Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uzywales plukanki kiedykolwiek? Ja mam nagrany filmik oraz zdjecia co wyplynelo z silnika po plukance. Z laski swojej - zamknij jadaczke jak nie masz nic madrego do powiedzenia tylko piane bijesz. Pisz to, co wiesz z autopsji i z przeprowadzonych doswiadczen.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ty słyszysz jak panewki stukaja, no kurde masakra słuch masz...

Na jakiej podstawie twerdzisz że motul dłużej zachowuje swoje właściwośći?

To mnie interesuje.

Gesendet von meinem LT28h mit Tapatalk 2

Spokojnie kolego , nikt Tobie nie odpowie na tak trudne pytanie bo NIKT tego nie wie.

A te posty to kolejny przykład naganiania na motula.... olejek zalega na półkach więc co jakiś czas trzeba popisać bzdury typu :"castrol to syf" w tym przypadku LM i "motul najlepszy" , a wszystko poparte "wyssanymi z palca" teoriami.

Jeden cos niby usłyszał , drugi potwierdził , trzeci dodał "wymieniacie co 7 tys km" i tak co jakiś czas w tym temacie . Wcześniej dodana została reklama płukanek , która jakoby ze zmęczonych motorów robi nówki silniki nieśmigane....i oczywiście ktoś potwierdził cudowne działanie owych specyfików.

Bzdury kolego piszesz niepotrzebnie. Kazdy swoj rozum ma, czyta i wyciaga wnioski. Problemem jest ewentualnie brak rozumu lub umiejetnosci czytania i wyciagania wnioskow. A kolega co 7 tys. olej wymienia pewnie w 1.8T, a tam zdaje sie jest taki interwal.

No i Motul pewnie dobrym olejem jest choc nikt nie zaprzecza, ze sa inne rownie dobre.

Ps. Odnosze wrazenie, ze nachalna reklama cabanmata zaczyta odnosic przeciwny skutek.

Wysyłane z mojego GT-I9070P za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Uzywales plukanki kiedykolwiek? Ja mam nagrany filmik oraz zdjecia co wyplynelo z silnika po plukance. Z laski swojej - zamknij jadaczke jak nie masz nic madrego do powiedzenia tylko piane bijesz. Pisz to, co wiesz z autopsji i z przeprowadzonych doswiadczen.

Wszystkie płukanki zawierają bardzo silne substancje myjące które działają równiez na wszystkie uszczelki silnka. Mój znajomy tak wypłukał silnik ....narobił sobie tylko dużych kosztów. Więc mam cos do powiedzenia na ten temat. Wystarczy używac olejów syntetycznych , które posiadaja w sobie substancje myjące , olej 0w30 ,5w30 ,5w40 dowolnego producenta , wymieniac co 15 tys km lub co 1 rok i silniczek będzie czyściutki.

Więc zamiast naganiać forumowiczów na niepotrzebne koszty i narażać na duże wydatki to z łaski swojej zamknij jadaczkę.

Opublikowano
Mój znajomy tak wypłukał silnik ....narobił sobie tylko dużych kosztów.

A Stanislaw Paluch jak poszedl do teatru to mu wlosy z glowy wypadly.

Wysyłane z mojego GT-I9070P za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Po płukance spływają gluty - sprawdzone, potwierdzone.

Stosowanie oleju syntetycznego i regularna wymiana utrzymują silnik w wysokiej czystości - sprawdzone, potwierdzone.

Jedynie po Castrolu Edge spływa nieciekawa konsystencja - świeży Edge bardzo szybko się brudzi na czarno, czego nie zauważyłem w przypadku Mobila, Valvoline czy LM.

Opublikowano
Uzywales plukanki kiedykolwiek? Ja mam nagrany filmik oraz zdjecia co wyplynelo z silnika po plukance. Z laski swojej - zamknij jadaczke jak nie masz nic madrego do powiedzenia tylko piane bijesz. Pisz to, co wiesz z autopsji i z przeprowadzonych doswiadczen.

