FUTURUM Opublikowano 19 Października 2013 Opublikowano 19 Października 2013 Równoważyć wał ale w jakim sensie? Nie wiem czy wiesz ale wał sam w sobie jest już wyważony. A co z silnikami, w których nie ma wałków wyrównoważających? Co tam wyrównoważa wał? P.S. Pompa jest od 2.0 Dowiedziałeś się już do czego służą wałki?jeśli nie to przeczytaj cały wątek-jaro4444 wszytko opisuje
Matrix1540 Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 Witam, jeżeli u siebie mam w BLB 250 tys. przebiegu a auto kupiłem przy 165 tys. to możliwe że ktoś już wcześniej coś kombinował z pompą oleju?
Wihajster Opublikowano 5 Listopada 2013 Opublikowano 5 Listopada 2013 Witam, jeżeli u siebie mam w BLB 250 tys. przebiegu a auto kupiłem przy 165 tys. to możliwe że ktoś już wcześniej coś kombinował z pompą oleju?niekoniecznie...
Pawelkiwi Opublikowano 8 Listopada 2013 Opublikowano 8 Listopada 2013 Wykonałem swap w silniku BRD. Wymiana zębatki, założenie pompy (od Mitsubishi) na łańcuch, wywalenie wałków. Działa perfekt tylko małe ale ...? Potrzebuję pomocy kolegów. Jakie powinno być właściwe ciśnienie oleju. Z danych serwisowych podane jest ciśnienie 2.0 Bar przy 2000 obr przy temp. oleju 70 C. Przeszukując inne dane katalogowe przy wolnych obrotach znalazłem wartość 1 Bar, a przy 2/3 maksymalnych obrotach 4 Bar. Teraz pytanie do kolegów czy to są wartości poprawne ? Problem taki że ja na wolnych obrotach mam 3 Bary a przy 3 tys. 6 Bar. Wydaje mi się to za dużo i pompa oleju do regulacji ale wolę się upewnić. Skutki tego nadciśnienia to biało za autem. PS. Imbus padł przy odpalaniu samochodu więc czerwona kontrolka rozumnemu użytkownikowi nakazała wyłączenie silnika. Jakiekolwiek zatarcia niemożliwe. Dodano: Elsa podaje tak: Sprawdzanie ciśnienia oleju – Uruchomić silnik. l Ciśnienie oleju na biegu jałowym: przynajmniej 0,8 bar l Ciśnienie oleju przy 2000 /min: min. 2,0 bar.
gados82 Opublikowano 10 Listopada 2013 Opublikowano 10 Listopada 2013 Szybkie pytanie silnik BLB jeśli zrobię modyfikację modułu pompy olejowej napędzanej łańcuchem na napęd kołami zębatymi to problem będę miał z głowy....??? Czy coś jeszcze może mnie zaskoczyć bo planuje kupić 2.0TDI
H4mm3R Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Szybkie pytanie silnik BLB jeśli zrobię modyfikację modułu pompy olejowej napędzanej łańcuchem na napęd kołami zębatymi to problem będę miał z głowy....??? Czy coś jeszcze może mnie zaskoczyć bo planuje kupić 2.0TDI Sam napęd to nie problem, tu wyrabia się jeszcze coś
ALBINEK Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Zrób pełen swap , na pół gwizdka to lipa . Zostaje jeszcze imbusik .
Pawelkiwi Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Nikt nie robił pomiarów ciśnień oleju po wymianie pompy ? Dziwne, wszyscy tu zamieniają, modernizują i nie mierzą ? Dodam małą poprawkę - u mnie po porządnym rozgrzaniu silnika wartości maksymalne przy 4 tys. obrotów to 5Bar. Po dłuższej analizie dochodzę do wniosku, że to poprawna wartość tylko turbina dostała w kość na wykańczającym się imbusie i gdy teraz dostała poprawne ciśnienie zaczęła przepuszczać na wałku w kierunku gorącym.
H4mm3R Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Nikt nie robił pomiarów ciśnień oleju po wymianie pompy ?Dziwne, wszyscy tu zamieniają, modernizują i nie mierzą ? Dodam małą poprawkę - u mnie po porządnym rozgrzaniu silnika wartości maksymalne przy 4 tys. obrotów to 5Bar. Po dłuższej analizie dochodzę do wniosku, że to poprawna wartość tylko turbina dostała w kość na wykańczającym się imbusie i gdy teraz dostała poprawne ciśnienie zaczęła przepuszczać na wałku w kierunku gorącym. Bo nikt niema problemów jak Ty, zresztą już rozwiązałeś swój problem.
