Bouli16479 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 panowie jestem laikiem jeżeli chodzi o Diesel, zakupiłem w Niemczech Audi Avant A4 z 2000 roku 115KM , na karteczce jest napsane że jest wlany olej TOAL 0w30 co piwinienem teraz wlć ,proszę poradźcie
endriuu Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 panowie jestem laikiem jeżeli chodzi o Diesel, zakupiłem w Niemczech Audi Avant A4 z 2000 roku 115KM , na karteczce jest napsane że jest wlany olej TOAL 0w30 co piwinienem teraz wlć ,proszę poradźcie MOTUL SPECIFIC 505.01
adik1983 Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 u kogo moż¶na tanio kupić motul 8100 full syntetyk tanio ponoć u kolegi dzika ma ktoś jakiś kontakt
endriuu Opublikowano 27 Lutego 2010 Opublikowano 27 Lutego 2010 u kogo moż¶na tanio kupić motul 8100 full syntetyk tanio ponoć u kolegi dzika ma ktoś jakiś kontakt http://www.a4-klub.pl/smf/profiles/dzik-u1272.html pisz na priv
Orange Opublikowano 28 Lutego 2010 Opublikowano 28 Lutego 2010 Witam! Szukam auta i nawet znalazłem ciekawy egzemplarz.. tylko mam pytanie.. auto jeździ na półsyntetyku 10w40 a jest to 131 KM TDI PD przebieg 172kkm.. no i czy odpuścić odrazu taki egzemplarz gdzie ktoś jeździ na oleju bez normy 505.01 czy porobić logi, sprawdzić całą reszte i jak wyjdzie wsio ok to brać? Czytam i czytam i jedyne co wyczytałem to ze trzeba lać tylko 505.01 lub wyżej do PD.. ale co jeśli chce kupić auto i wiem na wstępie ze jeździło X km na złym oleju?
pauliniuss Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 nawet mineralne oleje spełniają normę 505.01 dziwne to troche ale prawdziwe... mój 1.9 tdi 90KM jezdził na mineralnym, niedawno zmieniłem na Mobil super S 10W40
Jaszczur87 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 sprawdź jaki to był olej jeżeli spełniał normę 505.01 to ok tylko oprócz wtrysków masz jeszcze turbinę, a one lubią syntetyki
michał69 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 to ja tez mam pytanie kupiłem dwa dni temu AJM 115KM 2000rok przebieg orginalny 235tys. i nie ma żadnej kartki ani wpisu na jakim oleju jeździł co powinienem wlać pełny czy półsyntetyk?
endriuu Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Do TDI tylko i wylacznie nalezy lać syntetyk. Od 116 stron na okrągło to samo!
Kurak Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Witam Tak jak endriuu napisał że od 116 stron to samo. Kupiłem 2 tygodnie temu audi a4 b5 1.9TDi AHH 90 koni 2000 rok. Przebieg 274 tysie. Wlany był olej castrol 10w40. Mechanik do którego oddałem auto na wymianę rozrządu pasków płynów filtrów itp itd zdziwił się czemu jest zalany taki olej więc wlał 5w30. Tylko że auto ma już trochę przejechane i nie wiem czy nie lepiej było wlać jednak 10w40. Jeżeli ten co jest teraz będzie zbyt rzadki i będzie mi go pił za dużo to wiadome zawsze można zmienić na gęstszy tylko czy wtedy nie będzie za późno? Czy układ nie rozszczelni się wtedy za bardzo? A może jednak jest ok? Proszę o jakąś poradę. W temacie mechaniki itd jestem zielony, tym bardziej że jeździłem do tej pory seatem ibizą 1.9D i tam w sumie aż takiej uwagi nie przywiązywałem do tego wszystkiego. Tutaj już auto jest uturbione itd dlatego nie chciałbym czegoś zrobić nie tak. Pozdrawiam
endriuu Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Witam Tak jak endriuu napisał że od 116 stron to samo. Kupiłem 2 tygodnie temu audi a4 b5 1.9TDi AHH 90 koni 2000 rok. Przebieg 274 tysie. Wlany był olej castrol 10w40. Mechanik do którego oddałem auto na wymianę rozrządu pasków płynów filtrów itp itd zdziwił się czemu jest zalany taki olej więc wlał 5w30. Tylko że auto ma już trochę przejechane i nie wiem czy nie lepiej było wlać jednak 10w40. Jeżeli ten co jest teraz będzie zbyt rzadki i będzie mi go pił za dużo to wiadome zawsze można zmienić na gęstszy tylko czy wtedy nie będzie za późno? Czy układ nie rozszczelni się wtedy za bardzo? A może jednak jest ok? Proszę o jakąś poradę. W temacie mechaniki itd jestem zielony, tym bardziej że jeździłem do tej pory seatem ibizą 1.9D i tam w sumie aż takiej uwagi nie przywiązywałem do tego wszystkiego. Tutaj już auto jest uturbione itd dlatego nie chciałbym czegoś zrobić nie tak. Pozdrawiam nie lepkość sie liczy, a norma czyli 505.00 dla AHH (jesli rzeczywiscie nie masz pompowtrysków). Co do gestosci. Mniej wiecej na co trzeciej stronie tego wątku jest napisane, iż minerał jest rzeczywiscie gęstszy ale tylko w temp. pokojowej. w temp optymalnej dla pracy silnika - jest rzadki jak siki. A syntetyk zachowuje swoje parametry w kazdej temp. Do TDI tylko syntetyk!
kaos Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Witam, Jaki Mobil1 wlac do BPW z 2007 2.0 TDi? OK JUZ NIE WAZNE, DOSTALEM ODP WCZESNIEJ A JEJ NIE ZAUWAZYLEM
Wojto Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 jaro4444 napisał w jednym z wątków, że po przejściu na pełny syntetyk kolejną wymianę zrobić po 8 - 10 tkm. Czy w przypadku zastosowania preparatu do czyszczenia silnika (motul clean...) przed zmianą też wymieniać pierwszy raz po 8-10 tkm czy zrobić od razu 15 tkm??
boguki Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 15tys. to trochę dużo...pierwsza zmiana po 8tys. a później co 10-12tys.
Filutek Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Koledzy wiem ze jest troche o olejach ale mam wlasnie jechac wymieniac i auto bylo jezdzone na Castrol longlife 5W-30 i co wy na to jak by zmienic na Liqui Moly Zostalem przy Castrolu juz po wymianie.
WOJTAS36 Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 witam a co powiecie na olej midland 10w40 puszcza mi simering i wkrecaja mi zeby tym zalac?
jaro4444 Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 ja mam castrola 15w40 To nie masz czym się chwalić
rookie Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Do Niemca wlewać Niemca - Liqui Moly, silnik ciszej chodzi Made in Germany - just like your AUDI
endriuu Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Do Niemca wlewać Niemca - Liqui Moly, silnik ciszej chodzi Made in Germany - just like your AUDI srali muchy - bedzie wiosna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się