Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu od SDI PD do TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na forum passata spora grupa ludzi wkłada do swoich PD wałki rozrządu z SDI PD w celu poprawy dołu. Może ma ktoś jakieś opinie/doświadczenie w tym temacie warto/nie warto?

Opublikowano

SDI pd to są wałki z silników poprzecznych, nie ma sdi wzdłużnych i ten wałek nie podejdzie, podchodzi do passata 1.9 105konnego pd bo on jest poprzeczny. Nie ma sdi wzdłużnych.

Opublikowano

słyszałem że do TDI pasują wałki z 2.0 SDI pd (golf V i caddy), a nr tych wałków to 038 109 101 AE

Opublikowano

Masz GTB1756 po co ci lepszy dół? na niej da się zrobić 380Nm przy 2tys RPM:) a wałek z SDI podejdzie tylko chyba jeszcze nikt nie sprawdził dokładnie jaki ma wpływ na osiągi auta.

Opublikowano

dokładnie i 400Nm nie jest problemem ale nie co przeginać z dołu :decayed:

Opublikowano
Masz GTB1756 po co ci lepszy dół? na niej da się zrobić 380Nm przy 2tys RPM:) a wałek z SDI podejdzie tylko chyba jeszcze nikt nie sprawdził dokładnie jaki ma wpływ na osiągi auta.

zaraz sagon czy tam sajgon przyjdzie i napisze że ma wpływ ale nie pokaze nam wykresu bo nam to nie potrzebne:grin::facepalm:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kreskami sie nie jedzie. Wiec jak nie che wrzucic wykresu to jego sprawa:)

Opublikowano

sajgon jedzie zawsze swoimi mądrościami :facepalm:

Opublikowano

Tak naprawdę to krzywki zaworów są wyższe wiec napełnianie cylindrów się poprawia.

Opublikowano

podpinając się do tematu.

Ostatnio miałem doczynienia z samochodem ( tdi pd ARL), który jeździł normalnie moc miał wszystko OK tylko zaczęły "klepać,cykać" popychacze zaworowe.

po zdjęciu pokrywy okazało się, że wałek wytarty i popychacze "zciorane" tak, że były w nich dziury..

analizując tą sprawę i kwestię wymiany wałka na inny ( z SDI) wydaje mi się, że nie ma to większego sensu. Ponieważ nawet na tak zcioranym wałku i popychaczach auto jeździło ok więc raczej wymiana na inny wałek nie przyniesie oczekiwanej poprawy. - przynajmniej nie w zadowalającym stopniu.

Opublikowano

podpinając się do tematu.

Ostatnio miałem doczynienia z samochodem ( tdi pd ARL), który jeździł normalnie moc miał wszystko OK tylko zaczęły "klepać,cykać" popychacze zaworowe.

po zdjęciu pokrywy okazało się, że wałek wytarty i popychacze "zciorane" tak, że były w nich dziury..

analizując tą sprawę i kwestię wymiany wałka na inny ( z SDI) wydaje mi się, że nie ma to większego sensu. Ponieważ nawet na tak zcioranym wałku i popychaczach auto jeździło ok więc raczej wymiana na inny wałek nie przyniesie oczekiwanej poprawy. - przynajmniej nie w zadowalającym stopniu.

kolego jezdziles na jednym i na drugim walku ze tryskasz madrosciami :facepalm:

Opublikowano

podpinając się do tematu.

Ostatnio miałem doczynienia z samochodem ( tdi pd ARL), który jeździł normalnie moc miał wszystko OK tylko zaczęły "klepać,cykać" popychacze zaworowe.

po zdjęciu pokrywy okazało się, że wałek wytarty i popychacze "zciorane" tak, że były w nich dziury..

analizując tą sprawę i kwestię wymiany wałka na inny ( z SDI) wydaje mi się, że nie ma to większego sensu. Ponieważ nawet na tak zcioranym wałku i popychaczach auto jeździło ok więc raczej wymiana na inny wałek nie przyniesie oczekiwanej poprawy. - przynajmniej nie w zadowalającym stopniu.

kolego jezdziles na jednym i na drugim walku ze tryskasz madrosciami :facepalm:

jeździłem na jednym i drugim wałku... różnicy na pierwszy rzut oka nie było znacznej.

Może nie uściślilem, że wytarte były tylko krzywki i popychacze z zaworów wydechowych.

ssące były ok i pewnie dlatego silnik zachowywał się normalnie. jedyne co mogę dodać to czuć było jakby większą turbo dziurę przy niskim obciążeniu pozatym ok.

Opublikowano

rozymiem ze ten arl to seria byl ;)

ja teraz tez mam walek z sdi w asz i powiem ze na gtb22 jest spoko nie tracac na dole gora sie poprawila a zobaczymy co wyjdzie po korekcie :huh:

Opublikowano

rozymiem ze ten arl to seria byl ;)
po opisie można wnioskować że to seria nie trzymająca serii.
Opublikowano

Witam . Odgrzeje troche kotleta Panowie, kolega VTG twierdzi, że wałki SDI to wałki do silników poprzecznych.  Moj silnik to tdi PD AVF czyli wzdłużny , czyli wałek z SDI PD nie bedzie pasował do mojego AVF? Chciałbym wiedziec czy kolega VTG ma racje.

Opublikowano (edytowane)

Po wymianie wałka na SDI , trzeba robic jakaś korekte w oprogramowaniu? 

Edytowane przez Matt3282
Opublikowano
W dniu 19.09.2017 o 20:28, Matt3282 napisał:

Po wymianie wałka na SDI , trzeba robic jakaś korekte w oprogramowaniu? 

Powinno sie,

 

Słuchajcie Panowie, troche czasu mineło, czy ktoś ma jednoznaczną odpowiedz na wpływ samego wałka.... bo wykresów jest sporo ale przy zmianie wałka, zmieniali tez inne rzeczy i nie wiem jaki naprawde ma wpływ wałek a jaki inne rzeczy...

Opublikowano

U mnie sie montuje własnie taki wałek, ale też z całą graciarnią innych rzeczy, tka wiec wam nie powiem czy przybyło czy nie przybyło:decayed:

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Kowi87 napisał:

U mnie sie montuje własnie taki wałek, ale też z całą graciarnią innych rzeczy, tka wiec wam nie powiem czy przybyło czy nie przybyło:decayed:

Moze w imie nauki zrobisz sam test na wszystkich nowych gratach i starym walku, i nowych gratach i nowym walku... :hi:
Ale wiadomo... rozumiem jak jest, to nie jest takie expressowe...

I rozumiem, ze nie ma chętnych :P

Edytowane przez golden87

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...