Darev Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Koledzy czym zalać AFN jak teraz jest na Castrol 15w40 minerał. Chciałem zalać Motul x-cess 8100 przed uprzednim mobil engine clean. Ale nie wiem czy nie lepiej teraz zalać Motul 6100 SYNERGIE 10W-40 a dopiero przy następnej wymianie fullsyntetyk? A i jaki filterek oleju ? Waham się między mann a bosch Raczej zalej półsyntetykiem, zrób do 7kkm i następnym olejem to Motul x-cess 8100... a czy robić płukankę cleanem to może ktoś się jeszcze wypowie, co do filtra to byle nie filtrona
stojann Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 to jeszcze ja, zalane mam castrol magnatec 10w40, ostatnio na 15k km wział litra. wczesniej tez bylo zalane castrolem magnatec 10w40 i na 15 k km wziąl 6setek. Troche mnie martwi tendencja wzrostowa... zmieniac olej ? jak tak to na jaki ? przebieg 255k km
Rizo Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 witam. musze zapytać bo każdy inaczej mówi. ja pierwszy raz wymieniałem w autku olej kupiłem w sklepiej CASTROL 10/40 magnatec z napisem DIESEL... teraz jak wymieniałem to z beki mi lali w stacji gdzie robią to za darmo - troszke taniej. gość mówił że taki sam jest dla diesla i benzyny. no i rzeczywiscie patrząc na klase lepkości...api itd to sie zgadza. to po co w sklepach na półkach stoją dwa te same a i rożne niby oleje? jeden z napisem diesel drugi bez:) ??? pozdrawiam
endriuu Opublikowano 31 Grudnia 2009 Opublikowano 31 Grudnia 2009 Koledzy czym zalać AFN jak teraz jest na Castrol 15w40 minerał. Chciałem zalać Motul x-cess 8100 przed uprzednim mobil engine clean. Ale nie wiem czy nie lepiej teraz zalać Motul 6100 SYNERGIE 10W-40 a dopiero przy następnej wymianie fullsyntetyk? A i jaki filterek oleju ? Waham się między mann a bosch lej syntetyka Motula od razu witam. musze zapytać bo każdy inaczej mówi. ja pierwszy raz wymieniałem w autku olej kupiłem w sklepiej CASTROL 10/40 magnatec z napisem DIESEL... teraz jak wymieniałem to z beki mi lali w stacji gdzie robią to za darmo - troszke taniej. gość mówił że taki sam jest dla diesla i benzyny. no i rzeczywiscie patrząc na klase lepkości...api itd to sie zgadza. to po co w sklepach na półkach stoją dwa te same a i rożne niby oleje? jeden z napisem diesel drugi bez:) ??? pozdrawiam zalej Motulem 8100 i nie bedzie problemu
scuzz Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Witam Od zakupu mojej a4 przejechałem już 50 tys km i cały czas była zalewana Motul 6100 s..+. Bańka 5l wystarcza mi na oko 15 tys km na dolewki. Pytanko czy wskazane było by zalać motor Motulem 8100 czy raczej pozostać przy 6100??
jaro4444 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 Tak ku ogólnej wiedzy - to, że na opakowaniu oleju jest napisane "full syntetyk" nie oznacza, że tam jest prawdziwy syntetyk. Jak na dziś z popularnych w Europie smarowideł mamy następujące prawdziwe syntetyki: - Mobil 1 (tylko rodzina "1" ) - baza PAO, - Motul serii 300V (baza estry), 8100 (baza PAO i estry) i większość "specyfików" (PAO), - Valvoline Synt Power (PAO), - Liqui Moly Synthoil (PAO). Dostępny jest też doskonały olej syntetyczny (estrowy) do motocykli (nadaje się do benzyniaków) produkcji Fuchs-Silkolene. Światową elitą olejową są jednak mało znane w Europie produkty: - Red Line (np. http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3&pcid=21 ) - Royal Purple ( http://www.royalpurple.com/xpr-racing-oil-rh.html ) Dla przykładu produkty Red Line są "nadworną" marką dla Mazdy Serii MPS. Sam zalewam swoje wozy, rodziny i wszystkich znajomych Motulem albo Mobilem 1 ESP (dla tych z DPF/FAP). Zero problemów mechanicznych, motory czyste w środku, miękko i płynnie pracujące, bardzo rozsądne ceny za smarowidło (ok. 165-180 zł/5l Motula). Polecam w pełni produkty tej marki. P.S. Wymieniam oleje co 10 kkm zawsze wraz z filtrem oleju i powietrza do silnika.
