lkowol Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Po przemysleniu sprawy zdecydowalem sie jednak na MOTUL'a - jest na pewno drozszy od LM ale skoro wszyscy (czy tez prawie wszyscy) klubowicze go polecaja i pisza o remelacyjnych skutkach zalania ta oliwa to niech bedzie i u mnie. Ostatecznie jak sie policzy roznice w penie pomiedzy MOTUL'em a jakims tanszym olejem w pewspektywie np. ceny paliwa potrzebnego na przejechanie tych 10kkm to wychodzi grosze wiec chyba warto dolozyc;) Do mojego autka wybralem MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 - 5litrów - bo wyczytalem ze do AFN ten wlasnie olej bedzie najlepszy. Oczywiscie przed wymiana oleju mam zamiar zastosowac środek czyszczący silnik - MOTUL ENGINE CLEAN. Tutaj chcialbym prosic was o porade - czy warto na przyklad przy pierwszym tankowaniu zastosowac preparat MOTUL DIESEL SYSTEM CLEAN? nie wiem czy warto, czy cos sie polepszy czy tez nic sie nie zmieni, czy tez na przyklad moge tym zaszkodzic? Mam tez jeszcze jedno pytanie - przepraszam ze troche nie na temat - bo w sumie chodzi mi o skrzynie biegow i tylny most - ale skoro jestesmy juz przy olejach i firmie MOTUL to temat troche sie ociera. Chce wymienic olej w skrzyni i tylnym moscie i teraz mam dylemat czy zalewac i skrzynie i dyfer MOTUL GEAR 300 75W-90 czy tez skrzynie MOTUL GEAR 300 75W-90 a dyfer MOTUL 90PA ? Z gory serdeczne dzieki za pomoc! [br]Dopisany: 07 Maj 2008, 10:09 _________________________________________________A jesli chodzi o zrodlo to mysle o zakupie w http://www.motul.krakow.pl/ (sprzedaz wysylkowa) - pare razy to zrodlo sie przewijalo w poscie i chyba jakies znizki klubowe mamy wiec to chyba bedze najpewniejsze i najlepsze....
dzedaje Opublikowano 17 Maja 2008 Opublikowano 17 Maja 2008 [br]Dopisany: 07 Maj 2008, 10:09 _________________________________________________A jesli chodzi o zrodlo to mysle o zakupie w http://www.motul.krakow.pl/ (sprzedaz wysylkowa) - pare razy to zrodlo sie przewijalo w poscie i chyba jakies znizki klubowe mamy wiec to chyba bedze najpewniejsze i najlepsze.... Wczoraj rozmawialem z Panem z Motul Krakow i 250 PLN za Motula X-cess plus ENGINE CLEAN juz po znizkach tylko nie klubowych, bo nie ma Murzyna to nie ma znizek. a na allegro teraz rozmawiam z tym uzytkownikiem mammoth2002 o tym komplecie MOTULA..jak sie odezwie ile chce to dam znac. KRAKOWMOTUL jest dla mnie skreslony. 250pln..lol..pierwsza cena byla 260... po 55 zeta widzialem na allegro ten CLEAN srodek to co krakowmotul ma olej po 190?.
bintom Opublikowano 17 Maja 2008 Opublikowano 17 Maja 2008 Wlasnie kupilem od tego allegrowicza olej MOTUL 8100X-cress i Clean-a . Olej 165zł + clean 55zł + przesylka 20 zl. Tylko, ze olej doszedl szybko, a clean jakos nie dociera. Olej wyglada na orginalny ( chociaz ciezko to okreslic ) do tego jest dodana naklejka MOTULA i kartka do zawieszenia na silniku ( ta co na niej sie pisze przebiegi ).
dzedaje Opublikowano 17 Maja 2008 Opublikowano 17 Maja 2008 Wlasnie kupilem od tego allegrowicza olej MOTUL 8100X-cress i Clean-a . Olej 165zł + clean 55zł + przesylka 20 zl. Olej 165zł + clean 55zł, a mi napisal przesylka 22 ale przy platnosci przy odbiorze, poprosilem go o wystawienie aukcji z Clean Engine, narazie nie ma wystawionej, moze dlatego Tobie nie wyslal, dziwne... a u dzika MOTUL,caly asortyment bedzie dostepny za 2 tygodnie.
Hołk Opublikowano 21 Maja 2008 Opublikowano 21 Maja 2008 Witam Czytając wasze wypowiedzi to tak naprawdę na 100% nie znalazłem odpowiedzi. To czego się dowidziałem to tylko że Motul i pełen syntetyk. Obecnie leje Castrol Edge 5w/30,przejechałem na nim 30 tyś km i wszystko jest w normie nawet wałeczki mam igiełki a na szafie 250tys. I tak sobie mysle a może zmienić na motula ale także 5W/30. Co wy na to ? A może ktoś założy wątek silnik i konkretny olej do niego lub coś w tym stylu.[br]Dopisany: 21 Maj 2008, 21:30 _________________________________________________Dokładnie to chciałem zalać moją niunię czymś takim http://www.allegro.pl/item366524715_motul_specific_vw_504_00_507_00_5w_30_5l_f_ra_vat.html
bintom Opublikowano 23 Maja 2008 Opublikowano 23 Maja 2008 Nie pytaj tylko lej :th:[br]Dopisany: 21 Maj 2008, 23:13 _________________________________________________Wreszczie doszedl do mnie Motul Clean od mammoth2002. Kupilem od niego olej Motul 8100X-cress i Cleana. Olej przyszedl na trzeci dzien , a clean dzisiaj ( kupilem 7.05.08 ) MASAKRA. Na dodatek w dwoch paczkach ( po zgloszeniu reklamacji zaplacilem za jedna przesylke ) Jak pisalem do goscia to mi odpisal, ze paczka wlasnie zostala wyslana ( to byl 17.05 ) a na dowodzie dostawy data wysylki jest 20.05. . Gosc co cos napisze to klamstwo. Zdecydowanie nie polecam tego allegrowicza. Ciekawe tylko czy olej to tez nie jakas kicha.
