Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Panowie mam pytanie, muszę dostać się do sterownika od multi. Pytanie jak to jest uszczelnione? Ma ktoś jakiś nr uszczelki lub coś? Czy może na dirco to poskładać? 

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich,

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem audi A4 B7 z Multi. Mam do wymiany sprzęgło ale po czytaniu na forum zaniepokoiły mnie  odczyty Vaga.

Zauważyłem ze skrzynia wogóle nie wchodzi w temperatur robocza po przejechaniu 20km  jest ciągle 58C.

Można prosić o pomoc Diagnozy 

20191210_181133.jpg

20191210_170212.jpg

20191210_170335.jpg

Opublikowano

Wszystko OK, nie dramatyzuj :)

Opublikowano

Uff to ulga auto kupiłem tydzień temu. Będę się zabierał za wymianę sprzęgła. Czy jest coś co przy tej operacji zrobić dodatkowo, na co zwrócić uwagę. Może mając ją wyjętą na stół warto coś zrobić przy niej co normalnie jest niemożliwe?

 

Opublikowano

Rafał... Od 11 lat zgłębiam tę cholerną skrzynię. Niby konstrukcyjnie banał ale w diagnozie i naprawie jest cholernie ciężka (i okrutna :decayed: bo nie wybacza błędów). Rozpracowanie jej kosztowało mnie lata pracy i pieniędzy. Najlepsze jest to, że zajmuję się tylko tą wersją przekładni a i tak po tylu latach nadal potrafi mnie tak zaskoczyć, że nie wiem co jej jest (i wtedy znów rozpoczyna się męczarnia aż dojdę co boli dany przypadek). Bardzo chętnie dzielę się wiedzą na temat poprawnej eksploatacji Multitronika - szkolę każdego użytkownika tej skrzyni, który się u mnie pojawia bo naprawdę zależy mi na tym aby to jeździło, ale... wiedzy pozyskanej przez te lata będę bronił nie tylko dla tego, że na tym zarabiam, ale także przez to ile zdobyta wiedza i doświadczenie mnie kosztowała. W tej kwestii proszę o zrozumienie :D

Jeśli chcesz się porwać na nią sam - nie mogę zabronić :) Może się uda :thumbup1:

Opublikowano
8 godzin temu, Bart-S napisał:

Rafał... Od 11 lat zgłębiam tę cholerną skrzynię. Niby konstrukcyjnie banał ale w diagnozie i naprawie jest cholernie ciężka (i okrutna :decayed: bo nie wybacza błędów). Rozpracowanie jej kosztowało mnie lata pracy i pieniędzy. Najlepsze jest to, że zajmuję się tylko tą wersją przekładni a i tak po tylu latach nadal potrafi mnie tak zaskoczyć, że nie wiem co jej jest (i wtedy znów rozpoczyna się męczarnia aż dojdę co boli dany przypadek). Bardzo chętnie dzielę się wiedzą na temat poprawnej eksploatacji Multitronika - szkolę każdego użytkownika tej skrzyni, który się u mnie pojawia bo naprawdę zależy mi na tym aby to jeździło, ale... wiedzy pozyskanej przez te lata będę bronił nie tylko dla tego, że na tym zarabiam, ale także przez to ile zdobyta wiedza i doświadczenie mnie kosztowała. W tej kwestii proszę o zrozumienie :D

Jeśli chcesz się porwać na nią sam - nie mogę zabronić :) Może się uda :thumbup1:

W pełni Cię rozumie w tych czasach największą wartość ma wiedza ja niestety mam daleko do Ciebie jestem z pod warszawy. Auto kupiłem w Gorzowie Wlkp. Więc Twoje rejony ale wątpię żeby ktoś ją serwisował w polsce. Auto w kraju od 3lat a filtry w silniku marek nie spotykanych w naszym kraju. (Do niedawna prowadziłem sklep z częściami do aut.) Z zawodu jestem mechanikiem ale zdrowie nie pozwala pracować w warsztacie. Lecz zamiłowanie do grzebania zostało.Dlatego uwielbiam auta którym coś dolega bo jest przy nich co porobić:) I mam tylko jedno pytanie odnośnie wymiany tego sprzęgła czy robiąc to samemu można coś mega popsuć. Dodam że mam na koncie rozłożenie i złożenie tiptronica w Seat alehambra 1.8t.auto śmiga:). Więc uznałem że wymiana sprzęgła nie powinna być straszna. 

Opublikowano

Witam poszukuje jakiś namiar na szpeca od skrzyni multitronic pacjent to audi a4 b6 2.0 alt

Opublikowano
4 minuty temu, wojtas418 napisał:

Witam poszukuje jakiś namiar na szpeca od skrzyni multitronic pacjent to audi a4 b6 2.0 alt

Kolega @Bart-S spec od multi. Pod każdym jego postem masz numer telefonu (musisz oglądać stronę na komputerze, bo w telefonie stopki nie widać.)