tklimczak Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 mam pytanie: teraz jeżdżę na oleju Mobil 1 ESP Formula 5W30 507.00 (4 wymiany zrobiłem na tym oleju), czy mogę zmienić na Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W30 - i czy jest sens? Powodem jest to, że chciałbym jeździć na takim jaki jest napisany na korku:) dzięki za wszelkie sugestie
endriuu Opublikowano 1 Stycznia 2010 Opublikowano 1 Stycznia 2010 mam pytanie: teraz jeżdżę na oleju Mobil 1 ESP Formula 5W30 507.00 (4 wymiany zrobiłem na tym oleju), czy mogę zmienić na Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W30 - i czy jest sens? Powodem jest to, że chciałbym jeździć na takim jaki jest napisany na korku:) dzięki za wszelkie sugestie jesli juz zmieniasz to zmien na MOTUL SPECIFIC VW 507.00. najlepszy wybór.
jaro4444 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 czy mogę zmienić na Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W30 - i czy jest sens? Powodem jest to, że chciałbym jeździć na takim jaki jest napisany na korku:) dzięki za wszelkie sugestie A jak na płocie napiszą "d*pa" to pogłaszczesz? Tak na poważnie - znam paru mechaników (w tym szefów serwisów VW i Audi oraz Toyoty i MB) i wszyscy oni twierdzą zgodnie, że wolą jeździć na Mobilu jak Castrolu. Widziałem wiele zarośniętych brązowym syfem motorów po Castrolu. Po Mobilu i Motulu nie widziałem tego zjawiska. jesli juz zmieniasz to zmien na MOTUL SPECIFIC VW 507.00. najlepszy wybór. Tu akurat postawiłbym znak równości ze wskazaniem na ESP. W klasie 505.01 i 505.00 bez wątpienia Motul.
tklimczak Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 A jak na płocie napiszą "pupa" to pogłaszczesz? pewnie, że pogłaszczę
rtocki Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 ło jezu, znowu tu zaglądnąłem, obiecuję że nic nie napiszę o firmach (choć sam jestem dystrybutorem jednej z nich) ale najważniejsze o co proszę admina to podpięcie: NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK ROZSZCZELNIENIE POD WPŁYWEM PÓŁ/FULL SYNTETYKA po przejściu z jakiejś kiły. MINERAŁY SĄ "GĘSTSZE" TYLKO NA PÓŁCE W MARKECIE PRZY MAX +30C , w silniku: temp pracy oleju jest między 90 a 130 (normalne motory, żadne wyżyłowanie, i to w misce ol. bo na obciążonych cieplnie częściach to i kilkaset) i wtedy Wasz świetny ponoć minerał (poza kilkoma naprawdę chlubnymi wyjątkami) to siki a nie smarujący silnik olej. Ludzie czy to tak wiele oszczędzić tą dodatkową stówę na kwartał? - (licząc że się robi 40 tysi rocznie) i zalać coś sprawdzonego - i tu niestety w zgodności do wielu opinii muszę stwierdzić, że Castrol to kiła i proszę mi nie pisać, że jednorazowo mi się tak trafiło, bo autami jeżdżę ponad 20 lat, także zestawami i miliony kilometrów doświadczeń (oraz opinii serwisów) nie są bezpodstawne
groszek27 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 ło jezu, znowu tu zaglądnąłem, obiecuję że nic nie napiszę o firmach (choć sam jestem dystrybutorem jednej z nich) ale najważniejsze o co proszę admina to podpięcie: NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK ROZSZCZELNIENIE POD WPŁYWEM PÓŁ/FULL SYNTETYKA po przejściu z jakiejś kiły. MINERAŁY SĄ "GĘSTSZE" TYLKO NA PÓŁCE W MARKECIE PRZY MAX +30C , w silniku: temp pracy oleju jest między 90 a 130 (normalne motory, żadne wyżyłowanie, i to w misce ol. bo na obciążonych cieplnie częściach to i kilkaset) i wtedy Wasz świetny ponoć minerał (poza kilkoma naprawdę chlubnymi wyjątkami) to siki a nie smarujący silnik olej. Ludzie czy to tak wiele oszczędzić tą dodatkową stówę na kwartał? - (licząc że się robi 40 tysi rocznie) i zalać coś sprawdzonego - i tu niestety w zgodności do wielu opinii muszę stwierdzić, że Castrol to kiła i proszę mi nie pisać, że jednorazowo mi się tak trafiło, bo autami jeżdżę ponad 20 lat, także zestawami i miliony kilometrów doświadczeń (oraz opinii serwisów) nie są bezpodstawne Przekonałeś mnie :> Zaleje teraz fullsyntetyk X-cess 8100 prosto po minerale castrola.
