Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 04/26/22 uwzględniając wszystkie działy
-
Z racji tego że jest sporo nie potwierdzonych informacji chciał bym nieco rozjaśnić temat, mam nadzieje że mi pomożecie. Troszke teorii : Po co nam podciśnienie ???? Podciśnienie w naszych silnikach wykonuje funkcje sterowania wykonawczego jak i wspomagającego hamulce, sterowanie: zmienna geometrią turbiny, zaworem EGR, klapą gaszącą. Jak steruje ???? Podciśnienie podane na "gruszkę" w której osadzona jest membrana wciąga membranę w drugą stronę i wykonuje ruch dźwigni. Jak wytwarzane jest podciśnienie ???? Napęd pompie dostarcza wałek rozrządu. Jak widać na rysunku jej budowa i zasada działania jest banalna. Na wirniku zamontowanym mimośrodowo w stosunku do obudowy sa zamontowane łopatki. Gdy wirnik obraca sie mimośrodowo w jednym miejscu powstaje cieśninie a po przeciwnej stronie podciśnienie. Co to Tandem pompa ???? Pompa tandemowa są to dwie pompy połączone w jeden korpus: Vacum pompa czyli pompa podciśnienia, druga to pompa paliwa. W naszych dizelkach są w zasadzie 3 pompy paliwa: 1 w baku elektryczna,2 z tylu głowicy (nasza tandem pompa) jest to pompka rotacyjna, 3 pompowtrysk. Dlaczego to sie psuje ???? Vacum pompa czyli pompa podciśnienia jest to zwykła pompa rotacyjna, problem z niskim podciśnieniem powstaje przez wyrobiony wałek uszczelniający jak i wyrobienie samego korpusu. Zużycie przeważnie powstaje przez dostanie sie do pompy zanieczyszczeń które z racji podciśnienia przedostają sie bezpośrednio do pompy przez nieszczelności układu i niestety jest to nienaprawialne. Pompka paliwa w tandem pompie sama w sobie stanowi cos w rodzaju zaworu zwrotnego. Z pompką paliwa praktycznie nie ma problemów, część mechanicznie bardzo powoli sie zużywa ponieważ jest cały czas smarowana przez paliwo. Niestety często spotykamy sie wyciekami paliwa ale na szczęście jest to do uszczelnienia. Częsci : 038 145 209 Pompa tandemowa Pompa tandemowa wychodziła w dwóch wersjach, starszej i nowszej. Starsza uszczelniana była dwoma gumowymi oringami, nowsza jedna metalową uszczelką. Starszy typ czyli 038 145 209 A uszczelniany był dwoma oringami 038 109 293 i 038 109 293 A. Nowszy typ czyli np z końcówką Q uszczelniany jest metalową podkładką 038 145 215 038 121 473 Wąż odpowietrzający oryginalnie LUK 038 145 209 E i podmieniłem na BOSCH`a 038 145 209 C. Wszystko działa jak należy Pompy tandemowe o numerze 038 145 209 wychodziły z różnymi oznaczeniami literowymi. Oryginalnie w audi A4 B6 były montowane pompy vacum z końcówką Q, P, E. Dodatkowo wychodziły z końcówkami A,C,N,M. Do naszych A4 najczęsciej wsadza się Q N i C, najłatwiej jest dostać BOSCH 038 145 209 C lub N. Pompy tandemowe produkowało dwóch producentów LUK i BOSCH. W większości naszych aut siedzi pompa LUKa, BOSCH zastosował dwa bardzo ważne usprawnienia. Felerny króciec podciśnienia który w Lukach był zaklepywany i pod wpływem czasu latał na wszystkie strony i tworzył nieszczelność został przerobiony na wkręcany. Dodatkowo Bosch zastosował inne uszczelnienie dekla dzięki któremu praktycznie nie występuje problem cieknącego paliwa. Bosch na swoich pompach stosuje dodatkowe oznaczenie które odpowiada końcowym literom lecz do końca nie rozszyfrowałem tych oznaczeń. Występujące oznaczenia v130 v140 v200 W najnowszych pompach LUKa 038 145 209N króciec podciśnienie również jest juz wkręcany Częste pytania !!! Co to znaczy luźny króciec pompy vacum ??? Film przedstawia luźny króciec Jak uszczelnić luźny króciec w pompie LUK ??? Króciec należy sklepać młotkiem tak aby był sztywno i sie nie poruszał (jak na fotce poniżej) następnie łączenie oklejamy klejem do metalu. Jak wyjąć pompe tandemową ???? Opis zapożyczyłem z forum Turbodiesel Eksploatacja aut z silnikami TDI i JTD Na początku musimy zdjąć plastikową rure dolotu. Gdy jej sie pozbędziemy naszym oczom ukaże sie pompa tandemowa Przed wykręceniem śrub mocujących pompę, trzeba zdjąć z niej wąż paliwowy zasilający. Za pomocą szczypiec zsunąć opaskę i zsunąć wąż z króćca. Na wężu od podciśnienia założona jest jednorazowa opaska zaciskowa którą też trzeba jakoś zdjąć. Do wykręcenia zostały cztery śruby mocujące – dwie górne na klucz imbusowy 6, do których jest bardzo łatwy dostęp, oraz dwie dolne na klucz imbusowy 5. Jedna z nich znajduje się pod metalowym kolankiem układu chłodzenia. Ja robiłem to tak że wsadziłem w tą śrubę dłuższą część imbusowego klucza kątowego, a na krótszą założyłem klucz nasadowy z grzechotką, równolegle do pompy. Dzięki temu dosyć łatwo udała nam się ją wykręcić. Następny krok to odsunięcie pompy od głowicy (poleci trochę paliwa) i uniesienie jej delikatnie do góry. Na dolnym króćcu znajduje się wąż powrotu z czujnikiem temperatury paliwa G81. Tu też trzeba zsunąć opaskę samozaciskową i za pomocą płaskiego klucza zepchnąć wąż. Po tych operacjach ukaże nam sie takie coś Odsłonięte miejsce mocowania głowicy należy dokładnie oczyścić za pomocą szmatki. Jakie powinno być podciśnienie ???? Zdrowa pompa vacum powinna generować podciśnienie -0,8 -0,9 bara, na wyjściu na gruszkę turba powinno być idealnie -0,63bar (na tyle ustawia sie sztangę turba) Z własnego doświadczenia wiem ze moze byc -0,55 i turbo będzie pracowało prawidłowo, poniżej moze nie doładowywać. Jak sprawdzić podciśnienie ???? Najprostszym sposobem na pomiar podciśnienia jest wpięcie trójnika w układ możliwie blisko vacum i podłączenie wakuometru. Jesli po zgaszeniu silnika będziemy mieli spadek wartości, to po kolei trzeba zaślepiać podzespoły układu aż do znalezienia nieszczelności. Po dwu krotnym naciśnięciu pedału hamulca kończą mi sie hamulce czy to przez vacum ???? Tak jesli pompa jest na dobiciu to nie wyrabia tworzyć nowego podciśnienia i poprostu tracimy wspomaganie hamulcu. Jak sprawdzić cieśninie paliwa ???? Jakie powinno być ciśnienie paliwa ???? Ciśnienie paliwa przy obrotach 4000/min. powinno wynosić min. 7.5bar Mozesz podesłać film jak sprawdzić podciśnienie i jak zbudowana jest pompa ???? Prosze bardzo film przedstawiający test pompy i rozebranie jej na czynniki pierwsze Pompa vacum jest spawna a mimo to mam problem z podcisnieniem gdzie mam nieszczelność ??? Aby wyeliminować nieszczelność musimy sprawdzić tak jakby dwa układy, vacum i samo serwo a w drugiej kolejność układ sterowania czyli weżyki. Aby sprawdzić vacum i serwo podpinamy sie wakuometrem w trójnik wychodzący z przewodu głównego podciśnienia na zaworki. Odpalamy silnik nabijamy podciśnienie i gasimy auto, ruszamy króćcem pompy a następnie przewodem głownym który przechodzi przez gródz silnika. Jesli zaobserwujemy nieszczelność na króćcu robimy operacje którą opisałem wcześniej, jesli podciśnienie ucieka na grodzi winny jest gumowy łącznik zakreslony na zielono na poniższej focie Łącznik kosztuje ok 20zł i ma numer 8E0 611 743 F Jesli miedzy vacum a serwem nie ma nieszczelności przechodzimy do układu sterowania i pokolei sprawdzamy wężyki i łączniki. Jesli któs miał by problem z odtworzeniem układu zamieszczam schemat dla silnika AWX, AVF, AVB Częściej występuje drugie rozwiązania. ********************************************************************************************************************** Problem z gumowym łącznikiem sciany grodziowej był opisywany wiele razy i jest nawet podwieszony temat dotyczacy tego problemu http://a4-klub.pl/index.php?