Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Podgrzewane lusterka wersja bez instalacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

gdzieś ktoś kiedyś pisał że lusterka z lifta nie pasują do przedlifta - inne mocowania czy coś

a nawet mnie nie strasz..bo juz kupiłem

Opublikowano

pytaj na batalionie-na pewno ktos powie jak jest na 100%

Opublikowano (edytowane)

gdzieś ktoś kiedyś pisał że lusterka z lifta nie pasują do przedlifta - inne mocowania czy coś

a nawet mnie nie strasz..bo juz kupiłem

Kiedys miałem przygody z lusterkiem prawym małym, jeśli ktoś zdecyduje sie na taką podmiane w polifcie, to niech lusterko dokładane pochodzi również z polifta, ponieważ ten czarny trójkąt rozni sie nieco mocowaniem od wersji przedliftowej i nie darady tego przerobić :gwizdanie:

Nie no tak samo będzie zapewne w poliftach, tylko chodzi mi o samo mieszanie lusterek, ja przez niewiedze kupywałem dwa lusterka :wallbash:, a różnia sie w srodku rozstawem śrub w obudowie, dolny czarny element lusterka odchodzacy od trójkata pomiedzy liftami rózni sie długoscią i to znacznie, oraz sam bolec ze sprężynką w polifcie jest dłuzszy. Efektem tego jest brak mozliwosci załozenia obudowy przedliftowej na trójkat poliftowy i odwrotnie :wallbash:

Od siebie dodam, że Skoda Octavia ma podobne lusterka jak przedlift, ale za wygląd mocowania głowy nie dam.

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano

W obudowach lusterek są kable do wpiecia we wkłady ale nie ma w nich prądu ani po zapłonie ani na stale ani po włączeniu grzania tylnej szyby, trzeba ciągnąć kable od lusterek do prądu i masy?

Opublikowano

Tak z lewego slupka ewentualnie sprawdz moze cos nie styka

Opublikowano

W obudowach lusterek są kable do wpiecia we wkłady ale nie ma w nich prądu ani po zapłonie ani na stale ani po włączeniu grzania tylnej szyby, trzeba ciągnąć kable od lusterek do prądu i masy?

Zdejm ten trójkąt plastikowy nad boczkiem i obejrzyj dokladnie kostke. Jeżeli w niej kable się kończą to musisz pociągnąć instalacje pod grzanie tylnej szyby
Opublikowano

Chciałem się upewnić bo czytałem ze na 99% nie ma drutów i trzeba dorobić

Opublikowano (edytowane)

Ja

PS Bartek kiedy jakis zlocik w ZS?

Edytowane przez prezesik
Opublikowano

Jutro u Dzika :D

No ja mam tak jak e pierwszym poście czyli w obudowach kable są a dalej nie

Opublikowano (edytowane)

Według schematu to oryginalnie grzanie jest cały czas po zapłonie bezpośrednio z bezpiecznika 9 (10A) bo to styk X.

Jak dla mnie lepiej zrobić to przez najprostszy przekaźnik.

Plus dalej z bezpiecznika 9, ale zwierany tylko po podaniu plusa ogrzewania tylnej szyby.

Nie radziłbym brać plusa bezpośrednio z grzania tylnej szyby z uwagi na możliwość przepalania bezpiecznika.


Schemat:

soulmaster3m.w.interia.pl/audi/lusterka.pdf

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano (edytowane)

Miałem tak podłączone do grzania szyby przez 3 lata i nic się nie działo - ale jak zawsze twój pomysł na +

Edytowane przez Banan
Opublikowano

Radzę tak z uwagi na bezpieczeństwo, ale szczególnie radzę tak podłączyć tym co mają ori alarm i avanta. Chociaż czekajcie, niech to przeanalizuję.

W Avancie zbicie tylnej szyby przerywa podawanie masy na alarm i aktywuje syrenę. Jeśli podłączymy grzanie lusterek do grzania tylnej szyby to mamy dodatkowe dwa miejsca skąd podawana jest masa na alarm i zbicie szyby nie aktywuje syreny.

Zostaje jednak problem cewki w przekaźniku, ona najprawdopodobniej też będzie podawać masę ;/

Hmm, przekaźnik z diodą przed cewką?! Tak ma chyba przekaźnik 30, ale można taki przecież samemu. Chyba za późno na myślenie.

