Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

masz taki sam pobór oliwy co i u mnie. też jeżdze na niskich obrotach nie piłuje altka aż tak..: )http://www.directupload.net/file/d/4236/7tsytl84_jpg.htm

jak wam się widzą świece po przejechaniu 10 tyś km. : ) pozdroo

A na jakim oleju kolego jezdzisz? Na castrolu 10w40? Kiedy wymieniasz olej na LM mos2 10w40? Bo tez czeka mnie wymiana pod koniec miesiąca i chce zrobic płukanke i zalac LM Edytowane przez strami
  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

masz taki sam pobór oliwy co i u mnie. też jeżdze na niskich obrotach nie piłuje altka aż tak..: )http://www.directupload.net/file/d/4236/7tsytl84_jpg.htm

jak wam się widzą świece po przejechaniu 10 tyś km. : ) pozdroo

A na jakim oleju kolego jezdzisz? Na castrolu 10w40? Kiedy wymieniasz olej na LM mos2 10w40? Bo tez czeka mnie wymiana pod koniec miesiąca i chce zrobic płukanke i zalac LM

jezdzę obecnie na motul 6100 synergie+ 10w40. bede wymieniał olej początki lutego jakoś

Opublikowano

Zapomnialem napisać ze mam wyciek z tylu silnika z okolic wariatora wiec calego oleju mi nie przepala. Ja jezdze na castrolu tak jak wspomnialem koniec stycznia bd płukanka i LM Mos 2. Po naprawie wycieku i zmianie oleju mam nadzieje ze będą mniejsze dolewki :)

Opublikowano

U mnie to samo. Waliło spod zaworu zmiennych faz rozrządu. Uważaj w ASO, gdy będziesz kupował uszczelkę. Mój mechanik poprosił o uszczelkę, a gdy pojechałem odebrać, czekał na mnie ślizg łańcucha. Nie wiem jak to podmienili, ale gdy poprosiłem, żeby jednak mi ściągnęli uszczelkę, dwóch sprzedawców nie mogło jej znaleźć na schematach i stwierdzili, że montaż musi być powierzchniowy, czyli na silikon.

Oczywiście uszczelka się znalazła w ETKA pod kategorią głowica silnika jako 06B109091D - uszczelka zaworu wysokiego ciśnienia. Ponieważ zmieniałem też kołnierz czujnika temperatury cieczy, zdecydowaliśmy jednak sprawdzić stan starej uszczelki i użyliśmy jej po oczyszczeniu i przesmarowaniu. Póki co nie cieknie, jeśli zacznie, robota od nowa, a nie jest przyjemna :(

Opublikowano (edytowane)

Zaciekawiłeś mnie tą ciekawostką. U siebie też zacząłem słyszeć ten świst.

Mówisz o tej rurce co wychodzi z czwórnika prostą drogą do dolotu? Też mam tam wyczuwalną mgłę olejową.

Kurde, aż będę musiał to sprawdzić... Tylko w jaki sposób zrobić to dobrze?

U mnie spalanie oleju Motul 10W40 6100, to pół litra na 2 000 km, czasami uda mi się trochę więcej przejechać jak depczę po autobahnie :)

Zrobiłem fotkę z opisem.

a4klub.jpg

Świstała ta rurka z prawej od czwórnika.

Co do miejsca wycieku jedyna w 100% pewna opcja to wymiana na nową. Za swoją w ASO zapłaciłem 200. Szukałem nowej online, ale nie wychodziło taniej :(

Witam,czy Kolega azrael może napisać jakiej średnicy jest ten nowy wąż,też mam zniszczony i muszę wymienić :D

Edytowane przez Piter75r
Opublikowano

Witam Panowie oczywiscie auto bierze mi oliwe juz kiedys tu zagladalem wymienilem czwórnik na nowy niby poprawiony z literka Q na koncu, i dalej bierze ale do czego zmierzam.Jak wymienialem ten czwornik zauwazylem ze przy czesci nr KYS-PA66F30 tj niby jakis tam zawor upustowy do ktorego z lewej strony idzie wlasnie wezyk z czwornika i na tej czesci po odpaleniu auta zbiera sie olej i jak spojrzalem w dół to mokro nie tak zeby plywalo ale mokro moze tj przyczyna ubywania oleju nie mowie tu o 1l na1000km ale moze z 200setki tamtedy ubywaja wymienial z was ktos moze ta czesc

Opublikowano

Witam Panowie oczywiscie auto bierze mi oliwe juz kiedys tu zagladalem wymienilem czwórnik na nowy niby poprawiony z literka Q na koncu, i dalej bierze ale do czego zmierzam.Jak wymienialem ten czwornik zauwazylem ze przy czesci nr KYS-PA66F30 tj niby jakis tam zawor upustowy do ktorego z lewej strony idzie wlasnie wezyk z czwornika i na tej czesci po odpaleniu auta zbiera sie olej i jak spojrzalem w dół to mokro nie tak zeby plywalo ale mokro moze tj przyczyna ubywania oleju nie mowie tu o 1l na1000km ale moze z 200setki tamtedy ubywaja wymienial z was ktos moze ta czesc

Mówisz o eżektorze. W ASO kupisz jako 06B133753C +- 150 złotych.

