HiRide Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 Witam. Autko posiadam od miesiąca. Obecnie przebieg 143tyś. Przed zakupem naczytałem się na tym forum sporo negatywnych opinii na temat Multi, jednak mimo to zapadła decyzja o nabyciu tego egzemplarza. W moim AVF'ie zgodnie z tym co podano mi z historii ASO wynika, że olej był zmieniany w maju 2008r., dalej dolewka 2l (pobrane z magazynu) przy przebiegu 140tyś. oraz brak adnotacji dot. napraw skrzyni. Przed zakupem próbowałem autko na różne sposoby i nie wykazywało szarpnięć opóźnień przy starcie itp. Na razie wszystko działa poprawnie. Skrzynka to GJA, niestety jeszcze nie zbadałem jakie oprogramowanie i jaka ilość lamelli. Przyjemność z jazy Multi naprawdę powalająca. Nigdy nie latałem automatem i jakoś miałem do nich sceptyczne podejście do czasu kiedy nie wsiadłem w to autko. Jednak cały czas siedzi gdzieś w myślach świadomość o ewentualnych problemach w przyszłości związanych z tą skrzynią. Będziesz dbał o skrzynię i regularnie wymieniał olej + ewentualnie dołożysz 7 lamelę i nowy program a wtedy nie będzie żadnych problemów Jeśli chodzi o podejście do zakupu - zrobiłem dokładnie tak samo jak Ty. Mimo przeważającej ilości negatywnych opinii jednak się zdecydowałem. Komfort nieporównywalny do innych skrzyń. Mija 1,5 roku i 30 000km, rozbieram skrzynię i... stan idealny. Na wszelki wypadek dołożona 7 tarcza. Jestem dobrej myśli pisales juz kiedys ze po otwarciu podzespoly skrzyni nie wykazywaly wiekszego zuzycia-bardzo jestem ciekaw ile by jeszcze ta Twoja skrzynia pochodzila bez modyfikacji
Bart-S Opublikowano 23 Listopada 2009 Opublikowano 23 Listopada 2009 pisales juz kiedys ze po otwarciu podzespoly skrzyni nie wykazywaly wiekszego zuzycia-bardzo jestem ciekaw ile by jeszcze ta Twoja skrzynia pochodzila bez modyfikacji Wydaje mi się, że przy zachowaniu zasad prawidłowego użytkowania jeździłbym dalej bezproblemowo do czasu aż... znów sypnąłby się sterownik. Bez 7 tarczy strzelam, że wysrałby się krótko po 200tyś. Chociaż staram się jeździć spokojnie więc być może wytrzymałby więcej. Reasumując - sam jestem ciekaw ale chyba lepiej było dmuchac na zimne i przywalić lamelę - mam zamiar jeszcze trochę tym autem pojeździć
paw1972 Opublikowano 24 Listopada 2009 Opublikowano 24 Listopada 2009 Bart-S sekwencja jeszcze w polu - Sopa po testach na innych multitronika stwierdził, że płytka drukowana do wymiany. Sprawdziłem mozliwość zakupu i taką płytke mozna zamówić - najśmieszniejsze jest to, że z kilku firm zajmujących się częściami najtańsze jest ASO. Koszt około 450 zł. Ale zanim to zrobię musze wyjąć jeszcze raz obudowę i sprawdzić dokładnie magnesy. Zachowanie Tipa jest mocno irracjonalne ponieważ inaczej zachowuje sie na postoju i do prędkości 20 km/h a inaczej powyżej tej prędkości. Tak zaczęło się dziać zaraz po wymianie "bebechów" na multi z S. Może sie okazać, że po zamontowaniu nowej płytki nic się nie zmieni - i tego się obawiam. Ale nie mam chyba już innej opcji jak zaryzykować i najwyżej stracić kasę za płytkę. Mnie do dzisjaj też trudno sie przyzwyczić do innego zachowania skrzyni w pewnych warunkach - multitronik "uzbrojony" jest w różne zabezpieczenia, które mają zabezpieczać i odciążać skrzynię. I to mnie trochę denerwuje, że w pewnych sytuacjach elektronika decyduje bardziej i ja jako kierowca musze być cierpliwym kibicem. Najgorsze dla mnie co może być w multitroniku w jego ostatnie opcji to właśnie sposób obliczania obrotów i zrzucanie mocy kiedy czasami jest ona potrzebna - szybkie ruszanie a szczególnie na bardzo zimnej skrzyni. Nie mogę u siebie załączyć S, które da mi gwarantowany start z jedynki, a na D zazwyczaj start idzie z wyższych programów - jakiś odpowiednik drugiego biegu przy mocnej ochronie skrzyni przed jej przeciążeniem i uszkodzeniem. Ale to na szczęście jedyne niezadowlenie. Ta pierwsza skrzynia w jej najbardziej wadliwej edycji była jak "przecinak" - może dlatego tak się sypała. Skrzynia od czasu modyfikacji przejechała jakieś 40 tys. km. W międzyczasie od pierwszych napraw filtr był wymieniony dwa razy i raz przewody olejowe - ich średnica zmniejszyła sie dwukrotnie z powodu osadzania się brudów i to wpływa bardzo na obciążenie pracy pompy oleju. Na dzień dzisiejszy muszę powiedzieć, że gdybym wiedział jaka różnica w jeździe i trwałości będzie pomiędzy pierwszą skrzynia a ostatnią to nie bawiłbym sie w jej naprawy tylko od razu zdecydowałbym się na przeróbkę. Skrzynia jak wiesz pracuje nie na 310 Nm i 155 KM tylko ma dowalone niutków w okolicach 400 Nm + i moc też w okolicach BDH (soft napisany w oparciu o BDH, które w serii ma 370 Nm i 179 KM) na 180 KM - 200 KM - te 200 KM to życzenie ponieważ pompa nie jest w stanie dać z siebie więcej i wtryski również, ale na tyle pisany był program. A więc moja skrzynia też jest przykładem, że już model 2004 jest w stanie wytrzymac dużo więcej niż 310 Nm. Szkoda tylko, że moja przygoda z multitronikiem nie zaczęła sie od nowych 7-biegowych skrzynek - pozdr.
