Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

I mnie to sie przytrafiło :(

Jadąc na wakacje do Chorwacji 100 km od Budapesztu zaświecił się bład "Oil Pressure" - silnik BLB.

Niestety moje Assistance nie obejmowało zagranicy tylko Polske wiec musiałem holowac na własny koszt :(

Masakra !!:)

Mam do Was pytanie, jako do ekspertów .

Teraz mam auto w Nowym Sączu i trzeba się do tego zabrać.

Nie mam namiarów na gości co znają temat w Saczu więc z wujkiem, który jest mechanikiem starej daty niestety

mamy sie za to zabrac ( Na szczescie mam nadzieje ze ogranicze koszty :)

No i moje pytanie jest takie.

Czy jak rozkrecimy i jest możlwie tylko wymienienie tego niby Imbusika co w ASO kosztuje 20 zł ?

Chodzi o to, że może i zoribmy SWAPa ale to są tez koszty a np., czy wymiana tego Imbusa powinna wystraczyc

na 100 - 150 tys km ? Jesli tak to wolałbym tak to naprawić, gdyż po 1 mniejsze koszty a po 2 brak wiedzy i troche

się boję ze cos zepsujemy.

Co myślicie czy można tylko tak naprawić ( oczywiscie jesli jest tylko wyrobiony ? ) i czy to powinno wystarczyć na jakiś czas ?

Pozdrawiam

po pierwsze smolar22 wyrazy współczucia, akurat musiało Cię to spotkać podczas wyjazdu wakacyjnego, ech te prawa murphiego :wallbash:

Jeśli miałeś chociaż trochę szczęścia i wyrobił się sam imbusik a nie np. gniazdo dodatkowo w którym to ten imbusik pracuje to jego wymiana na jakiś czas uruchomi auto. Bez rozebrania i zbadania organoleptycznie można tylko gdybać, ekspertem nie jestem, w naszych silnikach może zawieść z tego co się orientuje imbusik lub gniazdo i chyba także jakieś koło może tracić zęby, nie ma bata musisz rozebrać dół.

Ja od niedawna także śmigam jak to ktoś tu nazwał dwulitrowym 1.9, niby rok temu jak sprawdzałem było wszystko ok. ale jak pokazał Twój przykład nie zna się dnia ani godziny. Połączyłem urlop nad polskim morzem z operacją wywalenia wałków w AZ Auto Serwis w Gdańsku, na pierwszy rzut oka warsztat i okolica nie wzbudza zaufania ale pozory mylą, zgrana ekipa i fajne chłopaki, mogę ich z ręką na sercu polecić.

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź :)

No niestety wczasy zaczęły się okropnie :)

Dobrze że przynajmniej same wczasy ok, chociaż powrót do rzeczywistości nie jest łatwy :)

Co do auta to w nast. tygodniu jak napisałem będe się za to zabierał z wujkiem.

Miejmy nadzieję, że się wszystko uda i zakończy sukcesem :)

Może byłaby szansa aby ktoś wysłał zdjęcia jak to sprawdzić tzn najpierw dostać się do tego, potem sprawdzić, zdemontować i zamontować.

Chodzi o zdjęcia już samej pompy albo np. jak robimy swapa to np. dowiedziałem się, że trzeba nacinać koło aby zeszło z wału, ma ktoś może zdjęcie

które to koło i jak nacinaliscie albo po ? Ponadto prosiłbym o miejsce które trzeba zaślepić ( zdjęcie ) oraz jakieś trudniejsze rzeczy,

Dzisiaj Wielkie Podziekowania dla JAro444 , za udzielenie wskazówek.

Np. Dowiedziałem się, że musze mieć klucz do blokady rozrządu ale takowy załatwie.

Może są jeszcze rzeczy, miejsca, które wymagają specjalistycznego sprzętu ?

A może ma ktoś opis po kolei co zrobić tzn ( np, ściagamy zderzak, belke , po kolei itp. )

Auto w Nowym Sączu jest więc to i tak plus że doholowane spod Budapesztu :)

Pozdrawiam,

Opublikowano

Witam.

Panowie tak jak koledze smolar22 i mi też sie przytrafiła taka historia. Ja na szczęście urlopowałem w Polsce

Mój mechanik jeszcze nie robił takiej operacji ale jak najbardziej chce się pojąc tego, tak więc wszelkie zdjęcia i pomoc mile widziana. U mnie układ wałków jest na kołach zębatych a nie na łańcuszku czy to robi jakąś różnice. Jak w takim przypadku wygląda koło zębate na wale i czy mocowanie nowego 06A105209B czymś się będzie różnić od starego ?

Opublikowano

Witam,

Panowie dzwoniłem dzisiaj do serwisu Audi i powiedziano mi, ze można naprawić tak ten napęd pompy,

że wsadza się nowego Imbusa ( robionego o lepszej twardosci) i nawiercic na większa srubę i jest wtedy dożywocie.

