Ko.G Opublikowano 10 Stycznia 2007 Opublikowano 10 Stycznia 2007 Witam wszystkich serdecznie Moje zdanie na opisywane przez was problemy jest takie: Napęd rozrządu wymianiany jest stosunkowo rzadko, biorąc pod uwagę przebiegi pomiędzy kolejnymi wymianami, a zatem wszystkie "pozorne" oszczędności polegające na pozostawieniu pewnych jego elementów i "skazanie" ich na pracę przez następne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów to czysta głupota. zawsze staram się przekonać swoich klientów / prowadze zakład mechaniki pojazdowej i stacje kontroli pojazdów / do wymiany wszystkich jego elementów. chociażby dlatego, ze jak sami wiecie technologia wymiany rozrządu w A4 wymaga demontażu całego "ryjka" co nie jest najtańsze. Jednocześnie doradzał bym wymianę rozrządu wszystkim, bez względu na rodzaj silnika, którzy nabyli samochody sprowadzone do kraju, chyba że mają absolutną pewność takiej wymiany za granicą. Ja niedawno nabyłem B5 2.8 30v z udokumentowanym przebiegiem 170000km i okazało się, że napęd rozrządu był nie wymieniany /a powinien być zmieniony po 120000km/.
michua4 Opublikowano 12 Stycznia 2007 Opublikowano 12 Stycznia 2007 witam! ale suchajcie jak ktos jest zorientowany to niech napisze ile to kosztuje?POZDRO kolego 1 pkt. REGULAMINU się kłania rob
Cizes Opublikowano 9 Lutego 2007 Opublikowano 9 Lutego 2007 Pompa wody nie wytrzyma 180tys na bank...
gmail Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Ja mam udokumentowane 176tyś. wszystkie naprawy i przeglądy w książce pojazdu z niemiec. Pasek rozrządu wymieniany przy 94tyś pompa do dziś oryginalna od nowości.
areckid Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 pompa do dziś oryginalna od nowości. wiec szykuje sie wymiana, profilaktycznie. Podobno jest tak, ze pompa obliczona jest na 1,5 czasu zywotnosci rozrzadu, wiec moze dzialac do nastepnej wymiany ale nie musi. Lepiej wymienic przy wymianie rozrzadu, po co pozniej wykonywac ta sama prace?
chołek_płock Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Witam Również się przymierzam do wymiany rozrządu w swoim autku. Coś zaczęło hałasować i sprawdzając stetoskopem, wychodzi, ze albo rolka pośrednia albo pompa. Dzisiaj zrobiłem rozeznanie w częściach i tak: - hydronapinacz - 180 zł - rolka napinająca - 132 zł (INA) - pasek rozrządu - 63 zł (GATES) - rolka prowadząca - 43 zł (INA) Ceny pompy nie znam. Spróbuję zrobić dokumentację fotograficzną i może mi się uda założyć temat typu: "sam wymieniam rozrząd w 1,8T". Narazie proszę kolegów, któzy znają niemiecki o pomoc w odczytaniu dokumentacji z ostatniego przeglądu w Niemczech, czy rozrząd był wymianiany? A jeśli nie, to co było zrobione, bo niestety w ząb nie znam niemieckiego... Oto fotki dokumentu: A może tak na prawdę nic tam nie ma- nie mam pojęcia...
pre_pl Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 chołek_płock, szukaj czegoś takiego : zahnriemen wechseln
areckid Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Na fotkach nie widac zeby bylo cos robione z rozrzadem, w ksiazce serwisowej jest miejsce na takie wpisy, sprawdz tam. Zrobiony byl ogolny przeglad auta, w tym: sprawdzenie m.in. oswietlenia, ogumienia, poziom oleju w skrzyni biegow, wymieniony olej i filtr w silniku, dolany plyn do spryskiwaczy, plyn hamulcowy, sprawdzony akumulator itp.
TTom3k Opublikowano 29 Marca 2007 Opublikowano 29 Marca 2007 Czytajac te wszystkie posty zaczynam sie martwic o swoja pompe ....opisywalem juz o swojej wymianie rozrzadu w dziale "Na kazdy temat" ale dodam tu jeszcze ze mam ADR i w tym przypadku mowicie ze napedza pompe pasek klinowy...mialem wymieniane 2 napinacze od klinowego wiec mam nadzieje ze jak na nie zwrocil uwage przy wymianie rozrzadu to na pompe tez i ze jest wszystko ok ...chociasz mam wątpliwosci bo ...na postoju po przygazowaniu dochodza ciche ale dziwne odglosy z silnika...jakby cos tarlo ;/ oczywiscie w srodku nic nie slyychac tylk przy otwartej masce i przystawieniu ucha do silnika A wlasnie jeszcze cos...mechanik mowil o sprzegle wiskozowym ze jest juz wytyrane ..czy to mozliwe ze z niego wydobywa sie ten dzwiek?