Zaciekawiłeś mnie tą ciekawostką. U siebie też zacząłem słyszeć ten świst.

Mówisz o tej rurce co wychodzi z czwórnika prostą drogą do dolotu? Też mam tam wyczuwalną mgłę olejową.

Kurde, aż będę musiał to sprawdzić... Tylko w jaki sposób zrobić to dobrze?

U mnie spalanie oleju Motul 10W40 6100, to pół litra na 2 000 km, czasami uda mi się trochę więcej przejechać jak depczę po autobahnie :)

Zrobiłem fotkę z opisem.

a4klub.jpg

Świstała ta rurka z prawej od czwórnika.

Co do miejsca wycieku jedyna w 100% pewna opcja to wymiana na nową. Za swoją w ASO zapłaciłem 200. Szukałem nowej online, ale nie wychodziło taniej :(

Witam,czy Kolega azrael może napisać jakiej średnicy jest ten nowy wąż,też mam zniszczony i muszę wymienić :D

10 mm w środku

Opublikowano

Dzieki azrael a powiedz mi czy procz tego ze tam sie poci duzy to ma wplyw na branie oleju pzdr

Opublikowano

Dzięki nowy wąż już założony,trochę ciężko ale 10 mm weszło,pozdrawiam :banan:

Opublikowano

Dzieki azrael a powiedz mi czy procz tego ze tam sie poci duzy to ma wplyw na branie oleju pzdr

Ciężko stwierdzić. Ten silnik może się pocić w wielu miejscach.

- czwórnik

- pokrywa zaworów

- odma

- zawór wysokiego ciśnienia

- brok silnika

U Ciebie przy eżektorze, ale to oznacza, że zasysa olej rurką ssącą, którą wymieniał Piter75r. Sprawdziłbym czwórnik, czy nie jest zasyfiony i wymienił rurkę.

Czwórnik kupisz w ASO za 30-40 złotych, rurkę możesz wymienić na wąż olejoodporny 10mm w środku. Większość warsztatów wymieni Ci obie rzeczy za małe pieniądze + czwórnik, bo to jest 10 minut dla mechanika.

Opublikowano

Dzieki azrael a powiedz mi czy procz tego ze tam sie poci duzy to ma wplyw na branie oleju pzdr

Ciężko stwierdzić. Ten silnik może się pocić w wielu miejscach.

- czwórnik

- pokrywa zaworów

- odma

- zawór wysokiego ciśnienia

- brok silnika

U Ciebie przy eżektorze, ale to oznacza, że zasysa olej rurką ssącą, którą wymieniał Piter75r. Sprawdziłbym czwórnik, czy nie jest zasyfiony i wymienił rurkę.

Czwórnik kupisz w ASO za 30-40 złotych, rurkę możesz wymienić na wąż olejoodporny 10mm w środku. Większość warsztatów wymieni Ci obie rzeczy za małe pieniądze + czwórnik, bo to jest 10 minut dla mechanika.

Dzieki za info ale jak pisalem wyzej niedawno wymienilem czwornik wczoraj zamowilem ezektor 121 zl w aso czekam na sygnal bo ponoc ma byc za 2 dni ja dokladnie jak dotykam z tylu tego ezektora to odrazu plama oleju na palcu wezyki sa ok czyscilem do sucha i nic sie nie zbiera tylko na ezektorze ciekaw jestem ile tam oleju ubywa?I pytanko jeszcze jedno mam do Ciebie napisales ze zasysa olej rurka ssaca co to oznacza gdzie ten olej leci oprocz wycieku?

Opublikowano

Dzieki azrael a powiedz mi czy procz tego ze tam sie poci duzy to ma wplyw na branie oleju pzdr

Ciężko stwierdzić. Ten silnik może się pocić w wielu miejscach.

- czwórnik

- pokrywa zaworów

- odma

- zawór wysokiego ciśnienia

- brok silnika

U Ciebie przy eżektorze, ale to oznacza, że zasysa olej rurką ssącą, którą wymieniał Piter75r. Sprawdziłbym czwórnik, czy nie jest zasyfiony i wymienił rurkę.

