shelby Opublikowano 20 Marca 2011 Opublikowano 20 Marca 2011 No i mam już fis! Uwagi: 1. Wcześniej szarpałem się z licznikiem z A6 z 2003 roku ale poległem na imo - jakby co to mam ten licznik do sprzedania - fis świeci idealnie tylko ma zbitą szybkę czołową. W końcu nabyłem drogą kupna licznik po pierwszym lifcie i z nim nie było żadnych problemów - oczywiście informacje z tego wątku okazały się bezcenne. 2. Manetkę kupiłem od sedana ale przeróbka na avanta jest banalnie prosta. Wystarczy lekko zciąć/zeszlifować 3-5mm plastiku z samej dźwigni wycieraczek. Pytania: 1. W moim poprzednim liczniku była mała, czarna, chyba 8 pinowa, kostka gdzie był podłączony czujnik temp. zewnetrznej. Po wyciągnięciu kabla od temp. zostały w niej jeszcze trzy inne kable. Czy ktoś ma rozpiskę tej wtyczki, od czego są pozostałe kabelki? 2. Nie mogą nigdzie doczytać - czy po pierwszym lifcie istnieje możliwość wyświetlania otwartych drzwi?
Obsession Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 Jestem na etapie rezania przejściówki z moich starych wtyczek na zegar od A6. Koledzy jak to jest z numeracją wtyczek przed liftem? Nie mogę się nigdzie doszukać.. ktoś pisał, że kostki są opisane, ale u mnie obydwie wtyczki mają tylko po jednej cyfrze "2" tak to wygląda
pablo_9 Opublikowano 21 Marca 2011 Opublikowano 21 Marca 2011 kolego wyciągnij ten środek z kabelkami i pinami i tam masz dokładnie oznaczone gdzie jaki pin jest
Obsession Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 Dzięki pablo, faktycznie cyferki były. Postanowiłem zrobić schemat połączenia pinów z 1995r. do zegarów po 2000r. bo nic takiego nie było. Mam parę wątpliwości i kilka niewiadomych więc proszę o pomoc schematy chwilowo usunięte - małe niezgodności z rozpiską pinów
MaxsteRR Opublikowano 22 Marca 2011 Opublikowano 22 Marca 2011 Rys. 1: - 6. na OBD 2 nie patrz. - 14.do pokrętła regulacji jasności podświetlenia - 30. styk S masz w kostce niebieskiej, pin 14. Rys. 2: - 8,9 puste. - być może ładowanie, ale pewności nie mam... - 28. przewód K to pin nr. 20 w żółtej kostce. Rys. 3: - 12. Zegar to nie zegar tylko "clock" z ori radia. RDS na FIS - 17,18,19 sterowanie FIS
Obsession Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Dzięki MaxsteRR Jutro wrzucę aktualizację schematów bo dziś już się nie wyrobię[br]Dopisany: 22 Marzec 2011, 21:50_________________________________________________Zaktualizowałem schemat i według niego podłączyłem licznik od A6 po lifcie Teraz mam problem.. Samochód odpala, podświetlenie działa, wskaźniki świateł na tarczach działają, czerwone zegarki podświetlają się z tego co zauważyłem nawet po opuszczeniu samochodu. Klimatronik przyciemnia się mocno po włączeniu zapłonu, a same zegary podświetlają się sałabo, ale to to akurat pikuś Generalnie największy problem polega na tym, że nie działa żadna wskazówka (wszystkie leżą) oraz nie wyświetla się FIS - jedynie po przytrzymaniu lewego przycisku pokazuje się w górnej części pomarańczowa przekreślona ikona MPH 2. Zegary od A6 lift i A4 lift mają chyba tak samo rozmieszczone piny? Wydaje mi się, że dobrze podłączyłem, chociaż mam wątpliwość co do pinów TERMINAL 58. W przedlifcie są piny: - w niebieskiej kostce pin 19 "Terminal 58d" - w żółtej piny 1 i 2 to "Terminal 58" W polifcie natomiast są 2 piny w niebieskiej kostce: - pin 15 "Terminal 58d" - pin 20 "Terminal 58s"
MaxsteRR Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 A6 i A4 mają trochę inaczej piny. Dałem Ci rozpiskę do a6 Co do wskazówek, wejdz w adaptację zegarów i w kanale 60 i 61 zmień kodowanie na 0
Obsession Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 no tak, to była do A6 rozpiska ok sprawdzę niedługo kodowanie jak będę miał dostęp do laptopa MaxsteRR, Ty masz chyba identyczne zegary W prędkościomierzu jest fotorezystor. Czy Ty podpinałeś jeszcze jakieś dodatkowe pokrętło od regulacji podświetlenia? Bo we wtyczce nie ma pinu do tej opcji
MaxsteRR Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Mam fotorezystor, ale jakoś nie widzę żeby działał Dodatkowe pokrętło podłączasz pod 15 pin niebieskiej kostki.