Wszystkie płukanki zawierają bardzo silne substancje myjące które działają równiez na wszystkie uszczelki silnka. Mój znajomy tak wypłukał silnik ....narobił sobie tylko dużych kosztów. Więc mam cos do powiedzenia na ten temat. Wystarczy używac olejów syntetycznych , które posiadaja w sobie substancje myjące , olej 0w30 ,5w30 ,5w40 dowolnego producenta , wymieniac co 15 tys km lub co 1 rok i silniczek będzie czyściutki.

Więc zamiast naganiać forumowiczów na niepotrzebne koszty i narażać na duże wydatki to z łaski swojej zamknij jadaczkę.

Bo tych uszczelek juz nie mial. Silnik strucel z przebiegiem kilkunastu setek tysiecy km. Oczywiscie, auto pewnie kupione od dziadka z Niemiec, z ksiazka i ori przebiegiem.

Jestem bardzo ciekaw, ze srodki czyszczace w olejach silnikowych sa tak madre, ze nie rozpuszczaja uszczelek a te w plukankach takie glupiutkie, ze zabieraja sie za uszczelki.:facepalm::facepalm:

Plukanke przetestowalem na wlasnym samochodzie. Stary zecior z 1995r, zaraz po kupnie plukanka, latam ciagle na pelnym syntetyku i nic sie nie dzieje (a poprzedni wlasciciel mowil, ze przez 6 lat wlewal polsyntetyka Castrola, syfu co nie miara po spuszczeniu oleju bylo, w pojemniku z dnem o szerokosci 35cm bylo 1cm szlamu i osadu). A troche juz nalatalem sie nim po trasach z obrotami ciagle powyzej 3000 rpm. I hula az milo, chociaz wedlug sprzedawcow powinienem juz dawno zalewac mineralem bo przebieg pod 300 tys km dochodzi (licznikowo, rzeczywiscie pewnie z pol miliona).

Opublikowano
Czy zalałby ktoś na moim miejscu pełny syntetyk do AFNa co ma min 400 000 km przebiegu?

widac nie czytasz forum , przeczytaj moje wpisy ,miałem takie autko z 400tkm, i cały czas jezdziłem na valvoline synpower 5w40,poczytaj troche kilka wpisów wczesniej

w naszym kraju zaden mechanik nie powie Ci zeby lac 5w40 tylko odrazu do wszytkiego 10w40 zwłaszcza ja widzi na szafie 200tkm , a jak by zobaczył 400tkm to 15w40 kaze zalac,tak zeby poprostu własna dupe zabezpieczyc, tak jest i juz , i puzniej w ludziach wyrabia sie mentalnosc ze jak 200 tkm to trzeba na półsyntetyk przejsc,albo jak poci sie pod pokrywą to trzeba na gestszy olej przejsc ,ale usczelki to juz nie pomysli wymienic,

nie czytam bo nie mam za bardzo czasu.

Jeździłeś cały czas to rozumiem. Ale ja jeżdze na 10W i naprawde cieżko jest mi się przekonac do 5W po takim przebiegu.

Każdy robi co uważa za stosowne. Ze swojej strony mogę też tylko polecić przejście na olej 5W40 ulżysz silnikowi podczas zimnego startu. Sam ostatnio wymieniałem olej 10W40 w punciaku żony na 5W40 gdyż podczas zimy silnik tłuk się przez dłuższą chwilę. Po zmianie oleju silnik po uruchomieniu pracuje bez żadnego wysiłku i poprawiła się jego dynamika. Taką samą operacje przeprowadziłem wcześniej w dwóch a4 i nie miałem żadnych problemów z mitycznym rozszczelnieniem. Prawda jest taka jak będzie ci coś ciekło to olejem tego nie uszczelnisz.

Powiedzcie mi jeszcze czy jeżdzicie po mieście czy w trasy? Mi po mieście samochód oleju 10W40 nie bierze. Natomiast jadac po autostradzie widać że zaczyna brać olej, sprawdzam bagnet po kilku tysiacach km. Do tego największe przebiegi samochody robią na olejach gęstszych, 10W, 15W.

