Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5/B6/B7] Modyfikacje 1.8T - Pytania i odpowiedzi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moje pytanie,,,, co to znaczy pogonilem,,,,100km przy predkosci 240 km/h ....Jak dlugo leciales tym autem ?

Masz zdjecie tloka i cylindra,,,ew.glowicy i zaworow

Witam.

W zeszły weekend postanowiłem nieco przegonić auto na autostradzie i skończyło się stopieniem tłoka oraz uszkodzeniem tulei cylindra oraz głowicy.

Strojone było rok temu w Ecuproject więc w profesjonalnej firmie.

Ale do rzeczy, czy miał ktoś podobny przypadek, że w wyniku chipowania silnik zakończył żywot? Przebieg raczej nieduży bo ok 130kkm.

Teraz szukam silnika :(

PS- jeśli ktoś posiada informację czy słupek z passata AWT będzie plug&play do A4 b7 do proszę napisać, ułatwi mi to poszukiwania.

  • Odpowiedzi 7.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jakieś 10 km z prędkością ok 200km/h i później może z 3 z prędkością 220km/h.

Zdjęć nie zrobiłem, ale dziś może będę w warsztacie to pstryknę fotkę.

Opublikowano

No niestety modyfikując program wykorzystujemy margines bezpieczeństwa pozostawiony przez fabrykę, wtryski na granicy zapętlenia, niby na krótkich odcinkach i rolkach jest dobrze, kreski ładne się rysują:grin:, a potem przy dłuższym bucie egt idzie w góre a więcej paliwa już wtryski nie wtrysną dlatego jak koledzy napisali egt i afr fajna sprawa widzisz że cos sie dzieje odpuszczasz i silnik żyje, choć nie ma co przesądzać jaka tutaj była przyczyna.

Opublikowano

no ja mam 163KM fabryczne na 196KM, ale go nie hamowałem nieraz jechałem po 240 i narazie jezdzi :) mario a jaki masz kod silnika ? i ile mial fabrycznie

Opublikowano

Panowie tak z innej beczki czy skrzynia 6 FTF z 2.5 TDIq będzie pasować do 1.8Tq, zbieram informacje na temat swapu skrzyni na 6biegów w 1.8T. Jeśli jest na forum już ten temat ogarnięty proszę o link do odpowiedniego tematu. Dzięki

Opublikowano

zgadza się, BEXa nie było zastapil go 2.0tsi 211KM

Opublikowano

W B5 jest analogicznie do C5 na dole

W B6 jest 1.8T - 150KM AVJ, 163KM BFB , 170KM AMB , 190KM BEX

W B7 jest 2.0TFSI --- 170KM BPJ,BYK ,, 200KM BGB,BWE,BWT,BPG , oraz 220KM BUL.

W B8 jest 2.0TFSi ---180KM CDNB,CAEA,CDZA,CFKA , oraz 211KM -CDNC,CAEB,CPMA.

W PASACIE jest - ANB,AEB,APU,AWT,AVL 150KM

W C5 jest 150KM AEB,ARK,ANB,APUAWT,AWL , oraz 180KM AJL

Opublikowano

Wklejam zdjęcia silnika :

2013_08_27_15_19_47.jpg

2013_08_27_15_19_53.jpg

2013_08_27_15_20_28.jpg

Mam już upatrzony silnik bfb, kwestia ustalenia co było przyczyną tej awarii.

Opublikowano

mi to wyglada ze zdjec jakby sie cos na tlok dostalo, zawory widac cale, jesli to ta strona zostala, a swieca cala? moze sie rozkruszyla i dostala miedzy glowice a zawory ?

Opublikowano

Kilka stron wczesniej umiescilem identycznie przypalony tlok z Mazdy MPS.

Jak dla mnie to juz sie to nadpalalo od dluzszego czasu..Punkty na tloku to moze byc kawalek ktory sie oderwa.

Czy gladz cylindra jest nadpalona punktowo...bo jesli jest to przegrzalo tloka w jednym miejscu..

Za slaby olej....przy takim modzie to niestety 10W60....

Opublikowano

Jeden zawór denko lekko wypalone tak z 3mm średnicy jak by w krawędź młotkiem uderzył i się wgniotło.... po za tym czego nie widać na zdjęciu całe gniazdo głowicy w okruszkach aluminium, świeca cała.

Opublikowano

Panowie, moje 1.8T zaraz po kupnie mialo zmieniony rozrzad z pompa wody, świece, i wsadzony podtlenek lpg. W sumie autem przjechalem ok 400km i zauwazylem ze temp na zegarach oscyluje w ok. 92-95C ..

Wiem że to temat o tuningu 1.8t jednak planuje w najblizszym czasie dp i program. Dlatego moje pytanie co może być nie tak. Mechanik mowil ze wszystko jest tip-top :facepalm:

Opublikowano

Szczerze to nieslyszalem o podtlenku LPG..... moze masz poprostu i stalacje gazowa,a jesli tak jest to jaki producent.

Chyba ze masz podtlenek azotu ale tego sie nie da i tankowac na stacji.

Temperatura wody na liczniku to jedno a niekoniecznie moze sie zgadzac z rzeczywistoscia bo to pokaze tylko VAG

No i wazniejsza jest temp.oleju i spalin (EGT) oraz sklad mieszanki (AFR)

Opublikowano
Szczerze to nieslyszalem o podtlenku LPG..... moze masz poprostu i stalacje gazowa,a jesli tak jest to jaki producent.

Chyba ze masz podtlenek azotu ale tego sie nie da i tankowac na stacji.

QUOTE]

;OOOO facepalm

Opublikowano
Szczerze to nieslyszalem o podtlenku LPG..... moze masz poprostu i stalacje gazowa,a jesli tak jest to jaki producent.

Chyba ze masz podtlenek azotu ale tego sie nie da i tankowac na stacji.

Toś doj*b...

Opublikowano
Szczerze to nieslyszalem o podtlenku LPG..... moze masz poprostu i stalacje gazowa,a jesli tak jest to jaki producent.

Chyba ze masz podtlenek azotu ale tego sie nie da i tankowac na stacji.

Temperatura wody na liczniku to jedno a niekoniecznie moze sie zgadzac z rzeczywistoscia bo to pokaze tylko VAG

No i wazniejsza jest temp.oleju i spalin (EGT) oraz sklad mieszanki (AFR)

:polew::polew::polew::polew::polew:

Opublikowano

Proszę o poradę, znalazłem silnik bfb na wymianę mojego zajechanego i poprosiłem sprzedawce o pomiar ciśnienia sprężania.

Wyniki wyszły 13;10:13;13. Z tego co wyczytałem różnica nie powinna być większa niż 10%, zaś wartości powinny się zamykać w granicach 7-13.

Czy warto kupować taki silnik?

Opublikowano

Spora różnica na tym jednym cylindrze.

Opublikowano

Zasadniczo nie zapytałem czy pomiar był robiony na zimnym czy ciepłym silniku, lecz wnioskuję że na zimnym gdyż specjalnie podpinali rozrusznik by wykonać pomiar.Bardzo ciężko jest znaleźć słupek BFB, dodatkowo auto jest po Chiptuningu dlatego próbuję uzyskać jak najwięcej informacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...