Skocz do zawartości

Ranking

  1. lewiatan1989

    lewiatan1989

    Pasjonat


    • Punkty

      3

    • Postów

      608


  2. Malacz330

    Malacz330

    Pasjonat - Nowicjusz


    • Punkty

      2

    • Postów

      20


  3. hak64

    hak64

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      70


  4. k232

    k232

    Pasjonat.


    • Punkty

      1

    • Postów

      3157


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05/18/20 uwzględniając wszystkie działy

  1. No to w końcu coś tam pomodziłem Wpadł wolny weekend i trzeba było go wykorzystać więc w garażu spędziłem całą sobotę i niedzielny poranek Ostatnio był ban od żony na mody ale udało się świnkę skarbonkę trochę nafutrować i kilka rzeczy udało się zrobić: Na pierwszy ogień poszedł setup letni - czyszczenie felg przy użyciu linii pro K2 Roton - linia pro robi mega robotę szczerze mówiąc spływająca "krew" jest aż żelowata i świetnie czyści. Na lato wpadły też nowe gumy Dunlop Sport Maxx RT 2 225/40R18 92 Y XL, MFS, ZR DOT 0420 - więc świeżynki które od razu dostały dressing linii pro K2 Sigma - pachnie bajecznie - wiśniami No i na felgi wpadła ceramika K2 Gravon lite: Jak już jesteśmy przy felgach to warto dodać, że na pokład androida wleciał TPMS z czujnikami wewnętrznymi ciśnienia i temperatury w kołach - działają elegancko - super sprawa: Kolejna rzeczą zrobioną było czyszczenie klimy bo trochę zalatywało zaraz po odpaleniu - wpompowane około 1,5 litra IPA 99% (skuteczność sprawdzona i potwierdzona przez @kamil-vag) na początku zapach był taki, że szło się "nawalić" od samego siedzenia. Jednak dziś już gitara zero zapachu jakiegokolwiek: Dodatkowo we wnętrzu wpadły dwa plastiki, które już u mnie miały dość życia a udało się dorwać stan idealny - wpadła górna obudowa kolumny kierownicy i półka nad nogami kierowcy Będąc w nogach kierowcy wsadziłem nowy czujnik pedału hamulca ori z ASO (tu wielkie dzięki dla @MaTeo85) numer 1K2 945 511 RDW - mój co jakiś czas wywalał błąd. Udało się również założyć nakładki progów s-line czarne: Wpadła też długo oczekiwana "truskawka na torcie" - cytując klasyka - czyli kierownica z b8 s-line (w stanie bardzo dobrym) Całość wnętrza została wyczyszczona i wypachniona - do tego użyte RRC Interior Detailer i RRC Interior Dressing no i wpadł nowy zapach CALIFORNIA SCENTS CAR CORONADO CHERRY Mając pod ręką powłokę ceramiczną to położyłem nową powłokę na lampach (dla przypomnienia i wiecznej chwały - dzieło @kamil-vag): A w niedzielny poranek to już tylko przyjemność czyli IPA a zaraz po niej wosk SOFT99 Fusso Coat 12 Months Dark Colour Wax: No i weekend dobiegł końca Mam nadzieję, że niczego nie pominąłem
    2 punkty
