Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
na to wygląda...

a Ty masz b6 czy b7??

ja śmigam B6 :decayed: i u mnie śmiga jak ta lala :naughty: ale jutro bede ogarniał temat u kumpla w B7

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

może już było ale wybaczcie 75 stron.. mam włącznik 8E0 941 531 B niestety za późno doczytałem że musi być z końcówką D (mam b7), podłączyłem do wiązki bez auto i faktycznie xeon się cały czas pali a fis mnie opierdziela że zły panel.

Na początku jest info o zamianie pinów we włącznikach z B7 (C i D) jeśli chcemy je zamontować do b6, czy podobna zamiana nie załatwia tematu literki wersji B dla b7 ? (ponad 200 zł za taki bubel to tak trochę...)

zastanawiam się też czy w opcji xeon + DRL + CLH jest mi potrzebne "auto" ?

Opublikowano

jak najbardziej jest Ci potrzebne AUTO... jest ono obsługiwane z czujnika zmierzchu ( czy światła ). czujnik wykrywa jaka jest jasność (?! :facepalm:) na zewnątrz i w zależności zapali Ci DRL lud xenon. CLH działa tylko gdy jest ciemno, także też musi wiedzieć kiedy się włączyć...

Opublikowano

witam:hi:

Panowie mam taki problem,kupilem na ebay wlacznik swiatel z funkcja auto i teraz problem jest taki,ze wszystkie swiatla swieca,ale nie ma przeciw mgielnych przod i tyl,z nie dopatrzenia kupilem wylacznik z cabrio,czy da sie z tym zrobic,dodam ze w starym wlaczniku mialem cztery ikonki z lewej a tu sa dwie,z gory dzikuje za pomoc...

IMG_0011.jpg

IMG_0012.jpg

Opublikowano

Chyba jedyne co się da to kupić prawidłowy włącznik

Opublikowano

jeszcze dziwna sprawa,ze gdy przekrece wylacznik do konca w prawo,to wyciaga sie tylko raz,a powinien chyba dwa i wogole te ikonki maja dziwne( kierunki):facepalm:

w powyzszych postach wyczytalem,ze trzeba przelozyc piny,ok,ale w takim razie bede mial tylko przeciwmgielne z przodu,skoro wyciaga sie tylko raz:kwasny:

IMG_0014.jpg

Opublikowano

W B6 cabrio nie było chyba przeciwmgłowych z tyłu albo były one jako dodatkowe wyposażenie.

Opublikowano

no to lipa:wallbash: tak to jest,jak sie dokladnie nie przeczyta:facepalm:

Opublikowano

kdavid,

ponieważ ja już dawno u siebie montowałem hak, a potem siedziałem trochę nad schematami, to spróbuję odpoiwedzieć na Twoje pytania:

1. Schemat pokazuje, że przewód z X-contact relay'a idzie 4,0 mm do punktu mostkowania, Jeśli mówisz, że masz ciągłość aż do skrzynki( czyli nie ma mostka przed skrzynka, to się do niego możesz pokojnie dopiąć w skrzynce, jeśli zaś mostek jest gdzieś po drodze, to dopiąłbym się w ostatnim miejscu, w którym możesz potwierdzić grubość przewodu z tego przekaźnika na 4,0mm. Chodzi o to, że jeśli przewody, które zasilają bezpieczniki od silniczków wycieraczek i są cieńsze, niż te 4,0 mm to znaczy, że sa przwidziane tylko na obciążenia od tych elementów i nie należy ich dodatkowo obciążać zasilaniem odbiorników w przyczepie.

2. Piny do skrzynki bezpieczników to sa piny tzw. ISO inaczej złączki płaskie. Ich szerokości są od 1,5 poprzez 2,8 do 4,8 mm. Występują w ASO nie tylko jako kabelki naprawcze za 45 PLN(!!), ale równiez w postaci samych pinów do zaciskania. W skrzynce prawdopodobnie są piny o szerokości 4,8 mm. Są dwa numery pinów - dla kabelków o grubości 0,5 mm masz pin numer N 907 326 05 a dla grubszych N 907 326 03. Oba są po 1,22 PLN w ASO AUDI/VW. Lepiej prawda??. A co do tych od modułu, to niestety nie wiem, czy tam są ISO , czy MSQ 0,63x0,63( czyli takie małe pręciki o przekroju kwadratowym ( właśnie 0,63x0,63 mm). Sprawdź rodzaj pinów w module, to podam CI dalej....

