Skocz do zawartości

Ranking

  1. kamil-vag

    kamil-vag

    Pasjonat.


    • Punkty

      9

    • Postów

      5816


  2. Fido

    Fido

    Pasjonat


    • Punkty

      4

    • Postów

      6298


  3. piotrsob1

    piotrsob1

    Pasjonat


    • Punkty

      4

    • Postów

      7364


  4. daniello8899

    daniello8899

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      3

    • Postów

      2


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 02/17/19 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dzięki Panowie za Spocik !!! Fajnie było, kilka rzeczy usprawnionych, myślę, że każdy zadowolony Do następnego... i oby było Nas więcej.
    3 punkty
  2. Siemano, pora nadrobić zaległości ? w zeszłym roku pokazałem tylko GT3, ale później już nie zaktualizowałem danych ? Obecny zestaw w mojej "szopce" to -BMW M5 4.4 V8 Biturbo 600PS/750NM -AMG GTR 4.0 V8 Biturbo 585PS/750NM -MCLAREN 600LT 3.8 V8 Biturbo 600PS/620NM Każde z aut posiada maksymalne wyposażenie, w M5 jedynie nie mam ceramicznych hamulców bo to auto na daily, którym jeździ też żona ? reszta w opór Oczywiście jak coś to pytajcie będę w miarę możliwości odpowiadał ?
    1 punkt
  3. Napewno coś jest z zegarem, te objawy miałem jak się bawiłem z EEPROM (pamięcią) licznika w celu wydobycia PINu licznika, też mi szalały zegary i padał klimatronik. Może być jakaś mechaniczna usterka licznika, jakiś pin nie kontaktuję, wiele tego może być. Tak jak wyżej Ci radzą, w odpowiedz na twoje pytanie, pierwsze co trzeba robić, to podłączyć pod kompa, 17 - panel licznika
    1 punkt
  4. Nie cytuj całych moich wypowiedzi bo zaśmiecasz forum i staje się nieczytelne. Te specyficzne objawy mają milion różnych przyczyn. Odczytanie błędów VAGiem zawęża pulę miliona przyczyn do kilku i wtedy łatwiej jest podpowiedzieć gdzie tkwi problem.
    1 punkt
  5. W sumie to Ty przekonałeś mnie do tych dekorow. Na zdjęciach wyglądają słabo, ale na żywo jak dla mnie najlepiej pasujące dekory do naszych modeli. Widziałem te beuaufor ostatnio, tak jak podobają mi się na zdjęciach to tak w a5ce jakoś mnie zniechęcily do kupna. Dzięki Panie, powoli zaczyna jakoś wyglądać jak sobie w głowie ułożyłem. Emblematy mocowane są tak jak na tym zdjęciu. Tak ori mocowane są, pytałem znajomego, kiedyś koleś chciał założyć takie do a8. Założyli mu w serwisie na klej. Tak samo ja zrobiłem, do tego wiercenia nie byłem przekonany. Trzyma się mocno, czy będzie dziura żeby je zamocować czy na klej jeden ciul myślę. Ktoś już napisał listwy progowe są z a4 b9. Staram się żeby było jak najlepiej. Chociaż coraz więcej pomysłów mam, a ostatnio moja lista z modami się trochę skurczyla.. Teraz widzę że sporo jeszcze ? choroba chyba ?‍♂️
    1 punkt
  6. Bo to nie fora wróżek. Przyczyn może być wiele. VAG to podstawa do diagnozy usterki.
    1 punkt
  7. Zacznij od diagnostyki komputerowej. VAG i będziesz wiedział co boli.
    1 punkt
  8. kwestia gustu, mi bardziej podoba sie A5tka w S-Bku jak A7ka która ma dla mnie tak zjebany tył że juz bardziej sie chyba nie dało ale to tylko moja opinia, nikt nie musi sie ze mna zgadzac
    1 punkt