  2. Jakiego kabla potrzebujemy? Wszystkie sterowniki w 1.8t mają diagnostykę po linii k, potrzebujemy więc tylko zwykłego kabla kkl bez linii can, do tego program który możecie znaleźć np. tu https://a4-klub.pl/topic/402004-vag-com-3112-pl-en-vcds-lite-12-instalki/ Jakie kanały logujemy? Wybierając kanały do logowania musimy wiedzieć jaki mam silnik w aucie, bo kanały różnią się w zależności czy nasz silnik jest starszą konstrukcją z tzw. gazem na linkę, najcześciej są to auta od 95r. do ok 98r. np. (AEB, AJL, AGU) czyli sterownik me 3.8.2, me. 3.8.3. Jeśli posiadamy nowsza konstrukcję czyli od ok 99r. z przepustnicą elektroniczną np. (APU, ANB, AWT, AVJ, BFB, BEX itd) tam już jest nowszy sterownik me. 7.5. Zaczniemy od najbardziej popularnych: 1.8t z elektroniczną przepustnicą. (me.7.5) Co przed logowaniem? 1. Logi wykonujemy na rozgrzanym silniku (wskazówka na 90 na zegarach). 2. Przed rozpoczeciem logowania sprawdzamy błędy w sterowniku zapisujemy je, przydadzą się w dalszej diagnostyce. 3. Wchodzimy w kanał 032 czyli adaptacje paliwowe, odczytujemy wartości w obydwu oknach lub logujemy statycznie przez kilka sekund, to także przyda się w dalszej diagnostyce. 4. Kasujemy błędy, w tym momencie zerują nam się adaptacje paliwowe i w zasadzie jesteśmy gotowi do logowania. 5. Logi w 1.8t w przeciwieństwie do tdi najlepiej robić parami, pomaga to konkretnym zdiagnozowaniu problemu. 5. Podstawowe Logi statyczne Kilkanaście, kilkadziesiąt sekund z każdej pary, praca silnika na biegu jałowym bez przygazówek 002+033 001+003 Dodatkowo jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować statycznie kanały : 090+093 6. Podstawowe Logi dynamiczne Logi najlepiej wykonywać na 3 biegu, od ok 1500 obr do odcinki( standardowa odcinka 1.8t 6600-6800 obr.) Pedał gazu zawsze w podłodze, jeśli mamy LPG logi wykonujemy zawsze na PB. Ważne: Jeśli podczas wykonywania logów auto przechodzi w tryb awaryjny, czy pojawia się jakiś błąd, musimy przed rozpoczęciem każdego przejazdu kasować błędy, żeby każdy przejazd rozpoczynać z czystym kontem, logi w trybie awaryjnym nie są zbyt przydatne. 002+033 003+020 115+118 Uwaga! Jesli posiadamy instalacje LPG i nie jesteśmy pewni czy problemu nie wynikają za jej przyczyną, możemy dodatkowo zlogować podczas pracy na LPG kanały 002+033 7. Dodatkowe logi ,jeśli mamy auto które pozwala diagnozować synchronizację rozrządu i pracę napinacza łańcucha, czyli wszystkie 1.8t z sondą szerokopasmową czyli np. ( A4 B5 od silnika AWT, A4 B6 i wszystkie nowsze) możemy zlogować dynamiczne kanały : 090+093 Tutaj uwaga, jeśli chcemy zdiagnozować pracę napinacza (zmiane faz) nie możemy wciskać gazu w podłogę, logujemy kawałek normalnej jazdy z delikatnym muskaniem pedału gazu. 8. Jeśli mam 1.8t w wersji 210 lub 225 (audi tt, audi s3, silniki np. AMK, BAM) w tym kanale możemy zlogować wskazania temperatury spalin przed turbina, bo te silniki zostały w wyposażone w sonde EGT: Kanał 112 1.8t z przepustnicą na linkę (me 3.8.2-3.8.3) AEB, AJL, AGU Niestety ten sterownik ma ograniczone możliwości diagnozowania ze względu na brak mapsensora. Wszystkie zasady logowania takie same jak wyżej opisałem. 1. Adaptacje paliwowe w tych sterownikach znajdują sie na kanale 008, przed logowanie najlepiej odczytać wartosci lub zlogować przez kilka sekund. 2. Do skasowania adaptacji w tych silnikach nie wystarczy samo skasowanie błedów, najlepiej odłączyć na chwile akumulator, niestety po tej operacji musimy wykonać adaptację przepustnicy. Uwaga: Jesli adaptację paliwowe nie są zbyt mocno rozjechane ( przyjmijmy że nie wykraczają po za watości -5 do 5 ) możemy odpuścić sobie ich kasowanie bo nie wpłyną zbyt mocno na wyniki logów. 