Pawelkiwi Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Super odpowiedź ale kolego nie na temat i nie rozwiązujący moich niepewności, a zadałem takie pytanie gdyż firma regenerująca turbiny z Mielca (a często tam wysyłam) na podaną wartość ciśnienia oleju 5 Bar odpowiedziała że to stanowczo za dużo i dlatego zacząłem się zastanawiać. Zastanawianie przelałem w pytanie na które oczekiwałem podpowiedzi DOBRZE / ŹLE lub powinno być tyle a tyle. Od H4mm3R uzyskałem odpowiedź która zaprzecza idei pomocy na forum a służy jedynie nabijaniu postów. Odpowiedź odnośnie poprawnych wartości ciśnień znalazłem na forum niemieckim Volkswagena. Dziękuję.
martinus Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Paweł rzuć tymi ciśnieniami z ciekawości ... Pozdro
griga-st Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 O ile dobrze kojarzę, jak robiłem walki u siebie kupiłem przez pomyłkę pompę od A3 2.0tdi która miała właśnie mniejsza wydajność(mam ja gdzieś jeszcze). Jaro napisał wtedy ze daje za niskie ciśnienie. Wydaje mi się ze miał podstawy żeby tak pisać. Od H4mm3R uzyskałem odpowiedź która zaprzecza idei pomocy na forum a służy jedynie nabijaniu postów.Odpowiedź odnośnie poprawnych wartości ciśnień znalazłem na forum niemieckim Volkswagena. @pawelkiwi-masz racje, ale twoja wypowiedz brzmi tez w stylu "wiem, ale nie powiem":wink:
FUTURUM Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 turbina dostała w kość na wykańczającym się imbusie źle analizujesz-ciśnienie jest cały czas identyczne oczywiście uzależnione od obrotów(jesli wałek-zabierak ulegnie obróceniu to wtedy mówimy o ciśnieniu =0 bar-tym samym turbo do wymiany)
T-RoX Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Paweł, ja miałem mierzone ciśnienie po swapie, tylko że swapowałem na nową i oryginalną pompę od 1.9 TDI, z tego co pamiętam (a mogę już źle pamiętać) to jak mierzyliśmy to na jałowym było 4 bary na zimnym silniku, a później jak się silnik trochę rozgrzał spadało do 2 barów (możliwe że później przy ~90' spadło jeszcze trochę). Jeżeli zamierzacie swap z łańcucha na koła zębate... NIE POLECAM to wywalenie kasy w błoto bo nie rozwiązuje problemu, u mnie na kołach zębatych (BPW 2007r) imbusik wytarł się przy ORYGINALNYM przebiegu 92 tyś KM !! Nie ważne jaki masz przebieg, ale jak masz ponad 100tyś to odrazu powinieneś myśleć o tym problemie bardziej niż o rozrządzie, nie mówię odrazu o swapie, ale przynajmniej sprawdzenie gniazd i zmiana tego "imbusa" (u mnie chyba był wyjątek że padło tak wcześnie, albo powodem mogło być to że auto jeździło mało na trasach).
