Banan Opublikowano 9 Listopada 2021 Opublikowano 9 Listopada 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Skowrix napisał: @Banana to nie zegary tobią za taki 'gateway' w B6/B7? To tam spotykają się wszystkie CAN'y. Tak też tak może być , mogłem coś pomieszać ale pamiętam że kiedyś przy kombinacjach z wypinaniem różnych rzeczy doszedłem do takiego wniosku , kolega @pila24 ma setup na stole do odpalania Bluetooth , może on potwierdzi moje przypuszczenia albo wyprowadzi z błędu Edit - już wiem skąd miałem ten pomysł , zeszyt ssp343 o a4 B7 , wrzucam screen - komfort jest gatewayem diagnozy , a moduł kolumny nie ma linii K Edytowane 9 Listopada 2021 przez Banan 1
Langista Opublikowano 9 Listopada 2021 Opublikowano 9 Listopada 2021 Tyle że to B7 a ja mam B6 z 2002 roku ?
Langista Opublikowano 9 Listopada 2021 Opublikowano 9 Listopada 2021 (edytowane) No to według tego schematu faktycznie moduł kierownicy i MCE są ze sobą połączone ale jedynie korzystają z tej samej linii co moduł komfortu, nie przechodzą przez niego trzeba podmienić moduły i zweryfikować Edytowane 9 Listopada 2021 przez Langista
pila24 Opublikowano 9 Listopada 2021 Opublikowano 9 Listopada 2021 (edytowane) Można wejść zegary i w blokach pomiarowych kanał 120,121 albo 130,131 sprawdzić,będzie tam wyszczególniony każdy sterownik zakodowany w adaptacjach zegarów. Cyfra 1 to połączenie poprzez can,cyfra 0 to brak komunikacji zegarów z danym sterownikiem. Bo komunikacja może być zachowana,przy braku możliwości połączenia się z danym sterownikiem . Edytowane 9 Listopada 2021 przez pila24
Banan Opublikowano 9 Listopada 2021 Opublikowano 9 Listopada 2021 @pila24 no dokładnie , chyba blok pomiarowy 125 i w górę to can drivetrain , 140 i w górę to can infotainment , czyli na 130 będzie can convienience @Langista wg tego co Mateo wrzucił to będzie to samo co B7 , can jest siecią równoległą także nie ma czegoś takiego jak jest czy nie ma przejścia , ale jak widać diagnoza po linii K idzie do komfortu i on zbiera sygnały z modułów po can convienience. Licznik jest gatewayem dla wymiany danych między szynami can ( np.prędkość trafia z szyny can drivetrain przez licznik na szynę can infotainment i do radia , lub na szynę can convienience do sterownika pdc , tak samo sygnały przycisków kierownicy przez moduł kolumny na can convienience przez licznik na can infotainment i do radia )
pila24 Opublikowano 9 Listopada 2021 Opublikowano 9 Listopada 2021 (edytowane) Langista ma moduł komfortu z A3 a tam może być inny sotf przy takim samym hardware jak z a4,z uwagi na to że szyna danych w a3 jest obsługiwana poprzez dedykowany gateway oraz brak lini K moduł komfortu z a3 może nie uwzględniać diagnozy na lini K w A4. A przynajmniej tak mi się wydaje,trzeba by było looknąć jaki soft w tym MK siedzi. Edytowane 9 Listopada 2021 przez pila24 1
Langista Opublikowano 9 Listopada 2021 Opublikowano 9 Listopada 2021 3 godziny temu, Banan napisał: @pila24 no dokładnie , chyba blok pomiarowy 125 i w górę to can drivetrain , 140 i w górę to can infotainment , czyli na 130 będzie can convienience Posprawdzam jutro i tu wkleję info. 2 godziny temu, pila24 napisał: z a3 może nie uwzględniać diagnozy na lini K w A4. A przynajmniej tak mi się wydaje,trzeba by było looknąć jaki soft w tym MK siedzi. Jakiś sposób to sprawdzić? Jakieś bloki pomiarowe?
pila24 Opublikowano 9 Listopada 2021 Opublikowano 9 Listopada 2021 1 minutę temu, Langista napisał: Posprawdzam jutro i tu wkleję info. Jakiś sposób to sprawdzić? Jakieś bloki pomiarowe? Na ekranie z kodowaniem powienien być soft w prawym górnym okienku
Langista Opublikowano 10 Listopada 2021 Opublikowano 10 Listopada 2021 (edytowane) Podłubałem i wyszło, że i licznik, i moduł komfortu ma kontakt z tymi modułami.. Przy pierwszej próbie wejścia w MCE lub kierownicy, jest takie coś: Potem już wywala, że zbyt wiele błędów komunikacji bądź moduł nie odpowiada.. Czasami odczyta cały numer i kodowanie, czasami całe 4 pierwsze okna odczyta ale to tylko za pierwszym razem, tj. odłączam interfejs i podłączam na nowo. Za każdym razem jednak kończy się brakiem odpowiedzi kontrolera lub zbyt wieloma błędami połączenia. Edytowane 10 Listopada 2021 przez Langista
pila24 Opublikowano 10 Listopada 2021 Opublikowano 10 Listopada 2021 Masz zwykły moduł komfortu z b6 ze standardowym softem,moduły z a3 8p w ogóle są inne bo to inna platforma. Na kilku różnych interfejsach podłączyłeś i zawsze ten sam problem?
