Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ustawienie kąta wtrysku - TDI na pompie wtryskowej (VP)


Bastech

Rekomendowane odpowiedzi

Ustawiałem na rozgrzanym ~80*C silniku, właśnie sprawdziłem wartość: temp płynu 89,1*C, kąt zmienia się od 53 do 57, czyli trochę przyśpieszony. Jak radzicie, ruszać pompę jeszcze raz żeby zmniejszyć kąt do tych 50-54 czy szkoda zachodu dla takiej różnicy? Pzdr

Według mnie możesz zostawić tak, jak jest. Tak mała różnica nie powinna znacząco wpłynąć na start silnika.

Oczywiście mogę się mylić, więc jakby co, to mnie "naprostujcie" :>

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiałem na rozgrzanym ~80*C silniku, właśnie sprawdziłem wartość: temp płynu 89,1*C, kąt zmienia się od 53 do 57, czyli trochę przyśpieszony. Jak radzicie, ruszać pompę jeszcze raz żeby zmniejszyć kąt do tych 50-54 czy szkoda zachodu dla takiej różnicy? Pzdr

W autach z dużym przebiegiem lepszym wydaje się lekko opóźniony kąt, jednak jeżeli wszystko gra to może zostać. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego kąt wtrysku ustawia się na rozgrzanym do 90 st silniku, skoro silnik palimy rano na zimno i dlaczego jak jest 80 st to jest już źle ustawiony? Czy nie ma tu wpływu temperatura paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniewarz na rozgrzanym silniku ok 82 - 90 st.C mamy pewność tej temperatury, a na zimnym raz masz -5 st.C (np. Zimą), a raz 10 lub wiecej (Lato itp.). Dla wartości temp. 82 - 90 masz podane wartości ustalone przez producenta. Jeżeli by podał warości dla 10 st.C to musiał byś utrzymywać wartośc silnika w tym przedziale co jest technicznie nie wykonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam !

Dzis wymienialem rozrzad w moim AFN`nie, przed wymiana sprawdzilem kat wtrysku, wartosc wskazania wynosila 61. Po wymianie paska wartosc zmienila sie na 71 (silnik pali od sztycha) i to zmobilizowalo mnie do regulacji kata wg. powyzszych opisow. Odkrecanie i regulacja poszla sprawnie ..., ale juz silnik nie pali jak powinien. Na pocztaku po przestawieniu pompy o ok. 2 mm wartosc zmienila sie minimalnie na 70. Przestawilem o ok 5-7 mm i wartosc wynosi teraz ok. 58-59 ale silnik ciezko pali. Jak przestawilem wiecej to nie moglem juz silnika wogole uruchomic. Co moze byc przyczna takiego zachowania ?

Pasek wg. mnie i mechanika jest dobrze zalozony, punkty zgrywaja sie.

Prosze o jakies sugestie, czekam z niecierpliwoscia ... !

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wziąłem się za ustawianie kąta wtrysku i myślałem, że dopadnie mnie wścieklizna. O ile ze śrubami z przodu sobie poradziłem tak tej nr4 nie dałem rady odkręcić. Dostęp ciężki a jak już udało mi się założyć klucz to brak miejsca żeby manewrować :( Poddałem się :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadek Vide_milosnik to przyczynek do tego że nie zawsze Vag prawdę ci powie. Mogę opisać kilka przypadków, w których ustawienie kąta wtrysku w/g VAG-a skutkowało np. trudnościami w zapalaniu. Ja ustawiam kąt wtrysku czujnikiem zegarowym i później rozgrzewam silnik i kontrola VAG-iem. W 95% nie wymaga żadnej korekty.

Ale są przypadki w których korekta w/g VAG-a ( z reguły opóźnienie kąta) skutkuje np. pogorszeniem zapalania. Wracam wtedy do wartości uzyskanych w/g czujnika zegarowego. Mam swoją teorię na ten temat: VAG nie widzi zużycia elementów mechanicznych silnika lub pompy wtryskowej i stąd pewnie te różnice. I jeszcze jedna uwaga: przed dokonaniem korekty kąta wtrysku sprawdzam ustawienia rozrządu (z poziomowaniem wałka włącznie) i naciąg paska rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadek Vide_milosnik to przyczynek do tego że nie zawsze Vag prawdę ci powie. Mogę opisać kilka przypadków, w których ustawienie kąta wtrysku w/g VAG-a skutkowało np. trudnościami w zapalaniu. Ja ustawiam kąt wtrysku czujnikiem zegarowym i później rozgrzewam silnik i kontrola VAG-iem. W 95% nie wymaga żadnej korekty.

Ale są przypadki w których korekta w/g VAG-a ( z reguły opóźnienie kąta) skutkuje np. pogorszeniem zapalania. Wracam wtedy do wartości uzyskanych w/g czujnika zegarowego. Mam swoją teorię na ten temat: VAG nie widzi zużycia elementów mechanicznych silnika lub pompy wtryskowej i stąd pewnie te różnice. I jeszcze jedna uwaga: przed dokonaniem korekty kąta wtrysku sprawdzam ustawienia rozrządu (z poziomowaniem wałka włącznie) i naciąg paska rozrządu.

Szczerze powiedziawszy kat wtrysku najlepiej ustawia się na zegar, ale z racji dostępności VAG-Com`ów, interfejsów i prostoty regulacji na VAG`u - ta opcja stosowana jest zdecydowanie częściej.

Z mojej skromnej praktyki - nie zdarzyło mi się aby ustawiony VAG`iem R4 TDI palił źle, ale od każdej reguły są wyjątki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pompą musisz odkręcić śrubę, która (jak widać gołym okiem) spina pompę ze wspornikiem.

Tak jest w AHU

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis podchodzilem do tego ustawiania kata i niestety nie udalo mi sie dojsc do sruby nr 4 sprobuje jeszcze w poniedzialek podjechac po jakas ciensza grzechotke bo z tych co mam to nawet nie moge jej tam wsadzic bo miedzy sruba i rura od wody jest jakies 3-4 centymetry tylko :/ czy macie jakies inne sposoby aby wydostac ta nieszczesna srube??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jaki przedział poprawnych wartości kąta dla AHF?

Dodam, że silnik na ciepłym ma problem odpalić.

Pozdrawiam

Wojciech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jaki przedział poprawnych wartości kąta dla AHF?

Dodam, że silnik na ciepłym ma problem odpalić.

Takie same czyli 49-54,z tym ze u Ciebie regulacja odbywa sie śrubami na kole pompy.

Na palenie cieplego silnika kat wtrysku ma male znaczenie.

Za to to może pomóc:

wybieramy 1-engine

11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37)

10 adaptacja

kanal 5 wpisz 32999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...