Bastech Opublikowano 22 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2008 Ustawiałem na rozgrzanym ~80*C silniku, właśnie sprawdziłem wartość: temp płynu 89,1*C, kąt zmienia się od 53 do 57, czyli trochę przyśpieszony. Jak radzicie, ruszać pompę jeszcze raz żeby zmniejszyć kąt do tych 50-54 czy szkoda zachodu dla takiej różnicy? Pzdr Według mnie możesz zostawić tak, jak jest. Tak mała różnica nie powinna znacząco wpłynąć na start silnika. Oczywiście mogę się mylić, więc jakby co, to mnie "naprostujcie" :> 1
grabalaba Opublikowano 23 Stycznia 2008 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Ustawiałem na rozgrzanym ~80*C silniku, właśnie sprawdziłem wartość: temp płynu 89,1*C, kąt zmienia się od 53 do 57, czyli trochę przyśpieszony. Jak radzicie, ruszać pompę jeszcze raz żeby zmniejszyć kąt do tych 50-54 czy szkoda zachodu dla takiej różnicy? Pzdr W autach z dużym przebiegiem lepszym wydaje się lekko opóźniony kąt, jednak jeżeli wszystko gra to może zostać.
wojciech007 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Opublikowano 26 Stycznia 2008 A może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego kąt wtrysku ustawia się na rozgrzanym do 90 st silniku, skoro silnik palimy rano na zimno i dlaczego jak jest 80 st to jest już źle ustawiony? Czy nie ma tu wpływu temperatura paliwa?
Szuszu Opublikowano 27 Stycznia 2008 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Poniewarz na rozgrzanym silniku ok 82 - 90 st.C mamy pewność tej temperatury, a na zimnym raz masz -5 st.C (np. Zimą), a raz 10 lub wiecej (Lato itp.). Dla wartości temp. 82 - 90 masz podane wartości ustalone przez producenta. Jeżeli by podał warości dla 10 st.C to musiał byś utrzymywać wartośc silnika w tym przedziale co jest technicznie nie wykonalne.
Vide_milosnik_AUDI Opublikowano 27 Lutego 2008 Opublikowano 27 Lutego 2008 WItam ! Dzis wymienialem rozrzad w moim AFN`nie, przed wymiana sprawdzilem kat wtrysku, wartosc wskazania wynosila 61. Po wymianie paska wartosc zmienila sie na 71 (silnik pali od sztycha) i to zmobilizowalo mnie do regulacji kata wg. powyzszych opisow. Odkrecanie i regulacja poszla sprawnie ..., ale juz silnik nie pali jak powinien. Na pocztaku po przestawieniu pompy o ok. 2 mm wartosc zmienila sie minimalnie na 70. Przestawilem o ok 5-7 mm i wartosc wynosi teraz ok. 58-59 ale silnik ciezko pali. Jak przestawilem wiecej to nie moglem juz silnika wogole uruchomic. Co moze byc przyczna takiego zachowania ? Pasek wg. mnie i mechanika jest dobrze zalozony, punkty zgrywaja sie. Prosze o jakies sugestie, czekam z niecierpliwoscia ... ! Pozdrawiam !
Pikuś Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Ustawiales to w BS?? Bo to co podajesz w mm to bardzo duzo.
Cayman Opublikowano 28 Lutego 2008 Opublikowano 28 Lutego 2008 Dzisiaj wziąłem się za ustawianie kąta wtrysku i myślałem, że dopadnie mnie wścieklizna. O ile ze śrubami z przodu sobie poradziłem tak tej nr4 nie dałem rady odkręcić. Dostęp ciężki a jak już udało mi się założyć klucz to brak miejsca żeby manewrować Poddałem się
tomaszv8 Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 Przypadek Vide_milosnik to przyczynek do tego że nie zawsze Vag prawdę ci powie. Mogę opisać kilka przypadków, w których ustawienie kąta wtrysku w/g VAG-a skutkowało np. trudnościami w zapalaniu. Ja ustawiam kąt wtrysku czujnikiem zegarowym i później rozgrzewam silnik i kontrola VAG-iem. W 95% nie wymaga żadnej korekty. Ale są przypadki w których korekta w/g VAG-a ( z reguły opóźnienie kąta) skutkuje np. pogorszeniem zapalania. Wracam wtedy do wartości uzyskanych w/g czujnika zegarowego. Mam swoją teorię na ten temat: VAG nie widzi zużycia elementów mechanicznych silnika lub pompy wtryskowej i stąd pewnie te różnice. I jeszcze jedna uwaga: przed dokonaniem korekty kąta wtrysku sprawdzam ustawienia rozrządu (z poziomowaniem wałka włącznie) i naciąg paska rozrządu.
