Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Równoważyć wał ale w jakim sensie? Nie wiem czy wiesz ale wał sam w sobie jest już wyważony. A co z silnikami, w których nie ma wałków wyrównoważających? Co tam wyrównoważa wał?

P.S.

Pompa jest od 2.0 :wink:

Dowiedziałeś się już do czego służą wałki?jeśli nie to przeczytaj cały wątek-jaro4444 wszytko opisuje

Opublikowano

Witam, jeżeli u siebie mam w BLB 250 tys. przebiegu a auto kupiłem przy 165 tys. to możliwe że ktoś już wcześniej coś kombinował z pompą oleju?

Opublikowano
Witam, jeżeli u siebie mam w BLB 250 tys. przebiegu a auto kupiłem przy 165 tys. to możliwe że ktoś już wcześniej coś kombinował z pompą oleju?
niekoniecznie...
Opublikowano

Wykonałem swap w silniku BRD. Wymiana zębatki, założenie pompy (od Mitsubishi) na łańcuch, wywalenie wałków. Działa perfekt tylko małe ale ...?

Potrzebuję pomocy kolegów. Jakie powinno być właściwe ciśnienie oleju. Z danych serwisowych podane jest ciśnienie 2.0 Bar przy 2000 obr przy temp. oleju 70 C. Przeszukując inne dane katalogowe przy wolnych obrotach znalazłem wartość 1 Bar, a przy 2/3 maksymalnych obrotach 4 Bar.

Teraz pytanie do kolegów czy to są wartości poprawne ?

Problem taki że ja na wolnych obrotach mam 3 Bary a przy 3 tys. 6 Bar. Wydaje mi się to za dużo i pompa oleju do regulacji ale wolę się upewnić. Skutki tego nadciśnienia to biało za autem.

PS.

Imbus padł przy odpalaniu samochodu więc czerwona kontrolka rozumnemu użytkownikowi nakazała wyłączenie silnika. Jakiekolwiek zatarcia niemożliwe.

Dodano:

Elsa podaje tak:

Sprawdzanie ciśnienia oleju

– Uruchomić silnik.

l Ciśnienie oleju na biegu jałowym: przynajmniej 0,8 bar

l Ciśnienie oleju przy 2000 /min: min. 2,0 bar.

Opublikowano

Szybkie pytanie silnik BLB jeśli zrobię modyfikację modułu pompy olejowej napędzanej łańcuchem na napęd kołami zębatymi to problem będę miał z głowy....??? Czy coś jeszcze może mnie zaskoczyć bo planuje kupić 2.0TDI

Opublikowano
Szybkie pytanie silnik BLB jeśli zrobię modyfikację modułu pompy olejowej napędzanej łańcuchem na napęd kołami zębatymi to problem będę miał z głowy....??? Czy coś jeszcze może mnie zaskoczyć bo planuje kupić 2.0TDI

Sam napęd to nie problem, tu wyrabia się jeszcze coś

Opublikowano

Zrób pełen swap , na pół gwizdka to lipa :grin: . Zostaje jeszcze imbusik .

Opublikowano

Nikt nie robił pomiarów ciśnień oleju po wymianie pompy ?

Dziwne, wszyscy tu zamieniają, modernizują i nie mierzą ?

Dodam małą poprawkę - u mnie po porządnym rozgrzaniu silnika wartości maksymalne przy 4 tys. obrotów to 5Bar.

Po dłuższej analizie dochodzę do wniosku, że to poprawna wartość tylko turbina dostała w kość na wykańczającym się imbusie i gdy teraz dostała poprawne ciśnienie zaczęła przepuszczać na wałku w kierunku gorącym.

Opublikowano
Nikt nie robił pomiarów ciśnień oleju po wymianie pompy ?

Dziwne, wszyscy tu zamieniają, modernizują i nie mierzą ?

Dodam małą poprawkę - u mnie po porządnym rozgrzaniu silnika wartości maksymalne przy 4 tys. obrotów to 5Bar.

Po dłuższej analizie dochodzę do wniosku, że to poprawna wartość tylko turbina dostała w kość na wykańczającym się imbusie i gdy teraz dostała poprawne ciśnienie zaczęła przepuszczać na wałku w kierunku gorącym.

