NYNA Opublikowano 17 Lipca 2008 Opublikowano 17 Lipca 2008 Ja trzema autami jeżdziłem na filtronach i wszystko było ok.Najważniejsze to moim zdaniem żeby je regularnie wymieniać.A co do tego czy założe Knechta czy Filtrona to dla mnie nie ma aż takiego znaczenia i wątpie żeby była aż taka rożnica między tymi filtrami.Co te Knechta mają takiego w sobie że są takie rewelacyjne i dlaczego filtron niby taki zły, bo krajowy???
pre_pl Opublikowano 18 Lipca 2008 Opublikowano 18 Lipca 2008 Ja trzema autami jeżdziłem na filtronach i wszystko było ok.Najważniejsze to moim zdaniem żeby je regularnie wymieniać.A co do tego czy założe Knechta czy Filtrona to dla mnie nie ma aż takiego znaczenia i wątpie żeby była aż taka rożnica między tymi filtrami.Co te Knechta mają takiego w sobie że są takie rewelacyjne i dlaczego filtron niby taki zły, bo krajowy??? bo zdarzyło się kilka razy widzieć dziurawy filtr filtrona, a knechta nie. Ciekawe gdzie mogą pójść resztki z filtra ? Oczywiście Ty tak samo możesz napisać, tyle że w drugą stronę Wierzyć nikt nikomu nie musi, forum jest po to żeby omawiać pewne aspekty, a nie na siłę przekonywać
NYNA Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 Ja nie mówie że nie wierze i nie podważam tego że knecht jest lepszy od filtrona.Ja poprostu z filtronem nie mialem nigdy złych doświadczeń.Olej i filtry zmieniam przważnie 2 razy do roku i nigdy przy zmianie nie widziałem żeby z filtrem było coś nie tak.Oczywiście ktoś może mieć inaczej,wszystko może mieć wady.Nie ma w końcu rzeczy idealnych.
bulk_1986 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Opublikowano 7 Sierpnia 2008 Witam koledzy kupilem auto w marcu i mialo 156tys/km i bylo po wymianie oleju itp ale serwisowane bylo w trybie LL co 30 tys. Teraz mam nakulane 170 tys/km i chce przejsc na tryb z normalnymi wymianami co 15 tys/km. Wszystko zrobie w ASO w szwecji tylko jakim zalac olejem - dotychczas jezdzil na CASTROL'u SLX 0W30. Mysle nad MOBIL'em lub MOTUL'em tylko jakie dokladnie podejda pod moj silnik. Czy MOBIL1 ESP 5W30 bedzie dobry, czy moze zalac MOBIL1 TURBO DIESEL??
dzik Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Witam koledzy kupilem auto w marcu i mialo 156tys/km i bylo po wymianie oleju itp ale serwisowane bylo w trybie LL co 30 tys. Teraz mam nakulane 170 tys/km i chce przejsc na tryb z normalnymi wymianami co 15 tys/km. Wszystko zrobie w ASO w szwecji tylko jakim zalac olejem - dotychczas jezdzil na CASTROL'u SLX 0W30. Mysle nad MOBIL'em lub MOTUL'em tylko jakie dokladnie podejda pod moj silnik. Czy MOBIL1 ESP 5W30 bedzie dobry, czy moze zalac MOBIL1 TURBO DIESEL?? Hej do Twojego silnika odpowiednim olejem z motula będzie Motul Specific 5W30 504.00 507.00. Jest to olej do aut wyposażonych w DPF tak jak Twoje. Polecam bardzo, zalewając motula na pewno nie będziesz żałował. Serdecznie pozdrawiam Marcin
Daras Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 przekopałem sie przez 22 strony pierwszego tematu i przez klika stron obecnego... mam do wymiany olej w dwóch swoich autach. W A4 B6 1.9TDI 130KM mam zalany Castrol 5w40 ale chce zmienić na Motula. Jakiego? ten Specific 505.01 bedzie ok? W drugim aucie 80-tce B4 1.9TDI 90KM mam zalany Castrol Magnatec 10w40 (nie jestem z niego zadowolony)i chce wlać Mobil Turbo Diesel 10w40. Wg tego co przeczytałem jest to dobry olej, ale czy z oferty Motula mógł bym dobrać cos lepszego? (mowa o 10w40).
