marson Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Wszystko mi sprawdzali. Nawet ciśnienie, zeby wykluczyć gniazda zaworowe. Dwóch niezależnych obstawilo slabej jakości wałek i zwykłe szklanki zamiast czarnych. Pojechalem z reklamacja do zakladu w ktorym robili mi hydraulike. Posprawdzali wszystko i jak wyzej pisałem. Wszystko ok. No niby motor odpala, ma swoja moc, nie kopci....tylko to buczenie basowe, jakby wlasnie przeplyw spalin czy powietrza. A źródło dzwieku jest jakby w okolicach kolektora wydechowego. Porównywałem w kilku autach. Z pewnym przebiegiem ok 180tys nie bylo tego dźwięku. Ostatnio w passku klienta z takim samym silnikiem i przebiegiem 260tys tez słychać to buczenie. .. Upuść oleju do minimum i polataj tak kilka dni. U mnie przestało samo buczeć jak spadł stan oleju niewiem czy to zbieg okoliczności ale buczenia już nie ma. Nie gwarantuje, że to u Ciebie zadziała ale podaje sposób, który nie kosztuje nic, więc nic nie tracisz tylko trochę chęci by to sprawdzic. Bo sam jestem ciekawy dlaczego u mnie samo przestało buczeć. Kilka postów wyżej opisałem mój przypadek.
grzes283 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Czytałem. Zobaczę. Może coś wniesie.
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Zdjęcia słabej jakości ( ciemne ), wałek ustawiony w takiej pozycji że tylko na jednym zdjęciu coś widać : http://postimg.org/image/yjphrxzmj/ Widać na nim zużycie krzywek wydechowych: -na czwartym , brak fazki , czyli brak ok. 0,6mm -na trzecim , nierówna powierzchnia na wierzchołku krzywki
Jarek882 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Zdjęcia słabej jakości ( ciemne ), wałek ustawiony w takiej pozycji że tylko na jednym zdjęciu coś widać : http://postimg.org/image/yjphrxzmj/ Widać na nim zużycie krzywek wydechowych: -na czwartym , brak fazki , czyli brak ok. 0,6mm -na trzecim , nierówna powierzchnia na wierzchołku krzywki Czyli mam wałek wymieniać skoro auto jeździ?
elmer80 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Piotr napisał co widać a co zrobisz to Twoja sprawa. wysłane z Commodore 64
turzol Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Wrzucam do oceny wałek jaki wsadziłem do auta. Oryginał ,zakupiony w ASO VW w Wiedniu, mam na niego papier z potwierdzeniem przebiegu i fakturę zakupu. Ten nalot w postaci kropek wynika z faktu, że długo leżał . Delikatną szmatką spolerowałem pastą Autosol i zniknął http://pokazywarka.pl/sfwasl/
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) turzolPrawie nówka sztuka , niewiele śmigana Nie widzę znaczących śladów zużycia Jarek882Na zdjęciach widać praktycznie jedną krzywkę ze znaczącym śladem zużycia Pozostałych nie widać U mnie krzywek w takim stanie jest cztery , pomierzyłem wszystkie i na razie nie wymieniam, zalałem środkiem zmniejszającym tarcie i tym samym zużycie. Będę obserwował Więcej szczegółów : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/ Zebym Ci coś doradził, to trzeba zmierzyć wszystkie krzywki Edytowane 10 Listopada 2014 przez piotrsob1
Jarek882 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Piotrek też nie będę wymieniał. Poprzedni właściciel wymieniał olej co prawie 30tys ja wymieniam co 10tyś więc to też może zwolnić etap wycierania krzywek. Jak padnie to wtedy się wymieni.
elmer80 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Wrzucam do oceny wałek jaki wsadziłem do auta. Oryginał ,zakupiony w ASO VW w Wiedniu, mam na niego papier z potwierdzeniem przebiegu i fakturę zakupu. Ten nalot w postaci kropek wynika z faktu, że długo leżał . Delikatną szmatką spolerowałem pastą Autosol i zniknął http://pokazywarka.pl/sfwasl/ Zakwalifikowali go do wymiany a u nas to nówka :-)wysłane z Commodore 64
ilear Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Panowie mozecie mi podpowiedziec ile na oko wychodzi wymiana rozrzadu w 2.5 BAU ? tu widze ze w okolicach 700 zl sie zamykacie , jak to wyglada w przypadku tego silnika ktos sie orientuje?
