Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1,8T] Po wymianie rozrządu - ceny części i robocizna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie

Moje zdanie na opisywane przez was problemy jest takie:

Napęd rozrządu wymianiany jest stosunkowo rzadko, biorąc pod uwagę przebiegi pomiędzy kolejnymi wymianami, a zatem wszystkie "pozorne" oszczędności polegające na pozostawieniu pewnych jego elementów i "skazanie" ich na pracę przez następne kilkadziesiąt tysięcy kilometrów to czysta głupota.

zawsze staram się przekonać swoich klientów / prowadze zakład mechaniki pojazdowej i stacje kontroli pojazdów / do wymiany wszystkich jego elementów.

chociażby dlatego, ze jak sami wiecie technologia wymiany rozrządu w A4 wymaga demontażu całego "ryjka" co nie jest najtańsze.

Jednocześnie doradzał bym wymianę rozrządu wszystkim, bez względu na rodzaj silnika, którzy nabyli samochody sprowadzone do kraju, chyba że mają absolutną pewność takiej wymiany za granicą.

Ja niedawno nabyłem B5 2.8 30v z udokumentowanym przebiegiem 170000km i okazało się, że napęd rozrządu był nie wymieniany /a powinien być zmieniony po 120000km/.

Opublikowano

Ja mam udokumentowane 176tyś. wszystkie naprawy i przeglądy w książce pojazdu z niemiec. Pasek rozrządu wymieniany przy 94tyś pompa do dziś oryginalna od nowości.

Opublikowano
pompa do dziś oryginalna od nowości.
wiec szykuje sie wymiana, profilaktycznie. Podobno jest tak, ze pompa obliczona jest na 1,5 czasu zywotnosci rozrzadu, wiec moze dzialac do nastepnej wymiany ale nie musi. Lepiej wymienic przy wymianie rozrzadu, po co pozniej wykonywac ta sama prace?
Opublikowano

Witam

Również się przymierzam do wymiany rozrządu w swoim autku.

Coś zaczęło hałasować i sprawdzając stetoskopem, wychodzi, ze albo rolka pośrednia albo pompa.

Dzisiaj zrobiłem rozeznanie w częściach i tak:

- hydronapinacz - 180 zł

- rolka napinająca - 132 zł (INA)

- pasek rozrządu - 63 zł (GATES)

- rolka prowadząca - 43 zł (INA)

Ceny pompy nie znam.

Spróbuję zrobić dokumentację fotograficzną i może mi się uda założyć temat typu: "sam wymieniam rozrząd w 1,8T".

Narazie proszę kolegów, któzy znają niemiecki o pomoc w odczytaniu dokumentacji z ostatniego przeglądu w Niemczech, czy rozrząd był wymianiany?

A jeśli nie, to co było zrobione, bo niestety w ząb nie znam niemieckiego...

Oto fotki dokumentu:

1.jpg

2.jpg

A może tak na prawdę nic tam nie ma- nie mam pojęcia...

Opublikowano

chołek_płock, szukaj czegoś takiego : zahnriemen wechseln

Opublikowano

Na fotkach nie widac zeby bylo cos robione z rozrzadem, w ksiazce serwisowej jest miejsce na takie wpisy, sprawdz tam.

Zrobiony byl ogolny przeglad auta, w tym: sprawdzenie m.in. oswietlenia, ogumienia, poziom oleju w skrzyni biegow, wymieniony olej i filtr w silniku, dolany plyn do spryskiwaczy, plyn hamulcowy, sprawdzony akumulator itp.

Opublikowano

Czytajac te wszystkie posty zaczynam sie martwic o swoja pompe ....opisywalem juz o swojej wymianie rozrzadu w dziale "Na kazdy temat" ale dodam tu jeszcze ze mam ADR i w tym przypadku mowicie ze napedza pompe pasek klinowy...mialem wymieniane 2 napinacze od klinowego wiec mam nadzieje ze jak na nie zwrocil uwage przy wymianie rozrzadu to na pompe tez i ze jest wszystko ok ...chociasz mam wątpliwosci bo ...na postoju po przygazowaniu dochodza ciche ale dziwne odglosy z silnika...jakby cos tarlo ;/ oczywiscie w srodku nic nie slyychac tylk przy otwartej masce i przystawieniu ucha do silnika ;)

A wlasnie jeszcze cos...mechanik mowil o sprzegle wiskozowym ze jest juz wytyrane ..czy to mozliwe ze z niego wydobywa sie ten dzwiek?