Opublikowano

Ja wlasnie u siebie patrzylem i mam kable w lusterkach zmienilem wkład i o dziwo zaczęło grzać i grzeje po stacyjce teraz czeka mnie tylko przerobienie ma grzanie z tylna szyba :) i zmiana prawego na duże angola

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Moze u ciebie mata pod lusterkiem jest po prostu walnięta tak jak sie u mnie okazało

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

U mnie tak samo jak wyżej. Zmieniłem wkłady bo stare widocznie już były wypalone i grzeją :) w wersji przedliftowej grzeją razem z tylną szybką. A tak wyglądają po zmianie mat grzewczych przed montażem :wink:

<a href=http://zapodaj.net/cfa4f47d847a2.jpg.html>IMG_1840.JPG</a>

A tak wyglądają ori maty po demontażu:

http://zapodaj.net/1f163856d6ef7.jpg.html>IMG_1843.JPG

http://zapodaj.net/57cc307295a47.jpg.html>IMG_1844.JPG

szkoda bo te były idealnie dopasowane do kształtu lusterek ale nowe powinny rownież dobrze się sprawować ;)

Edytowane przez DefSquad
Opublikowano

Będę rezał:)

Opublikowano

Ten biały grubasek do którego trzeba się wpiąć, to ten sam grubasek za skrzynką bezpieczników? Chciałem się wpiąć zaraz skrzynką bezpieczników ale tam jest cały czas +12V na tym kablu...

Chodzi oczywiście o bezpiecznik od grzania tylnej szyby.

Opublikowano (edytowane)

Kopu, kopu

Te maty "GB" z allegro różne zbierają opinie, ale patrząc jak wygląda ta mata, widząc powierzchnię pokrycia lustra i powierzchnię ścieżek wątpię aby była tak skuteczna jak ori.

No i ori można bezproblemowo przerobić aby nie działały przez termostat.

GB:

16062896899_df84774008_o.jpg[/url]

Ori:

16060050380_589e5867d0.jpg15625017874_0a897f1927.jpg

16246599452_ae01e6434b.jpg16246599592_30e5826632.jpg

Edytowane przez soulmaster3m
Opublikowano (edytowane)

Soulmaster, no nie ma co sie dziwić... maty które są pokazane w tym tutorialu to powszechny zamiennik i kosztują do 10zł za szt. więc nie wiem po co w ogóle je porównywac do oryginału?

Lepiej założyć zamiennik który grzeje niż mieć lusterko z oryginalną przepaloną matą która nadaje się do recyklingu :wink:

Dzisiaj sam zabrałem sie za wymianę mat, na razie zrobiłem prawe lusterko i nawet ładnie mi to wszystko wyszło :decayed:

Mam przedlifta, ori instalacja od grzania lusterek jest sprawna tylko zauważyłem jeden problem - po włączeniu ogrzewania tylnej szyby idzie napięcie również na maty ale po wyłączeniu ogrzewania tylnej szyby napięcie nadal jest na lusterka.

teraz pytanie - czy lepiej poprowadzić osobny przewód do białego "grubaska"? czy zostawic tak jak jest?

Moją obawą jest że robota pójdzie na marne, bo nie wiadomo czy po załączeniu napięcia na lusterka czy przez cały czas będą grzały - aż się spalą jak ori maty? z resztą ori maty z jakiegoś powodu musiały się spalić...

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Witam,wykonałem instalację tak jak opisał "Góral.tz", lusterko grzeje ale po zamknięciu auta światło oświetlenia kabiny pulsuje to znaczy chce zgasnąć ale słychać załączanie przekaźnika a światło się zaświeca i tak w kółko ???.

Opublikowano

Soulmaster, no nie ma co sie dziwić... maty które są pokazane w tym tutorialu to powszechny zamiennik i kosztują do 10zł za szt. więc nie wiem po co w ogóle je porównywac do oryginału?

Lepiej założyć zamiennik który grzeje niż mieć lusterko z oryginalną przepaloną matą która nadaje się do recyklingu :wink:

Dzisiaj sam zabrałem sie za wymianę mat, na razie zrobiłem prawe lusterko i nawet ładnie mi to wszystko wyszło :decayed:

Mam przedlifta, ori instalacja od grzania lusterek jest sprawna tylko zauważyłem jeden problem - po włączeniu ogrzewania tylnej szyby idzie napięcie również na maty ale po wyłączeniu ogrzewania tylnej szyby napięcie nadal jest na lusterka.

teraz pytanie - czy lepiej poprowadzić osobny przewód do białego "grubaska"? czy zostawic tak jak jest?

Moją obawą jest że robota pójdzie na marne, bo nie wiadomo czy po załączeniu napięcia na lusterka czy przez cały czas będą grzały - aż się spalą jak ori maty? z resztą ori maty z jakiegoś powodu musiały się spalić...

U mnie tez grzały cały czas :(

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...