waskivw Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 Nie ośmieszaj się , jakbyś miał pojęcie jak działa silnik to nigdy byś takiej rzeźby nie odwalał , daj mi jedno takie ALT po twojej przeróbce do porządnego przegonienia i zobaczymy ile jest warta , będzie pił jak porządny menel pod monopolowym .
marcelinio301 Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 Zauważyłem ze dużo tu kuzwa inżynierów od pieprzenia marudzenia i stania w miejscu z swoją filozofia. Jedynie co robią to wchodzą na to forum bo to im wychodzi najlepiej!!!!! Co do mod. Odmy to pisałem że wiele czynników na to się składa. Ale na tym forum mamy grono analfabetów i ślepoków a w szczególności cwaniaków z fura za 15 tys Ok bawcie sie ze swoimi padlinami ja sobie głowy waszyimi problemami ALT nie zawracam. Powodzenia...... Każdy vagen to szmelc vagen
waskivw Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) Napisałem wyżej po jakiej szkole jestem , a rzadko tu zaglądam bo ja w przeciwieństwie do ciebie remontuje , a nie reanimuje silniki i nie mam czasu czytać tych wypocin o d*pie marynie . Marcelino się obraził i zmienia piaskownicę No cóż jak argumentów brak Edytowane 24 Września 2015 przez waskivw
staszek_kolasa Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 Napisałem wyżej po jakiej szkole jestem , a rzadko tu zaglądam bo ja w przeciwieństwie do ciebie remontuje , a nie reanimuje silniki i nie mam czasu czytać tych wypocin o d*pie marynie . Marcelino się obraził i zmienia piaskownicę No cóż jak argumentów brak Czasami brakuje mi tutaj przycisku Lubię to! Generalnie nie chciałem wywołać wojny na temat wykształcenia. Wiele już przeżyłem i to jaką szkołę się skończyło nie ma żadnego znaczenia. Forum jest od tego by pomagać i dzielić się swoimi spostrzeżeniami/pomysłami, a kolega Marcelino wpadł tutaj i zrobił tylko zamęt swoimi postami. A, i argument o analfabetach na tym forum, patrząc na jego styl wypowiedzi to już czysta hipokryzja Wąski, szkoda że jesteś ze Śląska, zbyt daleko do Ciebie mam by wpaść i pogadać o tym remoncie Pozdrawiam!
xsebo1 Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) Witam. Dziś zalałem olej liqui moly 10w40 MoS2 z dwusiarczkiem mobildenu. Cuda mi się działy z pobieraniem oleju, na krótkich odcinkach wiadrem bym musiał lać, na trasach po 1000km symbolicznie. Jak nie ograniczy apetytu do rozsądnego poziomu to zrobię mu remont Edytowane 24 Września 2015 przez xsebo1
guccioo777 Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 nie rób żadnego remontu szkoda kasy dolewaj oliwy i w trasę , silniki ALT nie są złe ja na swoim silniku testowałem różne olej (zrobiłem 80 000 tys) raz nawet jeździłem trzy dni ze świecącym się komunikatem min oleju (też muszę dolewać oleju bo bierze) i nic się nie stało silnik nie chciał się zepsuć, jak chcesz na siłę robić remont to lepiej kup drugi silnik weź z sobą mechanika żeby sprawdził ciśnienie poniżej 10 to silnik słaby będzie jeździł ale olej będzie brał, nie żałujcie tym silnikom ALT one lubią jak się je kreci na wyższe obroty jazda jak dziadzio szkodzi silnikowi, śmiało można ciągnąć za 4 tys obrotów przed zapięciem kolejnego biegu auto ma zdecydowanie ciągnąć do przodu a nie muł! po takiej jeździe silnik pracuje równo i cicho "mruczy "
azrael Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 (edytowane) Wracam do tematu po dłuższej przerwie. W styczniu pochwaliłem się, że zalałem Liqui Moly 10W40 MoS2 + filtr Mann i uczciewie go wymieniam co 10-11000 km. Teraz mam na nim przejechane ponad 30000km. Przeczytałem, że kilka osób bawiło się dwusiarczkiem moliblenu w formie dodatku, u mnie jest on od razu zmieszany z olejem. Spalanie to ok 250ml/1000 km, przy czym silnika nie traktuję jak damy a MILFa , ma się kręcić, zakres roboczy 3500-4500, czasem jazda do 5500, dużo autostrad. Wcześniej miałem Mobila 10W40 schodziło 500-600ml/1000 km. Daj znać xsebo1 jak sprawdzi się niemiecka chemia u Ciebie. Dziś byłem u mechanika na pełnym przeglądzie auta. Zażygana moja włoszka od spodu olejem aż czarno. Wstępna diagnoza to wyciek z broka od strony ściany grodziowej. Będę to weryfikował za 2-3 tygodnie, gdy pojedzie na serwis. Sprawdźcie w swocih silnikach. Trzeba nachylić się nad silnikiem od strony pasażera i świecić latarką od strony łańcucha. nie rób żadnego remontu szkoda kasy dolewaj oliwy i w trasę , silniki ALT nie są złe ja na swoim silniku testowałem różne olej (zrobiłem 80 000 tys) raz nawet jeździłem trzy dni ze świecącym się komunikatem min oleju (też muszę dolewać oleju bo bierze) i nic się nie stało silnik nie chciał się zepsuć, jak chcesz na siłę robić remont to lepiej kup drugi silnik weź z sobą mechanika żeby sprawdził ciśnienie poniżej 10 to silnik słaby będzie jeździł ale olej będzie brał, nie żałujcie tym silnikom ALT one lubią jak się je kreci na wyższe obroty jazda jak dziadzio szkodzi silnikowi, śmiało można ciągnąć za 4 tys obrotów przed zapięciem kolejnego biegu auto ma zdecydowanie ciągnąć do przodu a nie muł! po takiej jeździe silnik pracuje równo i cicho "mruczy " Dokładnie! Kręcić ten silnik.Jeśli dużo pali, to zakładajcie porządne LPG i ogień Edytowane 26 Września 2015 przez azrael
Dajmon Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 Pozdrawiam. Widzę, że dyskutujecie. Nikt nie robił remontu? Ja dole wam i jeżdżę. Ja w przyszłym roku będę robił rozbiórkę silnika.
