Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana dwumasy sprzegła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

45 tys i dwumas z całym sprzęgłem wymieniony na gwarancji.Teraz auto ma 100 tys i zaczynam się bać dziwnych objawów:facepalm:

Opublikowano

tzreba przyznac, dziwaczne dosc ....

Opublikowano

nie obwiniam producentow aut za te padziewne czesci tylko producentow czesci celowo to robia aby miec zbyt w tych czasach nie tylko czesciami aut mozna sobie dupe podetrzec

Opublikowano

A wiecie że przy żywotności koła dwumasowego istotny wpływ ma charakterystyka jazdy a nie producent LUK czy SACHS?.

Ja miałem w B6 270kkm i całe sprzęgło było od nowości, teraz mam prawie 200kkm i zero objawów zużycia.

Nie jezdzić 50km/h na 5 czy 6 biegu, nie ruszać gwałtownie pod góre i przy mocno obciążonym pojezdzie, delikatnie się z nim obchodzić--- ot tyle i będziecie cieszyć się długą żywotnością.

Opublikowano
A wiecie że przy żywotności koła dwumasowego istotny wpływ ma charakterystyka jazdy a nie producent LUK czy SACHS?.

Ja miałem w B6 270kkm i całe sprzęgło było od nowości, teraz mam prawie 200kkm i zero objawów zużycia.

Nie jezdzić 50km/h na 5 czy 6 biegu, nie ruszać gwałtownie pod góre i przy mocno obciążonym pojezdzie, delikatnie się z nim obchodzić--- ot tyle i będziecie cieszyć się długą żywotnością.

Święte słowa casavio :) Dorzuciłbym jeszcze wysprzęglanie stojąc na światłach. Długo mojej żonce musiałem o tym przypominać ale wkońcu zauważyłem prawidłowe reakcje.

Opublikowano

Macie rację, styl jazdy to podstawa :wink:

Opublikowano

Witam, mam pytanie do osób które orientują się w temacie. Niedługo czeka mnie wymiana koła dwumasowego, chciałbym wiedzieć jakie są koszty wymiany tego elementu? Chodzi mi o cały zestaw, czyli koło zamachowe wraz z sprzęgłem włącznie z robocizną. Ile warsztaty biorą za wymianę? Czy warto kupować części na własną rękę?

Pozdrawiam

Opublikowano

kupowalem czesci na wlasna reke, wymiana tydzien temu zestaw kolo, tarcza sprzegla,docisk,lozysko oporowe oraz wysprzeglik wszystko SACHS cena 2700 zl :))))) robocizna u mnie od 500 do 600 zl :)))))

Opublikowano

a ja mam pytanko czy to bedzie dwumas czy jakies lozyska w czasie jazdy czasem czuje drgania pedału gazu najbardziej przy 4 biegu mial ktos takie problemy

Opublikowano

jak pada dwumasa to drgania sa na pedale sprzegla, chyba ze przenosi ci sie na bude to wtedy faktycznie moze i inne padaly drza, pomijajac wszystko dlatego nie ma jak to kupic quattro w tipie i wymieniac olej :)

Opublikowano

Dodam swoje 3 grosze. W sobotę skończyłem wymianę ślizgającego się sprzęgła. Auto ma 170 tyś. W planach była też 2masa ale po demontażu okazało sie ,że nie ma sensu tego robić. Została wiec stara z nowym sprzegłem. Auto nie nosiło śladu demontażu skrzyni biegów, w historii serwisowej z ASO też nic nie ma na ten temat wiec zakładam że to fabryczna 2masa.

btw

Tarcza sprzęgła jest minimalnie zużyta. Nie mogła odpowiadać za uślizgi. Przyczyna zatem musiał być puszczający docisk.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

wiyam, objawy dwumasy to szarpie na 1 i 2 biegu oraz telepie autem przy gaszeniu mozna uslyszec pojedyncze stuki wciskajac i puszczajac sprzeglo, pozdrawiam

Opublikowano

Witam :) I czarne chmury zawisły nade mną :/ wsiadłem dzisiaj do auta naciskam sprzęgło i po minimalnym wciśnięciu słyszę dziwny dzwięk jak wcisne mcniej jest cisza , auto zbiera sie normalnie nic nie trzesie wszystko w normie....czy to dwumas ??

Opublikowano

to raczej łożysko wysprzęglające warte ze 150 złotych. Tak czy inaczej skrzynia do zrzucenia a to sporo pracy. Skrzynia ciężka jak cholera bo jest zblokowana z 2masą sprzęgłem.