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Na początku pragnę się przywitać, jako nowy na forum. Audi posiadam od niedawna, wcześniej raczej spędzałem czas na forum Opla.

Mam pytanie co do oleju. Posiadam Audi A6 C6 2.7 TDI silnik BPP ze skrzynia JQG.

Mieszkam w Niemczech, i chcąc wymienic olej przegladalem niestety najpierw niemieckie fora, zamiast przeczytac ten wątek. W Niemczech polecali olej Ori albo Castrol Transmax A CVT. 

W Niemczech twierdza, że ten Castrol to oryginalny olej, taki sam jaki leje aso. Jest to jedyny olej, który nie tylko spelnia norme VW jak np. Ravenol, ale także jest przez VW oficjalnie dopuszczony do użytkowania w tej skrzyni, na rowni z oryginalnym olejem. Konkluzja po przeczytaniu tego watku jest jednak taka, zeby używać tylko oleju z ASO.

Niestety kupilem jeszcze przed przestudiowaniem tego tematu 20 litrow Castrol Transmax A CVT (mniejsze opakowania nie sa dostepne), i dokonalem 2 razy wymiany oleju w skrzyni żeby ja troche przepłukać.

Zastanawiam sie czy teraz nie zrobic kolejnej wymiany na ori oleju z aso...

Jakoś bardziej wierzę panu Bart-s niż ludziom w Niemczech, chociaż rozbieżności w podejściu mysle że są również warte poddania dyskusji.

Miedzy Niemieckim podejsciem i obecnym tutaj, Odpowiednikiem Bart-s na Niemieckich forach jest czlowiek o nicku coupe110. Radzi on przy zmianie oleju na inny rodzaj, wymiane 3 krotną za pierwszym razen, gdyz jego zdanien problemem jest to, ze rozne oleje się ze sobą zle mieszają, i stąd wymiana oleju jednorazowa na np. Febi czy Ravenol nie daje dobrych rezultatów. Wedlug niego przy wymianie oleju 3 krotne raz za razem, wymieniona ilosc oleju przekracza 90iles procent i wtedy skrzynia z powodzeniem jezdzi na danym oleju.

Druga duza rozbierznosc, to ze tutaj na forach wprost nakazuja razem z wymiana oleju w skrzyni, wymienic też olej w dyferencjale, najlepiej na sae 75 w 140.

Bart-s fajnie jakbys się mogl odniesc do tych międzynarodowych różnic i ocenić tutejsze podejście pod kątem fachowym.

 

Pozdrawiam, Bartek

Edytowane przez Bartoszj86
Opublikowano

Witam. Pacjent Audi A4 B6 2004r 1.8t avant multitronic. 

Mam problem z jazda na wszystkich begiach w granicy obrotów 2000 do 3000. Mianowicie gdy utrzymuje stała prędkość i obroty powiedzmy 2200 wydobywają się dziwne dźwięki ze skrzyni, jakby się coś zacierało wibrowalo i naraz odpuszczało. 

Przy normalnej dynamicznej jazdy tego nie odczuwam, skrzynia nie szarpie, nie wykazuje żadnych błędów, olej zmieniony 10 tys temu. 

Czy ma ktoś jakieś spostrzeżenia co to może być? Bo już strasznie mnie to irytuje co chwila trzeba przygazowke robić żeby przestało wibrować. 

Opublikowano

IMG_20200115_132517.jpgCzęść wymienialiscie u siebie uszczelniacz półosi? Jaki to może być koszt i czy przy tej operacji trzeba wymieniać olej?

Opublikowano

@ dziobi42 - pytałeś przez pw więc odpisałem tam

@ dominikdabek - niestety jeśli chodzi o jakiekolwiek objawy związane z "dźwiękami" muszę mieć tu auto (nie da się tego diagnozować tylko na podstawie opisu czy nagrania video)

Opublikowano

Witam, mam pytanie odnosnie skrzyni, mam B7 BFB multitronic, ogólnie sama praca skrzyni jest ok lecz w pozycji D oraz R na wcisnietym hamulcu Przy postoju czuć wibracje, czy to normalne? Może jakaś poduszka padła? Może jakiś objaw przyszłej usterki...dodam że w zeszłym tyg wymieniłem olej w skrzyni lecz nie zauważyłem żadnych zmian l w jej funkcjonowaniu 

Opublikowano

Jest X możliwości przy takich objawach. Równie dobrze coś na osprzęcie silnika może generować zbyt duże obciążenie dla silnika i stąd wibracje. Większość mechaników popełnia podstawowy błąd - przy załączeniu D lub R czyli dołożeniu skrzyni do elementów obciążających silnik od razu pada diagnoza "to na pewno skrzynia". Poduszki silnika, odbojnik pasa przedniego, poduszka skrzyni, dwumas, wtryski... skrzynia również ale to zostawiasz na sam koniec bo bardziej prawdopodobne są te wcześniej wymienione elementy. Oczywiście jak zwykle spekuluję tylko na bazie tego co sami wykryjecie lub opiszecie. Bez możliwości przetestowania auta tutaj mam bardzo ograniczone możliwości diagnostyczne.

