nadybek Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 Marky mam to samo. Mój po przebiegu 20kkm jest wytarty na każdej krzywce. Czy Nowe szklanki też były KS? Moje były KS i denka nie były gładkie tylko wyglądały jak po piaskowaniu ale i tak je zamontowałem i to był chyba błąd... W przyszłym tygodniu zmieniam wałek na stary i reklamuje. Może ktoś ma na stanie nowy popychacz KS i mógłby zrobić foto denka? Jak ktoś sprawdzał smarowanie w głowicy to skąd trafia najwięcej oleju pomiędzy krzywkę a szklankę? Rozbryzgowo po boku krzywki wałka czy z kanału napelniajacego szklankę?
Dev Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 6 minut temu, marky2552 napisał: szklanki ina czarne brałem nic innego
marky2552 Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 Teraz, Dev napisał: nic innego ale zauważyłem że z 3 na 8 są takie delikatnie jak by wybite a reszta jest gładka nie wiem sam co myśleć
nadybek Opublikowano 23 Listopada 2020 Opublikowano 23 Listopada 2020 Czasem wyglądają jak wybite a jest tylko zapolerowana powierzchnia. Jak nie czuć pod paznokciem i nie jest miękka to ok. Czarne iny ciezko zedrzec. Denko ma koło 62hrc.
maniekaudia4 Opublikowano 27 Listopada 2020 Opublikowano 27 Listopada 2020 Witam i rozwiązał ktoś już problem tego dudnienia? U mnie silnik 1.9 TDi avf i lekkie dudnienie dalej jest, a wymienione. Wałek, szklanki, nowa głowica z mosiężnymi tulejami na pd, EGR, broki w dzwigienkach pompowteyskow na miejscu, obudowa filtra przykrecona. Korekcje na wytryskach najwieksza rozbieżność to 0,3 od zera. Brak pomysłów na przyczynę tego hałasu. Co jeszcze sprawdzić?
kamil-vag Opublikowano 27 Listopada 2020 Opublikowano 27 Listopada 2020 Jaki masz kąt synchro i zaślep na próbę EGR, to po jego otwarciu najbardziej jest słyszalne dudnienie... Ale to normalne zjawisko, czasami takie szukanie dziury w całym to furmanka pieniędzy bez rozwiązania ? jak jeździ dobrze i nic się nie dzieje to nie ma sensu gdybać, tym bardziej że pół silnika nowe...
maniekaudia4 Opublikowano 27 Listopada 2020 Opublikowano 27 Listopada 2020 4 godziny temu, kamil-vag napisał: Jaki masz kąt synchro i zaślep na próbę EGR, to po jego otwarciu najbardziej jest słyszalne dudnienie... Ale to normalne zjawisko, czasami takie szukanie dziury w całym to furmanka pieniędzy bez rozwiązania ? jak jeździ dobrze i nic się nie dzieje to nie ma sensu gdybać, tym bardziej że pół silnika nowe... Synchro mam na 0 do 0,6. To tak trzeba będzie zrobić jeździć obserwować ?
maestrus Opublikowano 10 Grudnia 2020 Opublikowano 10 Grudnia 2020 W dniu 3.10.2020 o 22:01, marky2552 napisał: panowie nowy wałek kolbenschmidt kupowany u dzika wszystkie śruby nowe panewki hydro a na 3 garze się wałek zaczyna wycierać nie mam siły już do tego silnika inne krzywki wyglądają jak nowe . broki na swoim miejscu bo sprawdzałem parę dni temu oleje filtry zawsze na czas dodam że stary wałek tak samo na 3 się wycierał tylko tam już krzywki nie było nie chcę aby się sytuacja powtórzyła Być może szklanka w otworze w głowicy się przycina, zrobiła się jakaś zadra lub dostała w gnieździe nadmiernego luzu i stąd jak ją blokuje nie jest w stanie skompensować wystarczająco luzu co dalej powoduje taki a nie inny efekt - tylko to przychodzi mi do głowy skoro wszystko resztę jest OK.
nadybek Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Mi tez wydarlo walek KS. Fotki po 20kkm... Te wałki są z papieru. W szklankach KS juz zagłębienia były. Wymieniłem kilka wałków na pakowacza Ruvilla i nigdy nie bylo takich problemów. Nie polecam wałków firmy kolbenshmidt. Wałek pójdzie na gwarancje ale najpierw musze zmierzyć twardość. Oryginalny wałek jest twardy. Ciężko się rysuje wiertłem hss. Wałek KS rysuje gwoździem... Tak samo wypada porównanie szklanek KS vs. INA.
kamil-vag Opublikowano 11 Grudnia 2020 Opublikowano 11 Grudnia 2020 No dobra ale który KS to był? Bo są przecież 2 rodzaje...
