Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie na 10w40 wyszło koło 1700 km bez dolewki z tego co pamietam

Ale na LM MoS2 10w40 wyszło ci 1700 km bez dolewki.??: D

Panowie, właśnie dzisiaj jestem po wymianie oleju na LM MoS2 10w 40 + filtr oleju Knecht i przy okazji wymieniłem filtr powietrza również Knecht.: ) Pozdrawiam.: )

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie potrzebuję numeru części.

Mianowicie chodzi mi o taką plastikową rurkę która odchodzi od ezektora w dół (to najcieńsze wyjście). Rurka ta jest plastikowa i łączy się dalej z kolejną taką samą rurką poprzez taki trójnik. Następnie te rurki idą do dwóch zaworów zwrotnych.

Podczas próby wymiany ezektora pękł mi właśnie ten trójnik który łączy ze sobą te 3 rurki. Chcę kupić całość czyli 3 rurki i trójnik bo one i tak są jakoś na gorąco zgrzane na króćcach gdzie są nałożone.

W etce nie mogę namierzyć numeru cześci.

4KKRjE.jpg

Na czerwono to są właśnie te rurki plastikowe a na niebiesko wspomniany trójnik który je ze sobą łączy.

Opublikowano

06B133751AT - nr jest na etce jako pozycja 32

Właśnie w weekend wymieniałem ezektor, zawór odpowietrzania, odmę itp. więc jestem na bieżąco w tym temacie. Te przewody przy ezektorze są zgrzewane na gorąco i też w żaden sposób nie mogłem zdjąć go z ezektora, aby nie połamać przewodów. Więc podgrzałem opalarką i bez problemu go ściągnąłem i założyłem ponownie ściskając dodatkowo opaską.

Niestety mam złą wiadomość - cena tego elementu to 313,45 zł (pytałem osobiście w serwisie). Chyba dlatego tak drogo, bo to jest sprzedawane najprawdopodobniej tylko w komplecie, czyli ezektor i wszystkie przewody od niego odchodzące. Ja pytałem o przewód od zaworu odpowietrzania do ezektora i też tylko cały komplet mi zaproponowali.

Opublikowano

Kurde w takim razie będe musiał oddać sam ezektor którego jeszcze nie zdążyłem założyć i wtedy wziąć całość. Jak zwykle z ceną polecieli bo sam ezektor to 120 zł a tu dochodzą same plastikowe rurki i ewentualnie 2 zaworki zwrotne, które wychodzi na to są warte według ASO prawie 200 zł :facepalm:

Opublikowano

Ja kolego tez nie moglem tych zgrzanych przewodow zdjac zadzwonilem do serwisu i faktycznie sprzedaja w calosci ale facet z aso powiedxial mo ze mozna zalozyc zwykly waz gumowy zamiast tych plastikowych rurek sciagnac opaska i bedzie gralo

Opublikowano

Wszystko ladnie pieknie tyle ze mi pekl ten trojnik ktory laczy te 3 rurki. Gdyby nie to tez bym zalozyl zwykle wezyki jakies gumowe. Dziwne jest to ze sam ezektor mozna kupic osobno a samych rurek juz nie tylko w komplecie i tyle za to sobie licza

Opublikowano (edytowane)

Wszystko ladnie pieknie tyle ze mi pekl ten trojnik ktory laczy te 3 rurki. Gdyby nie to tez bym zalozyl zwykle wezyki jakies gumowe. Dziwne jest to ze sam ezektor mozna kupic osobno a samych rurek juz nie tylko w komplecie i tyle za to sobie licza

To nie jest ezektor tylko zawór elektromagnetyczny. Ezektor wystepował w 1.8T.

W ASO Krotoski-Cichy Warszawa powiedzieli mi, że ten zawór jest główną przyczyną ubytków oleju.

Mój samochód już czeka na naprawę.

Części, które kupiłem w ASO:

- 06B133751AT (rura podciśnieniowa- nazwa z faktury) cały zestaw z zaworem elektromegnetycznym (ASO tylko tak sprzedaje) cena 310zł

- 06B103211J odma cena 196,71zł

- N90465004 pierścień uszczelniający 6,08zł

- 06B103235Q (czwórnik, który był do modeli od 2005r, moje auto z 2002r.) 39,77zł

- 032121142 sprężynka 3,84zł

- 06B103663G lejek bagnetu 24,30zł

Olej już zmieniony z Castrol Magnatec 10W40 półsyntetyk na Motul 6100 Synergie Plus Technosynthese 10W40, filtr oleju KNECHT.