Wojtek75 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 ja przy 200tys wymieniałem rozrząd i pompę /była jeszcze ori 95rok,nie ciekła/ wymieniłem,bo juz uważałem,ze czas na nią.ceny części: 1.pasek contitech 75 zł 2.rolka napinająca INA 170zł 3.rola prowadząca INA 70 zł 4.pompa wody herzog germany 90 zł 5.termostat Wahler 68 zł 6.robocizna 300 zł tłumika drgań nie wymieniałem,bo mi dali inny a ja miałem jakiś dziwny-sprężynowy i mechanik powiedział,że jest jeszcze ok.Wymieniłem jeszcze wszystkie paski,płyn,olej,filtry
lukaszek13ns Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Witam jesliby kogos interesowala cena za czesci za robocizne w ASO Audi to ja wymienialem pare dni temu Zetaw naprawczy rozrzady czyli pasek i napinacze 486 zł Amort.Pasa napinacz 472 zł Do tego wymienialem pierscienie uszczelniajace (simeringi) 3 szt 158zł Do tego paski klinowe bo byly juz w zlym stanie oprucz pasaka od alternatora Paski klinowe 135zł Uchwyt 136 zł Pompy wody mowili ze by nie wymieniac bo jest w dobrym stanie i nie jest napedzana paskiem rozrzadu Robocizna Wymiana Paska rozrzadu i zamontowanie 338 zl zamontowanie uszczelniaczy 154 zl Calkowity koszt 1789 zl Lepiej zrobic to w Aso niz isc do byle jakiego mechanika ktory spartaczy robote w Aso przynajmniej daja gwarancje na 90 tysiecy lub 2 lata i jest fachowo zrobione
szogun0 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Witam jesliby kogos interesowala cena za czesci za robocizne w ASO Audi to ja wymienialem pare dni temu Zetaw naprawczy rozrzady czyli pasek i napinacze 486 zł Amort.Pasa napinacz 472 zł Do tego wymienialem pierscienie uszczelniajace (simeringi) 3 szt 158zł Do tego paski klinowe bo byly juz w zlym stanie oprucz pasaka od alternatora Paski klinowe 135zł Uchwyt 136 zł Pompy wody mowili ze by nie wymieniac bo jest w dobrym stanie i nie jest napedzana paskiem rozrzadu Robocizna Wymiana Paska rozrzadu i zamontowanie 338 zl zamontowanie uszczelniaczy 154 zl Calkowity koszt 1789 zl Lepiej zrobic to w Aso niz isc do byle jakiego mechanika ktory spartaczy robote w Aso przynajmniej daja gwarancje na 90 tysiecy lub 2 lata i jest fachowo zrobione Wolą każdego jest gdzie serwisuje swoje autko. Ale wiedz, że wg przepisów nawet najmniejsza szopa jesli wystawia rachunek to tym samym udziele gwarancji lub rekojmi na co najmniej 1 rok. Wiec po co przepłacać?
lukaszek13ns Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Dzieki za informacje bo nawet nie wiedzialem ze wg przepisow kazdy kto wystawia rachunek daje gwarancje. Masz racje wola kazdego jest gdzie dokonuje napraw, to jest indywidualna sprawa, ale moje zdanie jest takie jak sam sobie nie zrobisz bo nie umiesz to najlepiej oddac do ASO Audi, co do przeplacania maja troche wysokie ceny to fakt ale przyjemnosc kosztuje Pozdrawiam
Hauzer Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 to najlepiej oddac do ASO Audi A w jakim serwisie robiłeś? KNAPIK?