Bo nikt niema problemów jak Ty, zresztą już rozwiązałeś swój problem.

Opublikowano

Super odpowiedź ale kolego nie na temat i nie rozwiązujący moich niepewności, a zadałem takie pytanie gdyż firma regenerująca turbiny z Mielca (a często tam wysyłam) na podaną wartość ciśnienia oleju 5 Bar odpowiedziała że to stanowczo za dużo i dlatego zacząłem się zastanawiać.

Zastanawianie przelałem w pytanie na które oczekiwałem podpowiedzi DOBRZE / ŹLE lub powinno być tyle a tyle.

Od H4mm3R uzyskałem odpowiedź która zaprzecza idei pomocy na forum a służy jedynie nabijaniu postów.

Odpowiedź odnośnie poprawnych wartości ciśnień znalazłem na forum niemieckim Volkswagena.

Dziękuję.

Opublikowano

Paweł rzuć tymi ciśnieniami z ciekawości ... Pozdro

Opublikowano

O ile dobrze kojarzę, jak robiłem walki u siebie kupiłem przez pomyłkę pompę od A3 2.0tdi która miała właśnie mniejsza wydajność(mam ja gdzieś jeszcze). Jaro napisał wtedy ze daje za niskie ciśnienie. Wydaje mi się ze miał podstawy żeby tak pisać.

Od H4mm3R uzyskałem odpowiedź która zaprzecza idei pomocy na forum a służy jedynie nabijaniu postów.

Odpowiedź odnośnie poprawnych wartości ciśnień znalazłem na forum niemieckim Volkswagena.

@pawelkiwi-masz racje, ale twoja wypowiedz brzmi tez w stylu "wiem, ale nie powiem":wink:

Opublikowano
turbina dostała w kość na wykańczającym się imbusie

źle analizujesz-ciśnienie jest cały czas identyczne oczywiście uzależnione od obrotów(jesli wałek-zabierak ulegnie obróceniu to wtedy mówimy o ciśnieniu =0 bar-tym samym turbo do wymiany)

Opublikowano

Paweł, ja miałem mierzone ciśnienie po swapie, tylko że swapowałem na nową i oryginalną pompę od 1.9 TDI, z tego co pamiętam (a mogę już źle pamiętać) to jak mierzyliśmy to na jałowym było 4 bary na zimnym silniku, a później jak się silnik trochę rozgrzał spadało do 2 barów (możliwe że później przy ~90' spadło jeszcze trochę).

Jeżeli zamierzacie swap z łańcucha na koła zębate... NIE POLECAM to wywalenie kasy w błoto bo nie rozwiązuje problemu, u mnie na kołach zębatych (BPW 2007r) imbusik wytarł się przy ORYGINALNYM przebiegu 92 tyś KM !! Nie ważne jaki masz przebieg, ale jak masz ponad 100tyś to odrazu powinieneś myśleć o tym problemie bardziej niż o rozrządzie, nie mówię odrazu o swapie, ale przynajmniej sprawdzenie gniazd i zmiana tego "imbusa" (u mnie chyba był wyjątek że padło tak wcześnie, albo powodem mogło być to że auto jeździło mało na trasach).

Opublikowano

Z problemem się uporałem ale bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Paweł rzuć tymi ciśnieniami z ciekawości ... Pozdro

Silnik rozgrzany 90 C, miska olejowa podobna temperatura.

- wolne obroty - ciśnienie w granicach 1,5 - 2,0 Bar

- 2000 obr/min - ciśnienie 2.0 - ~3.0 Bar

- 4000 obr/min - ciśnienie do 5 Bar

Charakterystyczne dla włączenia zaworu upustowego pompy oleju jest tzw. "bip" czyli przy zwiększaniu obrotów ciśnienie rośnie np. do 5,5 Bara a potem spada i stabilnie trzyma wartość ograniczoną pracą zaworu upustowego.