Kto ci takich rzeczy naopowiadał, że na gęstym oleju silniki robią największe przebiegi? Może w ciepłych krajach w naszym klimacie gęsty olej na pewno przyspieszy ci zużycie silnika. Ludziom się wydaje, że jak zaleją gęsty olej to zawory przestaną cykać, silnik cieknąć i brać olej, jest to błędne powielanie stereotypów różnej maści herbatników mechaników którzy nie są zainteresowani trwałością twojej motorowni. Zużyte uszczelniacze i hydrauliczne popychacze się wymienia a nie uszczelnia olejem który jest gęsty w bańce na półce ponadto montuje się pełno wartościowe części a nie opcji CCC. Pierwsza wartość w lepkości odpowiada za zimny start im niższa tym lepiej ponieważ olej bardzo szybko dociera w najdalsze miejsce w silniku i smaruje nie dopuszczając do tarcia metalu o metal drugą wartość masz identyczną. Co do zużycia oleju wszystko zależy od kondycji silnika, w przypadku diesla za jego zużycie odpowiada turbina, pierścienie zgarniające i uszczelniacze i trzeba zdawać sobie sprawę, że stosując kiepski olej elementy te zużyją się stosunkowo szybko. Oczywiście jeden wyjeżdża raz w niedziele i to będzie trwało ale jak ktoś jeździ intensywnie to proces będzie szybko przebiegał. Ze swoich doświadczeń z autostradami to miałem okazję obserwować zachowanie motula X-cesa w drodze do Splitu trzykrotnie gdzie cały czas jedziesz autostradą. Podczas tych wyjazdów poziom oleju obniżył się na bagnecie max o kreskę bądź wcale na dystansie 3000 tkm. Ostatnio siostra wróciła octavią z silnikiem 1,9 105 KM z objazdu Słoweni, silnik zalany wybrzydzam castrolem edge 5W30 z Niemiec i nie odnotowała żadnego zużycia oleju a trasa przebiegała autostradami. Z obserwacji eksploatacji oleju w skodzie zauważyłem, że silnik zaczyna go zużywać w okolicach 12 tkm przebiegu po wymianie i to jest sygnał, że olej traci swoje właściwości.

moj dobry znajomy zrobił sprinterem 313 2,2 CDI 1 500 000 km na 10W40 zalewanym od samego salonu, dodam że na jednym silniku. 15W mialem zalany w MANie TGA 440 koni, i pół miliona ma przebiegu. VW T4, 2,4D, olej 10W, 2 500 000km przebiegu (i tak nie uwierzycie :)

Chcę się dowiedzieć czy jest ktoś na tym forum, kto przestawił silnik z przebiegiem 400/500 tys km z 10W na 5W?

PRZECZYTAJCIE TO!

Nie należy mylić dwóch pojęć, rozszczelnienie silnika czyli wyciek oleju na kostke brukową na parkingu oraz rozszczelnienie komory spalania czyli spadek kompresji w cylindrach...

Mam Audi A4 1996, AFN, Przebieg na liczniku 357 000 km. Cały czas jeździłem na Oleju 10W40. Odkąd mam samochód olej wymieniłem 3 lub 4 razy. Albo Castrol magnatec albo Oplowski GM za ok 80 zł za 5 litrów.

Dziś kupiłem MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40 i płukanke Motul Engine Clean. Dokonałem wymiany. Moje obserwacje są następujące:

1)Przed dodaniem płukanki do oleju, odręciłem korek wlewu oleju na włączonym silniku i zaobserwowałem lekkie przedmuchy.

2)Po dodaniu płukanki przedmuchy były były znacznie większe, do tego silnik zaczął chlapać olejem tak, że mam całą komorę silnika brudną w małe kropki oleju.

3)Do tego smród niemiłosierny.