Opublikowano

Proszę o podpowiedz, ile muszę zakupić oleju do mojej skrzyni i czy wystarczy wymiana statyczna? dziękuję i pozdr

Opublikowano

Wystarczy statyczna. Potrzeba 5 litrów ATF.

Opublikowano
W dniu 1.03.2020 o 22:16, Bart-S napisał:

Wystarczy statyczna. Potrzeba 5 litrów ATF.

Bardzo dziękuję za szybką odp. Wymiana statyczna czy dynamiczna? I czy ktoś poleca jakiegoś mechanika w mazowieckim, który zrobiłby to dobrze :)

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie kolegów. Niedawno zakupiłem A4 B6 2.0 ALT 2001 z multitronikiem. Podczas jazdy ze stałą prędkością przy około 1500-2000 obrotów czuje poszarpywanie oraz lekkie podskakiwanie obrotów. Jak tylko strzałka dojdzie do 2000 RPM problem znika całkowicie. Objawy nasilają się kiedy samochód się rozgrzeje. Biegi raczej wchodzą płynnie choć czasami czuję delikatne szarpniecie. Vcds pokazał mi dwa błędy w skrzyni biegów. Pierwszy to 18150 P1742-35-10 Clutch Torque Adaptation, Limit reached Intermittent oraz nowy z dzisiaj 18181 P1773 35-10 Hydraulic pressure sensor 1 (G193) signal to large Intermittent. . Zastanawiam się czy zacząć od wymiany oleju czy jednak wyciągać skrzynie i szukać usterki może po stronie sprzęgła? Dodatkowo miałem też równocześnie problem po stronie podciśnień, który udało mi się wyeliminować. Wadliwa okazała się elektryczna pompka vacum. Niestety nie zauważyłem podczas krótkiej przejażdżki aby poprawiło to problem z poszarpywaniem. Jedyne co to od wyeliminowania tego problemu nie pojawiły się błędy w skrzyni. Jednak zrobiłem dopiero jakoś 1km czyli domyślam się, że za chwilę coś się pojawi. Załączam również film w którym slabo, ale coś tam widać jak podskakuje wskazówka obrotów. Sprawdziłem także bloki pomiarowe silnika na biegu jałowym i nie zauważyłem aby któryś z parametrów odbiegał od normy. Pod górkę przy zatrzymaniu następnym drzuceniu D bez gazu auto nie jedzie, na wstecznym pod górkę też nie. Stoi i czuć większe wibracje. Niestety nie udało mi się doprowadzić adaptacji do końca pomimo kilku prób. Mam laptopa z padnięta bateria więc ciężko mi to wykonać. W tygodniu wymienię baterie i spróbuję ponownie to zrobić. Co ciekawe mimo poszarpywania po przejechaniu kolejnych kilku km błędów brak.

IMG_20200413_102248.jpg

IMG_20200413_100650.jpg

IMG_20200413_100416.jpg

IMG_20200413_191957.jpg

IMG_20200413_191931.jpg

Edytowane przez Jedrzej30
Opublikowano

Maciej zadzwoń do mnie. Telefon masz w stopce.

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie do Bartka, czy spotkałeś  się w swojej praktyce ze skrzynią (oczywiście multitronic 0AW 2.0 TDI RdW przepracowane ok 4000h), która hałasuje cały czas podczas jazdy do przodu i do tyłu. Jest to charakterystyczne wysokoobrotowe "piłowanie" podobnie jak fiat 126p na pierwszym biegu. Odgłos jest również w czasie hamowania silnikiem tym głośniejszy im wyższe obroty, a co z tym idzie także w wersji Sport.

- w komputerze zero błędów
- czasami poszarpie przy ruszaniu, zwłaszcza pod górkę
- stacza się do tyłu z niewielkiego wzniesienia
- podczas kręcenia prawym kołem (podniesione na wahaczu) słychać delikatną obcierkę oraz stukania podczas ruchu przód-tył
- zmiana oleju nic nie zmieniła (olej ciemny ale bez opiłków)

Proszę o odpowiedź z ewentualną sugestią.
Czy naprawa to dobry pomysł, czy raczej wymiana na regenerowaną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...