Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

niedawno zakupilem a4 nie wiem na jakim oleju jezdzil ale typ ktory mi to sprowadzil z niemiec mowil ze zwykly mineralny mozna zalac(nie bardzo wtedy w tym sie orientowalem) jeszcze nie wymienilem oleju a jako ze mialem ubytek dolalem jakies 3 setki mineralnego do tego co byl przejechalem na tym 1tys km i nie wiem teraz chyba zaleje pol syntetykiem....a co wy radzicie?

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No dobra to ostatni raz tak dla uściślenia :mysli:

Do swojej niuni po wyczyszczeniu silnika powinienem wlać

Motul 8100x-cees 5w40 który to jest pełnym syntetykiem czy może

Motul 6100 synergie+ 10w40 (półsyntetyk) i przy następnej wymianie przejść na ten pierwszy

Pamiętając że teraz mam zalany mineralny mobil a silnik to 1,9 tdi 90 ps AHU "99 rok

Opublikowano

No dobra to ostatni raz tak dla uściślenia :mysli:

Do swojej niuni po wyczyszczeniu silnika powinienem wlać

Motul 8100x-cees 5w40 który to jest pełnym syntetykiem czy może

Motul 6100 synergie+ 10w40 (półsyntetyk) i przy następnej wymianie przejść na ten pierwszy

Pamiętając że teraz mam zalany mineralny mobil a silnik to 1,9 tdi 90 ps AHU "99 rok

Nie baw się w półsyntetyk Od razu lej 8100. Będzie dobrze. :good:

No chyba, że żałujesz swojej niuni dobrego... :evil:[br]Dopisany: 20 Marzec 2009, 22:35_________________________________________________

niedawno zakupilem a4 nie wiem na jakim oleju jezdzil ale typ ktory mi to sprowadzil z niemiec mowil ze zwykly mineralny mozna zalac(nie bardzo wtedy w tym sie orientowalem) jeszcze nie wymienilem oleju a jako ze mialem ubytek dolalem jakies 3 setki mineralnego do tego co byl przejechalem na tym 1tys km i nie wiem teraz chyba zaleje pol syntetykiem....a co wy radzicie?

To co w pierwszym poście - Motul Engine Clean i full-syntetyk Motula. :evil: :evil: :evil:

Opublikowano

No chyba, że żałujesz swojej niuni dobrego...

Niuni niczego nie żałuje tylko boje się ją skrzywdzić :no: W/g wcześniejszych postów jakie przeczytałem na ten temat to tak radykalna zmiana ( z minerału na pełen syntetyk ) nie jest zalecana. Lepiej podobno robić to stopniowo :)

Opublikowano

Dobra jeszcze raz, bo już kilka razy było opisywane ale dalej pokutuje: zawsze full syntetyk, jeśli wcześniej był minerał lub półsynt. albo nie wiemy co to jeszcze dodatkowo płukanie. Przedwczoraj byłem moim kulfonem w ASO na dużym przeglądzie (rozrząd + pompa wody + reszta pasków i napinacze także te od alternat. i klimy). Auto miało nalatane 251 tys. i jeździło w "longlifie". Płukanie Liqui Moly Motorspulung z serii warsztatowej Pro-line (zastępuje Motorcleana) trzydzieści parę złotych, następnie oczywiście Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 (5l ja mam po ok. 195,-zł, Allegro 205,-, detal 250,-, jak kogoś interesuje to pisać, zresztą chyba zacznę z nimi wkrótce oficjalną współpracę więc oczywiście dla klubu będą też ceny wszystkiego z 20-25% rabatem). Mechanicy w ASO potwierdzili słuszność postępowania, a także w niezbyt przychylnych słowach wyrazili się o decyzji podpisania kontraktu z Castrolem, oni do tej pory używają Mobil1, zresztą w salonie sprzedaży Audi w Kraku u Bełtowskiego na półce z akcesoriami też widziałem "płukankę" Liqui Moly, tyle że w troszkę innej cenie. Auto pochodziło zgodnie z zaleceniami ok 10 minut na jałowym, potem spust (piękna smólka zleciała). Po zdjęciu pokrywy zaworów wszystko czyściutkie, znacznie bardziej niż w rozbieranej właśnie motorowni BLB z A4 przywiezionej na lawecie z opisem klienta : silnik zastopowany - przebieg ok 115 tys. - sprawa oczywista, nawet podszedłem z ciekawości obejrzeć pięknie wyrobione zębatki i napęd pompy. Po zalaniu tradycyjnie (robiłem to także w poprzednim aucie przy przebiegu ponad 300, od dłuższego czasu męczonego Magnatec'iem) żadnych wycieków itd rozpowszechnianych przez legendy i baśnie. Tak samo jest na pewno z preparatem Motula. Więc algorytm postępowania jest prosty i ogranicza się jedynie do wyboru marki: olej Liqui Moly, Motul, Mobil (oczywiście odpowiednie specyfikacje, zależne od silnika ale zawsze full synt.), płukanie: Liqui Moly lub Motul, a no i jeszcze wiadomo, że Filtrona to może raczej zostawmy dziadkowi do Żuka (Ja założyłem wszystkie Knechty, Hengst też jest podobny cenowo i jakościowo. No chyba prościej napisać się nie da...

Opublikowano

:hi: moja a4 silnik afn 1,9tdi 99r bez pompowtryskiwaczy, przebieg około 200 tyś. zalałem mobil 10w-40 super s turbo diesel

vw505 00 vw 500 00 zrobiłem około 7 tys km.

moje pytanko, zrobiłem błąd ze wlałem tej olej? mogę śmigać? czy zmienić na inny oil?