dzik Opublikowano 25 Maja 2008 Opublikowano 25 Maja 2008 Witam Czytając wasze wypowiedzi to tak naprawdę na 100% nie znalazłem odpowiedzi. To czego się dowidziałem to tylko że Motul i pełen syntetyk. Obecnie leje Castrol Edge 5w/30,przejechałem na nim 30 tyś km i wszystko jest w normie nawet wałeczki mam igiełki a na szafie 250tys. I tak sobie mysle a może zmienić na motula ale także 5W/30. Co wy na to ? A może ktoś założy wątek silnik i konkretny olej do niego lub coś w tym stylu.[br]Dopisany: 21 Maj 2008, 21:30 _________________________________________________Dokładnie to chciałem zalać moją niunię czymś takim http://www.allegro.pl/item366524715_motul_specific_vw_504_00_507_00_5w_30_5l_f_ra_vat.html Panowie, Motul spełniający normę 507.00 jest olejem do samochodów posiadających filtr cząstek stałych. Jeśli Wasz samochód takiego nie posiada to nie ma sensu zalewać go więc taką oliwą. Możesz zalać auto olejem o lepkości 5W30 ale spokojnie możesz także lać X-cessa 5W40. Różnicy nie masz prawa wyczuć, poza różnicą w grubości portfela. Serdecznie pozdrawiam.
drarek Opublikowano 1 Czerwca 2008 Opublikowano 1 Czerwca 2008 Ale jeżeli zastosuję olej spełniający normę 507.00 (do mojego silnika powinien być 505.01) to nic nie powinno się stać?? Olej o normie 507.00 spełnia przecież parametry które wymaga mój silnik?? Dobrze myślę czy nie???
nike21 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Opublikowano 2 Czerwca 2008 a co powiecie na Castrol Edge 5W/40 turbo diesel do 2.5 TDI?? widze ze najbardziej polecacie motul lub mobil... mam tez dojscie do ori VW 5W/40 i nie wiem na co sie zdecydowac... bede wdzieczny za pomoc
lesand Opublikowano 2 Czerwca 2008 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Ale jeżeli zastosuję olej spełniający normę 507.00 (do mojego silnika powinien być 505.01) to nic nie powinno się stać?? Olej o normie 507.00 spełnia przecież parametry które wymaga mój silnik?? Dobrze myślę czy nie??? Poczytaj specyfikację np tego mobila : http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp , nie ma tam ani słowa że spełnia normę 505.01 a jest napisane że nie powinien by stosowany w silnikach z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 A np: ten motul: http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/specificvw504005w30.pdf zamiennie można, tylko tak jak kolega dzik napisał różnica będzie w grubości portfela
drarek Opublikowano 2 Czerwca 2008 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Czyli powinienem zastosować olej spełniający normę 505.01. Ale to że stosowałem taki olej mogło mieć jakiś negatywny wpływ na silnik??
lesand Opublikowano 2 Czerwca 2008 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Ale to że stosowałem taki olej mogło mieć jakiś negatywny wpływ na silnik?? Na silnik nie, nie wiem jak z pompowtryskami, jaki olej stosowałeś?
spanky Opublikowano 6 Czerwca 2008 Opublikowano 6 Czerwca 2008 ja ostatnio z Mobil1 5W50 przeszedlem na Motul X-cess 8100 5W40 .... [uległem modzie ] pierwsza obserwacja to nizsza temp sosu po palowaniu .... nie przekracza 100 stopni w te upaly ... Na mobilku podchodzilo pod 110 .... zobaczymy jak bedzie z konsumpcja ...
drarek Opublikowano 11 Czerwca 2008 Opublikowano 11 Czerwca 2008 Ale to że stosowałem taki olej mogło mieć jakiś negatywny wpływ na silnik?? Na silnik nie, nie wiem jak z pompowtryskami, jaki olej stosowałeś? Ostatnio miałem Mobil ESP Formula 5W30. Teraz zalałem Motulem specific 505.01. Mam tylko małe pytanko? Jak wlałem oleju trochę ponad stan max (ok 3 mm na bagnecie) to może mieć jakiś zły wpływ?? Mogę tak zostawić czy jakoś upuścić??
adadur Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Nie katuj go za bardzo niech przepali go w spokojniejszych warunkach. jak nie chciesz zmieniać stylu jazdy to odciągnij to nie jest wielki problem.
drarek Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Nie katuj go za bardzo niech przepali go w spokojniejszych warunkach. jak nie chciesz zmieniać stylu jazdy to odciągnij to nie jest wielki problem. A w jaki sposób odciągnąć??
AndyN Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 A w jaki sposób odciągnąć?? Kup w aptece duuużą strzykawkę. A sklepie zoologicznym weżyk gumowy (taki do powietrza)- tak z metr. Na króciec strzykawki wciskasz wężyk, wężyk wsuwasz w rurkę bagnetu do sprawdzania oleju. Odciągasz (uważaj żebyś nie pochlapał silnika) Łatwiej odciągać gdy olej jest ciepły. Jesli nie masz sklepu zoologicznego kup w aptece wężyk od kroplówki -> gorzej się odciąga, mniejsza średnica wężyka.
Gość nigga Opublikowano 12 Czerwca 2008 Opublikowano 12 Czerwca 2008 Ale cos lipa na allegro a polsyntetykiem 10w40 Motula chyba ze zle szukam :/ Czyzby wycofali ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się