Auto pobierało około 1l oleju na 1000km.

Edytowane przez przem1234
Opublikowano

Aso sprzedaje sama ta pompe/ezektor bo sam kupilem koszt 120 zl lub opcja w zestawie. Jak to ma byc zawor elektromagnetyczny? Gdzie niby jest ten elektromagnes ? Co niby nim steruje jak zadna wiazka do niego nie dochodzi ?

To dziala na zasadzie zaworu zwrotnego przeplyw tylko w jednym kierunku

Opublikowano (edytowane)

No to sprzedawca części Audi Krotoski-Cichy Warszawa był mało ogarnięty.

Ma Pan rację, bo przed chwilą to samo potwierdzili mi w Rowiński-Wajdemajer Warszawa.

Edytowane przez przem1234
Opublikowano

To o czym mówicie występuje też pod nazwą "Promieniowa pompa ssąca" :-/ (06B133751AT) . Czy to jest właśnie ten eżektor?? Jaką są objawy niewłaściwego działania tego ustrojstwa?

Opublikowano (edytowane)

Jest to propozycja rozwiazania problemu z olejem. Chodza legendy ze to pomaga. Ja jestem po wymianie ezektora i poprawionego czwornika. Teraz czas obserwacji zobaczymy czy bylo warto.

U mnie to sie nazywalo pompa na opakowaniu wiec widac roznie to nazywaja

Edytowane przez Madox
Opublikowano

Jest to propozycja rozwiazania problemu z olejem. Chodza legendy ze to pomaga. Ja jeatem po wymianie ezektora i poprawionego czwornika. Teraz czas obserwacji zobaczymy czy bylo warto.

U mnie to sie nazywalo pompa na opakowaniu wiec widac roznie to nazywaja widac

Oki to czekam na info. Z nadzieją :)

Opublikowano

Dokladnie madox ja tez na fakturze mam napisane pompa a facet w aso wyraznie to nazwal ezektorem nr kat. 06B133753c

Opublikowano

Pytanie do osób które zalewały olej LM Mos2. Czy wasz olej też był taki bardzo czarny?? W warsztacie w którym mi olej wymieniali pierwszy raz widzieli taki olej i zastanawiali się czy go wlać. Czy ten kolor to rzecz normalna w tym oleju ??

Wczoraj zmieniłem olej na LM Mos2 10w40, filtry Knecht. Przed wymianą oleju zrobiona płukanka LM Engine Flush.

Po wymianie oleju zrobiłem 200 km w trasie bez dolewki.V-max 120,130 km/h. Dam znać jak będzie sytuacja wyglądać za jakiś czas.

Opublikowano

Jak wlałem dodatek MoS2 do silnika to olej zmienił barwę na cimnosiwą ;) Także myślę, że to molibden tak zmienia barwę oleju.

maxresdefault.jpg

960.jpg

Opublikowano

Wlaśnie przeczytałem w necie że te oleje od nowości mają kolor czarny ponieważ zawierają dodatek dwusiarczku molibdenu. Jeszcze jakbym dostał potwierdzenie tego od kumatej osoby lub od osoby która go zalała u siebie i miała taki sam kolor to byłbym spokojniejszy :)

Zapomniałem dodać że po zmianie oleju pojawił się check. Jeszcze nie sprawdzałem czy od wariatora czy od kata ale zapewne od kata.

Opublikowano

Jest ciemny lalem i dodatek i olej i nie rob balaganu na forum bo ci sie kolor nie podoba

Opublikowano

Zrobiĺem 300 km po zmianie oleju(200 trasa,100 miasto) i zawołał już o dolewke. Na mój silnik już chyba nic nie pomoże oprócz remontu sinika :/

Opublikowano

Po check po 300 km to już ostro... Ja ponad 1200 i bez dolewki, wczesniej jak dobrze pamietam dolewałem po 1500 km, więc w sumie to jestem zadowolony z tego wyniku ;) Co wydaje się być śmieszne dolewać litr oleju co 1500 km... No cóż

Opublikowano

Panowie pisze tu bo ten watek wszyscy czytajaa wiec na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku i na gazie i benzynie (czesciej)spadaja obroty i slychac dziwny dzwiek zza przepustnicy i tak co 5.10s spadaja znowu dzwiek wyruwnuja sie i tak w kolko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...