3. Rozetnij przewód( a właściwie tylko izolację ) i dolutuj się z nowym. Acha i nie dopinaj się z zasilaniem modułu haka po stacyjce do PDC. Moduł PDC jest po stacyjce zasilany przez bezpiecznik nr 5, a moduł haka bezpośrednio. Nie powinienneś obciążać tego bezpiecznika dodatkowo. CANy jak najbradziej. Ja nie miałem wcześniej PDC więc się dopiąłem gdzieś do wiązki wychodzącej z licznika. Ale teraz dokładając PDC podpinam sie pod CANy przy module haka, bo to ta sama magistrala CAN( w AUDI są trzy które się nie łączą ze sobą: Power train- silnik i pokrewne; Comfort- Convenience-właśnie PDC, hak, drzwi, światełka i inne duperele, Infotainment- elementy systemu Multimedialnego, radio, navi, tel wzmacniacze itd...)

4. Ja się dopiąłem do kabla w lampie stopu i nie wykazuje błędów. Prawdopodobnie dlatego, że stamtąd jest podawany tylko sygnał do modułu haka, żeby zaplił światła STOP w przyczepce, więc pobór prądu jest znikomy, bo same światła stop przyczepy są zasilane bezpośrednio z modułu haka a prąd do tego celu idzie nie z MCE, tylko z osobnego bezpiecznika bezpośrednio do modułu haka...

Pozdrawiam

Opublikowano
kdavid,

ponieważ ja już dawno u siebie montowałem hak, a potem siedziałem trochę nad schematami, to spróbuję odpoiwedzieć na Twoje pytania:

1. Schemat pokazuje, że przewód z X-contact relay'a idzie 4,0 mm do punktu mostkowania, Jeśli mówisz, że masz ciągłość aż do skrzynki( czyli nie ma mostka przed skrzynka, to się do niego możesz pokojnie dopiąć w skrzynce, jeśli zaś mostek jest gdzieś po drodze, to dopiąłbym się w ostatnim miejscu, w którym możesz potwierdzić grubość przewodu z tego przekaźnika na 4,0mm. Chodzi o to, że jeśli przewody, które zasilają bezpieczniki od silniczków wycieraczek i są cieńsze, niż te 4,0 mm to znaczy, że sa przwidziane tylko na obciążenia od tych elementów i nie należy ich dodatkowo obciążać zasilaniem odbiorników w przyczepie.

2. Piny do skrzynki bezpieczników to sa piny tzw. ISO inaczej złączki płaskie. Ich szerokości są od 1,5 poprzez 2,8 do 4,8 mm. Występują w ASO nie tylko jako kabelki naprawcze za 45 PLN(!!), ale równiez w postaci samych pinów do zaciskania. W skrzynce prawdopodobnie są piny o szerokości 4,8 mm. Są dwa numery pinów - dla kabelków o grubości 0,5 mm masz pin numer N 907 326 05 a dla grubszych N 907 326 03. Oba są po 1,22 PLN w ASO AUDI/VW. Lepiej prawda??. A co do tych od modułu, to niestety nie wiem, czy tam są ISO , czy MSQ 0,63x0,63( czyli takie małe pręciki o przekroju kwadratowym ( właśnie 0,63x0,63 mm). Sprawdź rodzaj pinów w module, to podam CI dalej....

3. Rozetnij przewód( a właściwie tylko izolację ) i dolutuj się z nowym. Acha i nie dopinaj się z zasilaniem modułu haka po stacyjce do PDC. Moduł PDC jest po stacyjce zasilany przez bezpiecznik nr 5, a moduł haka bezpośrednio. Nie powinienneś obciążać tego bezpiecznika dodatkowo. CANy jak najbradziej. Ja nie miałem wcześniej PDC więc się dopiąłem gdzieś do wiązki wychodzącej z licznika. Ale teraz dokładając PDC podpinam sie pod CANy przy module haka, bo to ta sama magistrala CAN( w AUDI są trzy które się nie łączą ze sobą: Power train- silnik i pokrewne; Comfort- Convenience-właśnie PDC, hak, drzwi, światełka i inne duperele, Infotainment- elementy systemu Multimedialnego, radio, navi, tel wzmacniacze itd...)