Opublikowano

ja przy 200tys wymieniałem rozrząd i pompę /była jeszcze ori 95rok,nie ciekła/ wymieniłem,bo juz uważałem,ze czas na nią.ceny części:

1.pasek contitech 75 zł

2.rolka napinająca INA 170zł

3.rola prowadząca INA 70 zł

4.pompa wody herzog germany 90 zł

5.termostat Wahler 68 zł

6.robocizna 300 zł

tłumika drgań nie wymieniałem,bo mi dali inny a ja miałem jakiś dziwny-sprężynowy i mechanik powiedział,że jest jeszcze ok.Wymieniłem jeszcze wszystkie paski,płyn,olej,filtry

:lol:

Opublikowano

Witam jesliby kogos interesowala cena za czesci za robocizne w ASO Audi to ja wymienialem pare dni temu

Zetaw naprawczy rozrzady czyli pasek i napinacze 486 zł

Amort.Pasa napinacz 472 zł

Do tego wymienialem pierscienie uszczelniajace (simeringi) 3 szt 158zł

Do tego paski klinowe bo byly juz w zlym stanie oprucz pasaka od alternatora

Paski klinowe 135zł

Uchwyt 136 zł

Pompy wody mowili ze by nie wymieniac bo jest w dobrym stanie i nie jest napedzana paskiem rozrzadu

Robocizna

Wymiana Paska rozrzadu i zamontowanie 338 zl

zamontowanie uszczelniaczy 154 zl

Calkowity koszt 1789 zl

Lepiej zrobic to w Aso niz isc do byle jakiego mechanika ktory spartaczy robote w Aso przynajmniej daja gwarancje na 90 tysiecy lub 2 lata i jest fachowo zrobione

Opublikowano
Witam jesliby kogos interesowala cena za czesci za robocizne w ASO Audi to ja wymienialem pare dni temu

Zetaw naprawczy rozrzady czyli pasek i napinacze 486 zł

Amort.Pasa napinacz 472 zł

Do tego wymienialem pierscienie uszczelniajace (simeringi) 3 szt 158zł

Do tego paski klinowe bo byly juz w zlym stanie oprucz pasaka od alternatora

Paski klinowe 135zł

Uchwyt 136 zł

Pompy wody mowili ze by nie wymieniac bo jest w dobrym stanie i nie jest napedzana paskiem rozrzadu

Robocizna

Wymiana Paska rozrzadu i zamontowanie 338 zl

zamontowanie uszczelniaczy 154 zl

Calkowity koszt 1789 zl

Lepiej zrobic to w Aso niz isc do byle jakiego mechanika ktory spartaczy robote w Aso przynajmniej daja gwarancje na 90 tysiecy lub 2 lata i jest fachowo zrobione

Wolą każdego jest gdzie serwisuje swoje autko. Ale wiedz, że wg przepisów nawet najmniejsza szopa jesli wystawia rachunek to tym samym udziele gwarancji lub rekojmi na co najmniej 1 rok.

Wiec po co przepłacać?

Opublikowano

Dzieki za informacje bo nawet nie wiedzialem ze wg przepisow kazdy kto wystawia rachunek daje gwarancje. Masz racje wola kazdego jest gdzie dokonuje napraw, to jest indywidualna sprawa, ale moje zdanie jest takie jak sam sobie nie zrobisz bo nie umiesz to najlepiej oddac do ASO Audi, co do przeplacania maja troche wysokie ceny to fakt ale przyjemnosc kosztuje

Pozdrawiam :quattro::a4fan:

Opublikowano

Wlasnie u Knapika mozna byc przy mechaniku przez caly czas ktory ci wymienia wiec masz dodatkowo pewnosc ze zaklada orginalne czesci i wymieni to co ma wymienic i robi to dobrze zeszlo cztery i pol godziny

Opublikowano

Przy tym przeglądzie, co go wyżej na zdjeciach pokazałem, była wymiana kpl. rozrządu.

Więcej na stronie o moim aucie, bo nie chciałem robić OT.

U mnie posypała się pompa, dlatego hałasowało...

Więcej szczegółów: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=101428#101428

Koszty:

Pompa wody Dolz - 65zł

Pasek wielorowkowy rozrządu Gates: 55zł

Łożysko napinacza paska wieloklinowego - 2zł

Robocizna: 5h własnej pracy...