dzik Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 przekopałem sie przez 22 strony pierwszego tematu i przez klika stron obecnego... mam do wymiany olej w dwóch swoich autach. W A4 B6 1.9TDI 130KM mam zalany Castrol 5w40 ale chce zmienić na Motula. Jakiego? ten Specific 505.01 bedzie ok? W drugim aucie 80-tce B4 1.9TDI 90KM mam zalany Castrol Magnatec 10w40 (nie jestem z niego zadowolony)i chce wlać Mobil Turbo Diesel 10w40. Wg tego co przeczytałem jest to dobry olej, ale czy z oferty Motula mógł bym dobrać cos lepszego? (mowa o 10w40). Hej, Motul do AWXa to Motul Specific 5w40 505.01, będzie na pewno bardzo dobrym olejem dla Twojego auta. Co do 80tki to polecam Motul 6100 Synergie+ 10W40. Marcin
Daras Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 co ile wymiana tego Motula w A4? co 15tyś czy co 10tyś? w 80-tce wymieniam co 10tyś ale dalej nie wiem jaki wlać... Mobil Super S czy Motula...
Lewus Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Chciałbym wymienić w aucie mineral na półsyntetyk na co zwrócić uwagę ? na liczbę zasadową najbardziej ?
dziku Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Chciałbym wymienić w aucie mineral na półsyntetyk na co zwrócić uwagę ? na liczbę zasadową najbardziej ? najbardziej zwróć uwage na umycie silnika przed zalaniem nowego oleju- polecam preparat firmy Motul - Engine Clean. I wymiana na Motul, ew. LM, Mobil1. Jak masz wymienić bez Cleana i na Castrola albo Lotosa to lepiej daj sobie spokój, bo efekt bedzie odwrotny do zamierzonego.
dzik Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Chciałbym wymienić w aucie mineral na półsyntetyk na co zwrócić uwagę ? na liczbę zasadową najbardziej ? najbardziej zwróć uwage na umycie silnika przed zalaniem nowego oleju- polecam preparat firmy Motul - Engine Clean. I wymiana na Motul, ew. LM, Mobil1. Jak masz wymienić bez Cleana i na Castrola albo Lotosa to lepiej daj sobie spokój, bo efekt bedzie odwrotny do zamierzonego. Napisz jeszcze koniecznie coś o swoim aucie, przelot, czy bierze minerała etc[br]Dopisany: 12 Sierpień 2008, 10:00 _________________________________________________ co ile wymiana tego Motula w A4? co 15tyś czy co 10tyś? w 80-tce wymieniam co 10tyś ale dalej nie wiem jaki wlać... Mobil Super S czy Motula... Jeśli zależy Ci na naprawdę dobrej kondycji silniczka , poleciłbym oczywiście motula, w AWXie dokonuj wymian max co 15k, po programie(jeśli takowy zrobisz) to zmniejsz limit na max 12k Pozdrawiam serdecznie. Marcin
Daras Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Jeśli zależy Ci na naprawdę dobrej kondycji silniczka , poleciłbym oczywiście motula, w AWXie dokonuj wymian max co 15k, po programie(jeśli takowy zrobisz) to zmniejsz limit na max 12k Pozdrawiam serdecznie. Marcin w AWX-ie planuje zrobić program i pewnie zejde z wymianą do tych 12-13tyś oczywiście na Motula Specyfic co do B4. W tym Motulu 6100 Synergie + wkurza mnie że jest do wszystkiego. może to troche dziwne ale wg mnie jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego jest on niby do doładowanych i wolnychssaków, do diesla i benzyny, do LPG i Bóg wie czego jeszcze... W tym wypadku na Mobilu wyraźnie jest zaznaczone że tylko do Turbo Diesli.
