rrrudy25 Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 jedni ustawiają 180 drudzy 225 więc nawet jak przegwałcisz 5 stopni to jeden ch.... ja cofnołem 190, na oko
inhosik Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Mam kumpla z serwisu audi i pytakem sie go jak w serwisie ustawiają. Powiedział że zawsze robia na 180 stopni. Niby lepiej chodzą wtedy
secio84 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Serwis musi tak ustawić bo tak im pisze w instrukcji ale od roku 2003 ustawiamy się na 180 wcześniej na 225 silnik wtedy będzie chodził delikatniej naciepane z GT-I9195
inhosik Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 (edytowane) przeglądając swoje książki znalazłem ciekawy artykuł o wymianie pompek, może komuś się przyda Edytowane 12 Maja 2016 przez inhosik
niestandardowy Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 hej, więc tak uczelnienia wymienione, ustawione pompki tak jaki były i zgodnie z info jakie podesłał secio84 niestety ale bez regulacji i okazuje się że samochodzik pięknie równo pracuje, ale niestety nie ma tej mocy co miał przed wymianą... czy konieczna jest regulacja? wymieniłem również te grzybki na pompkach i może to przez nie tak się dzieje - zastanawiam się czy nie wymienić na te stare...Ooo chlopie. Jak pompka nie bedzie miala luzu to moze sie okazac ze bedziesz szukal nowych pompek Po co bierzesz sie za cos co wymaga minimalnej wiedzy. 100 zl masz w kieszeni za ta regulacje?
rrrudy25 Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 Gdzieś tam kiedyś wyczytałem ze 14nm i 270' na ta "srubeczke" mocujaca pompke to za dużo i zdarzało się zerwanie . U siebie dokreciłem 12nm i 90' co wydawało się juz bardzo mocno i trzyma się do dziś Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
kamil-vag Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 (edytowane) A może dlatego się zrywa, że komuś żal kilka zł na nową śrubę - a stara jest zmęczona i wyciągnięta (co dokładnie widać porównując nową do starej), a zbyt długa śruba powoduje zerwanie gwintu w głowicy ? Trzeba by zapytać osób, które siedzą w tym na co dzień jak sprawa wygląda. ja osobiście stosowałem się do instrukcji i nic złego się nie działo. Jak dla mnie to silnik z PD powinien mieć zalecaną wymianę tych śrub co jakieś 50 tys. km. Myślę, że wtedy można by się w znacznym stopniu uchronić przed wycieraniem gniazda PD. Śruba się wyciąga - i to jest potwierdzone - a jak się wyciąga, to kostka już nie dociska tak mocno pompo-wtryskiwacza. Dochodzi jeszcze kwestia montażu na jedną śrubę... Druga sprawa, to przy okazji regulacja docisku pompo-wtryskiwacza, bo śruby regulacyjne jak i sworznie kuliste PD zwyczajnie się ścierają.Sprężyny też zapewne już tak mocno nie odbijają... Może to nie są wartości duże, ale setne mm. Jednak zapewne ma to znaczenie na pracę pompki... No i trzecia sprawa - kontrola zaślepek broków, bo jak to wyleci, to ogranicza się smarowanie krzywek wałka i szklanek, wałek zaczyna się zużywać, szklanki ścierać... zmniejsza się wysokość krzywki no i znowu zakłócona jest praca pompki w jakimś tam stopniu... Także unikać LL, olej zmieniać na dobry i często, oraz zachęcam do zaglądania pod pokrywę - PREWENCYJNIE - może nas to uchronić w przyszłości przed sporymi kosztami Edytowane 8 Września 2016 przez kamil-vag
car_diag_cork Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 Co do urywania śrub to wkręciłem 4 nowe śruby z momentem podanym w manualu. Szło ciężko i bałem się, że się urwie. Niestety za kilka dni musiałem na szybko wytargać jedną pompkę i postanowiłem użyć starej śruby. Jak usłyszałem, że pękła to prawie padłem na zawał... Pękła powyżej głowicy więc wykręciłem ją kombinerkami. Nigdy więcej starych śrub
kamil-vag Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 Tym bardziej, że komplet śrub 038103385A to około 35 zł
turzol Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 Ja nie mogę dojść do ładu po wymianie pompek + wszystkich śrub i uszczelniaczy na oryginalne nowe. Po odebraniu auta z warsztatu zapytałem na ile stopni zostały wyregulowane i otrzymałem odp że na 180st. Silnik chodził mega twardo i głośno, podjechałem do kumatego mechanika i okazało się, że jedna pompka była wyregulowana inaczej niż inne, a poza tym cofnął mi je na 225st bo tak podaje ELSA. Teraz praca jest o niebo lepsza, ale nie tak do końca bo słysze takjakby metaliczny pogłos podczas zwiększania obrotów. Ktoś ma jakieś pomysły? Broki są na swoim miejscu - sprawdzane kilkukrotnie.
