Wandej Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Z grubsza jest tak jak napisał xsebo1 , a dokładniej jeśli mamy podejrzenie uszkodzenia , zapieczenia pierścieni , kompresja jest niska , dodajemy przed pomiarem do cylindra olej , jeżeli kompresja nagle wzrośnie to wskazuje na zużyte , zapieczone pierścienie , a dlatego że olej uszczelnia cylinder z tłokiem. Więc każdy silnik który pobiera takie ilości oleju jak w tym wątku będzie miał dobrą kompresję ,ale niestety osiągi gorsze od sprawnego , podwyższone zużycie paliwa itd. Rozumiem. Moje auto po sprowadzeniu brało 0,5l na 10tyś km. Nie wiem co je wykończyło że bierze 0,5l na 2 tyś km Ale co do spalania paliwa akurat też zaobserwowałem jego wzrost. Po kupnie robiłem w trasie poniżej 7l bez problemu. Teraz poniżej 8l ciężko mam zejść
xsebo1 Opublikowano 2 Października 2015 Opublikowano 2 Października 2015 Może głupie pytanie, ale kiedy wymieniales filtr paliwa i powietrza? U mnie spalanie spadło po wymianie filtra paliwa (man). Czysty filtr nie stawia oporu, paliwo ma odpowiednie ciśnienie przez co wtryski na krócej się otwierają
pawelss5 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Witam. Podpowie mi ktoś w którym miejscu podłączyć oil catch tank. Edytowane 5 Października 2015 przez pawelss5
kamil-vag Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Oil Catch Tank najlepiej wpiąć w odcinek od trójnika do dolotu (przed przepustnicą) - tak by mgła olejowa spod pokrywy była separowana - a do dolotu wlatywało tylko czyste powietrze. Problemu olejowego raczej nie rozwiąże, ale czysty dolot to już dużo. Sam fakt czystej przepustnicy i kolektora już jest zadowalający Ogólnie ten trójnik to jest wielkie nieporozumienie. Wystarczy go porządnie obadać i już na pierwszy rzut oka widać że wyjście na dolot jest niżej położone niż wyjście do domy, tak jakby źle to zgrzali :/ Rzeczywiście była wzmianka o użyciu odmy i odpowietrzenia z silnika 1.8 i myślę, że tam jest to o wiele lepiej zrobione. Mgła leci w dół silnika, a odpowietrzenie jest gdzieś w połowie wysokości układu, a nie jak w ALT zaraz przy pokrywie. Tak jest w 1.8: http://autopartmaster.com/imgbank/cat/audi1/img..asp@mdl=249&unit=15E0CF4E Kombinuje trochę też z OCT i by zrobić to jak najlepiej. Mam stary trójnik, obetnę go i obrócę część wylotową powietrza do góry nogami, tak by wyjście olejowe było niżej. Na wyjściu powietrza zastosuje OCT, Z wyjścia OCT pociągnę wężyk do wlotu powietrza przed przepływomierz, z zaworekiem kierunkowym w stronę dolotu. Zobaczę co z tego wyjdzie. Ale sam czysty dolot mnie usatysfakcjonuje. Edytowane 5 Października 2015 przez kamil-vag
xsebo1 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Dobrze kombinujesz kolego, ale myślę że puszczenie odpowietrzenia przed przepływomierz może zakłócić skład mieszanki ponieważ są to gazy niepalne, a będą mierzone jako czyste powietrze. Jeśli masz słabą przeplywke będzie ok, bo często zaniza wyniki ale jeśli jest sprawa w 100%, będzie kicha
kamil-vag Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) xsebo1, dzięki za radę, w takim razie albo pójdzie gdzieś pod silnik, albo za przepływomierz może spróbuje zrobić też jak w 1.8 bo mam starą odmę, utnę ją przy tym zgrubieniu, dam kawałek węża i potem trójnik. Jedno wyjście z trójnika dam na ori czwórnik a drugie do rury ssacej w oryginalne wejscie. A pozostałe wyjścia z czwórnika zaślepie. Mam starą odmę i czwórnik to można coś spróbować z tego stworzyć. Aktualizacja poprzedniej wypowiedzi: 2 posty wyżej opisywałem