przemek882 Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 a ja mam do was śmieszne pytanie kupiłem audi A4 b6 jest zalany castrol-em 5w30 ile jest rodzai tego castrola? do wymiany mam jeszcze 5tyś km a musiał bym troche dolać ale nie wiem co. Dzięki za pomoc
cabanmat Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 Jest Castrol Edge 5W30 Najlepiej to go zlej i zalej coś z 5W40 Najwyżej kup 1L Castrol Edge'a na dolewki...
POWER-KRIS Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 Na olejach są z tyłu normy jak ma np. VW 507 to do każdego tdi możesz lać ale to będzie 5W30. Nie syfi silnika bo jest do aut z filtrami DPF. Używam takiego Shell i gicior. Sony Xperia E dual Tapatalk 4
rikardo Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 Dla turbiny 10W to tez patologia. Po starcie czeka na gesty olej chwile dłużej i wali na sucho. Dwa większą gęstość równe mniejszy przepływ a co za tym idzie smarowanie i chłodzenie. Ot i tyle. Wysłane z mojego C1605 za pomocą Tapatalk 4 Nie tylko turbina, przy stosowaniu oleju o lepkości 10W wycisk dostaje hydraulika,wałek rozrządu oraz wszystkie smarowane ruchome części głównie w okresie jesienno- zimowym. Dlatego pojawiła się norma 5W oraz 0W. Ponieważ dobre oleje są drogie wśród dużej rzeszy użytkowników panuje przekonanie im gęściej tym lepiej z tym, że ta zależność była dobra ale w kopaczkach gwiazdowych. Prawda jest taka, że gęsty olej pojawia się w tych silnikach przy sprzedaży gdyż wycisza różne luzy i pierwsza wymiana obnaża sprawność silnika.
przemek882 Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 Najlepiej to go zalej coś z 5W40 możecie jakiś olej polecić. Przebieg 188KM tyś. silnik 1.9TDI 130KM
Dev Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 Najlepiej to go zalej coś z 5W40 możecie jakiś olej polecić. Przebieg 188KM tyś. silnik 1.9TDI 130KM Motul Specific 505.01
cabanmat Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 Najlepiej to go zalej coś z 5W40 możecie jakiś olej polecić. Przebieg 188KM tyś. silnik 1.9TDI 130KM Motul Specific 5W40 lub Motul X-Clean 5W40 Wedle uznania... Motul Specific VW 505.01-502.00-505.00 5W40 5L OIL-LAND Motul 8100 X-Clean C3 5W40 5L OIL-LAND
PRZEMEKC Opublikowano 28 Lipca 2013 Opublikowano 28 Lipca 2013 po zimie zaczął kopcić czego nie robił wcześniej ale zużycie oleju cały czas takie same po zimie czesto tdi kopci bo po prostu jest w zimie zamulane i szajs odkłada sie w turbinie, i zaczyna kopcic , miałem tak w swojej a4 i w poprzedniej tez tak miałem, po skutecznym odmuleniu autka nic nie kopci, a czesto i gesto olej znika zasysany przez odme do turbiny , mi jak kreciłem na obroty tez do niedawna znikało niemnoszko, wiec odme wyczepiłem od weza co idzie do turbo(wejscie zaslepiłem korkiem po szmpanie bo ładnie pasuje) a odme do buteleczki i juz nic nie znika , i egr sie nie poci , tym samym turbo sie oczysciło i lepiej smiga , nie łapie notlaufu. z czasem moze bedzie oct. ---------- Post dopisany at 22:12 ---------- Poprzedni post napisany at 22:05 ---------- U jednego kolegi po zalaniu plukanki i 10 minutach pracy silnika zgasilismy go i dopiero na drugi dzien zlalismy olej.Zalany olej to xcess 5w40, ciekawa sprawa po plukance przestaly grzechotac popychacze. Wczesniej tez byl xcess ale podczas rozruchu byla tragedia, yebalo rowno. ---------- Post dopisany at 22:01 ---------- Poprzedni post napisany at 21:56 ---------- PrzemekC, nie trzeba miec dyplomu z chemii aby zrozumiec sens zalewania do silnika plukanki. Nie ma w tym zadnej ironii. Nawet moj ojciec stwierdzil ze cos jest na rzeczy bo silniki inaczej sie zachowuja po tej plukance. Wiele lat temu tez się plukalo silniki olejem wrzecionowym bo silnikowe byly diabla warte. nic takiego nie napisałem ze płukanka to cos złego, sam uzywałem . ---------- Post dopisany at 23:09 ---------- Poprzedni post napisany at 22:12 ---------- Ludzie dają mechanikom... jak obcy to powie że nalał nawet te 10W40 a zaleje najgorszy shit 15W40 i pałują ludzie ile wlezie... A później są pogłoski że VW się popsuł jakościowo żony się nie daje i auta też, nigdy nie zostawiam auta w warsztacie na pastwe losu, jak juz zostawiam to jestem przy naprawie, a na wymiane mam zawsze olej kupiony przez siebie. nie wierze ,nie ufam ,nie zostawiam.