turzol Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Wrzucam do oceny wałek jaki wsadziłem do auta. Oryginał ,zakupiony w ASO VW w Wiedniu, mam na niego papier z potwierdzeniem przebiegu i fakturę zakupu. Ten nalot w postaci kropek wynika z faktu, że długo leżał . Delikatną szmatką spolerowałem pastą Autosol i zniknął http://pokazywarka.pl/sfwasl/ Zakwalifikowali go do wymiany a u nas to nówka :-)wysłane z Commodore 64 Prawie tak było Znam historie wałka, był w Golfie 1.9TDI 130 PS ASZ, klientka wjechała do ASO, wymienili wałek, popychacze i reszte potrzebnych gratów. Po 13tys km wróciła na serwis z objawami telepania auta. Wałek był na gwarancji więc wlożyli nowy (co nie było przyczyną telepania, błędna diagnoza) a ten po 13tys km przeleżał na półce aż ja go kupiłem
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Panowie mozecie mi podpowiedziec ile na oko wychodzi wymiana rozrzadu w 2.5 BAU ? tu widze ze w okolicach 700 zl sie zamykacie , jak to wyglada w przypadku tego silnika ktos sie orientuje? Zapytaj w dziale 2,5TDI
C4NC3R Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 @turzol ten wałek to Ci się trafił jak ślepej kurze ziarno... Coraz bardziej zastanawiam się nad zalaniem jakiegoś specyfiku zmniejszającego tarcie...
Lukasz_200616 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Panowie prawdopodobnie czeka mnie wymiana popychaczy i być może wałka rozrządu silnik dudni ( słyszalne w filtrze ) a do tego po zdjęciu węża dolotowego od strony EGR wyraźnie mocno wali i dudni mechanik twierdzi że to coś z popychaczami lub też wałkiem rozrządu albo to i to jak myślicie ma racje, umówiony z nim jestem na czwartek. a tutaj filmik pracy silnika po odpaleniu: https://www.youtube.com/watch?v=VlKkYK-NL4o proszę o pomoc w diagnozie Edytowane 10 Listopada 2014 przez Lukasz_200616
Dev Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Panowie mozecie mi podpowiedziec ile na oko wychodzi wymiana rozrzadu w 2.5 BAU ? tu widze ze w okolicach 700 zl sie zamykacie , jak to wyglada w przypadku tego silnika ktos sie orientuje? Koszty razy dwa, wiecej elementow plus do tego termostat
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) @turzol ten wałek to Ci się trafił jak ślepej kurze ziarno... Coraz bardziej zastanawiam się nad zalaniem jakiegoś specyfiku zmniejszającego tarcie... Lej, wtedy będze już dwóch testerów Edytowane 10 Listopada 2014 przez piotrsob1
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Jak jest poskładane , to tragedii nie ma. Ale pod pokrywę zaworów zajrzeć nie zaszkodzi. Zwróć uwagę na broki, i krzywki zaworowe wałka , szczególnie wydechowe
Lukasz_200616 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) z tego co wiem to po zdjęciu węża nie powinno tak walić bo niby wskazuje to na wywalone popychacze np: ehhh sam już nie wiem oddam go do mechanika tym bardziej że to znajomy jest i nich to zobaczy. Edytowane 10 Listopada 2014 przez Lukasz_200616
piotrsob1 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) Na tym filmie zdecydowanie coś nie tak ze sterowaniem zaworów. Tylko zobacz co gościu zrobił, odłączył obudowę filtra powietrza i wtedy ładnie słychać pufanie . Ty odłączałeś przy samym kolektorze dolotowym, czyli dobre dwa metry bliżej silnka , jak policzysz długość węży, rur, turbiny i intercoolera Rozłączając przy samym kolektorze ssącym ma prawo być głośno, ale nie koniecznie świadczy to o jakimś problemie Edytowane 10 Listopada 2014 przez piotrsob1
Lukasz_200616 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 (edytowane) rozłączyłem tak bo było mi wygodniej wcześniej czego na filmie nie widać miałem rozłączony zaraz za intercoolerem i nawalało tak samo dodatkowo dzisiaj po odpaleniu z rana takie pukanie było słychać nawet z filtra powietrza o dokładnie jak u kolegi: aczkolwiek po rozgrzaniu silnika zanikło i zostało tylko basowe dudnienie. Edytowane 10 Listopada 2014 przez Lukasz_200616
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się