  9. Jakość gratów stosowanych przez fabrykę w silnikach po 2005 roku jest dużo niższa niż w tych wcześniejszych ( AVB,AWX, AVF). Wałek i szklanki są tu najlepszym przykładem, ale nie tylko ( Kamil sam wiesz jak w niektórych TDI-kach z tego okresu wygląda trwałość układu korbowo-tłokowego ) O ile auto jest systematycznie ( co dzień ) użytkowane to problemu zazwyczaj nie ma . Ale sytuacja gdy auto stoi kilkanaście dni a czasem i tygodni, po czym kierownik wsiada , odpala i zaczyna w miarę żwawo jechać, to dla suchego, obciekniętego z oliwy wałka rozrządu jest już nie lada wyzwaniem które często kończy się tak jak na zdjęciu powyżej ... Należy zauważyć że na ostatnim zdjęciu ślady zacierania się są widoczne na powierzchni krzywki w miejscu gdzie naciski na jednostkę powierzchni są dużo mniejsze niż na wierzchołku krzywki, co według mnie potwierdza problemy ze smarowaniem. Dla tego ważne jest według mnie stosowanie czegoś co spowoduje zmniejszenie tarcia , w sytuacji gdy wałek pracuje na sucho. To co ja mogę polecić to dodatek do oleju MILITEC1, środek sprawdzony przez mnie na przestrzeni ostatnich dwudziestu paru latek W konkretnym przypadku to albo dokładnie sprawdzić na czym stoimy ( pomierzyć , obejrzeć ) i podjąć decyzję w zależności od stopnia zużycia wałka i szklanek. Albo lejemy dodatek do oliwy i jeździmy dalej ( przy niewielkim zużyciu ) , albo wymieniamy wałek i szklanki na nowe , gdy zużycie jest duże . Wymiana samych szklanek i zostawienie starego wałka w takim stanie jak na zdjęciu to raczej sensu nie ma, szkoda roboty...
    1 punkt
  10. Jeśli tylko masz dostęp do ładnej używki to nawet nie ma co się zastanawiać. Ale ciężko takową upolować.
    1 punkt
  11. Tak ja mam je właśnie w B6 i kilka innych kolegów z forum też
    1 punkt
  12. Dużo tu teraz filozofować... może nie polali olejem krzywek i wałka przed składaniem i odpal na sucho... nie ma co gdybać, zrzucić wałek, wymienić szklanki, do tego przemierzyć wysokość krzywek i podjąć decyzję albo o nowym wałku, albo o montażu starego i zastosowaniu np LM Ceratec i jeszcze polata
    1 punkt
  13. Czekając na chłopaków, zdążyłem dziś strzelić kilka fotek zimowo-wiosennych Pogoda na dzisiejszy spocik jak na zamówienie ^^
    1 punkt
  14. No kolega tak to opisał że ja to zrozumiałem odwrotnie Zmienia to oczywiście od razu wnioski które da się z tego wyciągnąć . Ale patrząc na ostatnie korekcje szału nie ma , ale nie ma też i dużego problemu, prawie się mieszczą się w górnych granicach normy . Chociaż na podstawie jednego screena wyciąganie daleko idących wniosków nie jest dobrym pomysłem , powinien być do wglądu log , chociaż kilkuminutowy.. Wtedy powinno być widać gdzie szukać przyczyny . Oczywiście że tak. ECU wyłapuje,że ten cylinder niedomaga i dlatego podlewa go paliwem. Stąd tak wysoka korekcja. Tylko dlaczego wcześniej było ok i była moc, szedł jak zły Mechanizm korekcji nie reaguje na ilość podawanego do cylindrów paliwa tylko na równomierność kątowej prędkości wału korbowego. Jego zadaniem jest tak dodawać lub ujmować paliwa na poszczególnych cylindrach by prędkość kątowa wału w czasie suwu pracy na wszystkich cylindrach była z grubsza taka sama . Zakres jego działania to ok. +/- 3 mg/suw i to co widzimy w grupie 013 odzwierciedla właśnie dokładnie