jak skopali ori czwórnik. Każdy użytkownik ALT powinien go wymienić na ten z końcówką Q (06B103235Q) - jak dla mnie to powinno podlegać akcji serwisowej. Dlaczego ? Zdjęcia dla porównania (Po lewej stary typ po prawej nowy z końcówką Q) Wyjście olejowe - w nowym jest znacznie niżej, dodatkowo jest załamanie, które ułatwia spływanie z górnych ścianek. Wyjście do dolotu - jest o wiele wyżej. także jeśli nawet się nazbiera oleju w czwórniku to przelew pójdzie najpierw w stronę odmy, a nie jak w starym spływał do dolotu. Ja stary wybebeszyłem, przeciąłem obróciłem wyjście na dolot tak jak w nowym. Teraz mam pustą puszkę bez membrany. Podciśnienie zaślepię, co uchroni eżektor i przepustnicę przed syfieniem się. Na wyjście powietrza dam OCT. Muszę tylko jakoś rozsądnie to ułożyć pod maską, żeby nie rzucało się bardzo w oczy. A i nowy czwórnik montuje się bez najmniejszych problemów, nie wiem dlaczego niektórzy piszą, że ciężko go zamontować ? Edytowane 6 Października 2015 przez kamil-vag
azrael Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 Jestem po sprawdzeniu szczelności silnika. Nie mam wycieku z broku, a dwa inne: - z rury przepustnicy 06B 129 627 AB - z uszczelki zaworów Szukam rury i wymieniam, może to pomoże
David A4B6 Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Witam Jestem posiadaczem ALT zrobilem glowice i uszczelniacze po naprawie na 1000 km ubywa mi 0.5 l oleju a kontrolka od minimalnego stanu oleju pali sie co 100 km po otwarciu maski gaśnie ......teraz pytanie czy robic pierscienie ?czemu ta kontrolka sie zapala co ok 100km?
xsebo1 Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 (edytowane) Kontrolka najczęściej pojawia się przez nieszczelną odme, czasem jednak winny jest olej zakładając że wszystko masz w porządku z czujnikiem oleju. Co do wymiany pierścieni to nie jest pewne i może nie dać trwałej poprawy, konkretny mechanik po wyjęciu tłoków powinien dokonać pomiary cylindrów i owalizacji. Może się okazać że trzeba będzie zakupić zestaw tłoków nadwymiarowych. Dostępne są np sportowe tłoki Wossner doprezajace silnik, co powinno podnieść moc i sprawność silnika http://www.wossner.pl/product.php?id_product=3555 Mnie korci żeby je wrzucić pod maskę Edytowane 10 Października 2015 przez xsebo1
Makale Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 (edytowane) Co my manual'owce wiecie o kręceniu ALT'eka Byście przycisnęli Multitronicem. Trzyma 6100rpm od samego startu, a wy tu piszecie o 4k rpm kamil: jak mam czwórnik 06B103235G to zamienić go na 06B103235Q tak ? Na tym nowym też będzie pakował olej w dolot czy się uspokoi to ? Gdzie idzie ten czwarty cieniutki przwód bo na etce tego nie widać ? Jeden z pokrywy zaworów, drugi do tej rury odpowietrzajacej, trzeci w dolot. Na tym nowym trójniku warto zrobić OCT ? Edytowane 10 Października 2015 przez Makale
David A4B6 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Kontrolka najczęściej pojawia się przez nieszczelną odme, czasem jednak winny jest olej zakładając że wszystko masz w porządku z czujnikiem oleju. Co do wymiany pierścieni to nie jest pewne i może nie dać trwałej poprawy, konkretny mechanik po wyjęciu tłoków powinien dokonać pomiary cylindrów i owalizacji. Może się okazać że trzeba będzie zakupić zestaw tłoków nadwymiarowych. Dostępne są np sportowe tłoki Wossner doprezajace silnik, co powinno podnieść moc i sprawność silnika http://www.wossner.pl/product.php?id_product=3555 Mnie korci żeby je wrzucić pod maskę Wiec pierwszwe co moge zrobic to wymienic odme??
