Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no właśnie dlatego pytałem czy da się prawidłowe ustawienie rozrządu jakoś zdiagnozować samemu? bo w serwisie gdzie wymieniali mówią że jest ok, chyba ze pojechać do innego?

Opublikowano

A pamietasz ktory to parametr w vcds?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

ja mam vcds-a, co prawda nie ory ale jesli sie da to jak to sprawdzić?

Opublikowano

Odgrzeję trochę temat...ostatnio mechanik powiedział mi, że owszem 180tys pierwsza wymiana ale też zaznaczył, że warto wymieniać co 5-6 lat - czy to prawda czy mit?

Opublikowano

Mam CAGA w Seat Exeo, dzwoniłem niedawno do ASO z tym samym pytaniem i w 3-ech różnych (VW, Seat i kolejne VW) sprawdzali po VIN i mówili, że jedynie na przebieg mam patrzeć.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Mi ostatnio przy wymianie powiedzieli, ze 180tys lub 5 lat.

Opublikowano

Mi też w Audi UK powiedzieli że 180tyś lub 5 lat.

5 lat mi minęło i też się zastanawiam czy robić czy po prostu próbują naciągnąć na tą wymianę aby skosić kasę.

Skoro książka serwisowa tylko mówi o 180tyś. a nic nie wspomina o 5 latach to może tego trzeba się trzymać, z drugiej strony na forach w UK piszą że wymieniają po 120tyś.

Opublikowano

z drugiej strony na forach w UK piszą że wymieniają po 120tyś.
Kto bogatemu zabroni? Można wymi9eniać nawet razem z olejem. :grin:

Ja wymieniem książkowo po 180. Rozrząd był w dużo lepszym stanie niż się spodziewałem. Aż żal było wymieniać. IMHO bez ryzyka dojechałbym do 210 tyś a pewnie i sporo wiecej.

Opublikowano

Witajcie

Jestem właśnie po wymianie rozrządu przy przebiegu 175 tyś km. stan części tz: rolki napinacz oceniam na bardzo dobry a pasek alternatora / dobry/ spokojnie dolatał by do 210 tyś. jak nie więcej co do paska rozrządu miałem małe obiekcje ponieważ widoczne było gołym okiem spękania na pasku wewnątrz oraz z zewnątrz też nie wyglądał najlepiej dodatkowo miał dwa zszycia / oryginalne/ które już się przetarły raczej do 180 tyś by nie wytrzymał .

radzę wymienić wcześniej ! / Po wymianie rozrządu praca silnika taka sama jak na oryginale / ani ciszej ani głośniej/

Opublikowano

smolkers jestes pewien przebiegu? wydocznie masz krecone auto,nie ma mowy zeby zebys przy tym przebiegu mial tak zuzyty pasek,poczytaj doswiadczenia kolegow,przy terminowej wymianie paski w tych autach sa jak nowe.

Opublikowano

widoczne było gołym okiem spękania na pasku wewnątrz oraz z zewnątrz też nie wyglądał najlepiej dodatkowo miał dwa zszycia / oryginalne/ które już się przetarły raczej do 180 tyś by nie wytrzymał .
Dziwna sprawa. Znasz historię serwisową tego auta? Może zrzucano rozrzad przy okazji innych prac i założono pasek odwrotnie. U mnie pasek wyglądał po 180 tyś jakby miał spoko jeszcze z 50 tyś nakręcić. Rolki ciche, pompa sucha. Nie miałem żadnych zastrzeżeń.
Opublikowano (edytowane)

smolkers jestes pewien przebiegu? wydocznie masz krecone auto,nie ma mowy zeby zebys przy tym przebiegu mial tak zuzyty pasek,poczytaj doswiadczenia kolegow,przy terminowej wymianie paski w tych autach sa jak nowe.

a ty co wrozbita jestes ? kazde auto jest eksploatowane w roznych warunkach i to ze u jednego pasek po 180k wyglada ok nie znaczy ze tak samo bedzie w innym, a moze jezdzilo w miescie i bylo odpalane gaszone 50 razy dziennie, moze jezdzilo w warunkach mniej sprzyjajacych w wysokich temperaturach albo w duzej wilgoci ? przeciez to tylko material, wszystko ma prawo sie zuzyc, coz z tego ze producent przewiduje wymiane przy 180k, jak gwarancji daje na max 5 lat lub 150k, myslisz ze jak ci sie urwie pasek przy 160k to ci audi wymieni silnik bo im powiesz ze wymiana powinna byc przy 180k ?

