Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Marky mam to samo. Mój po przebiegu 20kkm jest wytarty na każdej krzywce. Czy Nowe szklanki też były KS? Moje były KS i denka nie były gładkie tylko wyglądały jak po piaskowaniu ale i tak je zamontowałem i to był chyba błąd... W przyszłym tygodniu zmieniam wałek na stary i reklamuje. 

Może ktoś ma na stanie nowy popychacz KS i mógłby zrobić foto denka?

Jak ktoś sprawdzał smarowanie w głowicy to skąd trafia najwięcej oleju pomiędzy krzywkę a szklankę? Rozbryzgowo po boku krzywki wałka czy z kanału napelniajacego szklankę?

Opublikowano

szklanki ina czarne brałem 

Opublikowano
6 minut temu, marky2552 napisał:

szklanki ina czarne brałem 

nic innego

Opublikowano
Teraz, Dev napisał:

nic innego

ale zauważyłem że z 3 na 8 są takie delikatnie jak by wybite a reszta jest gładka nie wiem sam co myśleć 

Opublikowano

Czasem wyglądają jak wybite a jest tylko zapolerowana powierzchnia. Jak nie czuć pod paznokciem i nie jest miękka to ok. Czarne iny ciezko zedrzec. Denko ma koło 62hrc.

Opublikowano

Witam i rozwiązał ktoś już problem tego dudnienia?

U mnie silnik 1.9 TDi avf i lekkie dudnienie dalej jest, a wymienione.

Wałek, szklanki, nowa głowica z mosiężnymi tulejami na pd,  EGR, broki w dzwigienkach pompowteyskow na miejscu, obudowa filtra przykrecona. 

Korekcje na wytryskach najwieksza rozbieżność to 0,3 od zera.

Brak pomysłów na przyczynę tego hałasu. 

Co jeszcze sprawdzić?

Opublikowano

Jaki masz kąt synchro i zaślep na próbę EGR, to po jego otwarciu najbardziej jest słyszalne dudnienie... Ale to normalne zjawisko, czasami takie szukanie dziury w całym to furmanka pieniędzy bez rozwiązania ? jak jeździ dobrze i nic się nie dzieje to nie ma sensu gdybać, tym bardziej że pół silnika nowe... 

Opublikowano
4 godziny temu, kamil-vag napisał:

Jaki masz kąt synchro i zaślep na próbę EGR, to po jego otwarciu najbardziej jest słyszalne dudnienie... Ale to normalne zjawisko, czasami takie szukanie dziury w całym to furmanka pieniędzy bez rozwiązania ? jak jeździ dobrze i nic się nie dzieje to nie ma sensu gdybać, tym bardziej że pół silnika nowe... 

Synchro mam na  0 do 0,6.

To tak trzeba będzie zrobić jeździć obserwować ?

Opublikowano
W dniu 3.10.2020 o 22:01, marky2552 napisał:

panowie nowy wałek kolbenschmidt kupowany u dzika wszystkie śruby nowe panewki hydro a na 3 garze się wałek zaczyna wycierać nie mam siły już do tego silnika inne krzywki wyglądają jak nowe . broki na swoim miejscu bo sprawdzałem parę dni temu oleje filtry zawsze na czas dodam że stary wałek tak samo na 3 się wycierał tylko tam już krzywki nie było nie chcę aby się sytuacja powtórzyła 

 

20200924_181003.jpg

 

Być może szklanka w otworze w głowicy się przycina, zrobiła się jakaś zadra lub dostała w gnieździe nadmiernego luzu i stąd jak ją blokuje nie jest w stanie skompensować wystarczająco luzu co dalej powoduje taki a nie inny efekt - tylko to przychodzi mi do głowy skoro wszystko resztę jest OK.

Opublikowano

Mi tez wydarlo walek KS. Fotki po 20kkm...

Te wałki są z papieru. W szklankach KS juz zagłębienia były. 

Wymieniłem kilka wałków na pakowacza Ruvilla i nigdy nie bylo takich problemów. Nie polecam wałków firmy kolbenshmidt.

Wałek pójdzie na gwarancje ale najpierw musze zmierzyć twardość. Oryginalny wałek jest twardy. Ciężko się rysuje wiertłem hss. Wałek KS rysuje gwoździem... Tak samo wypada porównanie szklanek KS vs. INA.

IMG_20201126_153413.jpg

IMG_20201126_153433.jpg

Opublikowano

No dobra ale który KS to był? Bo są przecież 2 rodzaje... 

Opublikowano (edytowane)

Wałek stalowy do wersji z DPF- dwa zatoczenia na ostatniej krzywce. 

IMG_20201119_090442.jpg

Edytowane przez nadybek
Foto
Opublikowano

Jako że miałem przygodę z niepoprawnym doborem szklanek, poniżej zamieszczam info dla potomnych.

