nethome1 Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 A gdzie jest info że utwardzone? dzwoniłem kiedyś do ASO i taką informację otrzymałem
Siudas Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Ja dzisiaj wymieniałem w swoim B8 2008r 227tys najechane wałek razem z imbusem od FUTURUM, mój po wyciągnięciu okazało się, że miał już spory luz. Dam znać za jakiś czas jak się sprawuje i czy są jakieś problemy.
nethome1 Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 Pytanie czy aby dobrać się do pompy olejowej trzeba zrzucać zawieszenie czy jest swobodny dostęp ?
Kodzak33 Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 (edytowane) Chciałem wrzucić fotki wałka ale coś mi się nie udało. Edytowane 17 Maja 2016 przez Kodzak33
Siudas Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 U mnie mechanik musiał całe zawieszenie zdjąć lub jego część nie jestem pewien Wałek wymieniony wraz z imbusem, stary miał już całkiem całkiem luz wiec wymiana się przydała teraz zobaczymy na ile nowy starczy za kilkadziesiąt kkm sprawdzę jego stan
gr8stuff Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Właśnie nabyłem 2.0 TDI CAGA z przebiegiem 240 000 km i się zastanawiam czy regenreować tą pompę. Siudas masz jakieś zdjęcia jak to było u Ciebie wyrobione?
Rabbi Opublikowano 12 Października 2016 Opublikowano 12 Października 2016 Pany a czy ktokolwiek z was słyszał aby komuś się przekręcił na amen imbus w B8 ? Niektóre sztuki mają już ponad 400tyś i nie słychać nic na ten temat ...
Kodzak33 Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 Niektórzy sieją popylinę, znam warsztat gdzie na życzenie zaczytanych posiadaczy b8 przy przebiegach grubo ponad 250 tys. wymieniali ten imbusik i miał tylko minimalny ślad roboczy. 1
Gość Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 Pytalem mechanika o to i jedyne co mowi nt 2.0 tdi to wrazliwosc pomp CR. Mowi ze wytrzymuja ok 250k a pozniej moze byc problem wiec trzeba zajrzec i zobaczyc czy nie ma opilkow. Ponoc te pompy do 2013 roku mialy feler do czego audi nigdy sie nie przyznalo, ale kupujac nowa w aso jest juz bez wad, cena ok 3900 zl + plukanie baku i przewodow
FUTURUM Opublikowano 24 Października 2016 Opublikowano 24 Października 2016 Pany a czy ktokolwiek z was słyszał aby komuś się przekręcił na amen imbus w B8 ? Niektóre sztuki mają już ponad 400tyś i nie słychać nic na ten temat ... B8 z 2008r zaczynają siadać na napęd wałka.Jeśli ktoś ma ponad 300 kkm na zegarku to warto zerknąć na stan zabieraka i gniazda(Nie straszymy tylko ostrzegamy żeby nie było) Auta z początku 2010 zostawiamy w spokoju do przebiegu ok 500 kkm.
Kodzak33 Opublikowano 19 Listopada 2016 Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Z przykrością muszę powiedzieć, że Diaktronik miał przypadek z 2009 roku w b8 przy przebiegu ponad 260 tys. W wałku balansującym imbus wyrobił gniazdo. W swoim 17 listopada będę zdejmował miskę i przerabiał gniazdo w wałku na imbus 100 mm, przy przebiegu 270 tys. dam znać po zabiegu. Jestem po wymianie wałka rozwierconego na imbus 100mm. W moim gniazdo już było bardzo wycięte, fachowiec co przerabia te pompy mówił że zimą mógłby się obrócić. Po przerobieniu teraz imbus siedzi w wałku z 5cm i tą powierzchnią robi nacisk a nie jak wcześniej 1,5 cm. Przypominam że gniazdo się wycina a nie imbus, a wymiana samego imbusa to porażka. Dodam że trochę roboty jest, ale zawieszenia nie trzeba zwalać. U mnie był silnik odkręcony od poduszek i podniesiony do góry. Dodatkowo magiel odkręcony oraz sprężarka klimy, belka przednia i micha wyszła. Wiadomo że był blokowany rozrząd i do ustawienia pompy trzeba mieć przyrząd czy nastawnik zwał jak zwał, ale wiadomo o co chodzi. To tak z grubsza opisane, cała operacja 5h. Edytowane 19 Listopada 2016 przez Kodzak33
