Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak masz dpf mozesz zalac X-clean C3 5w40.

wysłane z prodiża

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a czym sie różni Motul Specific 507.00 5w30 od X-clean C3 5w40 widze ze on nie ma normy 507.00

Opublikowano

Panowie moje b8 od początku jest zalewane mobil 1 5w30 esp (zbliżam się do 250 tys., nie mam dpf) dużo ostatnimi czasy naczytałem się i nasłuchałem o oleju Amsoil także 5w30 europen .... i się zastanawiam czy zmieniać. Na forum bmw wyczytałem że po zmianie u niektórych użytkowników, ich taczki zaczęły brać olej. Jeden z mądrych napisał, że amsoil ma zaje.. środki czyszczące i odblokował niektóre kanaliki itp. i to jest m.in. przyczyną brania tego oleju, a także stwierdzili, że głośniej pracuje silnik. Czy ma ktoś z tym olejem doświadczenie i czy warto robić taką zmianę?

Opublikowano

byl szał swego czasu na Amsa ale szału nie zrobil. silniki nie dostaly skrzydel po nim.

wysłane z prodiża

Opublikowano

Witam wszystkich .Posiadam audi a4 z 1999 roku(17 lat o zesz )silnik AHH czyli klekot, ale czasem potrafi zaskoczyć:) .Ma przejechane 380000 rzekomo :P zrobiłem tym autem 140000 bez zadnych awarii .Kupiłem ja kilka lat temu z zalanym 10 w40.Od razu "zeryzykowałem " zmiane na 5 w 40(Po poczytaniu forum) najpierw Castrol,i nie ma mowy o jakichkolwiek mitycznych rozczelnieniach:) .Ale po ostatnich doswiadczeniach z tym szajsem(czyt. Castrol) .Fakt może kupiłem podróbe i nie przez alegro !Panowie uwierzcie mi ,wlewajac do silnika leciał olej jak zwykle ale jak dokanczłem bańke ,wyleciał taki syf jak z dna frytownicy .Szybko słoik wlałem ta śląpe ,po dniu odstało sie. Farfocle zleciały na dno .Szok normalnie .To juz chyba podróby ida na skale krajowa.Kupiłem Motula 8100 od dystrybutora i jestem zadowolony. Co ciekawe po prawie 100000 nic nie musze dolewać.Zimny klekocik rano lepiej pracuje

Opublikowano (edytowane)

Zamówiłem Motula Specific 5W30, jestem umówiony we wtorek w vCentrum na Woronicza na wymianę. Gość z serwisu napisał mi w mailu, że Motul spoko, tylko że istnieje ryzyko wypłukania osadu po Castrolu. Co o tym myślicie? Jak dla mnie trochę ściema, tzn. nie byłoby to chyba aż takie złe dla silnika...(?)

Edytowane przez pafcio87
Opublikowano

orientuje sie ktoś ile dwusiarczku molibdenu i azotku litu musi być w 1litrze bądź 100Ml oleju aby spełniał norme 505.01?

Opublikowano

Zamówiłem Motula Specific 5W30, jestem umówiony we wtorek w vCentrum na Woronicza na wymianę. Gość z serwisu napisał mi w mailu, że Motul spoko, tylko że istnieje ryzyko wypłukania osadu po Castrolu. Co o tym myślicie? Jak dla mnie trochę ściema, tzn. nie byłoby to chyba aż takie złe dla silnika...(?)

motul ma dobre wlasc czyszczace. ma wysoki tbn. po prostu nie oszczedza na dodatkach. czy istnieje ryzyko rozszczelnienia? jesli twoj silnik trzyma sie na szlamie a nie na uszczelkach to takie ryzyko zawsze istnieje. ale to 1% przypadkow.

wysłane z prodiża

Opublikowano

To już teraz nie wiem czy zmieniać olej czy zostać przy castrolu, tzn oleju ASO-wskim :P

Opublikowano

zmieniac

wysłane z prodiża

Opublikowano (edytowane)

Pafcio, ja też się bałem zmiany oleju.

Niby poprzedni wlasciciel zalewał shell helix 5w40, ale mógł bez problemów bajki cisnąć byle sprzedać.

Na liczniku było 294tys. a wnętrze i kiera wygląda na conajmniej 400tys.

90tys. miało auto nalatane w 2000r - wlepka aso germany.

Mój silnik ma nabite grubo ponad 400tys. a przy pierwszej wymianie oleju poszła płukanka przez bagnet + motul 5w40

Obecnie dolewam 300-350ml oleju na 10tys.

Było by mniej ale leje mi się z uszczelki pokrywy zaworów i turbo puszcza od strony gorącej.

Nic się nie dzieje, a żeby silnik się rozszczelnił to musiałby być w bardzo nagannym stanie i zalany doktorem żeby go uszczelnić i wyciszyć

I jest tak jak pisał endriuu, jeśli Twój silnik trzyma się na kliometrze mułu albo szlamu to zostań przy szajstolu...a możesz być pewny że się nie rozszczelni, jak dalej szlamu będzie przybywać ;)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Opublikowano (edytowane)

Hehe dzięki za zobrazowanie tematu ;-)

Wysłane z mojego Avanta ;-)

Może ktoś polecić jakiś pewny sklep z Warszawy gdzie mieliby Motula od ręki? Ten, który zamówiłem do poniedziałku mi nie dojdzie więc szukam alternatywy.

Edytowane przez pafcio87
Opublikowano

Motula specific 5w40 śmiało zalewać BKE PD ? z wcześniejszą płukanka rzecz jasna, bo od niedawna mam auto i nie wiem co było lane.

Opublikowano

śmiało.

wysłane z prodiża

Opublikowano

Pafciu.. Masz tutaj na forum kolega TOM77 ma sklep w Warszawie Center-Car - jego wątek widnieje w Sprzedaży Komercyjnej.

Opublikowano

Panowie do silnika 2,0 tdi brd 170 km kupiłem motul specyfic 5w40 505,01.Silnik z wyciętym dpf.Można tym zalać?

Opublikowano

oczywiscie. bdb wybór

wysłane z prodiża

Opublikowano

oczywiscie. bdb wybór

wysłane z prodiża

dzięki endriuu,bo chodzil mi po głowie x-clean 5w30

Myślę,że w koncu skonczą się dolewki

Opublikowano

Panowie do silnika 2,0 tdi brd 170 km kupiłem motul specyfic 5w40 505,01.Silnik z wyciętym dpf.Można tym zalać?

A do A4 B6 AVF 1.9TDI 130KM Quattro też będzie ok? :-)

Opublikowano

nie ma lepszego do tego silnika oleju niz 505.01 5w40. pomijajac 506.01 0w30 ale cena zabija i ciezko dostepne te oleje sa.

wysłane z prodiża

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...