[ Dodano: 03-04-2007, 14:22 ]

Witam jesliby kogos interesowala cena za czesci za robocizne w ASO Audi to ja wymienialem pare dni temu

Zetaw naprawczy rozrzady czyli pasek i napinacze 486 zł

Amort.Pasa napinacz 472 zł

Do tego wymienialem pierscienie uszczelniajace (simeringi) 3 szt 158zł

Do tego paski klinowe bo byly juz w zlym stanie oprucz pasaka od alternatora

Paski klinowe 135zł

Uchwyt 136 zł

Pompy wody mowili ze by nie wymieniac bo jest w dobrym stanie i nie jest napedzana paskiem rozrzadu

Robocizna

Wymiana Paska rozrzadu i zamontowanie 338 zl

zamontowanie uszczelniaczy 154 zl

Calkowity koszt 1789 zl

Lepiej zrobic to w Aso niz isc do byle jakiego mechanika ktory spartaczy robote w Aso przynajmniej daja gwarancje na 90 tysiecy lub 2 lata i jest fachowo zrobione

Jestem w szoku...

Podam ceny, za ile ja mogę to mieć od ręki, tak dla przeciwwagi...

Zetaw naprawczy rozrzady czyli pasek i napinacze 131+61+55= 247zł (pasek Gates, rolka i napinacz INA)

Amort.Pasa napinacz 180 zł (jakaś włoszczyzna)

Do tego wymienialem pierscienie uszczelniajace (simeringi) 3 szt po 12zł = 36zł

Paski klinowe 35+22+7zł = 64zł (Gates)

Uchwyt ---zł (nie wiem jaki uchwyt...

Pompa wody Dolz - 65zł

Kosztów robocizny nie jestem w stanie dokładnie określić, bo sam robiłe sobie, ale jakby komuś robił to mój ojciec w swoim warsztacie, to za 5 h pracy (bo tyle poświęciłem na swój samochód, łącznie z umyciem wszystkiego, etc.) to by wyszło ok 300-350zł za wszystko!!

A więc całkowity koszt to ok 900-950zł (połowa tego co w ASO, a gwarancja rok).

Tak jak Szogun0 tu ładnie podsumował... Wolny wybór....

Opublikowano
ruffile
:eek: nie Ruville :question:

[ Dodano: 07-04-2007, 08:28 ]

pasek Conti- 118zeta

rolka -79.59

rolka 2 -246.54

napinacz -125.16

pompa w. -210

rolka 3 -145

całość 880 zeta (INA i Ruville), czyli jak na sportowe autko, no może pół sportowe to cena części rewela, moje poprzednie 2.5TDI kosztowało o wiele wiecej :confused:

wymiana przede mną, ale wstępnie dowiadywałem się , że 5 stówek. ktoś zrobi taniej :lol::question:

Opublikowano

a ja mam pytanie gdzie wy kupujecie części w tak niskich cenach?? bo co dzwonie do jakiegoś sklepu to ceny są sporo wyższe niestety :wallbash:

i jeszcze jedna kwestia bo w sklepach mówią mi to co tutaj czytałem, że są dwa rodzaje rozrządu do mnie ale mówią że można powiedzieć który tylko na wzór jak przyniose moje części - czy to prawda i czy może da sie to sprawdzić inaczej, zanim wszystko będzie rozebrane ??

Opublikowano

jeszcze jedna kwestia bo w sklepach mówią mi to co tutaj czytałem, że są dwa rodzaje rozrządu do mnie ale mówią że można powiedzieć który tylko na wzór jak przyniose moje części - czy to prawda i czy może da sie to sprawdzić inaczej, zanim wszystko będzie rozebrane ??

zmierz szeokośc paska, może po tym dojdą jaki masz.
Opublikowano

a ja mam pytanie gdzie wy kupujecie części w tak niskich cenach?? bo co dzwonie do jakiegoś sklepu to ceny są sporo wyższe niestety :wallbash:

i jeszcze jedna kwestia bo w sklepach mówią mi to co tutaj czytałem, że są dwa rodzaje rozrządu do mnie ale mówią że można powiedzieć który tylko na wzór jak przyniose moje części - czy to prawda i czy może da sie to sprawdzić inaczej, zanim wszystko będzie rozebrane ??

Stary rozrząd ma krótszy pasek (152 zęby).

Możesz śmiało zmienić na nowszy typ (153 zęby na pasku), ale wtedy musisz zmienić także napinacz paska rozrządu.

Starsze typy po prostu fabryka zastąpiła tymi drugimi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...