Szkita Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Ja dziś jestem po wymianie imbusa w B8 2.0 tdi, więc co do demontażu zawieszenia to prawda, demontaż wszystkiego włącznie z maglownicą, masakra. Imbus mimo nie największego przebiegu bo 187tys. km potwierdzonego książką i historią w ASO miał już lekki luz, na szczęście poprawili wałek pompy, wbijając tuleje z twardszego materiału, więc tylko imbus + masa roboty
marko777i Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) Ja dziś jestem po wymianie imbusa w B8 2.0 tdi, więc co do demontażu zawieszenia to prawda, demontaż wszystkiego włącznie z maglownicą, masakra. Imbus mimo nie największego przebiegu bo 187tys. km potwierdzonego książką i historią w ASO miał już lekki luz, na szczęście poprawili wałek pompy, wbijając tuleje z twardszego materiału, więc tylko imbus + masa roboty Z tego co wiem w autach od 2010 roku problem napędu pompy oleju jest rozwiązany a Ty mówisz że u Cb było coś nie tak ? Edytowane 23 Listopada 2016 przez marko777i
Szkita Opublikowano 23 Listopada 2016 Opublikowano 23 Listopada 2016 Tak dla świętego spokoju kazałem mechanikowi sprawdzić ten imbus. Przy zamawianiu części, w zasadzie samych pierdoł typu śrubki, nakrętki do montażu quattro, zapytałem gościa w ASO o ten właśnie imbus w napędzie pompy oleju i jak powiedziałem, że mam 187tys km, powiedział że dobrze go sprawdzić bo mieli różne przypadki. W B8 nie jest prosto dojść, żeby go wymienić, mechanik nawet zdemontował całą pompę z auta bo nie podobał mu się luz, ale po wyjęciu na stół okazło się, że jest OK. Konstrukcja jest o tyle zmieniona, że w B8 sa tylko dwie panewki na wałku pompy, kiedyś było podobno 9, a ponadto wałek tak się tam wkłada bez przykręcania, nie do końca potrafię powtórzyć słowa mechanika. Pierwszy raz robił to w B8 2010 rok i też był zdziwiony, że imbus kwalifikuje się do wymiany.
audikrk_ Opublikowano 25 Listopada 2016 Opublikowano 25 Listopada 2016 U mnie dziś mechanik przerabiał pompę oleju i przy 250 tys imbus był mocno objechany, gniazdo w porządku. Generalnie powiedział, że z 40 tys km pewnie by jeszcze objechał, ale z pewnością 300 tys km to maksymalna granica sprawdzenia/wymiany/przeróbki.
FUTURUM Opublikowano 30 Stycznia 2017 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Dnia 23.11.2016 o 21:21, Szkita napisał: Konstrukcja jest o tyle zmieniona, że w B8 sa tylko dwie panewki na wałku pompy, kiedyś było podobno 9, a ponadto wałek tak się tam wkłada bez przykręcania, nie do końca potrafię powtórzyć słowa mechanika. Pierwszy raz robił to w B8 2010 rok i też był zdziwiony, że imbus kwalifikuje się do wymiany. Od listopada 2009r wałek balansowy przenoszący napęd na pompkę olejową zamontowany jest na 2 podporach(4 panewki).Wałek nr 2 do którego dokręcane jest koło zębate posiada 3 podpory (6 panewek). W modułach od 2004 do 2009r wałek balansowy z zabierakiem posiada 3 podpory(6 panewek),drugi 4 podpory(8 panewek).
strazak990 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Czyli panowie jeśłi mam audi a4 b8 2.0 tdi "caga" i najechane 186 tys. to zabierać się za robienie pompy czy jeszcze spokojnie ujadę koło 20 tys. bo pilny wyjazd mam za granicę?? Pytam bo są różne zdania. Dziekuję
Dev Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 10 godzin temu, strazak990 napisał: Czyli panowie jeśłi mam audi a4 b8 2.0 tdi "caga" i najechane 186 tys. to zabierać się za robienie pompy czy jeszcze spokojnie ujadę koło 20 tys. bo pilny wyjazd mam za granicę?? Pytam bo są różne zdania. Dziekuję Na początek sprawdź ciśnienie oliwy.
strazak990 Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 1 minutę temu, Dev napisał: Na początek sprawdź ciśnienie oliwy. VCDS sprawdzę? jeśli tak podpowiesz gdzie co i jak ?? Z góry dziekuję
Dev Opublikowano 3 Maja 2017 Opublikowano 3 Maja 2017 Teraz, strazak990 napisał: VCDS sprawdzę? jeśli tak podpowiesz gdzie co i jak ?? Z góry dziekuję Tylko manometrem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się