Robert_Ostrowiec Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 A4 1.9TDI 90 000 km 2003 -> stoi :| Chyba ktoś cofnął ci licznik o dobre 100 tys . Moje Audi 2003 rok miało 193 tys w momencie gdy padł multitronic . Silnik 1.9 tdi AVF 130 km .
GILI Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Mam pytanie: Miał ktoś jakikolwiek wyciek ze skrzyni Multitronic ?
OLO_GDA Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 poszukaj w tematach BartkaS . mial jakis wyciek i opisane bylo skad i co zorbic...
GILI Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 właśnie zaczęło mi coś kapać [br]Dopisany: 06 Marzec 2010, 21:19_________________________________________________Dzięki znalazłem, cieknie dokładnie w tym samym miejscu.
Bart-S Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 GILI - niestety będziesz musiał zrzucić skrzynię Jakie plany, masz kogoś zaufanego na miejscu? BTW - wiem, że to troszkę dziwny pomysł ale... sprawdź czy korpus jest dokręcony. Wydaje się zbyt proste a jednak, czaki22 poczuł na własnej skórze ;(
GILI Opublikowano 10 Marca 2010 Opublikowano 10 Marca 2010 Jak wymieniałem olej, to mi chyba przelali,bo sprawdziłem stan i jest akurat mimo,że wyciek jest bardziej obfity jak na twoim zdjęciu. W poniedziałek wrzucę auto na podnośnik i przyjrzę się bliżej. Mam stałego mechanika naprawiał (z powodzeniem) tiptroniki zapewniał mnie,że to nie jest problem. Mogę mieć za nieduże pieniądze kompletną skrzynie z A6 JKX czyli 7 lameli, 85tyśkm przebiegu. Silnik z tego auta (AYM)poszedł do A6 98rok ręczna skrzynia, na hamowni wyszło 170PS 360Nm. Dziwne,że wytrzymywał tyle multi. Tylko nie widzę sensu, bo moja śmiga bez zarzutu (w rok 40tyś km) Koleś polecał mi jakiegoś speca od multi w Wejherowie...zobaczymy najpierw zbadam co się naprawdę dzieje. [br]Dopisany: 07 Marzec 2010, 09:28_________________________________________________ GILI - niestety będziesz musiał zrzucić skrzynię Jakie plany, masz kogoś zaufanego na miejscu? BTW - wiem, że to troszkę dziwny pomysł ale... sprawdź czy korpus jest dokręcony. Wydaje się zbyt proste a jednak, czaki22 poczuł na własnej skórze ;( 22 marca odstawiam auto do Bożego Pola niedaleko Wejherowa. Warsztat polecany przez znajomych,jednemu naprawiali multi. 2 lata temu skrzynia działa bezawaryjnie.
bas80 Opublikowano 18 Listopada 2010 Opublikowano 18 Listopada 2010 Witam Mam a4 b6 na multi rok 2003,tdi 131,przebieg 172000,przejechalem nim 50000 bez zarzutu.Oleju jeszcze nie wymienialem.Mialem wczesniej 2 tiptroniki w a6 i a4,wrazenia z jazdy na multi. w porownaniu do tip.: na multi. lepsza elastycznosc,przyjemniejsza jazda i wyprzedzanie szczegolnie na trasie lepsza reakcja na gaz i mniejsze spalanie,z czasem nudzi sie jednak specyficzne uczucie jazdy melexem .