Przechodzimy dalej:

Po zalaniu nowego oleju 5W40 moje obserwacje są następujące:

1)Samochód na biegu jałowym pracuje tak samo głośno jak pracował, żadnej poprawy.

2)GORZEJ odpala na rozgrzanym silniku. Wcześniej wystarczyło dotknąć kluczyka i klekot pracował. Wniosek: spadek kompresji, mniejsza szczelność komory spalania.

3)Samochód osłabł, słabiej się rozpędza.

4)Podczas rozpędzania, np: na 4 biegu (ok. 90-100 km/h) słychać inny niż dotychczas dźwięk silnika, tak jakby niższy ton. Po prostu lekko zaczął buczeć.

5)O wyciekach na razie się nie wypowiem, o zużyciu oleju również nie, ponieważ nie miałem okazji jeszcze tego zmierzyć (jeżdżąc po mieście, normalnie bez butowania zużycie 10w40 było ok 0,7 na 10 000 km).

Moja rada: jak zamierzasz przejść na tzw rzadszy olej to lepiej tego nie rób, a jeżeli już się uprzesz to:

1)zmierz kompresje na każdym cylindrze

2)sprawdź jakie są wartości nominalne.

3)Porównaj wartości fabryczne, ze zmierzonymi.

a)Jeżeli różnica jest większa niż 15% to odpuszczamy zabawy ze zmianą oleju.

b)Jeżeli występuje także różnica między poszczególnymi cylindrami większa niż 5 barów to także zostajemy przy aktualnym oleju i nie kombinujemy.

Jak widać mechanicy starszej daty, nauczeni fachu na PRL-owskich polonezach i fiatach mają tutaj racje. A dlaczego? Już odpowiadam: Taki np. Polonez jak miał fabrycznie spasowany układ TPC, to każdy chyba się domyśla. Po 100 000 km czuć było pod nogą zużycie silnika dlatego zalewano je gęstszym olejem w celu uszczelnienia komory spalania, zmiejszenia przedmuchów. U mnie taka sytuacja pojawiła się po ponad 300 000 km.

Jak pojeżdżę trochę to dam znać ile oleju bierze, bo bedzie brał więcej skoro kompresja spadła...

No i teraz zadam Wam pytanie: czym smarujecie łożyska w rowerach? Gęstym smarem czy rzadkim smarem? A jeżeli smaru nie ma w garażu to gęstym olejem czy rzadkim olejem?

I jeszcze takie coś co ma 600 stron Jan A. Wajand, Jan T. Wajand Tłokowe silniki spalinowe średnio i szybkoobrotowe WNT - Podręczniki - Jan A. Wajand, Jan T. Wajand Tłokowe silniki spalinowe średnio i szybkoobrotowe WNT cena od 74.70zł

Opublikowano

Jeśli porównujesz srodowisko pracy smaru w rowerze ze środowiskiem pracy oleju w silniku, to w zasadzie juz nie mamy o czym rozmawiać.

Jednakże kontroluj często poziom oleju. Konsumpcja powinna sie po czasie ustabilizować.

Ps. Dlaczego wybrałeś akurat taki olej do AFNa?

Opublikowano
Jeśli porównujesz srodowisko pracy smaru w rowerze ze środowiskiem pracy oleju w silniku, to w zasadzie juz nie mamy o czym rozmawiać.

Jednakże kontroluj często poziom oleju. Konsumpcja powinna sie po czasie ustabilizować.

Ps. Dlaczego wybrałeś akurat taki olej do AFNa?

Taki był polecony w powieszonym poście na samej górze.

Opublikowano

W temacie olejow mialem na mysli.

