Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Olej w dolot jest pchany głównie przez nieszczelne pierścienie, więc jeżeli uszczelnisz komorę spalania dobrymi pierscieniami problem zniknie

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie tylko pierscionki zadne odmy juz tyle nakombinowalem ze glowa boli a wy tylko o tych odmach nawet jak rure wywalicie i i tak olej bedzie zarl zrobilem pierscienie i mam spokoj z poborem oleju robilem wszystkie zabiegi szamanow i to g....o dawalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeróbka odmy nic nie daje, lepiej wstawić do ori odmy czwornik z końcówką Q. Wyjście do rury jest wyżej

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

a tobie udało się założyć ten czwórnik z literą Q? Fakt, że on ma inny układ wyjść bocznych ale o ile pamiętam to średnio pasowało wsadzanie czwórnika pod pokrywę zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli można powiedzieć że po wielu latach problem rozwiązany.

przydał by się jeden cały temat a w poście podane dane dotyczące pierścieni, rowkowania tłoków, ceny itp itd.

niech to wszystko trzyma się kupy

kto się bierze ? :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr pierscieni podalem robote robilem sam,tloki robil znajomy ile by wzial za to niewiem czesci by trzeba policzyc ale min cena to z 2,5 kola gdzies wyjdzie indywidualnie trzeba podejsc do kazdego silnika bo cos moze wypasc i cena idzie do gory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przerobieniu tłoków zrobiłem 1200 km, nic nie dolewałem oleju. W trasie zatrzymałem się zamiast dolewac oleju powycierałem ręcznikiem tłuste odciski palców mechanika :-) Moc jest, co ciekawe błąd katalizatora pojawił się dopiero dziś. Jest dużo lepiej, silnik pracuje tak jak na początku.

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przerobieniu tłoków zrobiłem 1200 km, nic nie dolewałem oleju. W trasie zatrzymałem się zamiast dolewac oleju powycierałem ręcznikiem tłuste odciski palców mechanika :-) Moc jest, co ciekawe błąd katalizatora pojawił się dopiero dziś. Jest dużo lepiej, silnik pracuje tak jak na początku.

Użyłeś tych samych pierścieni co kolega Kamilo78?

Jaki był całkowity koszt naprawy? Sam robiłeś wszystko czy oddałeś furę specjaliście? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płaciłem tylko za pierścienie, 180 zł z rabatem. Była to reklamacja więc nic nie płaciłem i składał sam w pośpiechu. Brakuje kilku srubek i coś brzeczy przy dodawaniu gazu, zdąży poprawić

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam termin na początek października. Za całą robote (rozebranie, przerobienie I złożenie) mechaniko-tokarz chce kolo 1000. Do tego części I myślę że ja u siebie skończę przy około 1500 za całość. Jak będzie w porządku to dam znać. Cena dość dobra z tego co wy piszecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice daj do roboty, gniazda zaworów nadają się do roboty i u mnie popychacze zaworowe. Cicho chodzi, słychać tylko szum z przepustnicy

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Widziałem mój silnik, wszystko było widać. Podczas remontu zostały lekko przehonowane cylindry, po 2 tys km było widać że 2 i 3 są delikatnie eliptyczne 1 i 4 nagaru na zaworach było mniej, ale nie tak powinny wyglądać. Na tlokach było widać że olej przedostaje się na pierwszy pierścień, który ma większy luz i tą drogą zostaje spalany. Ori pierścienie nie prężą tak, jak te drugie. Są wykonane z innego melateriału. Podczas remontu wszystko zostało elegancko wyczyszczone, więc wszystko było widać

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowując, najlepiej zrobic remont generalny (głowica,tłoki itp) tylko zaznaczyć mechanikowi że tłoki są do rowkowania i ogarnąć sobie pierścienie :)

nie opłaca się chyba rozbierać silnika i go nie robić. już lepiej poprostu na pewniaka sobie ogarnąć wszystko i jeździć następne długie lata ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletny remont 2-2.5 u mnie i pojezdzisz. Zalałem do pełna i uzytkuje dojezdzajac do pracy, komputer długo pokazywał dystans 940 km, ale przegoniłem go i spadło więc wszystko w normie - pali mniej oleju i benzyny :D

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok ale tak sobie myślę...

te samochody zaczęły brać olej nie od nowości a od momentu właśnie sypania się tych pierścieni czyli potrafiły brać już po 50TKM

wniosek:

poczekajmy aż zrobicie parę kilometrów, wtedy będzie można potwierdzić 100% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem olejowy ma więcej aut, w których stosowano seryjnie pierścienie olejowe jednoczęściowe. Mechanik robił już kilka 2 literówek vag i stosował jakieś pierścienie fiatowskie. Klienci nie wracali na reklamację, u mnie jednak czułem że to nie to co być powinno i jeśli robić remont to nie może nic brać :-)

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, wierzę że to się sprawdzi i wspieram akcję :D

jednak niech ktoś po zrobieniu 50TKM powie że od wymiany do wymiany po remoncie generalnym (+robota z pierścieniami itp) nie bierze GRAMA OLEJU

to wtedy potwierdzi się to w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...