Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wszystko mi sprawdzali. Nawet ciśnienie, zeby wykluczyć gniazda zaworowe. Dwóch niezależnych obstawilo slabej jakości wałek i zwykłe szklanki zamiast czarnych.

Pojechalem z reklamacja do zakladu w ktorym robili mi hydraulike. Posprawdzali wszystko i jak wyzej pisałem. Wszystko ok. No niby motor odpala, ma swoja moc, nie kopci....tylko to buczenie basowe, jakby wlasnie przeplyw spalin czy powietrza. A źródło dzwieku jest jakby w okolicach kolektora wydechowego.

Porównywałem w kilku autach. Z pewnym przebiegiem ok 180tys nie bylo tego dźwięku. Ostatnio w passku klienta z takim samym silnikiem i przebiegiem 260tys tez słychać to buczenie. ..

Upuść oleju do minimum i polataj tak kilka dni. U mnie przestało samo buczeć jak spadł stan oleju niewiem czy to zbieg okoliczności ale buczenia już nie ma. Nie gwarantuje, że to u Ciebie zadziała ale podaje sposób, który nie kosztuje nic, więc nic nie tracisz tylko trochę chęci by to sprawdzic. Bo sam jestem ciekawy dlaczego u mnie samo przestało buczeć. Kilka postów wyżej opisałem mój przypadek.

Opublikowano

Czytałem. Zobaczę. Może coś wniesie.

Opublikowano

Zdjęcia słabej jakości ( ciemne ), wałek ustawiony w takiej pozycji że tylko na jednym zdjęciu coś widać :naughty: :

http://postimg.org/image/yjphrxzmj/

Widać na nim zużycie krzywek wydechowych:

-na czwartym , brak fazki , czyli brak ok. 0,6mm

-na trzecim , nierówna powierzchnia na wierzchołku krzywki :naughty:

Opublikowano

Zdjęcia słabej jakości ( ciemne ), wałek ustawiony w takiej pozycji że tylko na jednym zdjęciu coś widać :naughty: :

http://postimg.org/image/yjphrxzmj/

Widać na nim zużycie krzywek wydechowych:

-na czwartym , brak fazki , czyli brak ok. 0,6mm

-na trzecim , nierówna powierzchnia na wierzchołku krzywki :naughty:

Czyli mam wałek wymieniać skoro auto jeździ? :facepalm:
Opublikowano

Piotr napisał co widać a co zrobisz to Twoja sprawa.

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Wrzucam do oceny wałek jaki wsadziłem do auta. Oryginał ,zakupiony w ASO VW w Wiedniu, mam na niego papier z potwierdzeniem przebiegu i fakturę zakupu. Ten nalot w postaci kropek wynika z faktu, że długo leżał . Delikatną szmatką spolerowałem pastą Autosol i zniknął

http://pokazywarka.pl/sfwasl/

Opublikowano (edytowane)
turzol

Prawie nówka sztuka , niewiele śmigana :)

Nie widzę znaczących śladów zużycia :hi:

Jarek882

Na zdjęciach widać praktycznie jedną krzywkę ze znaczącym śladem zużycia :naughty:

Pozostałych nie widać :decayed:

U mnie krzywek w takim stanie jest cztery , pomierzyłem wszystkie i na razie nie wymieniam, zalałem środkiem zmniejszającym tarcie i tym samym zużycie.

Będę obserwował :decayed:

Więcej szczegółów :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Zebym Ci coś doradził, to trzeba zmierzyć wszystkie krzywki :whistling:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Piotrek też nie będę wymieniał. Poprzedni właściciel wymieniał olej co prawie 30tys ja wymieniam co 10tyś więc to też może zwolnić etap wycierania krzywek. Jak padnie to wtedy się wymieni.

Opublikowano

Wrzucam do oceny wałek jaki wsadziłem do auta. Oryginał ,zakupiony w ASO VW w Wiedniu, mam na niego papier z potwierdzeniem przebiegu i fakturę zakupu. Ten nalot w postaci kropek wynika z faktu, że długo leżał . Delikatną szmatką spolerowałem pastą Autosol i zniknął

http://pokazywarka.pl/sfwasl/

Zakwalifikowali go do wymiany a u nas to nówka :-)

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Panowie mozecie mi podpowiedziec ile na oko wychodzi wymiana rozrzadu w 2.5 BAU ? tu widze ze w okolicach 700 zl sie zamykacie , jak to wyglada w przypadku tego silnika ktos sie orientuje?