Pawelkiwi Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Z problemem się uporałem ale bardzo dziękuję za odpowiedzi. Paweł rzuć tymi ciśnieniami z ciekawości ... Pozdro Silnik rozgrzany 90 C, miska olejowa podobna temperatura. - wolne obroty - ciśnienie w granicach 1,5 - 2,0 Bar - 2000 obr/min - ciśnienie 2.0 - ~3.0 Bar - 4000 obr/min - ciśnienie do 5 Bar Charakterystyczne dla włączenia zaworu upustowego pompy oleju jest tzw. "bip" czyli przy zwiększaniu obrotów ciśnienie rośnie np. do 5,5 Bara a potem spada i stabilnie trzyma wartość ograniczoną pracą zaworu upustowego. @pawelkiwi-masz racje, ale twoja wypowiedz brzmi tez w stylu "wiem, ale nie powiem":wink: Odpowiedź powyżej. turbina dostała w kość na wykańczającym się imbusie źle analizujesz-ciśnienie jest cały czas identyczne oczywiście uzależnione od obrotów(jesli wałek-zabierak ulegnie obróceniu to wtedy mówimy o ciśnieniu =0 bar-tym samym turbo do wymiany) Czujnik ciśnienia oleju w tym samochodzie wskazuje że ciśnienie jest ok jak przekroczy 0,35 - 0,85 Bara. Może dla wolnych obrotów te wartości są wystarczające ale dla auta jadącego pod obciążeniem przy 4000 obr/min niestety za małe. Imbus potrafi się pod koniec swojego życia obracać w gnieździe i nawet tego nie zauważysz - bo super czujnik ciśnienia VAG spełnia założenia. Nawet w klimatyzacji czujniki są cyfrowe i pokazują w Bar-ach aktualne ciśnienie, a tu nie zrobili mądrego algorytmu by analizować ciśnienie oleju w relacji do obrotów. Pompa na imbusie nie staje w jednym momencie ! Wcześniej przeskakuje ale my o tym nie wiemy. Widać to po wyjętych wałkach że nie są tak samo obrobione na całej długości. Paweł, ja miałem mierzone ciśnienie po swapie, tylko że swapowałem na nową i oryginalną pompę od 1.9 TDI, z tego co pamiętam (a mogę już źle pamiętać) to jak mierzyliśmy to na jałowym było 4 bary na zimnym silniku, a później jak się silnik trochę rozgrzał spadało do 2 barów (możliwe że później przy ~90' spadło jeszcze trochę).Jeżeli zamierzacie swap z łańcucha na koła zębate... NIE POLECAM to wywalenie kasy w błoto bo nie rozwiązuje problemu, u mnie na kołach zębatych (BPW 2007r) imbusik wytarł się przy ORYGINALNYM przebiegu 92 tyś KM !! Nie ważne jaki masz przebieg, ale jak masz ponad 100tyś to odrazu powinieneś myśleć o tym problemie bardziej niż o rozrządzie, nie mówię odrazu o swapie, ale przynajmniej sprawdzenie gniazd i zmiana tego "imbusa" (u mnie chyba był wyjątek że padło tak wcześnie, albo powodem mogło być to że auto jeździło mało na trasach). Też uważam żadne zębatki i tak imbus padnie chyba że za każdą wymianą oleju będzie ktoś darł miskę w dół i wymieniał imbusa na nowy.
widur84 Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Witam, Panowie orientujecie się czy silnik 2.0 TDi CR 88kW CAGC wymagałby swapu? Wyczytałem, że od 10.2009 wydłużyli trochę ten imbus ale czy to jakoś zmniejszyło awaryjność? Rocznik auta mam 09.2009 więc najpewniej jest jeszcze poprzednia wersja rozwiązania. Znacie jakieś sprawdzone zakłady w zachodniopomorskim zajmujące się taką operacją?
przemek4net Opublikowano 20 Listopada 2013 Opublikowano 20 Listopada 2013 Naped pompy oleju jest przez zabierak w wielu silnikach vw takze benzynowych...
FUTURUM Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Witam,Panowie orientujecie się czy silnik 2.0 TDi CR 88kW CAGC wymagałby swapu? Wyczytałem, że od 10.2009 wydłużyli trochę ten imbus ale czy to jakoś zmniejszyło awaryjność? Rocznik auta mam 09.2009 więc najpewniej jest jeszcze poprzednia wersja rozwiązania. Znacie jakieś sprawdzone zakłady w zachodniopomorskim zajmujące się taką operacją? masz "nowe auto" więc nie myśl o wywaleniu wałków!!!taką opcję robi się przy napędzie łańcuchowym lub jeśli ktoś jest desperatem to wywala wałki na kołach zębatych...sprawdź zabierak i śmigaj dalej
widur84 Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 Dzięki! Przewertowałem cały ten wątek i znalazłem chyba tylko jeden post o B8 z CAHA. Chyba sam się wpędzam w paranoję na zapas ale wolałem dmuchać na zimne. Na liczniku najechane 125k to ew przy wymianie rozrządu sprawdzę zabierak.
niestandardowy Opublikowano 21 Listopada 2013 Opublikowano 21 Listopada 2013 w Twoim silniku to na banka poprawione, juz we wszystkich modelach po 2007 roku bylo git!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się