Czwórnik kupisz w ASO za 30-40 złotych, rurkę możesz wymienić na wąż olejoodporny 10mm w środku. Większość warsztatów wymieni Ci obie rzeczy za małe pieniądze + czwórnik, bo to jest 10 minut dla mechanika.

Dzieki za info ale jak pisalem wyzej niedawno wymienilem czwornik wczoraj zamowilem ezektor 121 zl w aso czekam na sygnal bo ponoc ma byc za 2 dni ja dokladnie jak dotykam z tylu tego ezektora to odrazu plama oleju na palcu wezyki sa ok czyscilem do sucha i nic sie nie zbiera tylko na ezektorze ciekaw jestem ile tam oleju ubywa?I pytanko jeszcze jedno mam do Ciebie napisales ze zasysa olej rurka ssaca co to oznacza gdzie ten olej leci oprocz wycieku?

To działa tak. Czwórnik odpowietrza silnik od góry. Zasysa z powietrzem mgłę olejową. Część idzie to odmy i zostanie spalona razem z paliwem, część rurką ssącą jest zasysana do eżektora.

Ten olej na eżektorze musi być zassany rurką w postaci mgły olejowej. Skoro masz nowy czwórnik i wężyki czyste, moim zdaniem masz totalnie zasyfiony eżektor.

Ile dokładnie tracisz oleju w ten sposób nie mam pojęcia, ale nie będą to wielkie ilości może 50ml/1000 ?

Opublikowano

Dzieki wielkie za wyjasnienie azrael przewody mam czyste z zewnatrz jezeli o to chodzi bo tylko tak sprawdzalem.Ale nie pocieszyles mnie bo myslalem ze wuecej tego oleju mi ubedzie z ezektora i liczylem na duza poprawe po jego wymianie po tak jak wspomnialem w dol od tej smiesznej czesci dosyc sporo mokro jest

Opublikowano (edytowane)

Panowie ja w moim ALT wymieniłęm cała odmę, calusieńką...oprócz ezektora :) Bierze mniej więcej 300ml oleju 10w40 na 1000km. Mnie to się zdaje, że wymiana samego trójnika nic nie daje. Sam zauważyłęm ze węzyk od czwornika (swoja droga miałem uszkodzony trójnik) w srodku został zjedzony przez gorący olej to pewnie i ezektor jest zniszczony albo nie działa tak jak powinien i nie steruje dobrze czwornikiem w zwiazku z tym wiekszosc oleju nie trafia do gruszki (separatora tylko w dolot) Czyli moim zdaniem: Nie działa najpierw trójnik przez który uszkadza sie ezektor :) chyba.... :)Gdzieś jeszcze czytałem, że ten eżektor steruje trojnikiem w ten sposob ze przy wyzszych obrotach przełącza go zeby przedmuch z olejem trafil w separator odmy do dołu. Byłbym zapomniał są nowe zawory odpowietrzające 06B103235Q które podobno nie pchają oleju w dolot :)

Edytowane przez Melman1980
Opublikowano

Panowie ja w moim ALT wymieniłęm cała odmę, calusieńką...oprócz ezektora :) Bierze mniej więcej 300ml oleju 10w40 na 1000km. Mnie to się zdaje, że wymiana samego trójnika nic nie daje. Sam zauważyłęm ze węzyk od czwornika (swoja droga miałem uszkodzony trójnik) w srodku został zjedzony przez gorący olej to pewnie i ezektor jest zniszczony albo nie działa tak jak powinien i nie steruje dobrze czwornikiem w zwiazku z tym wiekszosc oleju nie trafia do gruszki (separatora tylko w dolot) Czyli moim zdaniem: Nie działa najpierw trójnik przez który uszkadza sie ezektor :) chyba.... :)Gdzieś jeszcze czytałem, że ten eżektor steruje trojnikiem w ten sposob ze przy wyzszych obrotach przełącza go zeby przedmuch z olejem trafil w separator odmy do dołu. Byłbym zapomniał są nowe zawory odpowietrzające 06B103235Q które podobno nie pchają oleju w dolot

Czwornik wiem gdzie jest bo wymienialem na ezektor czekam z aso a trójnik to gdzie sie znajduje?

