miodzio Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 45 tys i dwumas z całym sprzęgłem wymieniony na gwarancji.Teraz auto ma 100 tys i zaczynam się bać dziwnych objawów:facepalm:
lukas309 Opublikowano 13 Lutego 2014 Opublikowano 13 Lutego 2014 nie obwiniam producentow aut za te padziewne czesci tylko producentow czesci celowo to robia aby miec zbyt w tych czasach nie tylko czesciami aut mozna sobie dupe podetrzec
casavio Opublikowano 14 Lutego 2014 Opublikowano 14 Lutego 2014 A wiecie że przy żywotności koła dwumasowego istotny wpływ ma charakterystyka jazdy a nie producent LUK czy SACHS?. Ja miałem w B6 270kkm i całe sprzęgło było od nowości, teraz mam prawie 200kkm i zero objawów zużycia. Nie jezdzić 50km/h na 5 czy 6 biegu, nie ruszać gwałtownie pod góre i przy mocno obciążonym pojezdzie, delikatnie się z nim obchodzić--- ot tyle i będziecie cieszyć się długą żywotnością.
martinom17 Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 A wiecie że przy żywotności koła dwumasowego istotny wpływ ma charakterystyka jazdy a nie producent LUK czy SACHS?.Ja miałem w B6 270kkm i całe sprzęgło było od nowości, teraz mam prawie 200kkm i zero objawów zużycia. Nie jezdzić 50km/h na 5 czy 6 biegu, nie ruszać gwałtownie pod góre i przy mocno obciążonym pojezdzie, delikatnie się z nim obchodzić--- ot tyle i będziecie cieszyć się długą żywotnością. Święte słowa casavio Dorzuciłbym jeszcze wysprzęglanie stojąc na światłach. Długo mojej żonce musiałem o tym przypominać ale wkońcu zauważyłem prawidłowe reakcje.
proximpuh Opublikowano 15 Lutego 2014 Opublikowano 15 Lutego 2014 Macie rację, styl jazdy to podstawa
wojtaz666 Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 Witam, mam pytanie do osób które orientują się w temacie. Niedługo czeka mnie wymiana koła dwumasowego, chciałbym wiedzieć jakie są koszty wymiany tego elementu? Chodzi mi o cały zestaw, czyli koło zamachowe wraz z sprzęgłem włącznie z robocizną. Ile warsztaty biorą za wymianę? Czy warto kupować części na własną rękę? Pozdrawiam
lukas309 Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 kupowalem czesci na wlasna reke, wymiana tydzien temu zestaw kolo, tarcza sprzegla,docisk,lozysko oporowe oraz wysprzeglik wszystko SACHS cena 2700 zl )))) robocizna u mnie od 500 do 600 zl ))))
pepery1 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 a ja mam pytanko czy to bedzie dwumas czy jakies lozyska w czasie jazdy czasem czuje drgania pedału gazu najbardziej przy 4 biegu mial ktos takie problemy
HeresR32 Opublikowano 21 Lutego 2014 Opublikowano 21 Lutego 2014 jak pada dwumasa to drgania sa na pedale sprzegla, chyba ze przenosi ci sie na bude to wtedy faktycznie moze i inne padaly drza, pomijajac wszystko dlatego nie ma jak to kupic quattro w tipie i wymieniac olej
zbigor Opublikowano 25 Lutego 2014 Opublikowano 25 Lutego 2014 Dodam swoje 3 grosze. W sobotę skończyłem wymianę ślizgającego się sprzęgła. Auto ma 170 tyś. W planach była też 2masa ale po demontażu okazało sie ,że nie ma sensu tego robić. Została wiec stara z nowym sprzegłem. Auto nie nosiło śladu demontażu skrzyni biegów, w historii serwisowej z ASO też nic nie ma na ten temat wiec zakładam że to fabryczna 2masa. btw Tarcza sprzęgła jest minimalnie zużyta. Nie mogła odpowiadać za uślizgi. Przyczyna zatem musiał być puszczający docisk. 1
mikael se Opublikowano 26 Lutego 2014 Opublikowano 26 Lutego 2014 wiyam, objawy dwumasy to szarpie na 1 i 2 biegu oraz telepie autem przy gaszeniu mozna uslyszec pojedyncze stuki wciskajac i puszczajac sprzeglo, pozdrawiam
orzeszek75 Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 Witam I czarne chmury zawisły nade mną :/ wsiadłem dzisiaj do auta naciskam sprzęgło i po minimalnym wciśnięciu słyszę dziwny dzwięk jak wcisne mcniej jest cisza , auto zbiera sie normalnie nic nie trzesie wszystko w normie....czy to dwumas ??
zbigor Opublikowano 12 Marca 2014 Opublikowano 12 Marca 2014 to raczej łożysko wysprzęglające warte ze 150 złotych. Tak czy inaczej skrzynia do zrzucenia a to sporo pracy. Skrzynia ciężka jak cholera bo jest zblokowana z 2masą sprzęgłem.