Błędnie dobrane srebrne szklanki INA o oznaczeniu 420 0102 10 (odpowiednik dla 038 109 309 A, 038 109 309 B ) podpierają zawory. Efektem jest ciężkie odpalanie auta (przy ujemnych temperaturach kręciłem  ok 8 - 10 sekund zanim załapał). Dodatkowo na zimnym silniku jeśli tuż po odpaleniu przegazowałem auto to przy powrocie do obrotów jałowych gasło i potem przez chwilę kręciło bez kompresji. Do tego podczas jazdy auto było słabsze z dołu i odczuwało się tak jakby miało większą turbo dziurę.

Po montażu czarnych szklanek INA o nr 420 0209 10 (odpowiednik dla 038 109 309 C) wszystko wróciło do normy.

Na logach nie dało się tych problemów zauważyć.

W załączeniu nota techniczna z INA dotycząca poprawnego doboru szklanek.

ina_0038_pl(1).pdf

Opublikowano
W dniu 11.12.2020 o 19:30, nadybek napisał:

Mi tez wydarlo walek KS. Fotki po 20kkm...

Te wałki są z papieru. W szklankach KS juz zagłębienia były. 

Wymieniłem kilka wałków na pakowacza Ruvilla i nigdy nie bylo takich problemów. Nie polecam wałków firmy kolbenshmidt.

Wałek pójdzie na gwarancje ale najpierw musze zmierzyć twardość. Oryginalny wałek jest twardy. Ciężko się rysuje wiertłem hss. Wałek KS rysuje gwoździem... Tak samo wypada porównanie szklanek KS vs. INA.

IMG_20201126_153413.jpg

IMG_20201126_153433.jpg

Dziwne. Ja na KS już mam prawie 50 kkm nalatene i jest jak nowy. Co wymianę oleju zdjemuje pokrywę i sprawdzam wszystko. Nawet ryski nie ma. 

Opublikowano (edytowane)

Ja u siebie w BKE miałem od czasu do czasu dudnienia jak wybiło 300tys ale od razu to zauważyłem i znalazłem tutaj że to te broki i faktycznie 1 wypadł. Zaspawałem na amen te 4 i przy okazji zerknąłem na wałek to krzywki wydają się okej żadnych przebarwień aczkolwiek po 2 minutach na wolnych obrotach potrafi zadudnić i wtedy trzeba lekko dodać gazu do 2tys i ustępuje od razu. Wydaję mi się że po prostu któraś szklanka na mniejszym ciśnieniu oleju ma większy luz i jak się depnie to od razu go kasuje. Szkoda że nie można zerknąć na panewki czy też na szklanki bez zwalania pół auta ale póki ma moc nie ma co się tym przejmować a jak stuknie 400 tys to wymienię wałek panewki szklanki i tak, więc bez znaczenia. Olej leje 5w40 motula z tą normą więc chyba lepszego na te wałki nie ma lecz nie wiem co tam lał wcześniej niemiec.

Edytowane przez bangel
Opublikowano (edytowane)

Cześć mi mechanik wymieni jakieś 3 miesiące temu wałek szklanki, uszczelnienie na PD itd. Zimą pojawił się problem przy odpalaniu uruchamia się odpala na 4 i za chwilę obroty schodzą i chodzi na 3 telepie autem i dymi tak z 10 sekund po czym wejdzie na 4 i zaczyna równo pracować ale mocno dymi przez jakiś czas po czym jak silnik pochodzi z 5 minut dym znika. Zdjąłem dzisiaj pokrywę aby zerknąć pod nią i zerknijcie na popychacz najbliżej rozrządu styka się z wałkiem prawie, nie widać na razie na wałku otarcia na trzecim jak widać jest duża szczelina ale czy też tak macie czy tu coś jest źle złożone ? dźwigienki popychaczy są takie same długości itd ? może zamienił miejscami czy co ? Jak możecie dajcie info jak u was to wygląda dzięki.

 

1.jpg

2.jpg

Edytowane przez soften
Opublikowano

Jak teraz nie ociera to nie zacznie za x kilometrow. Taki walek po prostu. Nie ma sie co martwic. Mogles zerknac tylko co z brokami na walkach dzwigienek.

Opublikowano

witam, jestem na etapie wymiany wałka ,uszczelnień PD nowego rozrządu , ma ktoś jakis schemat co po kolei i jakim momentem się powinno dokręcać??

mój wałek wytarty na  3 krzywkach w jednej szklance wywaliło dziure :) 

Opublikowano

Wałek febi po 30 tys km, olej co 15tys, dudni bardziej niż przed wymianą z ori.

Badziewie

IMG_20210612_101139.jpg

IMG_20210612_101208.jpg

IMG_20210612_101219.jpg

Opublikowano

No ładnie... Broki na miejscu/ zaślepione?

Zapomnij o reklamacji. Ja reklamowałem wałek KS ktory miał twardość 30HRC i lipa a nie chce mi się po sądach ganiać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...