a4 110 Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Koledzy powiedzcie czy olej (MOBIL 15w40) który znajduje się w moim silniku, może wyrządzić jakieś szkody?Pytam bo słyszałem wiele różnych opinii na ten temat. Nie pytajcie jak to się stało bo to długa historia :wallbash . A i jeszcze jedno czy jak bym chciał wymienić teraz olej na stosowny do tego silnika (zrobiłem na tym oleju jakieś1,5tyś km), to czy mogą być jakieś komplikacje po wymianie? Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
Kowi87 Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Wymieniaj to na jakis 5W40, 1,5tys km to nie duzo wiec zmieniaj lepiej będzie dla turbiny
Musashi Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 wymien, wymien. zanim sie ochlodzi.
dziadek Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Na 15W40 to i turbina w d*pę dostanie no i ciężej ci będzie zapalał w mrozy jak ten zastygnie Do TDI to już o 10W40 mówią że źle a tu mineral
Mariusz Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Na 15W40 to i turbina w d*pę dostanie no i ciężej ci będzie zapalał w mrozy jak ten zastygnie Do TDI to już o 10W40 mówią że źle a tu mineral Nic nie dostanie w d*pę żadna turbina ja śmigam na oleju ELF TURBODIZEL 15W40 już od pięciu lat zrobiłem 110.000 tyś km i turbo nadal działa oleju nic nie puszcza i nie mam problemu z odpalaniem czy w zimie czy w lecie tylko wymieniam olej co 8.000 tyś km a jak wlejesz 10W40 to może ci się rozszczelnić silnik i będą wycieki.Jak zalewałem silnik olejem 15W40 to też mnie tak mechanicy straszyli że padnie turo itd a ja nadal śmigam i żadnych kłopotów.
Kowi87 Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Na 15W40 to i turbina w d*pę dostanie no i ciężej ci będzie zapalał w mrozy jak ten zastygnie Do TDI to już o 10W40 mówią że źle a tu mineral Nic nie dostanie w d*pę żadna turbina ja śmigam na oleju ELF TURBODIZEL 15W40 już od pięciu lat zrobiłem 110.000 tyś km i turbo nadal działa oleju nic nie puszcza i nie mam problemu z odpalaniem czy w zimie czy w lecie tylko wymieniam olej co 8.000 tyś km a jak wlejesz 10W40 to może ci się rozszczelnić silnik i będą wycieki.Jak zalewałem silnik olejem 15W40 to też mnie tak mechanicy straszyli że padnie turo itd a ja nadal śmigam i żadnych kłopotów. nic sie nie rozszczelni :gwizdanie: a jeśłi juz to napewno nie z winy zmiany oleju
NYNA Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Nic nie dostanie w d*pę żadna turbina ja śmigam na oleju ELF TURBODIZEL 15W40 już od pięciu lat zrobiłem 110.000 tyś km i turbo nadal działa oleju nic nie puszcza i nie mam problemu z odpalaniem czy w zimie czy w lecie tylko wymieniam olej co 8.000 tyś km a jak wlejesz 10W40 to może ci się rozszczelnić silnik i będą wycieki.Jak zalewałem silnik olejem 15W40 to też mnie tak mechanicy straszyli że padnie turo itd a ja nadal śmigam i żadnych kłopotów. Uwielbiam to hasło To nie lepiej lać pełny syntetyk i wymiany robić co 15 tys.km niż lać gówniany minerał i tak często go wymieniać.
rikardo Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Nic nie dostanie w d*pę żadna turbina ja śmigam na oleju ELF TURBODIZEL 15W40 już od pięciu lat zrobiłem 110.000 tyś km i turbo nadal działa oleju nic nie puszcza i nie mam problemu z odpalaniem czy w zimie czy w lecie tylko wymieniam olej co 8.000 tyś km a jak wlejesz 10W40 to może ci się rozszczelnić silnik i będą wycieki.Jak zalewałem silnik olejem 15W40 to też mnie tak mechanicy straszyli że padnie turo itd a ja nadal śmigam i żadnych kłopotów. Uwielbiam to hasło To nie lepiej lać pełny syntetyk i wymiany robić co 15 tys.km niż lać gówniany minerał i tak często go wymieniać. To są tzw oszczędności Niedawno był artykuł w AŚ na temat silników 1,9 i 2,0 Autor jednoznacznie wskazał do tych silników olej 5W40 z uwzględnieniem norm 505.00 i 505.01 z uwagi na turbinę.
Martin_Speed Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 a czym sie rozni polecany przez audi Castrol long Live 5w30 od 5w40 rozwniez castrola long live ??
