Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[TDI PD] Wymiana koła alternatora Valeo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku wielki zonk :shocked: skąd te piski i szumy w komorze silnika... ale w końcu z pomocą forum udało się zlokalizować - poszło sprzęgło jednokierunkowe koła alternatora.
Na allegro zamówiłem i koło (bardzo pomógł kolega Bart-S :notworthy: ) i specjalny klucz. Oto krótkie fotostory - mam nadzieję że komuś się kiedyś przyda - oby nie ale.... niech temat czeka- jeść nie woła :> :>
Silnik 1,9 TDI AVF, alternator Valeo

A więc:
1. Ściągamy górną osłonę silnika
2. Wyciągamy wtyczkę kości altka
c86c6fc6be91b27emed.jpg

3. Demontujemy kapturek nakrętki i odkręcamy główny przewód - klucz 13 mm
8432a285935f2028med.jpg

4. Izolujemy żeby uniknąć nieprzyjemności (nie odkręcałem żadnej z klem - lepiej dla kompa)
0f8fa998b96543f1med.jpg

5. Luzujemy i ściągamy pasek wielorowkowy odciągając koło napinacza ku górze - klucz 16 mm, najlepiej gięty oczkowy bo za ciasno dla nasadki z grzechotką
25b54124b99f9035med.jpg

6. Odkręcamy i wyciągamy dwie śruby główne alternatora - klucz 13 mm, górna wychodzi bez problemu, gorzej z dolną, ale... nie musi wyjść cała bo pozwala na to odlew uchwytu na dole.
7a2ce534e2bd4bfbmed.jpg

7. Odchylamy na boki dwa górne węże wodne i wyciągamy alternator równolegle do osi pracy paska
4ffaeedcce506e3fmed.jpg

8. Uffff.... altek w końcu na zewnątrz

9. Przy pomocy specjalnego klucza odkręcamy koło (lewy gwint) Proponuję użyć pistoletu pneumatycznego (!!!!!!!) gdyż 3 tygodnie temu znajomy złamał 2 Torx'y odkręcając statycznie (klucze płaskie + przedłużki i rurki)
- klucz ma 33 zęby i wchodzi w wieloklin koła - trzymamy go kluczem 17 mm
- w środek wchodzi TORX 50 i nim odkręcamy w prawo !!
80d238e6b7231a87med.jpg

10. Ściągamy koło
dc458b2df56a190amed.jpg

Następnie zakładamy nowe koło i dokręcamy Torx'em w lewo !!
Montaż wszystkiego w odwrotnej kolejności z tym że proponuję cofnąć tulejki uchwytów alternatora dla łatwiejszego montażu - wkręcamy szpilki na kilka gwintów i kilka razy uderzamy młotkiem w łby
4548e6530ef3159emed.jpg

A to stare - oryginalne koło, jak widać INA które zamieniłem również na INĘ - dostawca wielu podzespołów do pierwszego montażu więc polecam!!
635fe303f5968d37med.jpg

Pozdro for all

Opublikowano

:oklaski: To chyba najczęściej występująca usterka w naszych autach. Na pewno się przyda :good: No i cieszę się że mogłem pomóc :wink4:

BTW - dopisz na początku aby odłączyć aku - niby oczywista sprawa ale różnie to bywa :gwizdanie:

Opublikowano

BTW - dopisz na początku aby odłączyć aku - niby oczywista sprawa ale różnie to bywa :gwizdanie:

Bartek kolega właśnie nie chciał odłączać aku

Izolujemy żeby uniknąć nieprzyjemności (nie odkręcałem żadnej z klem - lepiej dla kompa)
Opublikowano

Ups, jakoś mi umknęło :) Można i tak :good:

Opublikowano

gwizd przy przyspieszaniu, powyżej powiedzmy 2000 obrotów może być spowodowany tą rolką? Czy to łożyska alternatora?

Opublikowano

Zmieniłeś z dwukierunkowego na jednokierunkowe???? Po tym bardziej ci nie lata ten napinacz???

Opublikowano

a jaki klucz idzie do sprzęgiełka do alternatora Boscha?

Opublikowano

a jaki klucz idzie do sprzęgiełka do alternatora Boscha?

Klucz ma 33 zęby i wchodzi w wieloklin koła a w środek wchodzi Spline XZN M-10

Opublikowano

Sorry za odkop, ma ktoś (najlepiej autor) może możliwość aktualizacji zdjęć w tym Topicu ? :mysli:

Opublikowano
Sorry za odkop, ma ktoś (najlepiej autor) może możliwość aktualizacji zdjęć w tym Topicu ? :mysli:

Przyłączam się do prośby....

Opublikowano

Panowie, zwracam się do tych co się orientują w tym temacie

mam alternator Boscha nr 06F 903 023J

mam pytanko, jakie koło alternatora mi podejdzie - czy np. takie jak na tej aukcji: http://allegro.pl/kolo-pasowe-alternatora-ina-a4-a6-passat-1-9-tdi-i2239808557.html

z kluczem już ogarnąłem temat, będzie taki pasował: http://193.23.48.133/klucz-do-sprzegielka-alternatora-bosch-vw-audi-i2218062310.html

muszę wymienić to koło pasowe bo już mi od dłuższego czasu brzęczy i świszczy.

Opublikowano

jakie sa tego objawy?? ja mam tak ze mi popiskuje jak odpalam silnik po nocy cos pod maska i tak dziwnie slychac wylaczanie czy to moze byc to sprzegło od alternatora?? czytalem gdzies ze jak pojdzie sprzeglo to tez dochodza drgania kabinowe ile w tym prawdy?

Opublikowano

witam nie bd pisał nowego posta jakie sa najczęstsze objawy uszkodzenia tego sprzegiełka ??? gdy np jade na niskich biegach nagle przyszpieszam i słychac takie hrrr moze to byc to wtedy to wystepuje gdy jest wieksze obciazenie silnika na wyższysz biegach tego nie ma

Opublikowano

Proszę o aktualizacje zdjęć w temacie

Opublikowano

Ma ktoś jakieś aktualne foty

Opublikowano

właśnie wyjąłem alternator i musiałem odkręcić wisco, bo za nic nie mogłem wyjąć dolnej śruby ,brakowało ok 1cm

Opublikowano

Witam. Chciałem wczoraj wyjąć alternator. Zdjąlem pasek, odkręciłem dwie śruby, a alternator nie dał się wyjąć.

Ma ktoś pomysł co go może jeszcze trzymać? Moj silnik to 1.9tdi AVF 2004 (po VINie 2005).

Opublikowano

hej, mam podobny problem i troche pytan. 1.9 tdi avf... 2003 r. strasznie huczy itp. łożysko od alternatora (tak powiedzial mi mechanik) teraz pytanie moje brzmi jakie ma wymiary takie lozysko bo na allegro tego pelno a nie idie znalezc konkretnie do modelu auta tylko wszytsko pisze wymiarami no i czy warto tez moze od razu wymienic te kolo alternatora? Slyszalem tez ze przy alternatorze sa dwa lozyska czy to prawda?


nikt nic nie wie czy sa w tym alternatorze dwa lozyska..? i czy najlepiej wymienic oba..?

Opublikowano

Można prosić o reupload zdjęć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...