Wysyłane z mojego GT-I9070P za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

keepper45 chwał Ci za twoje doświadczenie przeprowadzone na aucie , oczywiscie trzeba sie z tym zgodzic co napisałes i oczywiscie to że akurat z twoim autem tak sie dzieje ze po zmianie oleju na 5w jest gorzej wcale nie oznacza ze z kazdym autem tak musi byc moze twoje auto ma duzo wiecej niz to co ma na licziku,lub od zawsze jezdziło na oliwach miernej jakosc tez tak moze byc,w moim przypadku silnik pracował cudnie na 5w, zero ubytków lub znikomie,poprostu zalałem ten olej wedle włsnego uznania ,swiadomie podjałem ta decyzje bez badania kompresji ''kontem'' pracy silnika. zgodzisz sie z tym. w aktualnym autku tez mam 5w a i przebieg mysle ze ma najblizej 400tkm bo takie sa raczej realne,chetnie bym to sprawdził .to ze nie mylmy 2 pojec jak napisałes tez jest prawdą co napisałem w swym poście ''albo jak poci sie pod pokrywą to trzeba na gestszy olej przejsc ,ale usczelki to juz nie pomysli wymienic,'' ,ale i tak podtrzymuje ze wiekszosc mechaniorów lub'' mieniaczy oleju w serwisie'' odrazu najchetniej lało by jak najgestszy olej,a o zaproponowaniu zmierzenia kompresji jak pisałes nawet nie wspomnie wiec pozostaje własna intuicja,znam przypadek szwagra jak paskiem b4 tdi 1z pojechał mieniac olej gdzie wisiała kartka ze był 10w , to ten mu wpierdolił 15w ,a ze szwagier sie totalnie nie zna to łykną, gdzie autko nawet na słuch ładniutko pracowało ,ale miało 300tkm i ten ze mechanik tym sie zasugerował,(i tak jak napisał trepek ''chociaz wedlug sprzedawcow powinienem juz dawno zalewac mineralem bo przebieg pod 300 tys km dochodzi'') i silnik pracował jak ....ah szkoda pisać. mam nadziej ze jednak na 5w bedzie ok w twoim silniczku. :confused4: sam bedziesz wiedział co bedzie najlepsze :eusathink: zwłaszcza jak zmierzyłes parametry silnika

Opublikowano

A Stanislaw Paluch jak poszedl do teatru to mu wlosy z glowy wypadly.

:grin::polew:

Opublikowano

Nie ma sie co śmiać. Właśnie leci na Kino Polska jak "Stasiek sie na Amerykana zrobił". :decayed:

Opublikowano

Po pierwsze olej 5w40 nie jest wcale rzadszy w temperaturze roboczej od 10w40,bo jeden jak i drugi ma lepkośc letnią po 40,ja mimo że mam 1,8T to tak samo wymieniam olej co 7000 i przed każdą wymianą dodaje płukanke LM engine flush bo raz sciągając dekiel to sie przeraziłem to co zobaczyłem,wszędzie pełno szlamu i nagaru a przelot auta to ok 250 000 mimo płukania i jazdy cały czas na oleju 5w40 silnik nie chce się rozszczelnić,a wycieków też nigdzie nie ma. To tyle co zaobserwowałęm z moich doświadczeń. Nic negatywnego nie mogę powiedzieć na temat płukanek.

Opublikowano

Kamil jest takie powiedzenie "Gadał dziad do obrazu a obraz ani razu"...

Opublikowano

kiedyś miałem 80 b4 2.0 ABK przebieg 450tys. zmieniłem z 10w40 na 5w40 nie zauważyłem żadnych wycieków,rozszczelnień :whistling: nie można generalizować każdy silnik jest w innej kondycji jak już jest padaką to olej nie wiele zmieni :guma:

Opublikowano
:whistling: nie można generalizować każdy silnik jest w innej kondycji jak już jest padaką to olej nie wiele zmieni :guma:

prawda

-ameno-

Opublikowano
mam nadziej ze jednak na 5w bedzie ok w twoim silniczku. :confused4: sam bedziesz wiedział co bedzie najlepsze :eusathink: zwłaszcza jak zmierzyłes parametry silnika

Jeśli o mnie chodzi to mój pełnoletni strucel lata na 5w :decayed:

Opublikowano

i Tobie tego życze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...