kamil-vag Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 Ja miałem wręcz inne odczucia, auto lepiej ciągnie od dołu, silnik pracuje gładko, mam wrażenie, że lekko spadło spalanie. JEST JESZCZE JEDNA BARDZO WAŻNA UWAGA - po wymianie uszczelnień pompowtrysków warto kontrolować stan oleju przez jakiś czas, tak by sprawdzić czy uszczelnienia się dobrze ułożyły w gnieździe i czy nie ma wycieków z szyny paliwowej poprzez pompkę pod pokrywę rozrządu - chyba nie trzeba pisać jaki wpływ na pracę silnika i turbo ma rozrzedzony olej i jego nadmiar... Co do mechanika, wolałem zrobić to sam powoli, dokładnie, i z zachowaniem momentów itp. Teraz śpię spokojnie i wiem, że jest zrobione jak trzeba. Za usługę krzyknęli mi 350 zł (bez śrub i uszczelnień), w tej cenie mam teraz swoje narzędzia i zostało jeszcze na uszczelnienia
turzol Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 JEST JESZCZE JEDNA BARDZO WAŻNA UWAGA - po wymianie uszczelnień pompowtrysków warto kontrolować stan oleju przez jakiś czas, tak by sprawdzić czy uszczelnienia się dobrze ułożyły w gnieździe i czy nie ma wycieków z szyny paliwowej poprzez pompkę pod pokrywę rozrządu - chyba nie trzeba pisać jaki wpływ na pracę silnika i turbo ma rozrzedzony olej i jego nadmiar... Masz na myśli ubytek czy przybywanie oleju?
kamil-vag Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 "...chyba nie trzeba pisać jaki wpływ na pracę silnika i turbo ma rozrzedzony olej i jego nadmiar..." Nadmiar, ropa może przedostawać się do oleju.
rrrudy25 Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 (edytowane) Tym bardziej, że komplet śrub 038103385A to około 35 zł U mnie 46zl[emoji14] Mówisz ze na 225' lepsza praca? Ja sobie teraz ustawiłem na 180 Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Edytowane 6 Listopada 2016 przez rrrudy25
car_diag_cork Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 Tym bardziej, że komplet śrub 038103385A to około 35 zł U mnie 46zl[emoji14] Muwisz ze na 225' lepsza praca? Ja sobie teraz ustawiłem na 180 Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Za to u mnie €6.50 za sztukę...Ja ustawiłem na 180 ale z ciekawości jutro przestawię na 225 i zobaczę czy zmieni się praca silnika.
rrrudy25 Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 To za darmo Daj znać jakie efekty na 225 bo jestem ciekaw Za niedługo targam swoje i trza będzie ustawić znowu Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
nik23 Opublikowano 8 Września 2016 Opublikowano 8 Września 2016 Artur być moze masz któryś zamek zerwany, albo pd słabo dokręcone. Trzeba by zdjąć pokrywe i dźwigienki i zobaczyć co tam sie dzieje, chyba ze masz szklanki uwalone, ale gdzieś czytałem twój temat o samochodzie i wydaje mi sie ze zakładaleś nowy wałek. Popraw jeśli błądze. Mało jest mechaników którzy poprawnie umieją wymienić uszczelnienia pd, a ich błędy słono kosztują właścicieli samochodów.
greg2505 Opublikowano 11 Września 2016 Opublikowano 11 Września 2016 ja ustawiłem najpierw na 225 i strasznie chodził ,po zmianie na 180 wróciła kultura pracy,także wszystko zależy od silnika
daros Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 (edytowane) Gdzieś tam kiedyś wyczytałem ze 14nm i 270' na ta "srubeczke" mocujaca pompke to za dużo i zdarzało się zerwanie . U siebie dokreciłem 12nm i 90' co wydawało się juz bardzo mocno i trzyma się do dziś Również czytałem o tym. Kilku uznanych tunerów również wypowiadało się o tym momencie, gdzie uznali podawany zakres za stanowczo za duży.Z doświadczenia uważam, że nawet jak na nowe śruby (oryginalne), to 12Nm + 180' obrotu jest w zupełności wystarczające. Edytowane 25 Września 2016 przez daros
Endrio Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Załączam wykonaną przeze mnie instrukcję: Demontażu - Wymiany i Ustawienia A ja z podziękowaniem Wczoraj przeprowadziłem operację wymiany uszczelnień, i strona po stronie, po kolei wykonywałem działania, i choć wydawało mi się, że kojarzę wszystko to w tym stresie instrukcja nie pozwoliła mi się pogubić i mam nadzieję, że koniec końców wszystko jest i będzie dobrze Można by jedynie dopisać do niej aby nie "popuszczać" jak silnik nie chce odpalić kilkanaście razy i kręcić dalej :grin: Dzięki :hi:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się