Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakiej firmy wahacze polecacie ?


WAHACZE W NASZYCH A4  

748 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakie wahacze polecacie ?



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymienisz wachacze (np. Lemforder), to zacznie się odzywać maglownica. Zregenerujesz maglownicę, nadal stuka? Do wymiany amortyzatory. 

Tyłu nikt nie rusza, bo same gumy kosztują z 900-1000zł + łączniki + śruby regulacyjne. 

Nic dziwnego, że tak piszą. Kwoty idą w kosmos.

  • Odpowiedzi 4.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ile powinno wyjść? Przód max 300 zł, z narzędziami w warsztacie i podnośnikiem to kwestia 3 h roboty i zawieszenie z przodu jest założone. Tył nie wiem, bo nie wiem jak to z tyłu wygląda.. 

Opublikowano
14 minut temu, Langista napisał:

Ile powinno wyjść? Przód max 300 zł, z narzędziami w warsztacie i podnośnikiem to kwestia 3 h roboty i zawieszenie z przodu jest założone. Tył nie wiem, bo nie wiem jak to z tyłu wygląda.. 

Czyli mechanicy co wyjechali z ceną promocyjna 999zl plus geometria to żart.

Zauwazylem że większość rozmawia o zawieszeniu przednim. Tylne zużywa sie znacznie wolniej w tym modelu?

Opublikowano (edytowane)

999 to przesada.

Wielowachaczowego tyłu nikt nie rusza, choćby dlatego że nie ma w sprzedaży kompletów wahaczy. Można skompletować część wahaczy i gumy do pozostałych, ew. gumy do wszystkich albo i nawet komplet poliuretanów. Ale to kosztuje milion monet, a dochodzą jeszcze łączniki, śruby regulacji z ASO i pęka tysiąc. Napęd trzeba rozpiąć (quattro), więc żaden warsztat tego raczej tanio nie zrobi, no chyba że po znajomościach.

Edytowane przez erchi
Opublikowano

Dokładnie tak jak przedmówca. Każda cena powyżej 350 zł za montaż zawieszenia z przodu to jakieś nieporozumienie (350 to wygórowana kwota). Z tyłu właśnie nie ma kompletów, możesz kompletować po rozebraniu i spisywaniu części wyszukując numerami, no i roboty z tym jest bardzo dużo.

Opublikowano

Langista, a zauważ jedną kwestie, że w każdym egzeplarzu może być różna trudność wymiany. W jednym wszystkie śruby idą ładnie, a w drugim trzeba zdemontować zwrotnice i rozwiercać tą górną śrubę. Czyli według ciebie w tym i w tym przypadku kwota powinna być ta sama ?

 

Właśnie w weekend wymieniałem zawieszenie przódu u siebie. Wszystko tam bylo z 2001 roku, więc 16 lat nie ruszane. I powiem szczerze, że za 300zl na pewno bym tego nie wymieniał. 

Opublikowano
1 godzinę temu, sous1111 napisał:

Właśnie w weekend wymieniałem zawieszenie przódu u siebie. Wszystko tam bylo z 2001 roku, więc 16 lat nie ruszane. I powiem szczerze, że za 300zl na pewno bym tego nie wymieniał. 

Jaki masz przebieg? Bo ja też mam jeszcze ori z 2001r

Opublikowano

W warsztacie nie powinno mieć to znaczenia czy było łatwo czy nie, mają profesjonalne narzędzia (powinni mieć) i doświadczenie (powinni mieć), więc wymontowanie czegoś takiego nie powinno przysporzyć im problemów. Do tego w cenniku nie masz podziału "wymiana koła 50 zł, wymiana z problemami 250 zł" Pracownik ma płacone za godzinę roboczą od pracodawcy, pracodawca ma cennik za robociznę, dlatego to ile czasu poświęci na jej wykonanie nie powinno mieć wpływu na cenę. To czy zadanie okaże sie na pół dnia czy na weekend zalezy tylko od fachowca, który się tym zajmuje.

Opublikowano

Nie masz racji, bo tak jak mówisz liczą się roboczogodziny. Każdy szanujący się warsztat tak rozlicza każdą naprawę, i właśnie wszystko zależy ile dana naprawa zajmie czasu. W jednym samochodzie zawieszenie wymienisz w 2h i zapłacisz 150zł, a w innym zajmie ci to 6h i zapłacisz 450zł. 

Opublikowano
9 godzin temu, WYSKUN napisał:

Jaki masz przebieg? Bo ja też mam jeszcze ori z 2001r

Około 250tyś, zawieszenie wymieniłem głównie przez sparciałe gumy. 

Opublikowano

Powtarzam, nie powinno tak być, płacisz za usługę właścicielowi zakładu, nie za roboczogodzinę pracownikowi, od tego właśnie są warsztaty. Oni teoretycznie maja doświadczenie jak poradzić sobie z trudnymi przypadkami, i klient za to płacić nie powinien, a mechanik z góry powinien byś świadom tego, ile czasu zajmie wykonanie danej pracy, na podstawie tego ustala ile to kosztuje.

Nadal utrzymuję, że górna cena nie powinna przekroczyć 350 zł za sam przód.

Opublikowano

Dobra a jak to się ma do B7 1BV ?

Jak będzie orientacyjna cena wymiany kpl przodu?

Opublikowano

Sytuacja jest identyczna, ale ceny orientacyjnej nie wiem czy można tu oczekiwać, bo przestrzał jest ogromny. U mnie mechanik np 200 zł za wymianę wielowahacza bierze, a gdzie indziej już 1k sobie wołają..

Opublikowano

Czyli 600 to w miarę uczciwa cena bo w połowie tej stawki ?

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie, tak jak napisałem, w miarę to 350 zł (max).

Opublikowano

We Wroclawiu niestety tyle sobie liczą... lub coś w stylu podstawa to 400-500zl ale za zapieczone sruby to po 100. Geometria także płacona osobno...

Moj wybor padł na pełny komplet RTS'a (zobaczymy ile pojeździ) zakupiony u Wandej'a. Po wymianie kierownica minimalnie ciężej chodzi (czytalem, że to "norma" i "zaraz" wróci do normy). Różnica przy jeździe jest ogromna, na plus :-) 

Niestety wymiana nie wyeliminowała problemu ściągania w prawo ale to temat na osobny wątek...

Opublikowano

A robiłeś zbieżność / geometrie kół?

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Geometria 3D została zrobiona, cały układ hamulcowy sprawdzony a opony nowe i wyważone... felgi tez zostaly sprawdzone przy okazji...

Opublikowano

No to masz auto po niezłym dzwonie :D

Opublikowano
No to masz auto po niezłym dzwonie [emoji3]
To by geometria nie wyszła. Może chamulce trzymają.

Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...