3. Logi statyczne 001+007 002+008 4. Logi dynamiczne 002+007 002+025 001+013 Jeśli auto wyposażone jest w LPG i możemy zlogować dodatkowo na koniec kanały: 002+007. Dodatkowe uwagi odnośnie logowania wszystkich 1.8t. 1.8t jest dość wrażliwe na temp. panującą w dolocie, dlatego taka uwaga przydatna szczególnie latem, starajmy się logować dynamicznie nie od razu po długim postoju, czy po logach statycznych, temp. w dolocie w tym czasie może dojść do np. 60 st. Rozpoczynając logowanie od razu, logi mogą wyjść nie do końca miarodajne, bo okaże się że turbina wstaje dłużej niż zawsze, czy przepływ jest zaniżony. Starajmy się w takich warunkach najpierw przewietrzyć ic przejeżdzając 1-2 km z śmiało wciśniętym pedałem gazu i dopiero wtedy zaczynajmy właściwe logowanie. 2.7 biturbo. (me. 7.1, me. 7.1.1) AGB, AZB, BEL, BES, itd. Wszystkie logi robimy tak samo w jak w przypadku 1.8t, kanały w zasadzie te same. 1. Logi statyczne: 002+033 003+032 090+093 2. Logi dynamiczne: 002+033 003+020+021 (ze względu że mamy 6 cyl. musimy zlogować 3 kan. na raz.) 115+118 112+090 (EGT i praca napinaczy, w 2.7 napinacze wysterowywane są też przy maks obciążeniu więc log z pedałem w podłodze.) Uwaga! Temat w budowie, wszystko pisałem z głowy i mogły gdzieś wkraść się błedy, będę starał sie uzupełniać na bierząco.
    1 punkt
  3. 1 punkt
  4. Można to było ująć bardziej dyplomatycznie, bo ów przepis o automatycznym przejściu OC na nabywcę istnieje od niedawna.
    1 punkt
  5. Od którejś tam strony ciągle było pisane, że napinacz tylko ASO. Reszta to loteria, coś słabo czytałeś ?
    1 punkt
  6. Innej prostszej opcji nie ma. Jeśli korekty długie nie przekraczają +/-10% to teoretycznienie nie trzeba kasować za każdym razem.
    1 punkt
  7. Vogtlanda nigdy nie miałem ale ma całkiem dobre opinie jeśli chodzi o jakość. Tylko że to też bardziej komfortowy gwint (tak wynika z opinii). Wolałbym go niż AP którego nie lubię. Weiteca miałem dwa komplety, oba z nierdzewki i z grubym gwintem więc już pewnie kw przy nim wtedy grzebało. Bardzo dobrze go wspominam. Sprężysty i stabilny. Auto na nim nie pływało i nie dobijało. Jest z nim tylko jeden problem. Weitec nie istnieje od paru lat więc wszystko pod tą nazwą jest już po prostu stare i przeważnie zjeżdżone lub regenerowane cholera wie przez kogo. Teraz występuje pod nazwą ST Suspension. Chyba najlepszy gwint na jakim jeździłem to jednak h&r na wkładach Bilstein (tak wywnioskowałem bo wiem że Zerkopol je wtedy regenerował a oni grzebali się tylko w Billu). Twardy (ciężko było ugiąć auto rękoma) ale w taki sposób że nie telepie autem na dziurach i nierównościach. Twardy ale wtedy kiedy trzeba a nie ping pong i beton non stop. Świetny zawias. Dla mnie półkę wyżej od kw V1. No ale to już kasa.
    1 punkt
  8. Panowie G... Prawda mam OZ tarcze gładkie przód ferodo ds tył gładki OZ zwykle ferodo i piszczy jak delikatnie hamuje np w korkach. I to nie wina zacisków nie pieprzcie głupot błagam.... ? Nie ma do nikogo pretensji czy coś po prostu ten typ tak ma widocznie i będą piszczec albo się przywyknie lub można niby pastę zastosowac niby pomaga. Ja puki co jeżdżę z piszczeniem