artua2 Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 panowie niedługo kolejna zmaina oleju i mam dylemat 2.0 tdi caga 143 wirus na 200 przebieg obecnie 90 tyś ostatnio zalałem motul specific 5w30 504 507 teraz zastanawiam się czy wlać to samo czy może 8100 x clean+ 5x30 jakieś rady?
nitroo Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Dużo się naczytałem nt. olejów... Mój wybór musi paść na jeden z dwóch (tak wydedukowałem) z forum. 1. Motul Synergie 10W40 2. Valvoline MaxLife Diesel 10W40 Mam A4 B6 1.9 TDI 130KM i 225tys. przebiegu. Poprzedni właściciel jeździł na Castrolu jakimś 10W40. Z racji pompowtrysków lepiej zostać przy 10W40, czy polecacie zmianę w tył na 5W? Jeśli nie, to który z powyższych będzie lepszy dla tego silnika?
Dev Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Najlepszy to bedzie "Kujawski" Chlopie słabosilne, zdajesz sobie sprawe z tego jaki masz silnik w aucie ? Chyba nie skoro wypisujesz glupoty, cale info na ten temat masz na gorze postu
nitroo Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Najlepszy to bedzie "Kujawski"Chlopie słabosilne, zdajesz sobie sprawe z tego jaki masz silnik w aucie ? Chyba nie skoro wypisujesz glupoty, cale info na ten temat masz na gorze postu Dzięki bardzo za "pomoc". Nadal nie wiem.
Dev Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Wlej 15W-40 albo lepszy bedzie 20W-40 Zwlaszcza zima
kamilb5 Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Katastrofa i brak słów:facepalm: Dawniej do diesli używali Selektola 15w40 CC:grin:,a tak na serio to tylko jakiś 5w30 lub 5w40 z 505,01 i nic innego.
jihaad Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Dużo się naczytałem nt. olejów... Mój wybór musi paść na jeden z dwóch (tak wydedukowałem) z forum.1. Motul Synergie 10W40 2. Valvoline MaxLife Diesel 10W40 Mam A4 B6 1.9 TDI 130KM i 225tys. przebiegu. To już jest albo upośledzenie albo jakiaś pieprzona prowokacja. Jak byk masz napisane w pierwszym poście co wlewa sie do twojego silnika: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/ Ten wątek nalezy zamknąć! Zaktualizowac pierwszy post, wy***rdolić wszystko poza nim i za każde pytanie "jaki olej" ucinać dłonie.
POWER-KRIS Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Panowie tylko nie wyjcie na mnie mam pytanie czemu nikt nie używa Shella? Coś z nim nie tak? Sony Xperia E dual Tapatalk 4
artua2 Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Clean tanszy stąd moje pytanie- 8100 clean + niby zapowiada się lepie ale jest tańszy od specifica
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się