Langista Opublikowano 11 Listopada 2021 Opublikowano 11 Listopada 2021 (edytowane) Wcześniej miałem interfejs od Viakena i miałem to samo, teraz klon VAG 012 mam i też żadnej różnicy. Sprzedający coś mówił, że z A3 to wymontował, to uznałem, że to moduł z A3, może jednak miał tego na kopy i zapakował tego z A4 Kompem od mechanika za 10k też ta sama sytuacja. Oczywiście nie połączyłem na początku faktów ale jakby tak pomyśleć, to wcześniej wszystko działało a od zmiany modułu komfortu mam ten problem.. Zaraz po tym zmieniłem radio ale wierzyć mi się nie chce, aby radio blokowało komunikację z tymi modułami. Ogólnie rok temu zmieniałem kierownicę na 4 ramiona MF - działało, potem zmieniłem licznik - działało. Niestety moduł komfortu i radio zmieniłem za jednym razem ale pamiętam, że przy pierwszym kodowaniu tego wszystkiego pod auto też działało. Chyba po zakodowaniu, jak rozładował mi sie akumulator kilka tygodni później, to podłączyłem Viakenem żeby błędy pokasować i już w tedy nie mogłem wejść w te dwa moduły. VAG-COM potrafił trochę więcej powalczyć jak VCDS Lite ale efekt końcowy był taki sam. Edytowane 11 Listopada 2021 przez Langista
pila24 Opublikowano 11 Listopada 2021 Opublikowano 11 Listopada 2021 Może jednak coś się wywaliło w tym mce który posiadasz,can jest w porządku. Zapewne będziesz za jakiś czas konwertował na jakiś wyższy więc ogarniesz ? ewentualnie za grosze wyrwiesz taki sam jaki teraz posiadasz i podmienisz. A na dole masz foto mk z a3 8p
Langista Opublikowano 11 Listopada 2021 Opublikowano 11 Listopada 2021 Faktycznie zupełnie co innego, gościu chyba samochody pomylił ? A nie jest tak, że MCE idzie przez moduł kierownicy i dalej do MK? Wychodziło by w takim razie, że to moduł kierownicy może coś mieć uszkodzonego po linii k w każdym razie, na razie temat odpuszczam, przy tej temperaturze na dworze podchodzenie do demontażu progów, które mają wszystkie uchwyty całe to jak proszenie się o ich uszkodzenie ? Może w grudniu będę miał dostęp do hali znajomego to się za to wezmę, zaczynając od podmiany modułu komfortu, kończąc na wymienia MCE żeby dołożyć drl z czujnikiem zmierzchu i wstecznym lusterkiem z automatycznym przyciemnianiem
pila24 Opublikowano 11 Listopada 2021 Opublikowano 11 Listopada 2021 1 godzinę temu, Langista napisał: A nie jest tak, że MCE idzie przez moduł kierownicy i dalej do MK? Wychodziło by w takim razie, że to moduł kierownicy może coś mieć uszkodzonego po linii k Moduł kierownicy nie na lini K,na stronie wcześniej @MaTeo85 wkleił schemat komunikacji pomiędzy modułami. Moduł komfortu,MCE,moduł kiery diagnozę mają po lini can komfort,następnie "zgłaszają" się w zegarach i dopiero od zegarów diagnoza idzie po linii K . A linia Can jest równoległą linią,inaczej wystarczyło by odłączyć jeden sterownik i cała linia by padła.
Langista Opublikowano 12 Listopada 2021 Opublikowano 12 Listopada 2021 Czyli raczej mało prawdopodobne, żeby na raz padły oba te moduły w dokładnie taki sam sposób, no nic, zacznę rozglądać się za innym modułem komfortu ?
kamil200714 Opublikowano 28 Stycznia 2022 Opublikowano 28 Stycznia 2022 Siemka, mam pytanko co do org CLH, chciałbym żeby razem z przeciwmgielnymi uruchamiał się również xenon. Czy ktoś działał w tym temacie?
Marfiol Opublikowano 29 Listopada 2022 Opublikowano 29 Listopada 2022 Mam takie pytanko do posiadaczy włacznika z funkcja AUTO,w moim aucie jest to ori i zolty napis auto na wlaczniku tylko czasem swieci sie przez 15sek po wlaczeniu auta,a czasem wcale. Kiedys wydaje mi sie,ze swiecił caly czas - dioda nie jest spalona zadnych przerwanych sciezek tez nie ma na wlaczniku
Muskel1 Opublikowano 29 Listopada 2022 Opublikowano 29 Listopada 2022 Świeci się gdy światła zostały automatycznie włączone, po tym jak czujnik zmierzchu podał sygnał, że należy aktywować światła mijania.
biggman Opublikowano 30 Listopada 2022 Opublikowano 30 Listopada 2022 (edytowane) Zimne luty, powinien świecić cały czas Edytowane 30 Listopada 2022 przez biggman
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się