wilkucypr Opublikowano 15 Marca 2014 Opublikowano 15 Marca 2014 Witam ja kiedy kupiłem moje audi po tygodniu zaobserwowałem podrygi auta co jakies kilka sek. pojechałem do Aso stwierdzili ze to dwumas.Wymienili razem ze sprzeglem.Plus taki ze mam 12miesieczna gwarancje na auto i obieło się bez kosztów z mojej strony.Auto mam z powrotem sprzęgło chodzi miękko ale drgania nadal sa mniejsze ale sa.Co to może być aha mam cieknący ERG ---------- Post dopisany at 11:46 ---------- Poprzedni post napisany at 11:43 ---------- Egr
proximpuh Opublikowano 16 Marca 2014 Opublikowano 16 Marca 2014 No i mnie w końcu (210 tkm) dopadła dwumasa:wink: 4 koła nie moje (cały komplet z robocizną):decayed:ale na razie pracuje ładnie, przy okazji wyszło coś jeszcze, podobno pompa wtryskowa (wysokiego ciśnienia) już na umarciu kuźwa, zawsze coś.....
orzeszek75 Opublikowano 17 Marca 2014 Opublikowano 17 Marca 2014 Nie jestes sam ) w piatek wymiana 2mas ze sprzeglem a do tego czas na rozrzad bo zbliżam sie do 180000 :/ koszt 5000tys ) boli bardzo (
piotrsob1 Opublikowano 22 Marca 2014 Opublikowano 22 Marca 2014 Kupiłem auto z podobnym objawem i świadomością, że dwumas prawdopodobnie do zrobienia. Auto miało w tamtym momencie 217kkm nalatane. Objaw był taki, że po wciśnieciu i przytrzymaniu sprzęgła słychać było coraz mocniejszy szum - tak jak by trzeć tarczami o siebie. W serwisie okazało się, że kilka łożysk w skrzyni było do wymiany + profilaktycznie wymienili łożysko w dwumasie bo za jakiś czas i tak by tego wymagało Koszt z robocizną zamknął się w okolicy 1,5k pln - nie pamiętam dokładnej kwoty. Jeżeli faktycznie wymieniali Ci łożyska w skrzyni biegów, to zostałeś naciągnięty na niepotrzebny wydatek, bo jak wciśniesz sprzęgło to części składowe skrzyni biegów przestają się obracać i nie ma co szumieć A przy wciśniętym sprzęgle zaczyna właśnie pracować łożysko igiełkowe wałka sprzęgłowego i łożysko wyciskowe sprężyny tależowej i to tylko one mogą właśnie szumieć przy wciśniętym pedale sprzęgła ---------- Post dopisany at 10:25 ---------- Poprzedni post napisany at 10:03 ---------- Dodam swoje 3 grosze. W sobotę skończyłem wymianę ślizgającego się sprzęgła. Auto ma 170 tyś. W planach była też 2masa ale po demontażu okazało sie ,że nie ma sensu tego robić. Została wiec stara z nowym sprzegłem. Auto nie nosiło śladu demontażu skrzyni biegów, w historii serwisowej z ASO też nic nie ma na ten temat wiec zakładam że to fabryczna 2masa. btw Tarcza sprzęgła jest minimalnie zużyta. Nie mogła odpowiadać za uślizgi. Przyczyna zatem musiał być puszczający docisk. Podejżewam że twoje wnioski nie muszą być do końca prawidłowe, co prawda jeżdżę B7 z motorem BPW, pierwsze obiawy ślizgającego śię sprzęgła miałem pięć lat temu, przy przebiegu ok 60 kkm, zakupiłem wtedy okazyjnie kompetny dwumas z tarczą i dociskiem i szykowałem się do wymiany.... Ale przez przypadek sprzęgło zostało trochę przypalone ( wyciąganie ciężarówki z zaśnieżonego parkingu ) i tu zonk, jak ostygło to sprzęgło przestało się ślizgać Przez te następne pięć latek sytuacja ze ślizgającym się sprzęgłem powtórzyła się kilka razy i celowe przypalenie zawsze przywracało jego pracę do normalności Obecnie na blacie prawie 150 kkm, a nowy komplet już lekko przyrdzewiał w garażu Wniosek z tego taki, że tarcza sprzęgłowa podczas delikatnego użytkowania poleruje się na tyle, że spada znacznie jej współczynnik tarcia, a jej przypalenie przywaraca go z powrotem Tak że nie macie nic do stracenia jeżeli sprzęgło się ślizga, przypalić , jak nie pomoże to i tak go wymienicie:whistling:
Duch^ Opublikowano 22 Marca 2014 Opublikowano 22 Marca 2014 Nie jestes sam ) w piatek wymiana 2mas ze sprzeglem a do tego czas na rozrzad bo zbliżam sie do 180000 :/ koszt 5000tys ) boli bardzo ( 5 koła ładna sumka w serwisie audi taka cena tak?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się