czeslaw555 Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 na początek może wlej 10/40 i zobacz czy będzie wszystko Ok czy nie ubywa ci więcej oleju ,na 15w/40 jeździ parę moich znajomych i nic się nie dzieje ale myślę że lepiej jednak wrócić (jak się da) do zalecanych olejów z uwzględnieniem norm 505.00 i 505.01 tak jak wspomniał przedmówca. Osobiście stosuję ten olej http://allegro.pl/hit-liqui-moly-top-tec-4100-5w-40-5-l-w-24h-i1223027994.html i w tej firmie kupuję .Olej wymieniam co 9-12 tys km mimo że można go wymieniać co 30 tys km http://www.liquimoly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=57&category_id=22
jurekb133 Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 te silniki zostaly stworzone pod kątem eksploatacji na oleju syntetycznym, więc olej mineralny chyba nie jest na miejscu, a co do rozszczelnienia silnika to nie jest polonez ani duzy fiat gdzie silniki były składane z dużą tolerancją i utrzymywały szczelność dzięki nagarowi, ja bym polecił szybką zmiane choćby na 10w/40
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 te silniki zostaly stworzone pod kątem eksploatacji na oleju syntetycznym, więc olej mineralny chyba nie jest na miejscu, a co do rozszczelnienia silnika to nie jest polonez ani duzy fiat gdzie silniki były składane z dużą tolerancją i utrzymywały szczelność dzięki nagarowi, ja bym polecił szybką zmiane choćby na 10w/40 Ludzie zanim coś napiszecie o olejach to poczytajcie najpierw o nich. Wszystko jest mineralne. Nie ma prawdziwych oleji syntetycznych w naszych sklepach. Są za drogie. Słynny proces mędzy Cartrolem a Mobilem. A więc oleje różnią się tylko gęstością jesli chodzi o oleje 5, 10 czy 15 w 40. Kazdy z tych oleji spełnia norme 505 00. A więc turbinie nic sie nie stanie. Olej o największej gęstości czyli 15 miał kiedyś w ujemnych temp problem z dosnarowanie ale to juz zostało dawno rozwiązane i dlatego normy typu 505 00 pojawiły sie juz i na olejach 15w 40. Mozesz to lac i spojnie smigać. Mobil 15w 40 spełnia norme 505 00 i mozesz spokojnie to lać. Inna bajka jest z silnikami na PD. Ale to nie w tej opowieści. Pozdro ZC
Dev Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 jak temperatura spadnie do zera to 15W40 wyjdzie turbinie i popychaczom bokiem
czeslaw555 Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 Zimny Chirurg 2 a na jakim Ty jeździsz ?
Pretor Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 te silniki zostaly stworzone pod kątem eksploatacji na oleju syntetycznym, więc olej mineralny chyba nie jest na miejscu, a co do rozszczelnienia silnika to nie jest polonez ani duzy fiat gdzie silniki były składane z dużą tolerancją i utrzymywały szczelność dzięki nagarowi, ja bym polecił szybką zmiane choćby na 10w/40 Ludzie zanim coś napiszecie o olejach to poczytajcie najpierw o nich. Wszystko jest mineralne. Nie ma prawdziwych oleji syntetycznych w naszych sklepach. Są za drogie. Słynny proces mędzy Cartrolem a Mobilem. A więc oleje różnią się tylko gęstością jesli chodzi o oleje 5, 10 czy 15 w 40. Kazdy z tych oleji spełnia norme 505 00. A więc turbinie nic sie nie stanie. Olej o największej gęstości czyli 15 miał kiedyś w ujemnych temp problem z dosnarowanie ale to juz zostało dawno rozwiązane i dlatego normy typu 505 00 pojawiły sie juz i na olejach 15w 40. Mozesz to lac i spojnie smigać. Mobil 15w 40 spełnia norme 505 00 i mozesz spokojnie to lać. Inna bajka jest z silnikami na PD. Ale to nie w tej opowieści. Pozdro ZC To Ty raczej powinieneś poczytać trochę o olejach zanim zaczniesz głosić takie herezje.
czesia Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 No po prostu szelki opadają, na temat olejów do PD było powiedziane już chyba wszystko ale zawsze się znajdzie jakiś chirurg co chce robić operację na żywym organiźmie, tylko jak komuś uwalą się PD lub turbo to taki lekarz znika z forum i nawet nie napisze magicznego sorry.
grabson765 Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 No po prostu szelki opadają, na temat olejów do PD było powiedziane już chyba wszystko ale zawsze się znajdzie jakiś chirurg co chce robić operację na żywym organiźmie, tylko jak komuś uwalą się PD lub turbo to taki lekarz znika z forum i nawet nie napisze magicznego sorry. ZM napisal ze 15w40 sie nadaje do VP nic nie pisal ze taki olej jest dobry do PD bo tam musi byc norma 505.01 a 15w40 jej nie spelnia osobiscie bym zmianil na 10w40 u autora watku
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 No po prostu szelki opadają, na temat olejów do PD było powiedziane już chyba wszystko ale zawsze się znajdzie jakiś chirurg co chce robić operację na żywym organiźmie, tylko jak komuś uwalą się PD lub turbo to taki lekarz znika z forum i nawet nie napisze magicznego sorry. Czesiu mi tez opadają szelki i nie tylko jak ludzie mają problem z czytaniem ze zrozumieniem. Jak ja napisałem tu cokolwiek o olejach do silników z PD to najmocniej przepraszam bo mogłem sie pomylić. Ale wydaje mi sie ze masz problem ze zrozumieniem tekstu. Bardzo powszechny problem w Polsce. Pretor: Herezją jest zbyć w ciemnocie i brak wiedzy. Czesław555 Śmigam na oleju 5w 30 505 01. Do silników z PD. Jeszcze raz napisze. Technologia pozwala juz stosowanie oleju 15w 40 w silnikach TDI bo spełniają warunki smarne w niskich ujemnych temperaturach. Dlatego pojawiły sie na nich normy typu 505 00. Czy to takie trudne do zrozumienia. Pozdro ZC
puertoss Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 Kolego przy silnikach z turbina olej mineralny moze dla niej byc zabojczy, syntetyk, polsyntetyk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się