Opublikowano

Wrzucam do oceny wałek jaki wsadziłem do auta. Oryginał ,zakupiony w ASO VW w Wiedniu, mam na niego papier z potwierdzeniem przebiegu i fakturę zakupu. Ten nalot w postaci kropek wynika z faktu, że długo leżał . Delikatną szmatką spolerowałem pastą Autosol i zniknął

http://pokazywarka.pl/sfwasl/

Zakwalifikowali go do wymiany a u nas to nówka :-)

wysłane z Commodore 64

Prawie tak było :) Znam historie wałka, był w Golfie 1.9TDI 130 PS ASZ, klientka wjechała do ASO, wymienili wałek, popychacze i reszte potrzebnych gratów. Po 13tys km wróciła na serwis z objawami telepania auta. Wałek był na gwarancji więc wlożyli nowy (co nie było przyczyną telepania, błędna diagnoza) a ten po 13tys km przeleżał na półce aż ja go kupiłem :)

Opublikowano

Panowie mozecie mi podpowiedziec ile na oko wychodzi wymiana rozrzadu w 2.5 BAU ? tu widze ze w okolicach 700 zl sie zamykacie , jak to wyglada w przypadku tego silnika ktos sie orientuje?

Zapytaj w dziale 2,5TDI :)

Opublikowano

@turzol ten wałek to Ci się trafił jak ślepej kurze ziarno...

Coraz bardziej zastanawiam się nad zalaniem jakiegoś specyfiku zmniejszającego tarcie...

Opublikowano (edytowane)

Panowie prawdopodobnie czeka mnie wymiana popychaczy i być może wałka rozrządu silnik dudni ( słyszalne w filtrze ) a do tego po zdjęciu węża dolotowego od strony EGR wyraźnie mocno wali i dudni mechanik twierdzi że to coś z popychaczami lub też wałkiem rozrządu albo to i to jak myślicie ma racje, umówiony z nim jestem na czwartek.

a tutaj filmik pracy silnika po odpaleniu:

https://www.youtube.com/watch?v=VlKkYK-NL4o

proszę o pomoc w diagnozie

Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano

Panowie mozecie mi podpowiedziec ile na oko wychodzi wymiana rozrzadu w 2.5 BAU ? tu widze ze w okolicach 700 zl sie zamykacie , jak to wyglada w przypadku tego silnika ktos sie orientuje?

Koszty razy dwa, wiecej elementow plus do tego termostat

Opublikowano (edytowane)

@turzol ten wałek to Ci się trafił jak ślepej kurze ziarno...

Coraz bardziej zastanawiam się nad zalaniem jakiegoś specyfiku zmniejszającego tarcie...

Lej, wtedy będze już dwóch testerów :) Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Jak jest poskładane , to tragedii nie ma. :)

Ale pod pokrywę zaworów zajrzeć nie zaszkodzi.

Zwróć uwagę na broki, i krzywki zaworowe wałka , szczególnie wydechowe :decayed:

Opublikowano (edytowane)

z tego co wiem to po zdjęciu węża nie powinno tak walić bo niby wskazuje to na wywalone popychacze np:

ehhh sam już nie wiem oddam go do mechanika tym bardziej że to znajomy jest i nich to zobaczy. Edytowane przez Lukasz_200616
Opublikowano (edytowane)

Na tym filmie zdecydowanie coś nie tak ze sterowaniem zaworów.

Tylko zobacz co gościu zrobił, odłączył obudowę filtra powietrza i wtedy ładnie słychać pufanie .

Ty odłączałeś przy samym kolektorze dolotowym, czyli dobre dwa metry bliżej silnka , jak policzysz długość węży, rur, turbiny i intercoolera :decayed:

Rozłączając przy samym kolektorze ssącym ma prawo być głośno, ale nie koniecznie świadczy to o jakimś problemie :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

rozłączyłem tak bo było mi wygodniej wcześniej czego na filmie nie widać miałem rozłączony zaraz za intercoolerem i nawalało tak samo dodatkowo dzisiaj po odpaleniu z rana takie pukanie było słychać nawet z filtra powietrza o dokładnie jak u kolegi:

aczkolwiek po rozgrzaniu silnika zanikło i zostało tylko basowe dudnienie. Edytowane przez Lukasz_200616

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...