Skocz do zawartości
IGNOROWANY

TorSen na tylną oś, robim terenufffkie...


Dev

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, namiar na ten temat i kolegę Devastation dał mi kolega z forum vwgolf. Proszę o pomoc. Otóż szukam wykazu wszystkich skrzyń biegów quattro jakie występowały w samochodach Audi łącznie z ich przełożeniami na poszczególnych biegach oraz podobnych informacji na temat tylnych dyferencjałów.

Chcę dokonać pewnej przeróbki w swoim samochodzie. Chodzi o złączenie silnika 1,9 tdi ze skrzynią Quattro z odłączonym przednim napędem oraz spięcie tego ze sztywnym mostem napędowym innego samochodu. Chcę dobrać odpowiednio skrzynię biegów oraz przełożenie dyferencjału. Niestety PW do Pana wysłać się nie da.

Jeśli posiada Pan takie dane, albo wie gdzie ich szukać, byłbym wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam, Sebek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co potrzebujesz znajdziesz w ETCE.

Sa oznaczenia skrzyń, przelozenia główne i przełożenia poszczególnych biegów.

Jezeli chcesz miec tylko tylny napęd to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi....

---------- Post dopisany at 08:08 ---------- Poprzedni post napisany at 08:07 ----------

Wrzuć ten link z forum golfa, chętnie poczytam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum golfa też nie ma opisu, bo to zupełnie inny samochód (taka moja zabawka). A o co mi chodzi. Otóż do tej pory latałem na silniku benzynowym + 5 biegowa skrzynia o przełożeniu 5 biegu bodaj 0,87 i most 4,8. Problem jest taki, że 100 km/h osiągam przy około 3000 obr a na trasie latam 130-160 więc jest okropnie głośno.. Samochodem robię głównie trasy i to długie (potrafię w 2 tygodnie wykręcić 8000km). Samochód zasilany jest LPG i tu jest kolejny problem bo butla zajmuje miejsce a na 45 litrach robię na trasie w porywach 330km. Do tego silnik jest za słaby jak się jedzie w 4-6 osób + około 400kg ekwipunku. Stąd pomysł zastosowania 1,9 tdi bo się zmieści do komory silnika bez zbędnego cięcia budy ( choć tego się nie boję). Spalanie niech i wynosi 8-10 litrów na trasie, to mi nie przeszkadza. Odpada problem LPG, które zatankować w niektórych krajach to wyczyn. Natomiast chcę pozostać z napędem na tył. Stąd pomysł :

- Włożyć 1,9 tdi

- zastosować 6 biegową skrzynię o odpowiednim przełożeniu ze zblokowanym centralnym mechanizmem różnicowym i odpiętymi przednimi półosiami ( w moim samochodzie silnik musi siedzieć wzdłużnie stąd taka kombinacja)

- dobrać odpowiedni sztywny most na resorach z innego samochodu

O tym, że w Etce takie dane znajdę, to wiem, tyle że strasznie kłopotliwe jest porównywanie skrzyń z różnych Audi ( bo nie ograniczam się tutaj tylko do A4, chodzi o wszystkie quattro jakie wychodziły na przestrzeni lat) i to samo tyczy się dyferencjałów. Kiedyś na forum Golfa udało mi się znaleźć spis wszystkich skrzyń jakie w Golfach występowały na przestrzeni lat. Były też tam podane średnice sprzęgieł i wszystkie inne dane. Stąd moja nadzieja, że do aut Audi też coś takiego istnieje.

Co do spięcia skrzyni "byle jakiej" z tym silnikiem, to dla mnie nie problem. Odpowiednia modyfikacja dzwonu, ewentualnie płyta zmieniająca rozstaw śrub i po temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwon do mnie po południu, będę miał czas to pogadamy

---------- Post dopisany at 08:37 ---------- Poprzedni post napisany at 08:36 ----------

Chodziło mi w link odnosnie Torsena na forum golfa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, na forum Golfa to było w kąciku posiadaczy MK4. Rzuciłem pytanie o taki wykaz i jeśli mnie pamięć nie myli kolega Feniks ( nie wiem czy tu ma też takiego nicka) podrzucił mi ten temat i kazał do Pana zagadać. Tyle, że było to już któryś tydzień temu i teraz musiałbym przegrzebać dobrych 70 stron kącika żeby znaleźć tego posta. Przedzwonię gdzieś w okolicy godziny 15,30-16 jak wrócę z pracy.

Edit, udało mi się wyszukać :

Kącik posiadaczy MK4 : Kąciki - Strona 129 - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

załamałem się .... :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Jak to lata !!! :)

Nie ma się co załamywać, na kolcu jedzie :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zalamałem sie ze jedzie tylko ze na 3Torsenach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zalamałem sie ze jedzie tylko ze na 3Torsenach...

Na tył do upalania wolałbym mieć LSD albo blokadę 100%, na drogę bez upalania torsen :naughty: ale narazie seryjne Q też wystarcza i do tego i do tego :decayed: Tak czy tak bez kolców to i tak by nie poszalał w takich warunkach, podobne były w piątek na Miedziance :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dłuzej polatałem swoim w końcu i odczucia takie że na śliskiej nawierzchni auto zachowuje sie jak tył naped, bardzo szybko obraca/stawia bokiem, czasem to irytuje, ale na krzyżówkach jak da sie po garach to stawia bokiem i prostuje elegancko

Bardzo łątwo nim teraz bączka wykręcic o mniejszym zasiegu niz w seryjnym Quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo łątwo nim teraz bączka wykręcic o mniejszym zasiegu niz w seryjnym Quattro

To normalne akurat z tym że w dalszym ciągu zastanawiam się co macie na myśli że się prostuje bo to akurat nie logiczne jest dla szpery chociaż możliwe prędzej dla torsena niż jakiejkolwiek innej. Przydałby się jakiś filmik :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas slizgania bokiem auto jest bardziej przewidywalne i o wiele łatwiej wyprowadzic auto z poślizgu. Podejrzewam że jest to spowodowane lepszą przyczepnoscią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że jak wylatuje bokiem z zakrętu to juz nie ma tego hmajtnięcia w drugą strone, to porpstu trzeba sie tym przyejechać by zrozumieć:wink: auto wraca na tor jazdy, a jak było seryjne rozwiązanie to auto tańczyło:whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu tyl pcha cale auto bardziej rownomiernie i samo jak gdyby tlumi ta sile odsrodkowa/kontre... pograjcie sobie w gry komputerowe (te lepsze) w niektorych ladnie to widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że jak wylatuje bokiem z zakrętu to juz nie ma tego hmajtnięcia w drugą strone, to porpstu trzeba sie tym przyejechać by zrozumieć:wink: auto wraca na tor jazdy, a jak było seryjne rozwiązanie to auto tańczyło:whistling:

Wniosek z tego że torsen szybko reaguje na zmianę przyczepności pod kołami :decayed: W BRZ (też ma torsena z tyłu) nie jest to aż tak wyczuwalne ale to tylko RWD. Tego "hmajtnięcia" czyli poślizgu z odbicia też by nie było przy otwartym dyfrze czy innym LSD gdyby prostowanie po kontrze nie było spóźnione :wink: Ale czasem fajnie taką rybkę zrobić :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeleciałem cały wątek i ani razu nie widziałem, żeby ktoś pytał się o b7 3.0tdi. Czy mam rozumieć, że w nowszych jest już torsenik? :D ew. jeśli nie to czy ten z quaife podejdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...