jaro4444 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Robert niestety większość czytających ten dział nie zna w ogóle parametru HTHS i nie wie jak go interpretować, tak samo jak współczynnika lepkości, czy lepkości w 100C.
dziku Opublikowano 2 Stycznia 2010 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Przekonałeś mnie :> Zaleje teraz fullsyntetyk X-cess 8100 prosto po minerale castrola. Dla pewności zrób płukankę Engine Cleanem i bedzię dobrze :-)
rtocki Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 no właśnie macie "dzika" i innych sprawdzonych od Motula , macie kogoś od całkiem fajnych olejów (Mobil, Valvoline, nawet moje LM) a zobaczyli napis w serwisie Castrol (na szczęście ponoć już zmieniają umowę) i myślą że on taki dobry.... (zrezsztą niektóre ASO nigdy!!! nie przeszły na Castrola, dużo w temacie tego oleju jest zresztą do poczytania na forach (głównie niemieckich) audic i subaryn..., a zresztą lejta co chceta, znów obiecuję, że postaram się nie odzywać w tym wątku, ale jak się niektóre głupoty czyta to po prostu masakra, czemu chcecie wykańczać Swoje silniki,...
Rizo Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 prawda jest taka że temat jest ciężki:) ja obecnie mam 10w40 castrol (zamierzam zmienić teraz firme chociaż) zmieniam co 10tys. ale najbardziej mnie to dziwi i sprzeczne z tym co na forum że każdy mechanik którego by nie pytać to mowi że full syntetyk to tylko do nowych auta.starsze to jużgęstszy olej itp.. czytałem troche arykułów na temat ten ... i taj jak mówicie lać full syntetyka najlepiej niby. tylko czemu takie przekonanie wśród wielu mechaników żę on masz już 200tys czy tam ileś to lej 10/40 innego już nie... sam teraz sie zastanawiam czy zmienić na motula czy mobila dalej 10/40 czy 5/40... ???
endriuu Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 prawda jest taka że temat jest ciężki:) ja obecnie mam 10w40 castrol (zamierzam zmienić teraz firme chociaż) zmieniam co 10tys. ale najbardziej mnie to dziwi i sprzeczne z tym co na forum że każdy mechanik którego by nie pytać to mowi że full syntetyk to tylko do nowych auta.starsze to jużgęstszy olej itp.. czytałem troche arykułów na temat ten ... i taj jak mówicie lać full syntetyka najlepiej niby. tylko czemu takie przekonanie wśród wielu mechaników żę on masz już 200tys czy tam ileś to lej 10/40 innego już nie... sam teraz sie zastanawiam czy zmienić na motula czy mobila dalej 10/40 czy 5/40... ??? wydrukuj i daj im poczytac ten tekst: http://www.autoporadnik.pl/oleje/jaki-olej-do-silnika-wyjasniamy-olejowe-dylematy/artykul?page=0,0
zyga100 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/b5_avg_kontrolka_niskiego_poziomu_oleju_silnikowego_po_2300_km-t58376.0.html bywa też tak że po przejściu z oleju gęstrzego na żadszy bywają niespodzianki
Seski Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 a ja mam szybkie pytanko i proszę o wyrozumialość czy dużo różni się norma 505.00 od 505.01 sprawdzilem i ostatnio wlalem olej z ta druga do mojego AVG :gwizdanie:
Darev Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 ...bywa też tak że po przejściu z oleju gęstrzego na żadszy bywają niespodzianki... ...hmm, gęstrzy to może on jest w niskiej temperaturze, przy pełnym nagrzaniu silnika wszystkie są "prawie" jak woda... ...tylko czemu takie przekonanie wśród wielu mechaników... mechanicy też muszą z czegoś żyć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się