azrael Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 (edytowane) Patrząc na to z finansowego punktu widzenia remont się średnio opłaca. Nawet jeśli ALT spala 0,5l / 1000 KM. Załóżmy, że koszt oleju to 20 PLN za litr. Czyli dolewki do przebiegu 100.000 kosztują 1000 PLN przy założeniu, że ktoś będzie trzymał auto tak długo. B6 młode nie są i swoje przejechały. Remont będzie kosztował grube pieniądze. Padały różne kwoty, załóżmy 4000. To się nigdy nie zwróci. Najprościej zalać olej, który znika w mniejszych ilościach minimalizując dolewki np o połowę i cieszyć się jazdą. Nie wiem jak inni, ja do tematu podchodzę na luzie, "olewam i dolewam". Jeśli uda się uszczelnić silnik, żeby nie ciekł, chętnie to zrobię, ale w remont na pewno pchał się nie będę. Edytowane 26 Września 2015 przez azrael
xsebo1 Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 Pierwsza dolewka lm MoS 2 po ok 200 km na mieście. W trasie 1100km po 900 km lampka olejowa. Trudno odmierzyc 0,5l, dwusiarczek siada na skali. Odnoszę wrażenie że lepiej wkreca się na obroty W końcu ludzie dochodzą po błędach... http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/oleje-long-life-nie-ma-olejow-wytrzymujacych-30-tys-km/e6q0k1 Co do szkoły to uważam że wykształcenie nie jest wykładnią mądrości
Wandej Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Wąski a co powiesz na to że kompresja silnikaj jest ok?
waskivw Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Wandej wiesz jak się robi próbę olejową przy sprawdzaniu kompresji ?
staszek_kolasa Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 @Wąski Ja nie mam pojęcia, a z chęcią bym się dowiedział co by być mądrzejszym na przyszłość. Podzielisz się swoją wiedzą?
xsebo1 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Trzeba próbować oleju łyżeczką albo z gwinta [emoji14]
Wandej Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Wandej wiesz jak się robi próbę olejową przy sprawdzaniu kompresji ? Nie. Mierzyłem po prostu manomentrem
xsebo1 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Mierzy się najpierw na zimnym silniku każdy cylinder, a później po kapce oleju do cylindra i następne pomiary. To tzw próba olejowa
waskivw Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Z grubsza jest tak jak napisał xsebo1 , a dokładniej jeśli mamy podejrzenie uszkodzenia , zapieczenia pierścieni , kompresja jest niska , dodajemy przed pomiarem do cylindra olej , jeżeli kompresja nagle wzrośnie to wskazuje na zużyte , zapieczone pierścienie , a dlatego że olej uszczelnia cylinder z tłokiem. Więc każdy silnik który pobiera takie ilości oleju jak w tym wątku będzie miał dobrą kompresję ,ale niestety osiągi gorsze od sprawnego , podwyższone zużycie paliwa itd.
Łukasz13 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Nie zawsze jest to miarodajne, a co w przypadku jesli zapieczone sa tylko pierscienie zgarniajce a uszczelniajace sa ok? I kompresja wychodzi dobra a silnik i tak spala olej. Wysłane z mojego Q8HD
waskivw Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 To jakby nie patrzeć pierścienie do roboty Chciałem tylko nakreślić dlaczego silniki pobierające duże ilości oleju maja przeważnie dobrą kompresje , po prostu tam próba olejowa jest robiona non stop
xsebo1 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Mój benzyny spala mało: trasy130-140 - 7.2-7.5 miasto 8.8-9.5 Olej znika szybko na mieście, pół litra syntetyku na 200 km, na trasach dużo mniej. Teraz testuje 10w40 MoS 2 i już jest poprawa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się