Boro76 Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Witam, A4 B7 2005r. (7 lamel) przebieg 207 tyś. Auto kupione we wrześniu, olej wymieniłem 3 tygonid temu. Wg książki serwisowej były wymiany co 60 tyś. Na razie wszystko ok.
marda16 Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 Auto kupione w Niemczech w 05.2010,teraz ma 175 tys.przebiegu, prod.marzec 2007r, (7 lamel) olej wymieniony przy 130tys.zero problemów do tej pory miałem same auta z ręcznymi skrzyniami ale multitronic je bije na głowę szczególnie na sporcie(s) poezja
TDIrek Opublikowano 27 Grudnia 2010 Opublikowano 27 Grudnia 2010 B6 AVF 2004/5 225 000 tysi (małe problemy z adaptacją) śmiga jak malina :> Kto wymienia(olej)ten jeżdzi (update 19.01.2012-260 000 tysi nadal bez problemów)
aras837 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 Cześć. Trzeba trochę odświeżyć ten wątek :> Podajcie więc teraz obecne swoje przebiegi w multi i liczbę napraw. Gorąco zachęcam, może nasze wpisy chociaż w części poprawią opinie o awaryjności multi 1.9 tdi AVF 2004r skrzynia HPP 6 lameli przebieg 204 tys wymiana oleju co 60 tys liczba napraw: zero
Fr0styyy. Opublikowano 1 Stycznia 2012 Opublikowano 1 Stycznia 2012 1.8T 150 KM Przebieg 153 tyś Naprawy Multitronic: 0 Jestem zadowolony, ale trochę brakuje manuala
Bart-S Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Dorzucam aktualne dane: B6 1.9TDI AVF (09/2004) ze skrzynią GWX (7 lamel) - aktualny przebieg 209 000km (jestem właścicielem od prawie 4 lat) - wymiana ATF regularnie co 60 000km - liczba usterek: 1 Przy 180 000km zlokalizowałem wyciek przy lewej półosi na łączeniu ze skrzynią - jest to bardzo częsta usterka przy tej przekładni (od razu uspokajam, że to nic groźnego). Uszkodzeniu ulega uszczelniacz wału, przez co olej przekładniowy wycieka z dyferencjału. Usunięcie tej usterki nie jest ani skomplikowane, ani kosztowne (cała operacja wykonana w warsztacie nie powinna przekroczyć 100/200zł - cena oryginalnego uszczelniacza to 60zł).
uris Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 B6 2.0 ALT (12/2001) Aktualny przebieg 182 000 w tym moje 100 000 Liczba awarii : 1 Naprawa : New olej ,płukanie skrzyni,czyszczenie filta zew. nowy soft od nowszego modelu ( na FIS masz tryb S ) Koszt u Sopy : 1500zł Ostatnia wymiana ATF przy 160 000 Bartka
Darek62 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 B6 1,9TDI AVF (04/2004) skrzynia GJA, prawdopodobnie 7 lamel sądząc po wersji sterownika - 8E2 910 155B /wg danych zaczerpniętych z "Multitronic-Encyklopedia" kolegi Bart-s-a :hi:/. Co ciekawe - próbując zweryfikować historię serwisową po VIN, nie natknąłem się na wzmiankę n/t modyfikacji CVT na 7 lamel. Aktualny przebieg 240 kkm. Przy 230 tys.,tuż po zakupie auta, wymiana sterownika skrzyni, przy okazji wymieniony ATF /wg FV, poprzednio olej wymieniany przy przebiegu 190kkm/. Jak na razie /odpukać/ żadnych poważniejszych problemów ze strony układu napędowego, poza kilkakrotnym incydentem związanym z jednorazowym szarpnięciem przy ruszaniu, które samoistnie ustąpiło , oraz nieustannym, ledwo słyszalnym i odczuwalnym pomruku /mikrowibracji/ w zakresie 1200-1400 obrotów, pochodzącym prawdopodobnie z układu napędowego /czyżby dyferencjał?/ do czego się już przyzwyczaiłem :gwizdanie:
Fr0styyy. Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 nieustannym, ledwo słyszalnym i odczuwalnym pomruku /mikrowibracji/ w zakresie 1200-1400 obrotów, pochodzącym prawdopodobnie z układu napędowego /czyżby dyferencjał?/ do czego się już przyzwyczaiłem :gwizdanie: Ja mam takie wibracje między 900-1200...
HiRide Opublikowano 6 Stycznia 2012 Opublikowano 6 Stycznia 2012 troche o moim Tulmitronicu 1.9 tdi avf 09/2004 W histori z ASO widnialo zdanie -wymiana walka wyjsciowego skrzyni biegow (przy biegu cos ponizej 100 tys) Przy 160 tys wymienilem olej a teraz juz czas na kolejna wymiane. Skrzynia 6 lamel,sterownik tez dla szesciu lameli. Jak dotad zadnych problemow takich jak chocby szarpanie. Slyszalne ciche "pomruki" przy umiarkownym dodawaniu gazu w niskim zakresie obrotow tj do 1,5 tys
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się