kamil-vag Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Czwórnik 06B103235Q jest poprawiony konstrukcyjne na duży PLUS. Ostatnio zaglądałem i byłem w szoku, ale olej w dolot prawie nie leci. Ja mimo wszystko dałem też OCT na ten nowy i będę obserwował czy się zbiera czy nie. Jak nie będzie tego dużo, to zdejmę i dam oryginalnie, bezpośrednio w dolot. Powiem wam tak, mój ma nalatane 270 000 i stary czwórnik wyglądał w środku okropnie. Zasyfiony, membrana odkształcona - w ogóle nie spełniał swojej roli. Mam pełną historię auta i tam nie ma ani jednego wpisu odnośnie czwórnika, odmy itp. Te jełopy z ASO nie widziały jak on wygląda ? Że olej sączy się z łączek ? Co to za ASO, które olewa takie rzeczy ? Ale dbanie o samochody przez Niemców to jest MIT panowie. Dopiero u nas auta dostają drugie życie. Wymieniamy wszystko na nowe, lejemy lepszy olej, ratujemy to, co oni już zniszczyli :/. A wystarczyło by taki czwórnik wymienić raz do roku, koszt nie duży, a mógłby tyle uratować. Jak czyściłem kolektor i przepustnicę to byłem w szoku jak się to zasyfiło. A przecież jak czwórnik niesprawny to i zaczyna zasysać na podciśnienie - dalej w eżektor. Wrzucę potem zdjęcia jak ja to zrobiłem u siebie. Może komuś się przyda
Makale Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 @UP Zależy na kogo trafisz, ale ogólnie szwaby mają inną mentalność. Ja mam z Belgii, ale tylko w ASO serwisowane i przez pierwsze 2 lata był long-life, potem zmianił właściciciela i olej zmieniał co 13 tys w ASO. Ja zmieniam co 10, ale martwi mnie to ile oleju idzie w dolot. W którym miejscu jest eżektor ?
kamil-vag Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Z przepustnicy - poprzez eżektor - idzie podciśnienie właśnie na czwórnik. Ja myślę, czy też tu nie dać filterka. Bo tu też zasysany jest syf. Na A6 forum jeden użytkownik zastosował filterek na przewód do eżektora i zmienia go co rok przed zimą. A tak wygląda: P.S Właśnie Long-Life w połączeniu z dziadowym 5W30 wykończyły nasze ALT-ki :/ Edytowane 11 Października 2015 przez kamil-vag
xsebo1 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Serwisanci Aso to wymieniacze, przyjedziesz na wymianę to wymienią, a że obok będzie leciało z np węża to nikt nie zauważy moim jeżdżę od 165 tkm i założę się że wiem więcej o tym aucie niż poprzedni niemiec, plusem jest serwisowanie. W niemczech czy Belgii nie ma czegoś takiego jak zestaw naprawczy. Oddajesz starą cześć i dostajesz nową oryginalną. Nie ma zamienników, czy to zawieszenie jakie raczej się tam nie psuje, czy rozrusznik lub alternator. Kupisz auto tłoczone w Polsce, zrobisz trochę km by nacieszyć autem i okaże się np że całe zawieszenie jest ms i wymaga wymiany. Dopiero teraz przy przebiegu 215 robiłem wymianę gum na wahaczach górnych i łączniki stabilizatora - jedynie dlatego że spekane trochę gumy były. 2 dolne wahacze tylnie wymieniłem bo guma się oberwala. Reszta ori, a to ponoć takie słabe zawieszenia
David A4B6 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Z przepustnicy - poprzez eżektor - idzie podciśnienie właśnie na czwórnik. Ja myślę, czy też tu nie dać filterka. Bo tu też zasysany jest syf. Na A6 forum jeden użytkownik zastosował filterek na przewód do eżektora i zmienia go co rok przed zimą. A tak wygląda: P.S Właśnie Long-Life w połączeniu z dziadowym 5W30 wykończyły nasze ALT-ki :/ Z przepustnicy - poprzez eżektor - idzie podciśnienie właśnie na czwórnik. Ja myślę, czy też tu nie dać filterka. Bo tu też zasysany jest syf. Na A6 forum jeden użytkownik zastosował filterek na przewód do eżektora i zmienia go co rok przed zimą. A tak wygląda: P.S Właśnie Long-Life w połączeniu z dziadowym 5W30 wykończyły nasze ALT-ki :/ i ten czwórnik wymienić?