Co Wy o tym myślicie ? Czy jest sens się w to ładować ? Czy po prostu wymiana ?

Pozdrawiam,

Opublikowano

Panowie dzwoniłem dzisiaj do serwisu Audi i powiedziano mi, ze można naprawić tak ten napęd pompy,

że wsadza się nowego Imbusa ( robionego o lepszej twardosci) i na

.... powiedziano mi, ze można naprawić tak ten napęd pompy,

bzdura, zobacz zdjęcie gniazda i zabieraka z mojego motorka http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=54160.285

« Odpowiedz #292 : 13 Marzec 2011, 11:54 »

wiercic na większa srubę i jest wtedy dożywocie.

Co Wy o tym myślicie ? Czy jest sens się w to ładować ? Czy po prostu wymiana ?

dodajmy....

jest nieprawda ze tego inaczej zrobic nie mozna bo mozna i tez tak robia

http://www.cnc.info.pl/efekt-starego-aluminium-vt27414.htm?view=previous

wybrales rozwiazanie przedstawione w tym watku - Twoja decyzja (nawet nie mowie ze glupia! mowie, ze nie jest to jedyna droga...)

jezeli ktos ma auto z walkami na lancuchu to raczej amputacja wydaje sie logiczna (ze wzgledu na koszta potencjalnej naprawy napedu walkow) ale w przypadku gdy ma sie naped na zebatkach to niekoniecznie

na forum passata user "Tomek nr telefonu" rozkrecil podobny watek jak ten i reklamuje w nim metode oparta o regeneracje, ten watek rozkrecil ktos kto robi to przez amputacje... obaj(EDIT: jeden jak mniemam po protescie ponizej) zarobkowo naprawiaja to wiec ciagnae w swoja strone ...nie rozumiem jaki Ty masz interes w killowaniu wiedzy, ze nie jest to jedyna metoda?

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Dzieki za info :)

Wybrałem tę metodę i na jutro będę miał części z ASO :)

Jak tylko operacja się uda to dam znać i dam namiary na osobę co mi robiła w Nowym Sączu, może sie przydać

Pozdrawiam

Opublikowano

przemek4net gwoli ścisłości Tomek uprawia na każdym forum komercje swojego rozwiązania.

Irek podał rozwiązanie na którym nie zarabia ponieważ w ogóle nie zajmuje się tym zawodowo. Jest to dosyć duża różnica.

Koniec OT.

Opublikowano

Powiem krótko z własnego doświadczenia wypier...te wałki, co z tego że będziesz miał lepszy imbus jak i tak obrobi się gniazdo było o tym z 1000razy pisane!!!

ASO Cię naciągnie na dodatkowe koszta, ale Twój wybór. Jak jesteś bogaty jedz do ASO :hi:

Opublikowano

Witam,

Tak jak pisałem :) Czesci juz mam wyszło po rabacie 1000 zł z ASO :) Wszystko orginał :)

W poniedziałek zaczynamy operacje :) Trzymajcie kciuki i dzieki za pomoc co poniektórym ;)

Szczególnie podziekowania dla JAro4444 oraz Gajes666 :)

Pewnie sie jeszcze odezwę podczas zabiegu :)

Pozdrowienia dla Wszystkich

Opublikowano

na forum passata user "Tomek nr telefonu" rozkrecil podobny watek jak ten i reklamuje w nim metode oparta o regeneracje, ten watek rozkrecil ktos kto robi to przez amputacje... obaj zarobkowo naprawiaja to wiec ciagna w swoja strone ...nie rozumiem jaki Ty masz interes w killowaniu wiedzy, ze nie jest to jedyna metoda?

Gdzie widziałeś moje ogłoszenie o wykonywaniu takich usług?

Gdzie mam warsztat w którym to potajemnie robię?

Komu odmówiłem pomocy gdy do mnie zadzwonił? Nie zawsze mam czas wszystkim odpisywać, na tel. zawsze pomogę.

Czy ukrywałem przed kimś jak to zrobić choćby w stodole u wójka Zdzicha?

Natychmiast żądam skorygowania tego wpisu i zastanowienia się co wypisujesz.

Przemek coś Ci poza tym zdradzę - skończyłem jedną z najbardziej szanowanych uczelni politechnicznych na kierunku budowa i eksploatacja pojazdów mechanicznych, studiowałem w rozszerzonym (indywidualnym) zakresie PKM (podstawy konstrukcji maszyn) oraz materiaoznawstwo. Więc alternatywnych rozwiązań zabieraka do tego proponowanego przez Audi mam parę w głowie. Proponowałem ich darmowe udostępnienie i przetestowanie, ale jakoś zabrakło chętnych...