4. Ja się dopiąłem do kabla w lampie stopu i nie wykazuje błędów. Prawdopodobnie dlatego, że stamtąd jest podawany tylko sygnał do modułu haka, żeby zaplił światła STOP w przyczepce, więc pobór prądu jest znikomy, bo same światła stop przyczepy są zasilane bezpośrednio z modułu haka a prąd do tego celu idzie nie z MCE, tylko z osobnego bezpiecznika bezpośrednio do modułu haka...

Pozdrawiam

Dzięki za odpowiedź na moje pytania wiem że było ich sporo więc tym bardziej doceniam to że odpisałeś. :hi:

Niestety albo może stety:)ja jestem już po montażu haka i do wszystkiego już jakoś doszedłem i mogę tylko potwierdzić wszystko to co napisałeś. Piny odkrywałem sam i znalazłem wszystkie które mi były potrzebne - są dokładnie takie jak opisujesz. ISO większe do bezpieczników i mniejsze ISO do modułu haka-gniazdo 6 pin (to do którego wpina się zasilanie i CAN). Natomiast do wtyczki w module 14 pinowej do której podpięte jest gniazdo przyczepy to tam właśnie idą te pręciki MSQ. Znalazłem je na allegro po 1zł za sztukę więc nie było tak źle.

W 100% potwierdzam to co piszesz o podpięciu zasilania po stacyjce- też doszedłem do wniosku że nie powinno się tego podpinać pod zasilanie PDC ze względu na bezpiecznik. W razie przepalenia tego bezpiecznika przestaje działać oświetlenie w przyczepce więc lepiej się podpiąć prosto pod czarny przewód 4mm który wychodzi ze stacyjki- ja właśnie tak zrobiłem i tak jest na schemacie w Elsie.

Co do stopów to ja podpiąłem je prosto pod wyłącznika przy pedale hamulca, nie jest to żaden problem dołożyć jeden kabel do wiązki którą i tak musimy przeciągać do bezpieczników i pod kierownice aby wpiąć zasilanie po stacyjce do kabla 4mm.

Zasilanie stałe do gniazda przyczepy które wpina się do stycznika X-Contact po przez bezpiecznik wpiąłem do kabla 4mm zaraz za przekaźnikiem ale jestem przekonany że ten przekrój przewodu idzie do skrzynki bezpiecznikowej i można się też tam do niego podpiąć, mi było wygodniej dolutować się do niego przy przekaźniku bo tam jest więcej miejsca.

Jedyne przewody które wpiąłem do modułu PDC to CAN-y.

Znalazłem też sklep w którym można kupić przewody do wiązek samochodowych niemal we wszystkich kolorach i przekrojach. Mi udało się dorobić wiązkę taką jak była fabrycznie z zachowaniem wszystkich kolorów i przekrojów kabli. Wiem że nie można na forum podawać linków do sklepów więc napisze tylko że wystarczy wpisać w gogle Conrad sklep i pierwszy link to jest to. Wystarczy dobrze przeszukać sklep i jest wszystko co potrzeba jeżeli chodzi o przewody- nie tylko do haka

Jeszcze jedna ciekawa rzecz która odkryłem po zamontowaniu wszystkiego. Okazuje się że nie ma jak sprawdzić miernikiem lub próbówką czy oświetlenie przyczepki działa prawidłowo. Nawet tester elektroniczny na stacji diagnostycznej pokazał że nie działają żadne światła oprócz stopu i lewego kierunkowskazu, natomiast po podpięciu przyczepy wszystko działało prawidłowo. Nie dawało mi to spokoju i doszedłem jak aktywowany jest moduł haka w B7. Otóż zaczyna on działać po podpięciu do gniazda przyczepy żarówki światła stop. Czyli po wpięciu żarówki np. 21W między piny 6 i 3 w gnieździe przyczepy zaczyna działać całe gniazdo. Można wtedy sprawdzić miernikiem lub próbówką pozostałe światła. Wtedy też zostaje odłączony PDC.

