Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W lodzi w na-gaz stefanowski wyciecie drugiej sondy 700zl

Ja planuje wstawienie tulejki dystansowej na druga sonde.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No uris właśnie że mam problem :) wnerwia mnie ten "check engine" i niesprawny kat. pogarsza osiągi altk-a. Mam tylko jeden dylemat , czy czasami po usunięciu kata nie zacznie mocniej kopcić? A z tą wymiana silnika to już żartowałem bo tak to ładnie śmiga i tanio na brc 24 sequent :)))

Pisałem kiedyś do Rogala bo chciałem jechać na hamownie i napisał że przy okazji hamowania może mi wyłączyć tą sonde:wink:

Opublikowano

URIS. U mnie nie jest to od GAZU bo przed założeniem też mi wyskakiwał błąd kata 16804 ( niska sprawność kata - niski próg wydajności).Ewentualnie może druga sonda padnięta, ale raczej kat bo on pada od zużywania oleju. Popatrz na napisz na masce tam pisze że przelanie oleju ponad max ( wtedy silnik go spali ) powoduje uszkodzenie katalizatora. Nie wiem gdzie Ty gaz zakładałeś jak Ci od tego wyskakuje :) - mniemam tak po tym co napisałeś , bez złośliwości. U mnie lpg chodzi idealnie i nie szarpie na zimnym silniku tak jak połowie ludzi na forum - dobra instalacja i dobry gazownik. Ja też myśle o wycięciu kata i wsadzeniu tego tłumika lub downpipe'a , może ma ktoś to już założone???

Opublikowano

siema Łukasz,

tak z ciekawości zapytam gdzie montowałeś gaz, ile mniej więcej Ci pali na stówkę? Jak w Twojej czwórce wygląda sprawa oleju?

pozdrawiam

Opublikowano

Siemka. Gaz montowałem w Mech Gazie w Opolu na Obrońców Staliningradu. A spalanie to zależy jak sie depnie, jak bardzo spokojnie to do 9 zejdzie, a jak na trasie z autostradą 140- 150 a przy wyprzedzaniu i lepiej to max co mi spalił to 11,5, czyli średnio 10-11. A olej to narazie sprawdzam, czekam aż mi sie teraz minimum zaświeci i doleje do maxa. to dam znać ile wiął. Przypuszczam że w granicach 0,5 l na 1000 km.

Pozdrawiam.

Opublikowano
URIS. U mnie nie jest to od GAZU bo przed założeniem też mi wyskakiwał błąd kata 16804 ( niska sprawność kata - niski próg wydajności).Ewentualnie może druga sonda padnięta, ale raczej kat bo on pada od zużywania oleju. Popatrz na napisz na masce tam pisze że przelanie oleju ponad max ( wtedy silnik go spali ) powoduje uszkodzenie katalizatora. Nie wiem gdzie Ty gaz zakładałeś jak Ci od tego wyskakuje :) - mniemam tak po tym co napisałeś , bez złośliwości. U mnie lpg chodzi idealnie i nie szarpie na zimnym silniku tak jak połowie ludzi na forum - dobra instalacja i dobry gazownik. Ja też myśle o wycięciu kata i wsadzeniu tego tłumika lub downpipe'a , może ma ktoś to już założone???

Gaz u mnie chodzi dobrze , u mnie bylo tak ze po przejechaniu okolo 100tys km na lpg mam problem z check w czesniej go nie bylo.Ostatnio wyskakiwal po okolo 500-1000km teraz mam tak ze wyskakuje po okolo 100km ,mowie tu caly czas o jezdzie na lpg jak widac caly czas sie pogarsza . Co do PB to nie wiem bo szkoda mi kasy na bezynke .katalizator jest zaraz przy kolektorze wydechowym, nie ma problemu zeby go wyjac ?? bo widze ze tam ciasno jest !!! Kiedys chcialem go wyciagnac i sprawdzic czy jest zapchany ale odpuscilem teraz planuje wstawic tuleje na druga sonde .

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Jest to wykonalne po 3 śruby z każdej strony i powoli powinno wyjść oczywiście silnik zimny :))) Ja na allegro znalazłem taki tłumik co wygląda jak kat i ma miejsca na obie sondy ( 185 zł) i downpipe'a sama rurka ze stali szlachetnej i tez jest przygotowana pod sondy, obydwie rzeczy są dedykowane. Z czego downpipe ładniejszy ale na przeglądzie mogą się czepiać :) Ja jak kupiłem passka to na benzynie tez mi sie zapalał check także może to być od gazu ale nie musi. Tobie też chyba bierze olej więc równie dobrze to on mógł Ci kata wykończyć a nie lpg.