/topic/30550-naprawa-przyczyny-zlego-dzialania-serwo-wspomaganie-hamulcow/ Grubość wężyków podciśnienia: W układzie występują dwie grubości: - przewodów cienki, szmaciano gumowy i grubości wew 3,5mm i zew 7,5mm, przewód zakładamy na króćce o grubości 5mm Ja stosuje taki http://www.abc-auto.sklep.pl/przewody-weze-i-inne/56-przewod-paliwowy-przelewowy-35mm-w-oplocie-zew-metr.html - przewód gruby gumowy, wew 5mm zew 10mm przewó wchodzi na króciec 5,5mm. Ja stosuje np taki http://allegro.pl/przewod-paliwowy-gumowy-skoda-vw-fi-5mm-i5619186942.html Przewód gruby idzie z zaworu N18 do Egr, pozostałe przewody to cienkie gumowo/szmaciane. Jeszcze cos przychodzi wam do głowy ???1 punkt
-
1 punkt
-
Różnica dotyczy otworów. Mają inne końcówki numeru części w porównaniu do quattro.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Teraz to już 3200. Ja zakładałem dwa lata temu za 2k u Patryka. Wszystko jak w oryginale. ASO wówczas wolało koło 5-6 k. Trzeba jeszcze zauważyć różnicę bo ja miałem auto fabrycznie przygotowane do montażu haka, czyli układ chłodzenia i wycięcie od spodu. P.S. Muskel hak jest taki sam jak u Ciebie1 punkt
-
Najlepsze jest to, jak ja szukałem coś większego od 288 to myślałem i jarzmach 312mm ale cena jarzm była taka sama co całych zacisków 320mm, nie zastanawiałem się i nie żałuję :p1 punkt
-
Przekonałeś mnie. Przy wymianie felg na lato zobaczyłem obraz nędzy i rozpaczy moich hamulców więc po namyśle zamówiłem u @rs dziadek komplet 320/2881 punkt
-
1 punkt
-
skraplacz - 8E0 260 403 D osuszacz - 8E0 820 193 P dławik - 8E0 820 177 A kompresor - 8E0 260 805 BJ1 punkt
-
1 punkt
-
Czyli wszystko brakuje tylko gum stabilizatora. Sam po sobie wiem że prowadzenia auta ze zrobionym tyłem to jest bajka.1 punkt
-
1 punkt
-
Noo tylko obniżyć trochę i będzie całkiem spoko1 punkt
-
Spróbuj na początek zamknąć/otworzyć szybę do końca, cały czas trzymając przycisk, powinno pomóc.1 punkt
-
Auto nie wygląda źle, ale koniecznie powinieneś obniżyć, bo teraz to jak na szczudłach Powodzenia w dalszych modach1 punkt
-
WAUZZZ8K29A047025.pdf1 punkt
-
WAUZZZ8E33A023351.pdf1 punkt
-
WAUZZZ8K29A227380.pdf1 punkt
-
WAUFFAFL9FN044975.pdf1 punkt
-
WVWZZZAUZFP503162.pdf1 punkt
-
VSSZZZ5FZFR132216.pdf1 punkt
-
WAUZZZ8K8EA080198.pdf1 punkt
-
WA1LJAF70MD036686.pdf WAUL2AF25KN092392.pdf1 punkt
-
WAUZZZ8K6DA217539.pdf1 punkt
-
1 punkt
-
Dzień dobry Przychodzę dzisiaj z małym updatem. Jako że nie we wszystkim lubie serie i słyne z braku smaku i gustu dzisiaj wjechał nowy mod Wpadła ścięta kierownica zamiast aktualnej która była Oczywiście na chwile obecna nie pasuje do reszty ale na pewno zniknie chrom i alu z reszty auta Edit: Kiera jest cała czarna tylko tak padło światło.1 punkt
-
Chodzi o to aby nie wyświetlały na MMI przeszkody z przodu. Fizycznie nie mam czujników z przodu. Da się to jakoś wyłączyć?1 punkt
-
witam wczoraj przerabiałem w swojej Q5 2013 rok oszukanie przedniego parktronika przez co pokazało mi tylny wszystko poszło gładko podłączenie 4 kabelkówi zakup panelu pod MMI z przyciskiem parktronica plus głośniczek z portalu aukcyjnego koszt 16 zł plus panel z przyciskiem 100 zł i 8 konektorów godzina roboty potem kodowanie i po wszystkim1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00