elmer80 Opublikowano 20 Stycznia 2014 Opublikowano 20 Stycznia 2014 To "cos" wiele mi nie mowi ale rozumiem ze zamiast 505.01 mozna stosowac 507.00
Carlos* Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Elmer80 w tych tabelkach może dokładniej to widać. Wiadomo ,że oleje 0W40/50 to są bardzo dobre oleje, lecz należy pamiętać ,że czym większa rozpiętość oleju tym szybciej traci on swoje właściwości i ulega degradacji. Musisz sobie zadać pytanie po co Ci olej sae 50 w TDI , jeśli jego właściwości w pełni nie wykorzystasz, w zupełności wystarczy sae 30/40 Nie wiem , czy jest w ogóle taki olej 0W50 przeznaczony do jazdy cywilnej , który nadaję sie na interwał chociaż by 10kkm.Oczywiście możesz taki olej zalać i nic z silnikiem sie nie stanie, gdyż norma 505.01 nie jest jakąś normą , która wymusza stosowania nie wiadomo jakiego oleju.Wystarczy zerknąć w tabelkę , żeby zobaczyć ,że dla normy 505.01 dopuszczona jest lepkość 10W40. Najważniejszym parametrem jaki olej musi spełniać jest HTHS >3.5 i tym bym się tylko kierował. Normy informują nas o tym , czy dany olej spełnia wymagania producenta , które on narzuca dla danej jednostki silnika. Oczywiście nie ma nic za darmo, za daną normę trzeba producentowi słono zapłacić ,żeby można było się chwalić ,że posiada się oficjalna aprobatę. Aprobata , która została wykupiona obowiązuje przez określony okres czasu po spełnieniu przez olej warunków narzuconych przez producenta. Jest wiele produktów , które wcześniej posiadały daną normę, później jej nie posiadały w związku gdyż wygasł okres na jaki została wykupiona a producent oleju jej nie przedłużył, nie wykupił na dalszy okres. Zazwyczaj producenci oleju mają w całej swojej gamie produktów jeden bądź dwa oleje , które spełniają określoną normę, gdyż nie ma sensu płacić za każdy olej, chodź zapewne dużo więcej produktów by daną normę spełniło. Dlatego ja na te wszystkie normy w ogóle nie zwracam uwagi i kieruję się właściwościami oleju a nie wymaganą normą
elmer80 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 No :-) o taka odpowiedz mi chodzilo. Z tym sae 50 to faktycznie nie wykorzystam. Taki olej to w silnikach wyczynowych itd. W tej chwili jezdze na motulu specifik 5w40 i chyba przy nim pozostane. U mnie w Legnicy -30 raczej nie bedzie wiec 0W40 tez zbedny. Jak kupilem klekota to pod maska byla wielka naklejka 0W30 albo 5W30 - juz nie pamietam. Tak sobie mysle ze przy aktualnym przebiegu 340 tys "30" to moze troche malo. "40" zapewnia grubszy film olejowy... Tak? Czy bredze?
PRZEMEKC Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 wedele tablei 50500 vs 50501 jakiejs poteżnej róznicy nie ma, na grafice juz to inaczej wyglada
elmer80 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 wedele tablei 50500 vs 50501 jakiejs poteżnej róznicy nie ma, na grafice juz to inaczej wyglada Miales na mysli 505.01 i 507?