vauxhall95 Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 zadne kodowanie na krotko podlacz i sprawdz moze uwalony zegar
MaxsteRR Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 zadne kodowanie na krotko podlacz i sprawdz moze uwalony zegar Nie wiesz to nie pisz... Ma zegary z CAN, które w ten sposób komunikują się z silnikiem, więc musi to wyłączyć. Miałem to samo... Dziwne tylko, że FIS się nie świeci...
kepek20 Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Witam chcialbym zmienic zegary z 1/2 fis na pełen fis. Wogole sie na tym nie znam. czy znacie jakiegos fachowca rejon kujawsko pomorskie mazowieckie plock sierpc ew. wielkopolska pomorskie kto moglby sie tym zajac. Zegary mam po II lifcie. Auto audi 1.9 tdi 2000 r po lifcie biale liczniki z elektroniczym zegarkiem. Czy ktos moze sie tego podjac bo ja czytam i czytam i jestem zielony w tym temacie. Pozdrawiam i czekam na pomoc
Obsession Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Koledzy pilnie poszukuję osoby, która założyła poliftowe zegary po 2000 do przedlifta przed 97 Chodzi o podłączenie do niebieskiej poliftowej kostki pinów 15 "terminal 58D" i "termina 58s". Jak je podłączyliście? Czym różnią się te piny i czy można je podłączyć razem?
vauxhall95 Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 zadne kodowanie na krotko podlacz i sprawdz moze uwalony zegar Nie wiesz to nie pisz... Ma zegary z CAN, które w ten sposób komunikują się z silnikiem, więc musi to wyłączyć. Miałem to samo... Dziwne tylko, że FIS się nie świeci... Przyjacielu ile razy fis montowales? raz zamontowales i myslisz ze rozumy pozjadales.Fis sie powinien odpalic nawet jakby mial 4XCan bus. To dziwne bo ja montowalem u siebie taki poliftowy i zadnej komunikacja z silnikiem nie bylo.Wiec kto nie wie niech nie pisze! :sick3:
MaxsteRR Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Przyjacielu ile razy fis montowales? raz zamontowales i myslisz ze rozumy pozjadales.Fis sie powinien odpalic nawet jakby mial 4XCan bus. Chodziło mi tylko o to że wskazówki nie ruszały się po odpaleniu auta... a to przecież wina CAN, prawda? Nieświecący FIS to inna sprawa...
vauxhall95 Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 Przyjacielu ile razy fis montowales? raz zamontowales i myslisz ze rozumy pozjadales.Fis sie powinien odpalic nawet jakby mial 4XCan bus. Chodziło mi tylko o to że wskazówki nie ruszały się po odpaleniu auta... a to przecież wina CAN, prawda? Nieświecący FIS to inna sprawa... Nie spotkalem sie z takim czyms,raz sie spotkalem ze obrotomierz nie zaskoczyl ale to kwestia kodowania byla.A mam zegary wyciagniete z a4 00 po lifcie ba nawet odpalalem ta furmanke i bylo OK.Wsadzilem go do siebie wszystko od razu chodzilo.Wiec...
MaxsteRR Opublikowano 25 Marca 2011 Opublikowano 25 Marca 2011 To dziwne bo ja montowalem u siebie taki poliftowy i zadnej komunikacja z silnikiem nie bylo.Wiec kto nie wie niech nie pisze! Przeczytaj kilka stron wcześniej Pisałem o braku reakcji wskazówek, oraz migającej kontrolce ciśnienia oleju... Nikt nie pomógł, nikt nie wiedział. Wyłączyłem CAN w kanale 60 i 61 i wskazówki ożyły [br]Dopisany: 25 Marzec 2011, 21:19_________________________________________________Co zegary to inny przypadek Może zależy gdzie wcześniej siedziały [br]Dopisany: 25 Marzec 2011, 21:20_________________________________________________vauxhall95 to może znasz odp na pytanie z poprzedniej strony? Co z terminalami 58di 58s?
Obsession Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 No właśnie, vauxhall95 jak podłączyłeś te terminale 58?[br]Dopisany: 25 Marzec 2011, 21:50_________________________________________________Dziś przy świetle dziennym poleciałem do samochodu, rozebrałem jeszcze raz wtyczkę niebieską od mojego samochodu i co się okazało? BRAK pinu nr 3! Mam schemat do licznika przed 1997r więc o co chodzi? [br]Dopisany: 26 Marzec 2011, 08:50_________________________________________________Po sprawdzeniu okazało się, że napięcie po przekręceniu kluczyka jest tak: + na pinie 4 z niebieskiej kostki - na pinie 18 z żółtej kostki
vauxhall95 Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 normalnie podlaczone,i wszystko dziala mialem dobra rozpiske z 95 i 98 i bylo terminal 58d chyba i polaczyl to z tym i git[br]Dopisany: 26 Marzec 2011, 12:18_________________________________________________A moze za to ktos powie o kontrolce airbag.W moim roku 96 sterowanie jest masa,podlaczam zegar z 00r kontrolka mryga swiruje pali sie,blad sie kasuje,a gdy dam mase na kabel poduszki z licznika zeby kontrolke uspic to gasnie.O co chodzi???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się