Opublikowano

Ten zamiennik o którym piszesz to jest nic nie warty ,tym sposobem cheka się nie pozbędziesz ,chłopaki już tutaj wymieniali i nic to nie dało .Albo tulejka albo programowo trzeba wywalić drugą sonde.

Opublikowano

Pewnie masz racje z tym zamiennikiem. Ten downpipe ma tą tulejkę dystansową , ale może być kicha na przeglądzie :( jak gościu sie pokuma ,a nie dość spaliny wyjdą licho :))))

Opublikowano

Ej kurde to jest wątek olejowy , a o katalizatorach se gdzie indziej piszcie :)

Wogóle jakieś newsy olejowe ?:P

Opublikowano
Pewnie masz racje z tym zamiennikiem. Ten downpipe ma tą tulejkę dystansową , ale może być kicha na przeglądzie :( jak gościu sie pokuma ,a nie dość spaliny wyjdą licho :))))

Nie wiem gdzie ty robidz przeglad ale mi nik nigdy na przegladzie nie sprawdza spalin :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Nie wiem gdzie ty robidz przeglad ale mi nik nigdy na przegladzie nie sprawdza spalin :)

Mam podobne doświadczenie :decayed:

Opublikowano

He he to chyba do Was przyjade zrobić :))) Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka min. oil :( zrobione 750 km i dolewka 0,7 l do stanu jaki był na początku. Mam tylko wsadzone sitka oleju w czwórnik , gdzie wchodzi pod pokrywe zaworów. Uris i Fahur jakie macie mody i ile Wam oleju bierze?

Opublikowano
Uris i Fahur jakie macie mody i ile Wam oleju bierze?

Nie mam żadnego modu, leję M1 5W50, wlałem już 4 litry i zrobiłem ok. 12.500km od przeglądu.

Może też warto wspomnieć, że jak tylko kupiłem furę, to wymieniłem czwórnik, rurę ssącą oraz odmę.

Opublikowano
He he to chyba do Was przyjade zrobić :))) Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka min. oil :( zrobione 750 km i dolewka 0,7 l do stanu jaki był na początku. Mam tylko wsadzone sitka oleju w czwórnik , gdzie wchodzi pod pokrywe zaworów. Uris i Fahur jakie macie mody i ile Wam oleju bierze?

Jedyny moj mod to 4l oleju w bagazniku hahaha ,nic nie kombinuj bo nic to nie daje lej w miare jakis tani olej i do przodu szkoda twoich nerw na mody.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

A koledzy jakie macie spalanie na mieście w krótkich dystansach i korkach ? :) bo mi coś się zdaje że na mieście mi za dużo schodzi na trasie jest ok 7-8 litrów ale w mieście mi wychodzi ponad 13 -14 albo i więcej ale to musiałbym dokładnie obadać ..

Opublikowano

Może i macie racje że te mody nic nie dają, szkoda :) ale jak będzie mi brał w takim tempie to od wymiany do wymiany przy 10 tkm dileje 10 l oleju!!!! Masakra jakaś :))) i co 800 km dolewka :) porażka mój stary passat miał 515000 tys. i brał tyle samo tylko troche kopcił :)))

Opublikowano

Ja wyjmowałem katalizator osobiście i wcale nie szło zajeb*ście.Skończyło się na tym że trzeba było poodkręcać te miedziowane śróbki od kolektora.I właśnie do nich potrzeba grzechotkę taką akurat,żeby podeszła.Podkładka pod kolektorem z blachy i nie trzeba na szczęście kupować.Kupiłem za to na kata z obu stron.

Jak ktoś z was zmieni kata na coś innego to niech da znać,na co i jak hula.A co to dokładnie ta tulejka.Na którą lambdę,bo wykręcanie tych k*rwóf z tej padaki to też bajka nie jest.Mi się nie chciało motać to lambdy wykręcałem podpięte.Wypinał kto kiedy?Bo już drugi raz wolę nie ryzykować,wiadomo kable w ciepełku sztywne i ukruszyć łatwo.Mam stary katalizator i zastanawiam czy go wykorzystać w jakiś sposób.

Opublikowano

Ej ale ja o benzynie pisałem 8 litrów oleju to mi jeszcze nie spala akurat :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...