    1 punkt
  9. Wejdź na moja stronę ostatnio stroiłem taka 136ps przyrost bardzo przyzwoity z zachowaniem temperatur dla dpf?
    1 punkt
  10. Super działasz!:) Autko po pełnym spa!:) Też mnie to czeka Ale.narazie walka a czasem . Podaj link tych czujników ciśnienia bo też o nich myślałem Sprawdzałaś czy są wiarygodne ?:)
    1 punkt
  11. Powiem tak: przede wszystkim masz "słabe" pomiary na cylindrach i co gorsza są one mocno odbiegające od siebie - to m.in przyczyna z problemami uruchamiania silnika..... Jak już napisałem wcześniej, to Twoje auto, więc najlepiej wiesz w jakim jest ogólnym stanie i na jakim poziomie chcesz w niego inwestować o ile w ogóle chcesz. W mojej ocenie masz dwa wyjścia, albo będziesz jezdził tak jak jest dopóki silnik nie zacznie mocno doskwierać, albo podejdziesz do tematu dokładnie (tanio pewnie nie będzie) i odbudujesz motor od podstaw, ale żeby to zrobić trzeba go rozebrać i dokładnie zweryfikować co jest do wymiany. Powiedzenie oględnie przez mechanika, że remont głowicy załatwi sprawę to złudne nadzieje. No i ważne jest gdybyś zdecydował się na remont, aby znalezć "poukładanego", konkretnego mechanika, który zna się na swojej pracy, bo taki z "łapanki" może dołożyć kosztów bez konkretnych pozytywnych efektów. Opinia opinią, ale na końcu pozostaje Twoja decyzja, bo to Ty będziesz wykładał za to kasiorę. Powodzenia w podjęciu właściwej decyzji.
    1 punkt
  12. Owszem, ale to było kilka lat wstecz, a nabywca od razu przerejestrował pojazd i zmienił ubezpieczyciela. Najwyraźniej przepisy ubezpieczeniowe nieco się zmieniły, bo kilka lat temu było inaczej.
    1 punkt
  13. Musiałem coś zrobić z tymi dokladkami bo były w oplakanym stanie, a cena nowych w ASO to kosmos,
    1 punkt
  14. d*pa siedzi za nisko zdecydowanie a przód koza . Zawieszenie 1BA. Może jakieś inne pomysły ? Napewno sprężyny eibach - 40 odpada zależy mi bardziej na komforcie
    1 punkt
  15. Do mnie przemawia częściej głos w głowie pt "bierz bo taniej nie znajdziesz" ?
    1 punkt
  16. 1 punkt
  17. chodzi ci o skrzynie biegów? AVF występował albo multitronic albo 6 biegów w manualu
    1 punkt
  18. Raz się sprawdza innym razem nie. Z czasem może szlak trafić sondę i dalej błędy i check. Emulator tylko oszukuje sondę odnośnie kata, a sonda fizycznie musi zostać. Wyłączenie programowe to tak jakby w danym aucie nigdy nie było sondy. Możesz ją wtedy wyjąć i mieć pewność, że nigdy błędy z niej i kata nie będą trapić auta. Dodatkowo wywalając kata wypada usunąć też SAI. Bez sprawnego kata jest nie potrzebne, a nie jednemu zepsuło kupę nerwów.
    1 punkt
  19. Jak zaświeca się kontrolka, to mierzysz ciśnienie, potem w zależności od sytuacji wymieniasz lub czyścisz pompę, a nie wstawiasz sobie inne czujniki by kontrolka się nie świeciła a jak tak bardzo chcesz kombinować, to można też licznik zakleić taśmą, żeby nie widzieć kontrolki taniej wyjdzie niż wymiana czujnika ludzie skąd wy takie pomysły bierzecie...
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...