darkle Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Zastanawiam sie nad olejem LM top tec 4100 5w40 albo motul specific 505.01 ktory polecacie---------- Post dopisany at 23:10 ---------- Poprzedni post napisany at 22:50 ---------- A ta pozatym jaka nasadke potrzebuje zeby odkrecic pokryweobudowy filtra oleju a4 b6 1.9 tdi avf chyba ma 14 katow Potrzebujesz nasadkę 14-kątną 74,4mm. Jak będzie 75 czy 76 też podejdzie ale należałoby pod nią jakąś szmatkę podłożyć
PRZEMEKC Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 wedele tablei 50500 vs 50501 jakiejs poteżnej róznicy nie ma, na grafice juz to inaczej wyglada Miales na mysli 505.01 i 507? nie
adik1983 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 czy Liqui Moly TOP TEC 4100 5W40 to fullsyntetyk
Dev Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Nie, nie jest Ale to bardzo dobry olej do PDka
adik1983 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Opublikowano 21 Stycznia 2014 lepszy od motula czy nie ---------- Post dopisany at 22:36 ---------- Poprzedni post napisany at 22:35 ---------- np SPECIFIC czy x-clean
elmer80 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Znalazłem ze niemiec jeździł na 0w30. Jak uważacie dobrze zrobiłem że zmieniłem na specyfik 5w40? poniższy film znalazłem na vw forum, może już znacie ale wklejam test olei 5w40 przy -33 1) Valvoline Maxlife Synthetic 5W-40 2) Motul 8100 X-cess 5W-40 3) Statoil Lazerway 5W-40 C3 4) Castrol Magnatec 5W-40 5) Chevron Delo 400 Synthetic 5W-40 6) Ravenol VSi 5W-40 7) Motul 300V 5W-40 ---------- Post dopisany 22-01-2014 at 01:58 ---------- Poprzedni post napisany 21-01-2014 at 22:37 ---------- lepszy od motula czy nie---------- Post dopisany at 22:36 ---------- Poprzedni post napisany at 22:35 ---------- np SPECIFIC czy x-clean może to Ci pomoże http://postimg.org/image/ioh9wrlw/
mariuszby Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Z filmiku wynika że motul X-cess 5w40 tak polecany na forum jest najgorszy.
jihaad Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 No oczywiście. Wybór oleju na podstawie tego testu, to jak wybór malucha przed S-klasą po przeprowadzeniu wyłacznie testu zwrotności.
elmer80 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 No oczywiście. Wybór oleju na podstawie tego testu, to jak wybór malucha przed S-klasą po przeprowadzeniu wyłacznie testu zwrotności. Test pokazuje tylko jak zachowuje się olej w bardzo niskiej temperaturze i jak widać x-cess polegl za to 300V wręcz odwrotnie. Cenna wiedza dla osób które uzytkuja auto na krótkich dystansach i często odpalaja silnik z rana.
jihaad Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Cenna wiedza dla osób, które często odpalają silnik rano przy -33 stopniach dokladnie rzecz biorąc. Ten test niestety nic nie mówi co dzieje się z olejami przy -22 czy -4 stopniach jak dziś u mnie (albo +15, jak było na poczatku stycznia). Prawdopodobnie różnice się zacierają.
mariuszby Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Cenna wiedza dla osób, które często odpalają silnik rano przy -33 stopniach dokladnie rzecz biorąc. Ten test niestety nic nie mówi co dzieje się z olejami przy -22 czy -4 stopniach jak dziś u mnie (albo +15, jak było na poczatku stycznia). Prawdopodobnie różnice się zacierają. Przy mniejszych temperaturach czasy będą o kilkaset sekundy mniejsze. Kolejność się nie zmieni -motul x-cess dalej będzie ostatni.
jihaad Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Pewnie tak, tylko wciąż nie pasuje mi jako konkluzja do tego filmu zdanie: Z filmiku wynika że motul X-cess 5w40 tak polecany na forum jest najgorszy. Najgorszy w czym? Na jakość oleju składa się cała masa różnych parametrów, czasami powiązanych, zależnych wzajemnie od siebie. Np. polepszając jeden parametr, pogarsza sie inny. Uzyję jeszcze jednego porównania. W teście samochodów wysokiej klasy pośród kilkudziesięciu kryteriów jest dajmy na to prędkość maksymalna. No i samochód X z najniższą prędkością podsumowany jest w taki sposób: Z testu wynika że samochód X tak chwalony w fachowych mediach jest najgorszy. Tak więc Motul X-Cess nie ma NA PEWNO najlepszych wszystkich parametrów, ani nie jest pewnie najlepszym olejem na swiecie w tej klasie, ale mimo to jego skład sprawia, że jest bardzo dobrym olejem. Nie zmienią tego nawet radzieckie testy. Ps. Nie jestem fanem Motula, tylko zdrowego rozsadku.
Dev Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 lepszy od motula czy nie---------- Post dopisany at 22:36 ---------- Poprzedni post napisany at 22:35 ---------- np SPECIFIC czy x-clean Tutaj wybor bedzie trudny bo wszystkie maja wysoka jakosc Co nie wlejesz to i tak bedzie OK
adik1983 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Devaststion ktory bys kupil top teca lm czy specific
Dev Opublikowano 22 Stycznia 2014 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Mowiw powaznie, mialbym mocny zgryz Wszystkie te oleje maja bardzo dobra jakosc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się