Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

a z minerału nie można przejść na full bo kisiel się zrobi... można płukać ale i tak jakieś ryzyko istnieje

Kolego poszę nie siej wrogiej propagandy :tongue4:

Oleje mineralne i syntetyki są mieszalne - więc z powodu zmiany bazy kisiel się nie zrobi.

Jak minerał miał dobry pakiet dodatków myjących to silnik nie jest zarośnięty brudem - co najwyżej lakami. Laki ładnie rozpuszcza płukanka.

Po wymianie , żeby spać spokojnie zrobić na syntetyku tak z 7-8 kkm i wymienić na świeży. Kolejny już wg. normalnego trybu wymian.

LM do AFN to Synthoil 5W40. Jest na prawdziwej bazie PAO a nie HC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jak do swojego AFN zaleje pół syntetyka to nic mu nie bedzie chyba co

nie masz pompek więc nic się nie stanie .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z minerału nie można przejść na full bo kisiel się zrobi... można płukać ale i tak jakieś ryzyko istnieje

Kolego poszę nie siej wrogiej propagandy :tongue4:

Oleje mineralne i syntetyki są mieszalne - więc z powodu zmiany bazy kisiel się nie zrobi.

Jak minerał miał dobry pakiet dodatków myjących to silnik nie jest zarośnięty brudem - co najwyżej lakami. Laki ładnie rozpuszcza płukanka.

Po wymianie , żeby spać spokojnie zrobić na syntetyku tak z 7-8 kkm i wymienić na świeży. Kolejny już wg. normalnego trybu wymian.

LM do AFN to Synthoil 5W40. Jest na prawdziwej bazie PAO a nie HC.

Irku było gdzieś u nas zdjęcie silnika po przejściu z minerału na Full syntetyk i zamiast oleju był mazut w misce olejowej... może miał kolega pecha ale się tym zasugerowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni forumowicze,

niedawno kupiłem nowego klekota A4 i przy zakupie okazało się, że gościu miał zalanego mobila minerała 15W-40.

Akurat miałem półsyntetyka Liqui Moly 10W-40 i czym prędzej wymieniłem uprzednio robiąc płukankę.

Teraz wlewam syntetyk Liqui Moly 5W-40, ale gdybym miał wtedy syntetyka nie czaiłbym się i też bym wlał.

Także myślę, że płukanka i syntetiko w niunie.

Pozdro

aha i silnik AFF wcale nie jest taki zły, jak to niektórzy użytkownicy sugerowali. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku było gdzieś u nas zdjęcie silnika po przejściu z minerału na Full syntetyk i zamiast oleju był mazut w misce olejowej... może miał kolega pecha ale się tym zasugerowałem

Grzesiek nie ważne na jakiej bazie był nowy olej - nawet gdyby to był minerał spełniający normę CF to i tak ruszy osady bo jakimś badziewnym Selektolu CB czy innym szajsie klasy CD. Takie rzeczy działy się w PRL jak jeździli ludzie Poldkami na krajowej oliwie, a poźniej z Pewexu kupili Mobila czy Castrola mineralnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku... a tak z czystej ciekawości... jak mi wyjaśnisz sprawę że na butli oleju Motul 8100 X-Clean obok norm 502.00? i 505.00 jest na końcu jak wół 505.01 - mogę zrobić zdjęcie... bo mnie to trochę zdziwiło - tym bardziej że nigdzie w necie nie ma info na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki jka zaleje do swojego pełen syntetyk ten model

http://www.allegro.pl/item572093929_liqui_moly_diesel_synthoil_5w40_5l_promocja.html

to bedzie dobrze mimo że nie wiem jaki mam teraz olej w silniku

przebieg 197000 rok audi 97 silnik AFN

czy lepiej nie ryzykowac i lać pół syntetyka

Liqui Moly jaki polecacie

bo są różne opinie na ten temat i nie wiem co zrobić

może jakiś mechanior mi to wyjaśni a przy okazji pomoże podjąc decyzje

:embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul 8100 X-Clean

Ale to nie to samo co 8100 X-Cess ;)

Mam butlę X-Clean albo C3 muszę sprawdzić. Mojej żony Corsa na tym jeździ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkałem sie z taką opinia że po zalaniu silnika niektórymi olejami

dieselki ciszej pracują czy wiecie coś na ten temat i jakie to są oleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym musi być bo po zalaniu Motulem aż miło posłuchać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam szuka takiego półsyntetyka ze stajni LIQUI MOLY

LIQUI MOLY SUPER LEICHTLAUF 10W40

niemcy takie leją do udiczek i jest dobrze

Liqui Moly ta sama klasa co Motul

tu macie stronke podajesz marke model silnik i masz olej jaki powinienieś zalać do swojego auta.

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/pa_oelwegweiser.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie a jak sie zaleje oleju ponad tan to bedą jakieś skutki uboczne

bo niby wlałem akurat ale jak wszystko sciekło to na drugi dzień okazało sie że jest ponad stan

i musze ten naddatek sciągnć

tylko nie wiem czym

weżyk jakiś i szczykawka

czy jakoś innaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowo powinieneś spuścić, tak żeby stan był poniżej max, ponieważ niespalone cząstki oleju uszkodzą katalizator, mogą też go zapchać, a wtedy ciśnienie wzrasta na turbinę. Masz zmienną geometrię łopatek i dla twojej turbinki jest to szczególnie szkodliwe, ponieważ sadza i spaliny muszą mieć jak najlepsze ujście.

Ja natomiast miałem ponad stan ok 2 mm i po prostu spaliłem ten olej jeżdżąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare dni temu zmieniłem olej nie wiedziąłem jaki byl wczesniej (mam 250tys) wiec zalałem pół-syntetyk Castrol magnatec 10W-40. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów odniosłem wrażenie ze głosniej chodzi na wyższych obrotach czy jest to normalne przy świeżym oleju ?? A może to ja jestem jakoś przewrażliwiony :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare dni temu zmieniłem olej nie wiedziąłem jaki byl wczesniej (mam 250tys) wiec zalałem pół-syntetyk Castrol magnatec 10W-40. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów odniosłem wrażenie ze głosniej chodzi na wyższych obrotach czy jest to normalne przy świeżym oleju ?? A może to ja jestem jakoś przewrażliwiony :mysli:

Ło jezu Magnatec, toś wybrał :thumbdown: , i się dziwisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli bym wrócił z full syntetyka na pół syntetyk to mógłby silnik głosniej chodzic ?? hmm powiem ze zgrzeszyłem bo jakies 1.5 tys przed dolewką dolałem z 250ml mineralnego bo nie miałem innego i chodziło elegancko ale mówie to nawet nie ja sam zauważyłem tylko mój ojciec ale ja nie jestem pewnien czy jest wielka róznica przejade jeszcze troche kilosów sie okarze :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...