nadybek Opublikowano 13 Grudnia 2020 Opublikowano 13 Grudnia 2020 (edytowane) Wałek stalowy do wersji z DPF- dwa zatoczenia na ostatniej krzywce. Edytowane 13 Grudnia 2020 przez nadybek Foto
bobikos Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 Jako że miałem przygodę z niepoprawnym doborem szklanek, poniżej zamieszczam info dla potomnych. Błędnie dobrane srebrne szklanki INA o oznaczeniu 420 0102 10 (odpowiednik dla 038 109 309 A, 038 109 309 B ) podpierają zawory. Efektem jest ciężkie odpalanie auta (przy ujemnych temperaturach kręciłem ok 8 - 10 sekund zanim załapał). Dodatkowo na zimnym silniku jeśli tuż po odpaleniu przegazowałem auto to przy powrocie do obrotów jałowych gasło i potem przez chwilę kręciło bez kompresji. Do tego podczas jazdy auto było słabsze z dołu i odczuwało się tak jakby miało większą turbo dziurę. Po montażu czarnych szklanek INA o nr 420 0209 10 (odpowiednik dla 038 109 309 C) wszystko wróciło do normy. Na logach nie dało się tych problemów zauważyć. W załączeniu nota techniczna z INA dotycząca poprawnego doboru szklanek. ina_0038_pl(1).pdf
Lu-Gi Opublikowano 16 Lutego 2021 Opublikowano 16 Lutego 2021 W dniu 11.12.2020 o 19:30, nadybek napisał: Mi tez wydarlo walek KS. Fotki po 20kkm... Te wałki są z papieru. W szklankach KS juz zagłębienia były. Wymieniłem kilka wałków na pakowacza Ruvilla i nigdy nie bylo takich problemów. Nie polecam wałków firmy kolbenshmidt. Wałek pójdzie na gwarancje ale najpierw musze zmierzyć twardość. Oryginalny wałek jest twardy. Ciężko się rysuje wiertłem hss. Wałek KS rysuje gwoździem... Tak samo wypada porównanie szklanek KS vs. INA. Dziwne. Ja na KS już mam prawie 50 kkm nalatene i jest jak nowy. Co wymianę oleju zdjemuje pokrywę i sprawdzam wszystko. Nawet ryski nie ma.
bangel Opublikowano 23 Lutego 2021 Opublikowano 23 Lutego 2021 (edytowane) Ja u siebie w BKE miałem od czasu do czasu dudnienia jak wybiło 300tys ale od razu to zauważyłem i znalazłem tutaj że to te broki i faktycznie 1 wypadł. Zaspawałem na amen te 4 i przy okazji zerknąłem na wałek to krzywki wydają się okej żadnych przebarwień aczkolwiek po 2 minutach na wolnych obrotach potrafi zadudnić i wtedy trzeba lekko dodać gazu do 2tys i ustępuje od razu. Wydaję mi się że po prostu któraś szklanka na mniejszym ciśnieniu oleju ma większy luz i jak się depnie to od razu go kasuje. Szkoda że nie można zerknąć na panewki czy też na szklanki bez zwalania pół auta ale póki ma moc nie ma co się tym przejmować a jak stuknie 400 tys to wymienię wałek panewki szklanki i tak, więc bez znaczenia. Olej leje 5w40 motula z tą normą więc chyba lepszego na te wałki nie ma lecz nie wiem co tam lał wcześniej niemiec. Edytowane 23 Lutego 2021 przez bangel
soften Opublikowano 25 Lutego 2021 Opublikowano 25 Lutego 2021 (edytowane) Cześć mi mechanik wymieni jakieś 3 miesiące temu wałek szklanki, uszczelnienie na PD itd. Zimą pojawił się problem przy odpalaniu uruchamia się odpala na 4 i za chwilę obroty schodzą i chodzi na 3 telepie autem i dymi tak z 10 sekund po czym wejdzie na 4 i zaczyna równo pracować ale mocno dymi przez jakiś czas po czym jak silnik pochodzi z 5 minut dym znika. Zdjąłem dzisiaj pokrywę aby zerknąć pod nią i zerknijcie na popychacz najbliżej rozrządu styka się z wałkiem prawie, nie widać na razie na wałku otarcia na trzecim jak widać jest duża szczelina ale czy też tak macie czy tu coś jest źle złożone ? dźwigienki popychaczy są takie same długości itd ? może zamienił miejscami czy co ? Jak możecie dajcie info jak u was to wygląda dzięki. Edytowane 25 Lutego 2021 przez soften
nadybek Opublikowano 27 Lutego 2021 Opublikowano 27 Lutego 2021 Jak teraz nie ociera to nie zacznie za x kilometrow. Taki walek po prostu. Nie ma sie co martwic. Mogles zerknac tylko co z brokami na walkach dzwigienek.
Derbi013 Opublikowano 6 Kwietnia 2021 Opublikowano 6 Kwietnia 2021 witam, jestem na etapie wymiany wałka ,uszczelnień PD nowego rozrządu , ma ktoś jakis schemat co po kolei i jakim momentem się powinno dokręcać?? mój wałek wytarty na 3 krzywkach w jednej szklance wywaliło dziure
ŁukaszPłock Opublikowano 12 Czerwca 2021 Opublikowano 12 Czerwca 2021 Wałek febi po 30 tys km, olej co 15tys, dudni bardziej niż przed wymianą z ori. Badziewie
nadybek Opublikowano 12 Czerwca 2021 Opublikowano 12 Czerwca 2021 No ładnie... Broki na miejscu/ zaślepione? Zapomnij o reklamacji. Ja reklamowałem wałek KS ktory miał twardość 30HRC i lipa a nie chce mi się po sądach ganiać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się