Opublikowano

błedu nie zrobiłeś, ale przy następnej zmianie przejdź na fulla, ludzie to naprawdę nie są koszty, 3 razy mniej w roku pojedziecie na myjnie i akurat zostanie na dołożenie do full synta (albo jedna impreza na mieście mniej)

Opublikowano

mialem kiedys alfe romeo 156 i przy przebiegu 180 tys wlalem wlasnie liqui moly ten do plukania silnika i silnik sie rozszczelnil i zaczal olej cieknac,tak ze z tym plukaniem to nie rozpedzal bym sie.

Opublikowano

No chyba prościej napisać się nie da...

Faktycznie nie da się. Już wszystko wiem i rozumniem :kox: i tak oto bogatszy o nową wiedzę postanowiłem przejść na fulla a co tam.

Dzięki Wam za wszystkie porady .DUŻY SZACUN. :hi: Dam znać jak poszło i jakie to dało efekty.

Opublikowano

mialem kiedys alfe romeo 156 i przy przebiegu 180 tys wlalem wlasnie liqui moly ten do plukania silnika i silnik sie rozszczelnil i zaczal olej cieknac,tak ze z tym plukaniem to nie rozpedzal bym sie.

To znaczy tylko, że silnik był w kiepskim stanie, zresztą dziwne nie jest, zasadniczo 180 tys. dla alfy to już czas myśleć o Powązkach (miałem do czynienia ze 147 2.0 od nowości i patykiem już tej marki nie dotknę). A o korzyściach z przejścia na full synt. nawtet powoli już zaczynają zmieniać zdanie w tzw. prasie motoryzacyjnej, gdzie dotychczas również królowały poglądy z epoki Poldona i kaszlaka. Właśnie czytam aktualny "motor" i są opisane m.in. zastosowanie płukania LM

Opublikowano

mialem kiedys alfe romeo 156 i przy przebiegu 180 tys wlalem wlasnie liqui moly ten do plukania silnika i silnik sie rozszczelnil i zaczal olej cieknac,tak ze z tym plukaniem to nie rozpedzal bym sie.

To znaczy tylko, że silnik był w kiepskim stanie, zresztą dziwne nie jest, zasadniczo 180 tys. dla alfy to już czas myśleć o Powązkach (miałem do czynienia ze 147 2.0 od nowości i patykiem już tej marki nie dotknę). A o korzyściach z przejścia na full synt. nawtet powoli już zaczynają zmieniać zdanie w tzw. prasie motoryzacyjnej, gdzie dotychczas również królowały poglądy z epoki Poldona i kaszlaka. Właśnie czytam aktualny "motor" i są opisane m.in. zastosowanie płukania LM

widocznie kupiles jakiegos zloma :evil: powiem ci tak ze jak sprzedawalem moja alfe miala ponad 200tys i do dzis jezdzi bez problemu tak ze alfa to dobra marka jaksie dba czego jednak nie moge powiedziec o audi :P

Opublikowano

Witam wszystkich. Postanowiłem włączyć się do dyskusji o olejach do naszych A4. Gdy kupiłem swoje autko nie bardzo wiedziałem na jakim oleju jeździł do tj pory, za radą kolegi Dzika kupiłem i zalałem Motula 8100 X- cess'a (trochę się bałem, bo postronni gadali "250 000 km" i full syntetyk" - zaryzykowałem). Dzisiaj uważam, że kiedyś silnik mojej A4 "warczał" a dziś fajnie mruczy, nie żałuję

Opublikowano

Witam wszystkich.Dzisiaj zalałem nie wiedząc na czym jezdził wczesniej - Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40 i zobaczymy co sie bedzie działo. W komorze silnika wisiała swierza przywieszka z audi ale nie była wypełniona. autko kupiłem prosto z niemiec wiec mysle ze na mineralnym nie jezdziło. Przebieg w tej hwili to 195000 i jak narazie bez wycieków.Zobaczymy co bedzie po tym oleju :mysli: :gwizdanie:

Opublikowano

panowie jaki olej do silnika AFN 1,9TDI PRZEBIEG 200 tys (nie wiem czy nie był kręcony) i nie wiem jaki olej ma zalany

szukam i wybor padł na LIQUI MOLY tylko nie wiem czy to są dobre oleje a i jaki syntetyk czy pół

co mozec ie powiedzieć o tym oleju

czy moze lepiej castrola

Opublikowano

Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP, wyposażonych w turbosprężarkę, właśnie ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKN, AFB, Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy:

505.00 lub 506.00[/b][/size][/color]

Sprawdzone, godne polecenia oleje to:

MOTUL serii 8100 spelniajace norme 505.00 lub 506.00

Castrol ma sporo podróbek więc tego należy sie bać... LM to również dobry wybór... przy 200.000 tylko syntetyk - i tak aż do śmierci silnika :cool1:

ważne jest też to co masz zalane teraz...

Opublikowano

własnie że nie wiem co mam zalane także trudny temat kazdy mówi że dla bezpieczeństwa zalać pół syntetyk

Opublikowano

no miałbyś sporego pecha gdyby był mineralny... z ciężkim sercem napiszę w takim razie że półsyntetyk...

Opublikowano

vzemu z cieżkim sercem mówisz :confused4:

Opublikowano

bo te silniki do 800.000 chodzą na full syntetykach...

a z minerału nie można przejść na full bo kisiel się zrobi... można płukać ale i tak jakieś ryzyko istnieje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...