na graty. ---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 20:43 ---------- Numer licznika odczytany z K+Can Commandera to 4B0920981J. narazie byłby mi potrzebny wsad na kontrolkę paliwa, bo tarczę EU mam w Zamościu a jestem w Krakowie i nie mam rzecz jasna jak założyć. Zczytałem też mój wsad. a ciekawostka i nie wiem jak mam to rozumieć, nie kodowałem żadnego nowego kluczyka i normalnie mi na starym odpala i jeździ, tylko kontorlka od immo miga. jak ma to rozumieć? Ze masz wyłączony immo
zrywka Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Zaplacilem 100 pln za nowy wyswietlacz. Kw mi odeszly bo bylem osobiscie Trudno kupilem juz od A6 i moze jak przeloze to uda mi sie sprzedac na graty. ---------- Post dopisany at 21:29 ---------- Poprzedni post napisany at 20:43 ---------- Numer licznika odczytany z K+Can Commandera to 4B0920981J. narazie byłby mi potrzebny wsad na kontrolkę paliwa, bo tarczę EU mam w Zamościu a jestem w Krakowie i nie mam rzecz jasna jak założyć. Zczytałem też mój wsad. a ciekawostka i nie wiem jak mam to rozumieć, nie kodowałem żadnego nowego kluczyka i normalnie mi na starym odpala i jeździ, tylko kontorlka od immo miga. jak ma to rozumieć? Ze masz wyłączony immo Ale ja nie wylaczalem immo,a na poprzednich dwoch licznikach immo dziala.
bediks Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 Jest taka opcja w vag comanderze nawet , immo off, i można wyłączyć, jak dopiszesz klucze to przestanie migać ale i tak można odpalić bez dopisania kluczy A masz jeszcze jakiś licznik oprócz tego z a6, można na nich odpalaćac bez dopisania kluczy jak na tym z a6?
zrywka Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 W standardzie mialem Jaegera 1/2 fis - z niego kluczyk odpala i swieci sie kontrolka. Mam tez fisa vdo z a4 i tu kluczyk jaegera poki go nie przekodowalem nie odpalal tego fisa. Stad moje zdziwienie ze kontrolka miga a auto jedzie. Chodzi ci zebym w commanderze dopisal kluczyk,tak? Ok. A pomoze ktos z tym wsadem? I jeszcze jedna sprawa.w tym liczniku od c5 jest automatyczna regulacja podswietlenia,ale dzwne jak jest jasno (powiedzmy dzien) to licznik sie rozjasnia,jak jest ciemno(powiedzmy wiczor) to on sie sciemnia. nie piwinni byc odwrotnie? poki co w tym liczniku, wyciagnalem pin,orginalny wsad,odczytalem model licznika,i przekodowalem na reszta swiata,diesel,4 cylindry. jeszcze raz prosze pokoc ze wsadem odnosnie wskaznika paliwa.
soulmaster3m Opublikowano 1 Lutego 2014 Opublikowano 1 Lutego 2014 w tym liczniku od c5 jest automatyczna regulacja podswietlenia,ale dzwne jak jest jasno (powiedzmy dzien) to licznik sie rozjasnia,jak jest ciemno(powiedzmy wiczor) to on sie sciemnia. nie piwinni byc odwrotnie? Tak powinno być. Dynamiczna regulacja podświetlania. Polega to na tym, że jak jest ciemno to się przyciemnia aby nie oślepiać z zachowaniem kontrastu a jak jest jasno to świeci na maksa aby wydobyć większy kontrast. Tak też masz w telewizorach. W Panasonicu nazywa się to C.A.T.S. (Contrast Automatic Tracking System), ale większość TV określa to jako Preset: Dynamic. Dlatego wolę ręczną regulację
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się