lukaszek13ns Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Wlasnie u Knapika mozna byc przy mechaniku przez caly czas ktory ci wymienia wiec masz dodatkowo pewnosc ze zaklada orginalne czesci i wymieni to co ma wymienic i robi to dobrze zeszlo cztery i pol godziny
chołek_płock Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Przy tym przeglądzie, co go wyżej na zdjeciach pokazałem, była wymiana kpl. rozrządu. Więcej na stronie o moim aucie, bo nie chciałem robić OT. U mnie posypała się pompa, dlatego hałasowało... Więcej szczegółów: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=101428#101428 Koszty: Pompa wody Dolz - 65zł Pasek wielorowkowy rozrządu Gates: 55zł Łożysko napinacza paska wieloklinowego - 2zł Robocizna: 5h własnej pracy... [ Dodano: 03-04-2007, 14:22 ] Witam jesliby kogos interesowala cena za czesci za robocizne w ASO Audi to ja wymienialem pare dni temu Zetaw naprawczy rozrzady czyli pasek i napinacze 486 zł Amort.Pasa napinacz 472 zł Do tego wymienialem pierscienie uszczelniajace (simeringi) 3 szt 158zł Do tego paski klinowe bo byly juz w zlym stanie oprucz pasaka od alternatora Paski klinowe 135zł Uchwyt 136 zł Pompy wody mowili ze by nie wymieniac bo jest w dobrym stanie i nie jest napedzana paskiem rozrzadu Robocizna Wymiana Paska rozrzadu i zamontowanie 338 zl zamontowanie uszczelniaczy 154 zl Calkowity koszt 1789 zl Lepiej zrobic to w Aso niz isc do byle jakiego mechanika ktory spartaczy robote w Aso przynajmniej daja gwarancje na 90 tysiecy lub 2 lata i jest fachowo zrobione Jestem w szoku... Podam ceny, za ile ja mogę to mieć od ręki, tak dla przeciwwagi... Zetaw naprawczy rozrzady czyli pasek i napinacze 131+61+55= 247zł (pasek Gates, rolka i napinacz INA) Amort.Pasa napinacz 180 zł (jakaś włoszczyzna) Do tego wymienialem pierscienie uszczelniajace (simeringi) 3 szt po 12zł = 36zł Paski klinowe 35+22+7zł = 64zł (Gates) Uchwyt ---zł (nie wiem jaki uchwyt... Pompa wody Dolz - 65zł Kosztów robocizny nie jestem w stanie dokładnie określić, bo sam robiłe sobie, ale jakby komuś robił to mój ojciec w swoim warsztacie, to za 5 h pracy (bo tyle poświęciłem na swój samochód, łącznie z umyciem wszystkiego, etc.) to by wyszło ok 300-350zł za wszystko!! A więc całkowity koszt to ok 900-950zł (połowa tego co w ASO, a gwarancja rok). Tak jak Szogun0 tu ładnie podsumował... Wolny wybór....
Norbi Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Opublikowano 7 Kwietnia 2007 ruffile :eek: nie Ruville [ Dodano: 07-04-2007, 08:28 ] pasek Conti- 118zeta rolka -79.59 rolka 2 -246.54 napinacz -125.16 pompa w. -210 rolka 3 -145 całość 880 zeta (INA i Ruville), czyli jak na sportowe autko, no może pół sportowe to cena części rewela, moje poprzednie 2.5TDI kosztowało o wiele wiecej :confused: wymiana przede mną, ale wstępnie dowiadywałem się , że 5 stówek. ktoś zrobi taniej
saintadamus Opublikowano 21 Czerwca 2007 Opublikowano 21 Czerwca 2007 a ja mam pytanie gdzie wy kupujecie części w tak niskich cenach?? bo co dzwonie do jakiegoś sklepu to ceny są sporo wyższe niestety i jeszcze jedna kwestia bo w sklepach mówią mi to co tutaj czytałem, że są dwa rodzaje rozrządu do mnie ale mówią że można powiedzieć który tylko na wzór jak przyniose moje części - czy to prawda i czy może da sie to sprawdzić inaczej, zanim wszystko będzie rozebrane ??
mrog Opublikowano 22 Czerwca 2007 Opublikowano 22 Czerwca 2007 jeszcze jedna kwestia bo w sklepach mówią mi to co tutaj czytałem, że są dwa rodzaje rozrządu do mnie ale mówią że można powiedzieć który tylko na wzór jak przyniose moje części - czy to prawda i czy może da sie to sprawdzić inaczej, zanim wszystko będzie rozebrane ?? zmierz szeokośc paska, może po tym dojdą jaki masz.
szogun0 Opublikowano 23 Czerwca 2007 Opublikowano 23 Czerwca 2007 a ja mam pytanie gdzie wy kupujecie części w tak niskich cenach?? bo co dzwonie do jakiegoś sklepu to ceny są sporo wyższe niestety i jeszcze jedna kwestia bo w sklepach mówią mi to co tutaj czytałem, że są dwa rodzaje rozrządu do mnie ale mówią że można powiedzieć który tylko na wzór jak przyniose moje części - czy to prawda i czy może da sie to sprawdzić inaczej, zanim wszystko będzie rozebrane ?? Stary rozrząd ma krótszy pasek (152 zęby). Możesz śmiało zmienić na nowszy typ (153 zęby na pasku), ale wtedy musisz zmienić także napinacz paska rozrządu. Starsze typy po prostu fabryka zastąpiła tymi drugimi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się