dzik Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 W tym Motulu 6100 Synergie + wkurza mnie że jest do wszystkiego. może to troche dziwne ale wg mnie jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego jest on niby do doładowanych i wolnychssaków, do diesla i benzyny, do LPG i Bóg wie czego jeszcze... W tym wypadku na Mobilu wyraźnie jest zaznaczone że tylko do Turbo Diesli. spróbuj 6100 i więcej nie będziesz chciał niczego innego zalać Nie wiem czy bierze coś oliwę 80tka, ale przykład mojego znajomego honda civic VTI, na mobilu dolewał sporo, na motulu praktycznie nic. Pozdrawiam. Marcin
Daras Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Opublikowano 12 Sierpnia 2008 80-tka jest w super stanie i przebieg ma niewiele większy niż AWX oleju przez 10 000km bierze może z 0,5l także tyle co nic...
spanky Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 do uzytkownikow PD-ków .... sprawdzcie na wlepce kody czy macie QG0/QG1/QG2 ... temat ostatnio na czasie ...
Musashi Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 do uzytkownikow PD-ków .... sprawdzcie na wlepce kody czy macie QG0/QG1/QG2 ... temat ostatnio na czasie ... ze niby co?
przemik Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 cyt. Meszrum from AKP "walor QG0/QG1/QG2, czyli tzw. Wartungsintervallverlängerung [można to sprawdzić w kodach wyposażenia np. w ASO]. jeżeli tak, to nie można stosować olejów 505.01 w tych silnikach PD - są to silniki o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju [czyli przystosowanych do LL] w powyższym przypadku olejem właściwym jest 504.00 / 507.00" Pozdrawiam
spanky Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 do uzytkownikow PD-ków .... sprawdzcie na wlepce kody czy macie QG0/QG1/QG2 ... temat ostatnio na czasie ... ze niby co? np. to : cyt. Meszrum from AKP "walor QG0/QG1/QG2, czyli tzw. Wartungsintervallverlängerung [można to sprawdzić w kodach wyposażenia np. w ASO]. jeżeli tak, to nie można stosować olejów 505.01 w tych silnikach PD - są to silniki o wydłużonych okresach pomiędzy wymianami oleju [czyli przystosowanych do LL] w powyższym przypadku olejem właściwym jest 504.00 / 507.00" Pozdrawiam
Musashi Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Opublikowano 14 Sierpnia 2008 no to nie wiedzieliscie generalnie i tak i nie. trzeba pilnie czytac dane techniczne producentow olejow. z reguly maja zastrzezenia dotyczace zakresu stosowania olejow. np. motul specific 506.00 czy np. mobil one Mobil 1 ESP Formula 5W-30 to olej 507.00 i tu przyklad wyjatkow dla stosowania norm 505.01 506.01 oraz507.00 ^Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006 czyli mozna stosowac zgodnie z norma 505.01 ale z wyjatkami castrol, czy motul z normami 507.00 nie posiadaja takich zastrzezen dla r4 oraz V6 ale R5/V10 musza byc nowsze niz 2006 R5/V10 [br]Dopisany: 14 Sierpień 2008, 21:45 _________________________________________________generalnie oleje z norma 507.00 maja bardziej restrykcyjny sklad, aby produkty ich spalania nie przyspieszaly zuzycia DPF-ow stad ich wyzsza cena. jako zeby nie chwalic sie teoretyzowaniem zaznaczam, ze przejechalem blisko 20.000 km na motulu specific 507.00 nie majac wspomnianych oznaczen w kodach wyposazenia. malo tego moj pojazd od narodzin byl rowniez eksploatowany w trybie LL. ale wymiana max co 10.ooo km[br]Dopisany: 14 Sierpień 2008, 21:47 _________________________________________________ach no i jezeli, ktos chce jezdzic na 100% syntetyku i aby olej spelnial norme 505.01 i nie byl olejem LL wtedy pozostaje tylko motul wszystkie inne oleje przeznaczone do wymiany w trybie standardowym, obojetnie czy to mobil, czy castrol, shel itd to oleje hydrocrackowane.
Buuuuuuibek Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Opublikowano 15 Sierpnia 2008 Od kilku zmian lany był " pełen syntetyk " Castrol EDGE 5w- 40 i pytanie czy warto zmieniać ns motula? I czy też trzeba uzyć clenera?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się