jego pracę . Wbrew pozorom w zakresie obrotów w których ECU kontroluje bieg silnika pod względem jego równomierności ( to jest do ok. 1600 obr/min ) , to czy wałek ma nieco wytarte krzywki sterujące zaworami ma niewielki wpływ na bieg silnika i korekcje . Dynamika przepływu gazów nie jest wtedy na tyle duża by o ok 10 % mniejsze otwarcie zaworów powodowało na tyle duży rozrzut w mocy generowanej na poszczególnych cylindrach, by korekcje musiały przez to osiągać jakieś krańcowe wyniki ... Większy wpływ będzie miał np. uszkodzony , nietrzymający hydropopychacz, bo będzie skutkował zmianą faz rozrządu ( oprócz mniejszego otwarcia będzie opóźnione otwarcie i wcześniejsze zamknięcie zaworu ) Tylko w tym przypadku wymiana popychaczy może poprawić znacząco sytuację z korekcjami. Tylko żeby tak było to właśnie w czasie roboty by musiało się coś stać ze szklankami , a to już by był trochę duży zbieg okoliczności P.S. Mecher pomierzył krzywki ? Na ile ich zużycie jest duże i nierównomierne na poszczególnych cylindrach ? Na tym starym wałku i szklankach powinno się dać tak temat ogarnąć, by silnik chodził jak przed ingerencją mechanika.
    1 punkt
  15. W B5 byly dwa rodzaje zbiorniczkow (pomp) 1. Zasilane od gory. 2. Zasilane z boku Te zasilane z boku wymienia sie bez problemu i przy odrobinie uwagi nic sie nie zapowietrzy. Z tymi ktore sa montowane z boku pompy jest spory klopot bo uklad mozna bardzo łatwo zapowietrzyc i narobic sobie klopotu. Tutaj std. Odpowietrzanie nie zalatwi nam sprawy, trzeba podejsc do tego troche inaczej. ASO nie czarowało. Arek sprawdz najpierw jak to wszystko u Ciebie wyglada i daj znac.
    1 punkt
  16. Nic nie zapowietrzysz, obłóż pod zbiorniczek i dookoła jakieś szmaty (płyn hamulcowy nie ma litości dla lakieru karoserii) odessij płyn i wymień zbiorniczek. Te zbiorniczki to porażka, chyba jakaś wada fabryczna bo bardzo często są popękane. Jak już masz go zmieniać to szukaj w dobrym stanie ori który z większym prawdopodobieństwem wytrzyma dłużej niż nowy febi. I tak jak napisał kolega wyżej, febi to jeden z pakowaczy a jak już coś produkują to najczęściej jest to chłam najwyższych lotów ?
    1 punkt
  17. Półosie 8E0407271S i 8E0407272S są takie same tylko mają większe przeguby ( zewnętrzny 98 a nie 88 oraz wewnętrzne są też większe ) ale bez problemu pasują. Sam zamieniałem te półosie u siebie na 8E0407271AR i wszystko jest ok pierścień od ABS też ?
    1 punkt
  18. Temperatury cieczy chłodzącej z przedziału od 80 do 100 stopni C są normalnymi temperaturami występującymi we współczesnych układach chłodzenia i dla tego charakterystyka wskaźnika na blacie jest taka że pokazuje wtedy kierownikowi 90 stopni by się niepotrzebnie nie stresował Sprawny ( szczelny ) układ chłodzenia wypełniony płynem zalecanym przez producenta auta nie powinien się zagotować w temperaturze poniżej 115-120 stopni Celcjusza. W mocno wysilonych silnikach przy nagłych zmianach jego obciążenia problemem staje się bezwładność termostatu, co mogło by powodować chwilowe wzrosty temperatury powyżej tej granicy , wtedy stosuje się termostaty podgrzewane elektrycznie ( przykład : 1,8T VW ). Podgrzewaniem steruje ECU, jak silnik jest rozgrzany i kierownik zaczyna pałowanie to sterownik od razu grzeje termostat powodując jego wcześniejsze otwarcie by nie dopuścić do miejscowych niebezpiecznych wzrostów temperatury