Jak będzie ktoś miał problem z hakiem w B7 to chętnie odpowiem na wszystkie pytania dotyczące zarówno instalacji elektrycznej jak i doboru oraz montażu belki haka.

Jeszcze raz dziękuję koledze Madbar za odpowiedź na moje pytania, dzięki temu potwierdza się to że wszystko zrobiłem prawidłowo.

Opublikowano

witam. Chce sie poradzic przy kolejnej próbie swampu mce. za pierwszym razem poległem na samym koncu. polutowalem wszytskie kabelki. chyba tylko kierunkowskazy mi nie działaly;/ kodowałem mce i swiatelka dziwne sie zachowywły. swieciły ksenonu długie przeciwmgielne postojówki, nie wiedziałem co jest grane. troche spanikowałem i wszystko zmieniłem tak jak było:doh: chce znowu sprobowac. doczytałem sie ze trzeba przypisac vin. mozecie mi cos podpowiedziec

Opublikowano

Na pewno wszystko dobrze podpiąłeś?

We włączniku świateł zmieniałeś piny? Bo trzeba je pozamieniać.

Jaki wcześniej MCE miałeś?

Opublikowano

z koncowka b. piny wszystkie zmieniałem wg schematu. przy zmianie mce na z koncowka f musi byc podłączony lusterko fotoochrom?

Opublikowano

Witam. Posiadam w B6 nastepujący problem:

1. BRAK ŚWIATEŁ PRZECIWMŁOGWYCH PRZOD I TYL

2. AUTOMATYCZNE WŁACZENIE POZYCJI I MIJANIA PO ZAPŁONIE.

Kiedys A4 bieda bez niczego, w tej chwili ktos doposazyl w MCE od B7 wersja Hight nr: 8E0 907 279 L. Przełącznik światel ori 8E0 941 531 bez zadnej literki. Lusterko fotochrom, czujnik światla i deszczu.

Zaczne od początku. Brak swiateł przecimgielnych przednich i tylnych po przekreceniu pokretla światel. Prad do wlacznika dochodzi i wychodzi na modul MCE. Niestety one nie zapalaja się. Wiazka jest sprawna, ma przejscie z wlacznika do samego modulu na odpowiednie piny zgodne z opisem na forum. Przewody do lamp z MCE sa rozdzielone jak podaja schematy. Zrobilem test za pomoca Vaga i kazdy element testowany w 09 centralna elektryka przechodzi, swiatla przeciwmgielne przod i tyl zapalaja sie. Czy jest mozliwe jeszcze jakies inne bardziej szczegolowe kodowanie ktore wlaczy te swiatla przeciwmgielne?

Funkcja coming/leaving Home dziala, Halogeny zapalaja się gdy jest ciemno i otwieram auto jak i rowniez gdy wysiadam.

Co do samoczynnego wlaczania swiatel to moduł ma kodowanie 11031 czyli biksenon bo taki jest oraz na kraje skandynawskie. Zmienialem kodowanie na 11033 1102 ale nic nie dawalo oprocz obrysowek wersja USA. Swiatla również zapalaja się gdy jest odpiety włącznik świateł. Czy ktos podal jakies lewe napiecie czy to wina kodowania? Kable przy włączniku świateł zostaly ucięte i przerobione w taki sposób by dochodzily na MCE i z niego dopiero wracaja rozdzielone na poszczególne lampy. Odpowiednio pojawia się napiecie po zaplonie itd. Niestety zolty gruby kabel który jest wyjsciem sterującym na mijania PIN 4 i on idzie na MCE to już jest tam napiecie tak jakby wychodzilo (wracalo) z MCE? Czy jest włącznik czy nie napiecia nie zmieniaja się.

DZIWNE WISZACE KABLE: w module MCE kosc C (32) na pinie 32 wisi ucięty zolty przewod, do czego on służy?

Przy kostce 8 pinowej przy regulacji wysokości świateł na pinie 4 wisi ucięty zolty kabel, on jest jakis dolozony bo owiniety drugi raz tasma bawelniana czyli nie ori. Czy on jest potrzebny, do czego sluzy?

Proszę o jakies opinie i sugestie.

