Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Castrol na ostatnim miejscu ale bzdury :polew: :polew: :polew:

Moje auto śmiga na na Castrolu edge 5w30 od nowości (2004 rok przebieg 215tyś km) i silnik się sprawuje naprawdę znakomicie.Sprawdziłem już po vinie sporo audiczek i przeważnie był to olej Castrol lub w starszych modelach Mobil.Co nie które auta miały przebiegi po 280 -300 tyś i właściciele byli po zakupie z nich zadowoleni. A w Polsce przejedzie jeden z drugim 100 tyś km i ten olej czy tamten jest gorszy bo wzrasta mu temperatura i głośno chodzi :polew: :polew: :polew:

Może najpierw sprawdzajcie pochodzenie danego oleju np.. Castrol 5w30 4litry w Polsce kosztuje 170 zł a w Belgii 98 euro 5 litrów

Jaka cena taka jakość :cool1:

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Akurat półtora miliona to myślę że pękło już jak by zliczyć lata przepracowane jako kierowca i kilometry prywatnego auta :mysli:

Nie musisz podejmować ze mną dyskusji bo ja z tobą nie mam o czym dyskutować i zatrzymaj swoje przeliczenia i wiedzę dla siebie :cool1:

sorki za :ot:

Opublikowano

Niestety to prawda że po Castrolu nawet w autach które przyjechały prosto z DE(przebiegi ok.200 tys.km) po rozebraniu silnika jest sporo syfu :confused4:

Opublikowano

e tam takie tam pierdzielenie,

na kazdym oleju zbiera sie syf bo produkty spalania m.in. sadza wystepuja w oleju jako zawiesina

ten olej troche bardziej tamten mniej, to tylko dzielenie wlosa na czworo

Lejesz Castrola - spij spokojnie, a ci co doradzaja plukanke silnika nie wiedza co mowia, bo rozszczelnia ona silnik.

Poza tym to nudne ciagle slyszec motul motul itd. sa inne oleje i ciekawie jest marki sobie zmieniac,

tym bardziej ze producenci co rusz wprowadzaja cos nowego.

:baseball:

Opublikowano

Jak byś miał porównanie i widział jak wyglądają silniki po różnych olejach to byś zmienił zdanie.

A jak słyszę teksty o rozszczelnieniu silnika to śmiać mi się porostu chce i nie ma dalej o czym rozmawiać.

Opublikowano

Poza tym to nudne ciagle slyszec motul motul itd. sa inne oleje i ciekawie jest marki sobie zmieniac,

kolego to nie jest kwestia atrakcyjnosci. Po to są fora interentowe aby czerpać z nich wiarygodne, obiektywne opinie użytkowników danego produktu.

Jesli ty za punkt zaczepienia przyjmujesz kolorowe reklamy - mozesz stosowac przy kazdej wymianie inny olej - twoj silnik - twoja brocha.

Opublikowano

Jak byś miał porównanie i widział jak wyglądają silniki po różnych olejach to byś zmienił zdanie.

A jak słyszę teksty o rozszczelnieniu silnika to śmiać mi się porostu chce i nie ma dalej o czym rozmawiać.

No pewnie, tylko śmiechem można ukryc niewiedzę, a później są posty typu "bierze mi tyle i tyle oleju"

Oczywiście, że bierze i powiem więcej będzie go chlał z uszczelniaczy zaworów, uszczelniaczy turbiny, pierścienie itd,

jak mu wszystkie nagary elegancko wypłuczesz. Hehe :laghing2:

Opublikowano

Jak byś miał porównanie i widział jak wyglądają silniki po różnych olejach to byś zmienił zdanie.

A jak słyszę teksty o rozszczelnieniu silnika to śmiać mi się porostu chce i nie ma dalej o czym rozmawiać.

No pewnie, tylko śmiechem można ukryc niewiedzę, a później są posty typu "bierze mi tyle i tyle oleju"

Oczywiście, że bierze i powiem więcej będzie go chlał z uszczelniaczy zaworów, uszczelniaczy turbiny, pierścienie itd,

jak mu wszystkie nagary elegancko wypłuczesz. Hehe :laghing2:

jakos jeszcze nie spotkalem silnika ktory sie by rozszczelnil po wymianie oleju na lepszy... :cool1: [br]Dopisany: 12 Październik 2009, 13:56_________________________________________________

Niestety to prawda że po Castrolu nawet w autach które przyjechały prosto z DE(przebiegi ok.200 tys.km) po rozebraniu silnika jest sporo syfu :confused4:

takie przebiegi pewnie sa na liczniku, poza tym nie masz 100% pewnosci ze eksploatowany byl tylko na castrolu..

Opublikowano
No pewnie, tylko śmiechem można ukryc niewiedzę, a później są posty typu "bierze mi tyle i tyle oleju"

Oczywiście, że bierze i powiem więcej będzie go chlał z uszczelniaczy zaworów, uszczelniaczy turbiny, pierścienie itd,

jak mu wszystkie nagary elegancko wypłuczesz. Hehe

O czym Ty piszesz, chyba o autach z przebiegami powyżej 500 tys.km albo o FSO z lat 80-tych :polew:

takie przebiegi pewnie sa na liczniku, poza tym nie masz 100% pewnosci ze eksploatowany byl tylko na castrolu..

Dlatego pisze że na Castrolu bo większość z nich ma pełna historię serwisową ale fakt też jest taki że to w większości po-leasingi i wymiany oleju co 30 tys.km

Opublikowano

Witam,panowie i Panie,otoz w takich sprawach to ilu uzytkownikow tyle opinii,a i tak kazdy zrobi tak jak mu pasuje,sa normy i olej nalezy dobrac do normy jaka powinien spelniac a reszta to indywidualny wybor czlowieka i madralinskich,ktorzy i tak wiedza lepiej,prawda rookie?