Opublikowano

Witam,

Naped pompy oleju przez walek jest chyba w wiekszosci obecnie tluczonych V-ek u vw

Jakies Vki benzynowe i klekoty (wybrane "na pale")

1c4318e92bfcb1b9m.jpg

c4664f2ece8d80bam.jpg

c4664f2ece8d80bam.jpg

i jakos jak "wytarl sie walek" to jakos zawsze 2,0TDI PD?

wiec mozna to zrobic dobrze na zabieraku i jak pokazuje przyklad napedu walkow .... naped lancuchowy moze byc do d... wykonany (wszystko kwestia implementacji a nie samego sposobu napedu)

tu widac jak wyglada powierzchnia zazebiania sie sie stary vs nowy walek ("drobna" roznica?)

5ca7e10232a38d71m.jpg

Nie mam pojecia dlaczego to czarnowidztwo, ze ma to zawodzic? (patrz przyklad innych silnikow z napedem pompy oleju na walek)?

2.0TDI Pd nie maja walkow wyrownujacych np w skodach i seatach? Fakt... w tych tanszych gdzie delikatnie wieksze mrownienie mniej wymagajacemu klientowi nie przeszkadzaja....

Nie ma nic wstydliwego w zarabianiu pieniedzy dla mnie (dla jasnosci)

Dlaczego moj bledny (jak mniemam z czerwieni w wypowiedzi) sad?

ano gdzies np z poczatku tego watka wynalazlem i tak sobie o dzialalnosci warsztatowej pomyslalem

Chciałbym podzielić się ze wszystkimi wrażeniami z udanej operacji likwidującej nieszczęsne wałki wyrównoważajace...

Ordynator jaro 4444 ....

Rano zjawiłem się w warsztacie ...

Jeszcze raz wielkie dzięki dla jaro444 za opiekę przez cały czas, masę telefonów i transport w Warszawie

zakladam, ze pomylilem sie (zadne oczernianie) i usuwam czesc w watku powyzej o "zarabianiu" (na forum A6 dzielenie wiedzy jest "czasem" polaczone z napedzaniem klientow do jedynego slusznego warsztatu na Slasku wiec moze przeczulony jestem... :hi: )

Na koniec dodam, ze silniki 1.6tdi CR u szmelcwagena maja naped pompy oleju...na pasek

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Jest ktoś na forum, komu się ten nowy(przedłużony) imbus/gniazdo rozleciał :mysli:?

Opublikowano

Ja nie wiem czy się rozleciał ale to ze jest dłuższy nie znaczy ze jest wieczny.

Opublikowano
tu widac jak wyglada powierzchnia zazebiania sie sie stary vs nowy walek ("drobna" roznica?)

OK. Nowy moduł z dłuższym "imbusem"to jest alternatywa. A cenę przemek4net zna ? :gwizdanie: Podanie numerów części i sposób banalnie prostej naprawy to trochę dziwny sposób na zarabianie kasy. :kox:

Takie posty,gdzie nic nowego nie jest wnoszone do rozwiązania problemu(mój zresztą tez,wiec go później wykasuje :wink4:) psuja tylko krew i zniechęca kolegów-pasjonatów motoryzacji :good:(a może ktoś robi to z premedytacja? :sick3:) . Proszę o konstruktywna dyskusje. :)

PS. Teraz konkret-jest ktoś na forum, komu się ten nowy(przedłużony) imbus/gniazdo rozleciał :mysli:?

Na forum nie ma nikogo takiego, ale było gdzieś pisane, że w B8 przy 130tys się rozleciał :thumbdown:
Opublikowano

:shocked:

Ok Panowie swap wykonany pozytywnie :) Powiem ze jestem w szoku ale wg mnie motor jakby lepiej chodził :)

Szybciej sie zbiera jest super :)

MAm tylko jedno pytanie , Mielismy płyn do wspomagania, postanowiłem zalać nowym kupiłem w ASO G 04

i okazało sie ze mialem zalane G 02 i na pojemniczku od wspomagania tez jest G 02. Załałem G 04 czy myslicie ze bedzie ok ?

Czy lepiej jak najszybciej zmienic spowrotem na G 04 ?

Pozdrawiam,

Jutro wracam do domu to naisze namairy na serwis w Nowym Saczu :) Bardzo dobry jak widac

Opublikowano

Nie ma już G 02 został zastąpiony G 04 więc dobry masz zalany.

Opublikowano

No i przyszła kolej na Mnie, moje B7 zbliżało się do magicznych 230 tyś. i ..... pojawił się tajemniczy napis "oil pressure" właśnie sprawdzam samochodzik i już wiem, że wyrobił się ten trzpień (dobrze, że nie mam łańcucha) i przy okazji poszła sprężarka ); ale co poradzić taka kolej losu, teraz trzeba dobrze zrobić autko żeby jeszcze trochę polatało, dzięki wszystkim za pytania i odpowiedzi dużo Mi pomogły w zdiagnozowaniu awarii, pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...