    1 punkt
  19. Piotrze, korekcja została na cylindrze... Tylko kwestia co kolega ma na myśli super... Bo tu dużą rolę odgrywa +/- przed jednostką...
    1 punkt
  20. Nie wiem co mechanik zrobił nie tak, ale " od położenia pompek na stole " na pewno nic im się nie powinno stać . Jak po zamianie miejsc korekcja poszła za pompkami to problem jest w pompkach, jak nie było takiego problemu przed wymianą uszczelnień to coś się z nimi stało podczas roboty . Z przyczyn obiektywnych , które mogły by powodować takie problemy to tylko wżery na powierzchni pompki przylegającej do podkładki mosiężnej ( widać je z prawej strony na zdjęciu , z lewej ich nie ma ? Albo nagar który nie został usunięty z jej okolicy . Ale by tak było to szansa jest naprawdę mała , chyba że same podkładki mosiężne mają jakąś wadę .
    1 punkt
  21. 1 punkt
  22. Lecą kolejne fanty? Spoiler s-line, nowe światło stopu i roleta bagażnika ??
    1 punkt
  23. Podobno w nowszych autach jak B8 b&o straciło swoją jakość, tak samo bose i lepiej doinwestować w aftermarkety z wygłuszenie wnętrza.
    1 punkt
  24. Czy ustawisz na 180 czy na 225, to jeden kij, ważne żeby wszystkie były ustawione tak samo... Niech robi, wziął kasę, niech ma trochę odpowiedzialności, Ty chcesz auto w takim stanie jak przed naprawą a nie w gorszym i tego się trzymaj... Bo zaraz Cię będzie naciągał na MAF, Turbo itd Sprawdził czy broki w wałku dźwigienek są zaślepione ? W tych silnikach lubi sobie wylecieć... A potem wałek wygląda jak wygląda...
    1 punkt
  25. Super auto te błotniki tylko trochę szpeca Dużo pali po takim programie?
    1 punkt
  26. Kolega wyżej Ci pisał, ten silnik ma w normie BIP-y do 100 jednostek, pierwsze TDI PD miały tą normę w granicy +/- 40... Druga sprawa, jak najszybciej wymieniaj uszczelniacze na pompowtryskach, to że ładnie odpala, nie oznacza, że podczas pracy silnika i podaniu odpowiedniego ciśnienia z vakum nie robi się tak: Wymiana pompy vacum jak dla mnie niepotrzebne naciągnięcie Cię na koszty i w sumie zmień majstra bo widać, że słabo się orientuje w tych silnikach... Jak Ci dolewa ropy to i czysty
    1 punkt
  27. Sam nie wiem czy ten przeplyw jest ok, bo mocy jedynie 180km po wykresie, a przeplyw znacznie wiekszy jak w bexie bo ponad 160 g/s. Poza tym chyba ok.
    1 punkt
  28. Wg, logów to wszystko wygląda w miare ok, turbo wstaje dobrze i nie widać skoków doładowania, przepływka mierzy ok, górą powyzej 5,5 tyś obr lekko zapętlone wtryski, no i mała korekta zapłonów choć po programie to norma na słabym paliwie bo pewnie 95? Ogólnie logi w miare pokrywają się z wykresem.
    1 punkt
  29. Tak, 3 bieg od 1,5tys do oporu i wcześniej skasuj błędy nawet jak ich nie ma. Wrzuć potem na vaglogi.pl i tu wklej linki.
    1 punkt
  30. 1 punkt
  31. Hej mam pytanie czy zestaw zaciskow 320/288 z tarczami i klockami od a4 b7 3,2 bedzie pasowal do a4 b6? I czy jest roznica miedzy q a oska ?
    1 punkt
  32. Witam powie mi ktoś jaki rozmiar u mnie ? WAUZZZ8E65A107117
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...