Opublikowano

Panowie ja w moim ALT wymieniłęm cała odmę, calusieńką...oprócz ezektora :) Bierze mniej więcej 300ml oleju 10w40 na 1000km. Mnie to się zdaje, że wymiana samego trójnika nic nie daje. Sam zauważyłęm ze węzyk od czwornika (swoja droga miałem uszkodzony trójnik) w srodku został zjedzony przez gorący olej to pewnie i ezektor jest zniszczony albo nie działa tak jak powinien i nie steruje dobrze czwornikiem w zwiazku z tym wiekszosc oleju nie trafia do gruszki (separatora tylko w dolot) Czyli moim zdaniem: Nie działa najpierw trójnik przez który uszkadza sie ezektor :) chyba.... :)Gdzieś jeszcze czytałem, że ten eżektor steruje trojnikiem w ten sposob ze przy wyzszych obrotach przełącza go zeby przedmuch z olejem trafil w separator odmy do dołu. Byłbym zapomniał są nowe zawory odpowietrzające 06B103235Q które podobno nie pchają oleju w dolot

Czwornik wiem gdzie jest bo wymienialem na ezektor czekam z aso a trójnik to gdzie sie znajduje?

trójnik znaczy się czwórnik :)

Panowie jeszcze jedna kwestia:

3mq3mzi5.jpg

- Niesprawny zawór odpowietrzania pokrywy zaworów (stary najlepiej wymienić na poprawiony o nr 06B103235Q o lepszej konstrukcji, która zapobiega pchaniu się oleju w dolot + nowy oring na wyjście z pokrywy N90465004 )

Po prawej nowy 06B103235Q

Wyjście olejowe do odmy - w nowym jest znacznie niżej, dodatkowo jest załamanie, które ułatwia spływanie z górnych ścianek.

Wyjście do dolotu powietrza - jest o wiele wyżej, także jeśli nawet się nazbiera oleju w czwórniku to przelew pójdzie najpierw w stronę odmy, a nie jak w starym spływał do dolotu.

Jak za cenę 30 zł w ASO, warto go zmienić raz na rok, jest tam w środku membranka, która pod wpływem oleju się odkształca i zawór odpowietrzający przestaje spełniać swoją rolę.

Opublikowano (edytowane)

Ja musiałem w czwórniku od strony tej co idzie do dolotu trytytkę zastosować bo ściągało mi to. Nie mogłem tego dopasować. Właśnie dlatego, że w tej nowej wlot do dolotu jest lekko wyżej.

Pytanie do tych, którzy już go mają: i jak dolot ? Czysty ? Jak będzie pogoda sam tam zerknę. 5 tys od wymiany.

U mnie przy zmiania jak ściągałem ten wąż co idzie w dół pod filtr oleju ta główka mi pękła. Odeszła od węża. Jak patrze na ceny tego czegoś to mi szczęka opadła. Na razie rolka izolacji i się trzyma. Na razie. Można ten wąż jakoś od góry zmienić czy trzeba od dołu ? Jak od dołu to ma ktoś fotkę jak to wygląda od dołu ?

Edytowane przez Makale
Opublikowano (edytowane)

Makale? a jak z poborem oleju poprawiło się coś?


Panowie a zmienił ktoś trójnik oraz eżektor jednocześnie na nowe części? Mi się zdaje, że ten eżektor odgrywa duża rolę w dostawaniu się oleju w dolot ale któryś z kolegów zaskoczył mnie, że tam mu się pojawił olej z tego eżektora. Ten olej jeszcze gdzieś spłynie dalej w odmę czy raczej w dolot? Tego nie bardzo czaje :)

Edytowane przez Melman1980
Opublikowano (edytowane)

Witaj ja wymienialem w zeszlym tyg czwornik z serwisu a na ezektor nie eżektor bo tak mi facet w aso powiedxial poprawna nazwe czekam jutro mam nadzieje ze bedzie u mnie leci olej z ezektora i caly tyl za nim w dol mokry takze ten olej nigdzie nie splynie no ewentualnie na ziemie????

Edytowane przez Majki1985
Opublikowano (edytowane)

He he oki :) Czyli co nadal Archiwum X z tym ubytkiem oleju? Bo juz mialem nadzieje, ze wymiana całej odmy rozwiaze problem plus nowy czwórnik i ezektor

Na zdrowy rozsadek. : Czwornik, (gruszka separator), wezyk do ezektora to cała odma tak ? Jeszcze trzeba ezektor wymienic no ale kurde co w koncu powoduje spalanie oleju? niedrozna odma? zla konstrukcja odmy?

Ja się obawiam najgorszego ze wiekszosc przypadkow zwiazana jest z chyba z bardzo duza iloscia przedmuchów ze skrzyni korbowej w ktorej jest juz za duzo oleju zwazywszy na przejechane km i mimo drożnej odmy i tak czesc leci w dolot

Edytowane przez Melman1980

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...