Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Brawo ty

Ja na motulu smigam już 3lata i chwalę go sobie

Edytowane przez magicman
Opublikowano

A ile pobiera oleju? Obecnie jeździłem na mobilu 10w40 i około 0,5 litra na 1000

Opublikowano

Mój nie bierze oleju,no może ok300ml od wymiany do wymiany.zmieniam co 12tys

Opublikowano

mi też pobiera 0.5 litra na 1000 km

Opublikowano

Ponizsze zostawiam bez komentarza, suchy fakty:
na 9000km / 8L oleju Lucas Oil 10W40
gdzie tylko 1000km to miasto, reszta trasa.

Opublikowano

Brawo ty

Ja na motulu smigam już 3lata i chwalę go sobie

zgadzam się, zrobiłem już parę km na motulu i stwierdzam że to idealny olej dla tego motorka, zdecydowana przepaść jeżeli chodzi o castrol a motul

Opublikowano

Witam

Jeżeli komuś nie szkoda kasy i nie ma za dużych dolewek to proponuję zalać millers nanodrive 10w40 silnika praktycznie nie słychać lepiej ciągnie od dołu.To jest idealny olej do altów

Pozdrawiam

Opublikowano

Cześć,

Panowie czy ktoś z was używał tego oleju MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L? może on ograniczyć spalanie oleju?

W tym momencie jeżdżę na Castrol Magnatec 5w 40 i trochę mi go spala.

Dzięki

Łukasz

Opublikowano

Ogółem motul jest ok. Szansa na zniknięcie spalania oleju? Jakaś jest ale jeśli je zniwelujesz tym sposobem to leć czym predzej i puść totka. Co do ograniczenia watpie ale próbuj i opisz nam rezultat :)

Opublikowano

Witam. Swiezo zakupilem A4 z alt i z przerazeniem odkrylem ze auto jezdzi na mineralu 15w40 Castrol high mileage. Chcialbym wlac jakis porzadny olej polsyntetyczny, ale pojawia sie pytanie czy powrot do syntetykow nie rozpusci nagaru w silniku i narobi burdelu. Jak myslicie, nalac 10w40 czy zostac przy mineralu? No i jakiego producenta?

Opublikowano

Najbezpieczniej przejść stopniowo. Zrób płukankę np. Liqui Moly Engine Flush (lub inną) przed wymianą i zalej półsyntetykiem 10W40, a przy następnej wymianie znowu płukanka i zalejesz syntetyk. Silnik nie ma prawa się rozszczelnić, bo to nie nagar uszczelnia silnik tylko uszczelnienia. Nic złego się nie stanie.

Opublikowano

Najbezpieczniej przejść stopniowo. Zrób płukankę np. Liqui Moly Engine Flush (lub inną) przed wymianą i zalej półsyntetykiem 10W40, a przy następnej wymianie znowu płukanka i zalejesz syntetyk. Silnik nie ma prawa się rozszczelnić, bo to nie nagar uszczelnia silnik tylko uszczelnienia. Nic złego się nie stanie.

Bardzo dziekuje za odpowiedz. Dokladnie tak zrobie. Jeszcze poprosze o informacje jaki konkretnie polsyntetyk zalac? Silnik ma 255000 km nalatane i martwie sie ze rzadszy olej bedzie chetnie pil...

Opublikowano

Jeżeli nie pije to nie kombinuj moim zdaniem, bo jak sie zacznie tak **uj

Opublikowano

Jeżeli nie pije to nie kombinuj moim zdaniem, bo jak sie zacznie tak **uj

Olej mineralny to rychła śmierć dla tego silnika i ja bym zmieniał jak najszybciej. Ile ludzi tyle opinii :kox:

Opublikowano

Motul 6100 Synergie+ 10W40, ubywa ok. 250ml/12000km (od wymiany do wymiany)

Opublikowano

Gm10w40 to raczej nie jest dobry olej dla alt

gm nadaje się do Opla a nie do alt w poniedziałek swojego alt zalewam motulem 10w40

Mechanik mi powiedział że nie ma znaczenia olej aby tylko dłużej niż 10 tyś nie jeździć na nim.

Mówicie że lepiej go zmienić na motula? Czy filtr mogę zostawić ten który jest (ma przejechane 2 tyś) i zmienić sam olej?

Opublikowano

Kurde na lq mos wpieprza wiecej niz na motulu

Moge wlac motula 10w40 bez zlewania poprzedniego?

Opublikowano

Bez problemu

Opublikowano (edytowane)

Panowie ja polecę jednak ten Valvoline Maxlife 10w40. Zmienilem z Motul 5w40 (rowież bardzo dobry) ale uważam, że kultura pracy na 10w40 jest po protu lepsza, jak kolwiek to zabrzmi. W każdym razie silnik lepiej brzmi. Może specjaliści twierdzą, że olej nie uciszy silnika, ale mam odmienne zdanie. Mechanik zasugerował przy wymianie 10w50 ale na moje amatorskie oko wolałem nie ryzykować, ponieważ do pełnych właściwości smarnych tego oleju musi upłynąć zbyt dużo czasu.

Zmiany dokonałem również z powodu ubuwania oleju. Nie twierdzę, że teraz nie będzie ubywać, ale na pewno bedzie go pożerać znacznie mniej.

Filtr tym razem Mann, wcześniej bosch. Niech nikt nie pisze, ze knecht to jakaś petarda, bo żaden człowiek ani mechanik nie zauważy różnicy, a tym bardziej ludzie jeżdżą na różnych filtrach po kilkaset tysięcy kilometrów.

Pozdrawiam i jeśli nadal się zastanawiacie nad wyborem rozważcie Valvoline.

Edytowane przez ananaseq1
Opublikowano

jeździłem na valvo 10w40, motul 10w40 póki co imo lepszy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...