Opublikowano

Witam.

Moje autko jest zalane mobilem 5w30 505.01. Z tego co wyczytalem to sie powinno zalac olej 507.00 ze wzgledu na DPF. Chcialbym zalac ten olej http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=MESP4&lang=pl niby spelnia norme 507.00 ale pisze znowu ze nie dla aut z DPF. Skoro nie ten to jaki. Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

Pogadac zawsze sobie mozemy :naughty:

Opublikowano

jakos jeszcze nie spotkalem silnika ktory sie by rozszczelnil po wymianie oleju na lepszy... :cool1

przychylam się do wypowiedzi Musashiego, to nie jest era starej generacji silników typu polonez etc. mój traktorek też pomykał na elfie td mineral i brał oliwę co prawda nie zbyt wiele ale jednak, teraz jeżdżę na motulu semi już drugą wymianę i nie muszę dolewać od zmiany do zmiany i jakoś silniczek się nie rozszczelnił wręcz przeciwnie,ci panowie co tak twierdzą że po przejechaniu 100tk powinno się przejść na gęstszy olej to powinni się troszeczkę doszkolić nie powiem już o przejściu w drugą stronę, dlatego dzisiaj tak mamy że użytkownicy mają problem czy można przejść na lepszą oliwę bo wcześniej jakiś nie douczony koleś polecił komuś mineral no bo auto przecież ma już nalatane, a jeżeli chodzi oto co kto leje to już jego sprawa i jego wybór ważne żeby oliwa była bardzo dobra a mineralna się do nich nie zalicza, a tak na marginesie to po to jest to forum żeby się wymieniać wiedzą na różne tematy a nie co ty tam możesz wiedzieć a ja już przejechałem tyle a tyle :hi:

Opublikowano

Witam.

Moje autko jest zalane mobilem 5w30 505.01. Z tego co wyczytalem to sie powinno zalac olej 507.00 ze wzgledu na DPF. Chcialbym zalac ten olej http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=MESP4&lang=pl niby spelnia norme 507.00 ale pisze znowu ze nie dla aut z DPF. Skoro nie ten to jaki. Dzieki i pozdrawiam

zalej MOTUL Specific 504.00-507.00 audi vw

jakos jeszcze nie spotkalem silnika ktory sie by rozszczelnil po wymianie oleju na lepszy... :cool1

przychylam się do wypowiedzi Musashiego, to nie jest era starej generacji silników typu polonez etc. mój traktorek też pomykał na elfie td mineral i brał oliwę co prawda nie zbyt wiele ale jednak, teraz jeżdżę na motulu semi już drugą wymianę i nie muszę dolewać od zmiany do zmiany i jakoś silniczek się nie rozszczelnił wręcz przeciwnie,ci panowie co tak twierdzą że po przejechaniu 100tk powinno się przejść na gęstszy olej to powinni się troszeczkę doszkolić nie powiem już o przejściu w drugą stronę, dlatego dzisiaj tak mamy że użytkownicy mają problem czy można przejść na lepszą oliwę bo wcześniej jakiś nie douczony koleś polecił komuś mineral no bo auto przecież ma już nalatane, a jeżeli chodzi oto co kto leje to już jego sprawa i jego wybór ważne żeby oliwa była bardzo dobra a mineralna się do nich nie zalicza, a tak na marginesie to po to jest to forum żeby się wymieniać wiedzą na różne tematy a nie co ty tam możesz wiedzieć a ja już przejechałem tyle a tyle :hi:

gdzie jest pies pogrzebany? mineral jest gestszy od syntetyka - owszem ale tylko w temp pokojowej . w temp pracy rozgrzanego silnika olej osiaga srednio 120C. przy takiej temp mineral jest rzadki jak woda. syntetyk zachowuje gestosc. na syntetyku jezdzimy tak dlugo jak tylko mozna. na mineral zmieniamy wtedy kiedy silnik bierze juz tyle oleju, ze szkoda kasy na dolewki z syntetyka. chociaz w tym czasie raczej powinnismy wymiec silnik...

Opublikowano

Panie i Panowie,

mylicie jedną kwestię. Mi nie chodzi o straszenie syntetykiem, że rozszczelni silnik. Sam jeżdżę na Castrol Magnatec Diesel 5W-40 a przebieg mam 150 tys. km.

Mi chodzi o to by nie płukac silnika płukaczami typu Motor Flush, Engine Flush itp.

Pozdro

Zadbajcie o swe żony :bicz:

Opublikowano

Witam.

Moje autko jest zalane mobilem 5w30 505.01. Z tego co wyczytalem to sie powinno zalac olej 507.00 ze wzgledu na DPF. Chcialbym zalac ten olej http://www.olejesamochodowe.com.pl/go/_info/?user_id=MESP4&lang=pl niby spelnia norme 507.00 ale pisze znowu ze nie dla aut z DPF. Skoro nie ten to jaki. Dzieki i pozdrawiam

Na tej stronie co podałeś są chyba jakieś błędne informacje ponadto cena podejrzliwie niska. Tu masz linka do strony Mobil-a http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp

oraz z innej strony http://motoryzacyjna.pl/o6-mobil,1,esp,formula,5w,30.html

Ze specyfikacji wynika, że olej jak najbardziej nadaje się do silników z DPF-em czyli śmiało możesz kupować i na pewno nie będzie gorszy od motula.

Opublikowano

Jestem krótko w posiadaniu swojego autka i nadeszła wymiana oleju. Według kartki, zalany jest olejem Total Quartz 9000 5W30 przebieg 150tys. Nie wiem czy zmienić go na inny, poradźcie coś proszę.

Opublikowano

Zmień na MOTUL 8100 X-Cess 5W-40

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...