@pawelkiwi-masz racje, ale twoja wypowiedz brzmi tez w stylu "wiem, ale nie powiem":wink:

Odpowiedź powyżej.

turbina dostała w kość na wykańczającym się imbusie

źle analizujesz-ciśnienie jest cały czas identyczne oczywiście uzależnione od obrotów(jesli wałek-zabierak ulegnie obróceniu to wtedy mówimy o ciśnieniu =0 bar-tym samym turbo do wymiany)

Czujnik ciśnienia oleju w tym samochodzie wskazuje że ciśnienie jest ok jak przekroczy 0,35 - 0,85 Bara. Może dla wolnych obrotów te wartości są wystarczające ale dla auta jadącego pod obciążeniem przy 4000 obr/min niestety za małe. Imbus potrafi się pod koniec swojego życia obracać w gnieździe i nawet tego nie zauważysz - bo super czujnik ciśnienia VAG spełnia założenia. Nawet w klimatyzacji czujniki są cyfrowe i pokazują w Bar-ach aktualne ciśnienie, a tu nie zrobili mądrego algorytmu by analizować ciśnienie oleju w relacji do obrotów.

Pompa na imbusie nie staje w jednym momencie ! Wcześniej przeskakuje ale my o tym nie wiemy. Widać to po wyjętych wałkach że nie są tak samo obrobione na całej długości.

Paweł, ja miałem mierzone ciśnienie po swapie, tylko że swapowałem na nową i oryginalną pompę od 1.9 TDI, z tego co pamiętam (a mogę już źle pamiętać) to jak mierzyliśmy to na jałowym było 4 bary na zimnym silniku, a później jak się silnik trochę rozgrzał spadało do 2 barów (możliwe że później przy ~90' spadło jeszcze trochę).

Jeżeli zamierzacie swap z łańcucha na koła zębate... NIE POLECAM to wywalenie kasy w błoto bo nie rozwiązuje problemu, u mnie na kołach zębatych (BPW 2007r) imbusik wytarł się przy ORYGINALNYM przebiegu 92 tyś KM !! Nie ważne jaki masz przebieg, ale jak masz ponad 100tyś to odrazu powinieneś myśleć o tym problemie bardziej niż o rozrządzie, nie mówię odrazu o swapie, ale przynajmniej sprawdzenie gniazd i zmiana tego "imbusa" (u mnie chyba był wyjątek że padło tak wcześnie, albo powodem mogło być to że auto jeździło mało na trasach).

Też uważam żadne zębatki i tak imbus padnie chyba że za każdą wymianą oleju będzie ktoś darł miskę w dół i wymieniał imbusa na nowy.

Opublikowano

Witam,

Panowie orientujecie się czy silnik 2.0 TDi CR 88kW CAGC wymagałby swapu? Wyczytałem, że od 10.2009 wydłużyli trochę ten imbus ale czy to jakoś zmniejszyło awaryjność? Rocznik auta mam 09.2009 więc najpewniej jest jeszcze poprzednia wersja rozwiązania.

Znacie jakieś sprawdzone zakłady w zachodniopomorskim zajmujące się taką operacją?

Opublikowano

Naped pompy oleju jest przez zabierak w wielu silnikach vw takze benzynowych...

Opublikowano
Witam,

Panowie orientujecie się czy silnik 2.0 TDi CR 88kW CAGC wymagałby swapu? Wyczytałem, że od 10.2009 wydłużyli trochę ten imbus ale czy to jakoś zmniejszyło awaryjność? Rocznik auta mam 09.2009 więc najpewniej jest jeszcze poprzednia wersja rozwiązania.

Znacie jakieś sprawdzone zakłady w zachodniopomorskim zajmujące się taką operacją?

masz "nowe auto" więc nie myśl o wywaleniu wałków!!!taką opcję robi się przy napędzie łańcuchowym lub jeśli ktoś jest desperatem to wywala wałki na kołach zębatych...sprawdź zabierak i śmigaj dalej

Opublikowano

Dzięki! :)

Przewertowałem cały ten wątek i znalazłem chyba tylko jeden post o B8 z CAHA. Chyba sam się wpędzam w paranoję na zapas ale wolałem dmuchać na zimne. Na liczniku najechane 125k to ew przy wymianie rozrządu sprawdzę zabierak.

Opublikowano

w Twoim silniku to na banka poprawione, juz we wszystkich modelach po 2007 roku bylo git! :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...