chlopie jakby ktos podchodzil do spraw tak jak ty, bo ktos gdzies cos napisal i tak mial, to jest proszenie sie o klopoty, audi a4 z silnikiem 2.0 tdi to nie statek kosmiczny nasa, wymiana rozrzadu z czesciami kosztuje ok 1200 zł w nieautoryzowanej stacji na ori czesciach, a wylozenie sie rozrzadu lecąc gdzies po trasie z rodziną lub z biznesem to chyba najgorszy scenariusz jaki moze spotkac nowego nabywce.

uzytkownik zrobil bardzo dobrze ze wymienil wczesniej, zdjal obudowe od rozrzadu ktora notabene w 2.0 tdi jest z przodu i mozna szybko zdiagnozowac stan w szczegolnosci rolki napinacza ,zauwazyl usterke wymienil i ma spokój, kupujac auto z 2 reki z przebiegiem bliskim okresowej wymiany odkladamy sprawe na ile, rok ? warto przez ten czas myslec czy pasek strzeli czy nie ? wiekszosc przeciez zamierza pojezdzic autem pewnie z 3-4 lata, wiec zrobi conajmniej 80-100k dieslem, i jaką mu zrobi róznice czy wymieni rozrząd teraz czy za rok ?

Edytowane przez Gość
Opublikowano

myslisz ze jak ci sie urwie pasek przy 160k to ci audi wymieni silnik bo im powiesz ze wymiana powinna byc przy 180k
W Polandii VAG dal by klientowi kopa w 4 litery i wysłał na drzewo. Choć to też zależy od tego komu by ten pasek strzelił bo czasami wiele można ugrać w ramach goodwillu.

W Germanii dealer nie dość że by to naprawił to jeszcze list z przeprosinami i jakieś inne gifty by były. I to nie tylko w Audi. Kuzynce strzelił łańcuch rozrządu w Astrze. Auto było 3 albo 4 letnie wiec po gwarancji. Nikt nie robił problemu z naprawą na koszt firmy.

Paski w Audi sie nie urywają przy 180 tyś nawet jak auto lata na taryfie. Producent tak to określa by każde nawet ciężko eksploatowane auto zrobiło wymagany resurs.

Oczywiście czasami rządzą marketingowcy i bez zmiany konstrukcji silnika wydłuża sie przebiegi między wymianami ale to ma krótkie nogi i zaraz jest o tym głośno, vide silnik 1.616V GM gdzie swego czasu zmieniono okres wymiany rozrządu z 60 na 120 kkm. Po czym cichutko i szybciutko wrócono do poprzedniej wartości przebiegu. :grin: Ale to wyjątki.

Opublikowano

smolkers jestes pewien przebiegu? wydocznie masz krecone auto,nie ma mowy zeby zebys przy tym przebiegu mial tak zuzyty pasek,poczytaj doswiadczenia kolegow,przy terminowej wymianie paski w tych autach sa jak nowe.

Witaj jak najbardziej tak przebieg oryginalny sprawdzałem w kilku miejscach , pasek jest longlife moze i by wytrzymał ale poco mi te nerwy za 1500 zł dla mnie bez roznicy czy wymienie przy 170 czy 200 wole spac spokojnie słuchaj forumowicza execuiter niz potem masz płakac

Opublikowano

Witam, a może ktoś mi powiedzieć ile może kosztować wymiana rozrządu w a4 b8 avant 2.0 tdi 120KM ?


Oczywiście z paskiem i pompą ;)

Opublikowano

800 - 1000zl

Opublikowano

Tajle około 550-700 zł na najlepszych podzespołach( INA + Hepu) Do tego wypada wymienić pasek wielkoklinowy około 50zł :wink:

Opublikowano (edytowane)

właśnie odebrałem z bratem auto bratowej z wymiany rozrządu - CAGA z 2011 roku, polski salon. poradziłem bratu żeby wymienił szybciej. zmienione przy przebiegu 169 tys km. pasek rozrządu wyglądał jeszcze ok, ale pasek od alternatora i jego rolki już podobno były styrane... szef serwisu śmiał się, że przecież wytrzymało ;)

dlatego właśnie ja nie wierzę w te długie rozrządy... w A5 wymieniłem przy 132 tys..

Edytowane przez jedrekx

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...