xsebo1 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Obadaj co jest nieszczelne, od wyjścia spod pokrywy zaworów masz czwórnik większy niż ten ezektor. Odchodzi od niego plastikowy wąż z gruchą i on też lubi pękać. Z czasem robi się twardy i pęka tak, że nie widać.
guccioo777 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 nie wiem co z tą odma w alt ale jak mi kiedyś zasysało lewe powietrze, uszkodzony eżektor ten miedzy odma a przepustnicą to kumpel (mechanik ale motocykli) zdjął przewód gumowy łączący te element i przy trójnik (eżektor) zaślepił go, a od odmy wężem gumowym fi 12 mm podłączył w miejsce wejścia trójnika w dolot, a na wyjście z trójnika odmy założył mały filtr stożkowy , dawno to było ale kumpel mi wtedy tłumaczył że ten eżektor działa na zasadzie przełączania odpowietrzenia komory korbowej małego cienki przewód do przepustnicy na niskich obrotach i dużego membrana w trójniku wejście w dolot przy wysokich obrotach, sinik przy starcie bierze powietrze tylko z odmy i przy tym podgrzewa silnik a gdy są duże obroty to ten cienki przewód ma być zamknięty a komora korbowa odpowietrza się przez membranę w trójniku ,gruby przewód do dolotu,. Tak to chyba leciało mechanicy od motocykli maja swój świat ale potrafią naprawić wszystko. od tamtej pory obroty nie falują i kontrolka silnika też się nie zapala, silnik cyka jak zegarek
David A4B6 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 Obadaj co jest nieszczelne, od wyjścia spod pokrywy zaworów masz czwórnik większy niż ten ezektor. Odchodzi od niego plastikowy wąż z gruchą i on też lubi pękać. Z czasem robi się twardy i pę mam pekniecie miedzy dolotem oiwietrza a plastikowym przewodem od tej gruchy natomiast z drugiej strony jest zaslepione srubą ...czyli ktos tam sie juz bawił...jak odkladam ten pękniety przewod to nierowno chodzi silnik...i przy dodawaniu gazu zasysa powietrze to moze byc tez od tego pekniecia?
kamil-vag Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Oki, miałem pokazać jak zrobiłem u siebie łapacz oleju (oil catch tank = OCT) Użyłem tego odwadniacza/odolejacza: Ma wysoko osadzony filtr i dużą przestrzeń na zebrany olej itp. Także jak nawet coś zamarznie na dole powietrze dalej będzie filtrowane. Do tego metr węża do LPG Parker fi 12mm, kilka opasek zaciskowych, kolanko 1/2" na wąż 12mm i nypel 1/2" na wąż 12mm. I jedna złączka podpatrzona z A3 o nr 038103493P, z której potrzebowałem oba końce jeden pasuje na czwórnik (na zdj na razie tego nie mam, ale przerobię - ale wąż 12 mm idealnie wchodzi w otwór czwórnika), drugi wchodzi idealnie w dolot. Na razie to prototyp, jak się sprawdzi to trochę jeszcze skrócę wąż wyjściowy z odolejacza. Zdjęcia: https://goo.gl/photos/LRr1oUqZ8taq4GS47 Ale nawet tak jak teraz można założyć osłonę i mało co widać Edytowane 11 Października 2015 przez kamil-vag
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się