Opublikowano

Witam ja kiedy kupiłem moje audi po tygodniu zaobserwowałem podrygi auta co jakies kilka sek. pojechałem do Aso stwierdzili ze to dwumas.Wymienili razem ze sprzeglem.Plus taki ze mam 12miesieczna gwarancje na auto i obieło się bez kosztów z mojej strony.Auto mam z powrotem sprzęgło chodzi miękko ale drgania nadal sa mniejsze ale sa.Co to może być aha mam cieknący ERG

---------- Post dopisany at 11:46 ---------- Poprzedni post napisany at 11:43 ----------

Egr

Opublikowano

No i mnie w końcu (210 tkm) dopadła dwumasa:wink: 4 koła nie moje (cały komplet z robocizną):decayed:ale na razie pracuje ładnie, przy okazji wyszło coś jeszcze, podobno pompa wtryskowa (wysokiego ciśnienia) już na umarciu :facepalm: kuźwa, zawsze coś.....

Opublikowano

Nie jestes sam :)) w piatek wymiana 2mas ze sprzeglem a do tego czas na rozrzad bo zbliżam sie do 180000 :/ koszt 5000tys :)) boli bardzo :((

Opublikowano

mnie to wyszlo z rozrzadem 4500 zl

Opublikowano

Kupiłem auto z podobnym objawem i świadomością, że dwumas prawdopodobnie do zrobienia. Auto miało w tamtym momencie 217kkm nalatane. Objaw był taki, że po wciśnieciu i przytrzymaniu sprzęgła słychać było coraz mocniejszy szum - tak jak by trzeć tarczami o siebie.

W serwisie okazało się, że kilka łożysk w skrzyni było do wymiany + profilaktycznie wymienili łożysko w dwumasie bo za jakiś czas i tak by tego wymagało :) Koszt z robocizną zamknął się w okolicy 1,5k pln - nie pamiętam dokładnej kwoty.

Jeżeli faktycznie wymieniali Ci łożyska w skrzyni biegów, to zostałeś naciągnięty na niepotrzebny wydatek, bo jak wciśniesz sprzęgło to części składowe skrzyni biegów przestają się obracać i nie ma co szumieć :decayed:

A przy wciśniętym sprzęgle zaczyna właśnie pracować łożysko igiełkowe wałka sprzęgłowego i łożysko wyciskowe sprężyny tależowej i to tylko one mogą właśnie szumieć przy wciśniętym pedale sprzęgła :decayed:

---------- Post dopisany at 10:25 ---------- Poprzedni post napisany at 10:03 ----------

Dodam swoje 3 grosze. W sobotę skończyłem wymianę ślizgającego się sprzęgła. Auto ma 170 tyś. W planach była też 2masa ale po demontażu okazało sie ,że nie ma sensu tego robić. Została wiec stara z nowym sprzegłem. Auto nie nosiło śladu demontażu skrzyni biegów, w historii serwisowej z ASO też nic nie ma na ten temat wiec zakładam że to fabryczna 2masa.

btw

Tarcza sprzęgła jest minimalnie zużyta. Nie mogła odpowiadać za uślizgi. Przyczyna zatem musiał być puszczający docisk.

Podejżewam że twoje wnioski nie muszą być do końca prawidłowe, co prawda jeżdżę B7 z motorem BPW, pierwsze obiawy ślizgającego śię sprzęgła miałem pięć lat temu, przy przebiegu ok 60 kkm, zakupiłem wtedy okazyjnie kompetny dwumas z tarczą i dociskiem i szykowałem się do wymiany....

Ale przez przypadek sprzęgło zostało trochę przypalone ( wyciąganie ciężarówki z zaśnieżonego parkingu :decayed: ) i tu zonk, jak ostygło to sprzęgło przestało się ślizgać :whistling:

Przez te następne pięć latek sytuacja ze ślizgającym się sprzęgłem powtórzyła się kilka razy i celowe przypalenie zawsze przywracało jego pracę do normalności :decayed:

Obecnie na blacie prawie 150 kkm, a nowy komplet już lekko przyrdzewiał w garażu :grin:

Wniosek z tego taki, że tarcza sprzęgłowa podczas delikatnego użytkowania poleruje się na tyle, że spada znacznie jej współczynnik tarcia, a jej przypalenie przywaraca go z powrotem :naughty:

Tak że nie macie nic do stracenia jeżeli sprzęgło się ślizga, przypalić , jak nie pomoże to i tak go wymienicie:whistling:

Opublikowano
Nie jestes sam :)) w piatek wymiana 2mas ze sprzeglem a do tego czas na rozrzad bo zbliżam sie do 180000 :/ koszt 5000tys :)) boli bardzo :((

5 koła ładna sumka w serwisie audi taka cena tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...