baskecior Opublikowano 2 Marca 2008 Opublikowano 2 Marca 2008 Przypadek Vide_milosnik to przyczynek do tego że nie zawsze Vag prawdę ci powie. Mogę opisać kilka przypadków, w których ustawienie kąta wtrysku w/g VAG-a skutkowało np. trudnościami w zapalaniu. Ja ustawiam kąt wtrysku czujnikiem zegarowym i później rozgrzewam silnik i kontrola VAG-iem. W 95% nie wymaga żadnej korekty. Ale są przypadki w których korekta w/g VAG-a ( z reguły opóźnienie kąta) skutkuje np. pogorszeniem zapalania. Wracam wtedy do wartości uzyskanych w/g czujnika zegarowego. Mam swoją teorię na ten temat: VAG nie widzi zużycia elementów mechanicznych silnika lub pompy wtryskowej i stąd pewnie te różnice. I jeszcze jedna uwaga: przed dokonaniem korekty kąta wtrysku sprawdzam ustawienia rozrządu (z poziomowaniem wałka włącznie) i naciąg paska rozrządu. Szczerze powiedziawszy kat wtrysku najlepiej ustawia się na zegar, ale z racji dostępności VAG-Com`ów, interfejsów i prostoty regulacji na VAG`u - ta opcja stosowana jest zdecydowanie częściej. Z mojej skromnej praktyki - nie zdarzyło mi się aby ustawiony VAG`iem R4 TDI palił źle, ale od każdej reguły są wyjątki.
banshee Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Za pompą musisz odkręcić śrubę, która (jak widać gołym okiem) spina pompę ze wspornikiem. Tak jest w AHU Pozdrawiam
szafir1985 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 a jakie parametry powinny być dla 1Z ??
spanky Opublikowano 18 Czerwca 2008 Opublikowano 18 Czerwca 2008 a jakie parametry powinny być dla 1Z ?? 49-54
szafir1985 Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 dzis podchodzilem do tego ustawiania kata i niestety nie udalo mi sie dojsc do sruby nr 4 sprobuje jeszcze w poniedzialek podjechac po jakas ciensza grzechotke bo z tych co mam to nawet nie moge jej tam wsadzic bo miedzy sruba i rura od wody jest jakies 3-4 centymetry tylko :/ czy macie jakies inne sposoby aby wydostac ta nieszczesna srube??
hipcio Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Panowie i koledzy!!!! A czy nie prościej zakołkować wszystkie "kółka"(tzn. WAŁ+POMPĘ WTRYSKOWĄ) i tak ustawić fabryczne USTAWIENIA????
marewel Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Prościej,ale to nie znaczy ze po takiej operacji kat będzie powiedzmy to w zakresie wzorcowym czyli 49-54
wtct Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 Witam, Jaki przedział poprawnych wartości kąta dla AHF? Dodam, że silnik na ciepłym ma problem odpalić. Pozdrawiam Wojciech
marewel Opublikowano 30 Listopada 2008 Opublikowano 30 Listopada 2008 Witam, Jaki przedział poprawnych wartości kąta dla AHF? Dodam, że silnik na ciepłym ma problem odpalić. Takie same czyli 49-54,z tym ze u Ciebie regulacja odbywa sie śrubami na kole pompy. Na palenie cieplego silnika kat wtrysku ma male znaczenie. Za to to może pomóc: wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37) 10 adaptacja kanal 5 wpisz 32999
Niemiecc Opublikowano 20 Lipca 2009 Opublikowano 20 Lipca 2009 a w taki sposób nie ustawia sie kąta wtrysku?? w jakich modelach ustawia sie tak jak na filmiku, a w jakich jak wg porady na pierwszej stronie??
przemik Opublikowano 27 Lipca 2009 Opublikowano 27 Lipca 2009 Na tym filmiku koles nie ustawia kąta wtrysku...
reftol Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 Co koleś robi na tym filmiku skoro nie ustawia kąta wtrysku??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się