Hugo 388 Posted August 7, 2007 Share Posted August 7, 2007 W niniejszym wątku znajdziecie wszystkie informacje jakie oleje stosować do silników TDI 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
yesfan 1 Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 1. Przeszedłem z półsyntetyka na pełen syntetyk i nic. (minęło już 15 tys.) 2. Który Motul zastosować do 1.9 TDI AFN ??? Motul Specific (505.1, 502.00, 505.00), a może 8100 x-cess? Sprawa jest ciekawa, bo: Na niemieckiej stronie motula Specific spełnia następujące normy: VW 505 01, 502 00, 505 00 (2005-07), WSS M2C 917A. I druga sprawa - korzystając ze strony motula, która dobiera olej do konkretnego silnika, do AFN polecane są: 8100 X-cess 5W-40, 6100 Synergie+ 10W-40 oraz 4100 Turbolight 10W-40, a na niemieckiej stornie polacają: 8100 X-clean 5W-40, 8100 X-cess 5W-40 i 6100 Synergie+ 10W-40. Czyżby norma 505.00 zmieniła się od 2005 roku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
yesfan 1 Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?sid=323&bid=188&sc=1323&langid=12 DE: http://www.motul.de/oelberater/auto/index.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
adadur 13 Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Moim zdaniem nie potrzebny ten wątek - o olejach zawsze była i będzie obszerna dyskusja A wnioski ... jak coś to ich za mało a przykładowo z 3 kompletnie się nie zgodzę. Na popacie proszę link: http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/specjalne.htm (na samym dole) Zatem Murzynku postaraj sie bardziej z tymi wnioskami albo scal wątki Link to comment Share on other sites More sharing options...
rtocki 1 Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Tu jest ten artykuł : http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf .Naprawdę warto dokładnie przeczytać, jest trochę "naukowej" terminologii ale w miarę jasnej dla znającego podstawy fizyki i techniki. Polecam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
soolek 4 Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 2. Który Motul zastosować do 1.9 TDI AFN ??? Mój lata na: Motul 300V Competition 15w50 - full syntetyk, na bazie jakichś podwójnych estrów Takie cóś zalał mi Paweł (prowadzi warsztat z Rogalem), więc chłopaki chyba więdzą co lać. Jak na razie 5000 przelatałem i ok. 150ml musiałem uzupełnić do maxa. (Nie wiem na czym wcześniej latał). Link to comment Share on other sites More sharing options...
rtocki 1 Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 B. dobry olej, mimo że motul umieszcza go w grupie "motocyklowych" - ale oni chyba tak wszystkie, co ciekawe na motul.de już są chyba nowsze produkty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Murzyn Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 adadur link cos mi nie bangla. W tamtym temacie bylo duzo niejasnosci, rozne opinie i ludzie co pochwila pytali sie o to samo. Bazujac na ulomnej pamieci artykulu o ktorym wspomnialem stworzylem pkt 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Murzyn Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 www.motul.krakow.pl Link to comment Share on other sites More sharing options...
YATES 0 Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Prosiłbym o radę.Który Mobil full syntetyk spełnia normę 505.01 ??? Czy kupić Mobil Synt S Special V 5W-40 ???? Jak przed wymianą oleju z półsyntetyka Mobil na full syntetyk Mobil wleję clean Motula http://motul.orfika.net/catalog/product_info.php?products_id=85&osCsid=ede24b0d3d3aff6a6293b1ff0188b342 to nie powinno się nic stać ??? Wlałbym jakiś clean Mobila ale nie ma takiego czegoś na naszym rynku.[br]Dopisany: 17 Sierpień 2007, 13:35 _________________________________________________I ostania moja wątpliwość - mam zalany Mobil półsyntetyk i postanowiłem przejść na full syntetyk.Żeby zmniejszyć ryzyko to zastosuję przed wymianą Motul Engine Clean.W takiej sytuacji radzicie zalać Mobilem Synt S Special V 5W-40 czy Motulem 5W-40 ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pre_pl 8 Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 zalej tym Motulem juz.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wrobsipl 0 Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 ja też sie wachałem w końcu wujaszek mi przywiózł z Niemiec Castrola 5W30 5L + 1L Link to comment Share on other sites More sharing options...
rtocki 1 Posted August 18, 2007 Share Posted August 18, 2007 >yates nie pamiętam, ale chyba tylko seria Mobil 1, to fullsyntetyki, reszta to synth base lub hc itp, a z "1" nie ma zdaje się nic z 505.01, więc lej motul i miej spokój Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolf525 0 Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul). Jakie jest Wasze zdanie nt. Valvoline??? Wcześniej stosowałem w BMW E34 525tds i było wszystko oki. Teraz do A4 (świeżo po kupnie) wymieniłem na półsyntetyk, bo nie wiedziałem jaki zalany był, więc uznałem takie rozwiązanie za najbepieczniejsze... właśnie wybrałem Valvoline. Co Wy na to (chodzi o producenta)?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikamo 0 Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Panowie, z tego co polecają magicy z małych warsztatów,jeśłi autka jeździ na pół sytentyku lepiej żeby już na nim dojeźdźiło, nie ma sensu zmieniać z pół na full syntetyka, z prozaicznego wręcz powodu, półsyntetyk ma trochę inne właściwości i jeśłi zaleje się full synteykiem wówczas "wypłucze uszczelnienia w silniku jakie zrobił półsyntetyk", choć z drugiej strony przy obecnej technologii produkcji nie ma już takich rozbieżności miedzy pół czy full syntetykiem, wobec powyższego po co zmieniać? Bo podyskutować zawsze można:-) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
YATES 0 Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Jak zastosujemy http://motul.orfika.net/catalog/product_info.php?products_id=85&osCsid=ede24b0d3d3aff6a6293b1ff0188b342 to nie powinno się nic stać choć też mam stracha przed tą wymianą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikamo 0 Posted August 25, 2007 Share Posted August 25, 2007 Wszelkie środki może są i dobre,ale...skoro trzeba do tego doplacać,a różnicy w zmianie oleju na full nie widać,a czasami nawet nie jest wskazany to nie lepiej te fundusze przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
YATES 0 Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Ja chciałbym to zrobić ( zmiana z pół na pełny syntetyk) ze względu na pompowtryski do których powinien być olej z normą 505,01,a taką normę chyba mają tylko full syntetyki.Obecnie jeżdzę na Mobil-u z normą 505.00. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pre_pl 8 Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul). Jakie jest Wasze zdanie nt. Valvoline??? Wcześniej stosowałem w BMW E34 525tds i było wszystko oki. Teraz do A4 (świeżo po kupnie) wymieniłem na półsyntetyk, bo nie wiedziałem jaki zalany był, więc uznałem takie rozwiązanie za najbepieczniejsze... właśnie wybrałem Valvoline. Co Wy na to (chodzi o producenta)?? ja torturuję olej tego producenta, jest ok 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Murzyn Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 czasami juz rece opadaja przy tych teoriach na temat zmiany z semi na full. Troche moze byc w tym prawdy jezeli mowilibysmy o nieuturbionych benzyniakach, a nie TDI Odnośnie stosowanych olejów widać tendencję co do stosowania 3 marek (Mobil, LM, Motul) z tego wzgledu, ze to sa prawdziwe pelne syntetyki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now