Opublikowano
Witam. Posiadam w B6 nastepujący problem:

1. BRAK ŚWIATEŁ PRZECIWMŁOGWYCH PRZOD I TYL

2. AUTOMATYCZNE WŁACZENIE POZYCJI I MIJANIA PO ZAPŁONIE.

Kiedys A4 bieda bez niczego, w tej chwili ktos doposazyl w MCE od B7 wersja Hight nr: 8E0 907 279 L. Przełącznik światel ori 8E0 941 531 bez zadnej literki. Lusterko fotochrom, czujnik światla i deszczu.

Zaczne od początku. Brak swiateł przecimgielnych przednich i tylnych po przekreceniu pokretla światel. Prad do wlacznika dochodzi i wychodzi na modul MCE. Niestety one nie zapalaja się. Wiazka jest sprawna, ma przejscie z wlacznika do samego modulu na odpowiednie piny zgodne z opisem na forum. Przewody do lamp z MCE sa rozdzielone jak podaja schematy. Zrobilem test za pomoca Vaga i kazdy element testowany w 09 centralna elektryka przechodzi, swiatla przeciwmgielne przod i tyl zapalaja sie. Czy jest mozliwe jeszcze jakies inne bardziej szczegolowe kodowanie ktore wlaczy te swiatla przeciwmgielne?

Funkcja coming/leaving Home dziala, Halogeny zapalaja się gdy jest ciemno i otwieram auto jak i rowniez gdy wysiadam.

Co do samoczynnego wlaczania swiatel to moduł ma kodowanie 11031 czyli biksenon bo taki jest oraz na kraje skandynawskie. Zmienialem kodowanie na 11033 1102 ale nic nie dawalo oprocz obrysowek wersja USA. Swiatla również zapalaja się gdy jest odpiety włącznik świateł. Czy ktos podal jakies lewe napiecie czy to wina kodowania? Kable przy włączniku świateł zostaly ucięte i przerobione w taki sposób by dochodzily na MCE i z niego dopiero wracaja rozdzielone na poszczególne lampy. Odpowiednio pojawia się napiecie po zaplonie itd. Niestety zolty gruby kabel który jest wyjsciem sterującym na mijania PIN 4 i on idzie na MCE to już jest tam napiecie tak jakby wychodzilo (wracalo) z MCE? Czy jest włącznik czy nie napiecia nie zmieniaja się.

DZIWNE WISZACE KABLE: w module MCE kosc C (32) na pinie 32 wisi ucięty zolty przewod, do czego on służy?

Przy kostce 8 pinowej przy regulacji wysokości świateł na pinie 4 wisi ucięty zolty kabel, on jest jakis dolozony bo owiniety drugi raz tasma bawelniana czyli nie ori. Czy on jest potrzebny, do czego sluzy?

Proszę o jakies opinie i sugestie.

To przez zwykły włącznik, wrzuć włacznik z B7 (literka D) i będzie hulać.

Musisz też redundancy podłączyć (pin 3 z włącznik świateł do MCE C32) no i inne piny we włączniku też przełożyć.

Opublikowano

okey, tak tez zrobie i podziele sie wnioskami. Wiem ze gdy bedzie wlacznik od B7 piny w tej wtyczce sa na innych pinach wiec po przekladam zgodnie z opisem na forum. Mam nadzieje ze to pomoze choc tak jak pisalem wczesniej piny opisane z wlacznika ida na odpowiednie pozycje na MCE oraz nawet jak nie ma wcisnijetej wtyczki do wlacznika swiatel nadal po zaplonie siwtala sie swieca

Opublikowano

Bo tak MCE sygnalizuje błąd - zapalając światła.

Opublikowano

Fajnie, a czy musi byc wlacznik swiatel z B7 z literka D czy moze byc z B6 z lietrka B oczywiscie wszystkie z auto. Akurat moge miec taki z B6 ale z opisu pinow widze ze w B7 pin 11 i 13 roznia sie.

Opublikowano

dokładnie jak się coś systemowi nie zgadza awaryjnie zapala światła od razu :wink:

Opublikowano

Mam nadzieje ze te samoczynnie zalaczane swiatla zostana ogarniete ale problem dalej bedzie z halogenami i tylnym przeciwmgielnym bo jaki by nie byl przelacznik to zasilanie tych swiatel wychodzi z pinu 8 i 9. Nadal moje pytanie czy musi byc z B7 z literka D czy moze byc z B6 z literka B??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...