Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie korzystając z tematu, przy jakich przebiegach siadały wam napinacze ? U mnie był wymieniany przy 178 to normalny przebieg czy raczej auto dostało po tyłku.

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Masz skręcony licznik ewentualnie auto było użytkowane w niewłaściwy sposób i/lub na niewłaściwym oleju. 

Przypadki silników co mają ponad 300kkm i nadal jeżdżą były już wiele razy opisywane. Sam osobiście znam kilka takich.

Opublikowano

Jeszcze jest opcja, że bardzo rzadko wymieniano olej.

Opublikowano

Witam Panowie podpowie ktoś co tu może być nie tak w 93 te skoki -1, -5, - 2 i tak w koło, dodam że rozrząd był zmieniany z 8 tys temu napinacz i łańcuch nie.

LOG-01-090-091-093.csv

Opublikowano

W 90 też masz źle, bo powinno oscylować wokół -1,0. Napinacz/łańcuch albo coś z czujnikiem wałka i sprawdź czy nie masz luźnego paska rozrządu.

Opublikowano

no wszędzie skacze:(

Opublikowano
23 minuty temu, przem8 napisał:

W 90 też masz źle, bo powinno oscylować wokół -1,0. Napinacz/łańcuch albo coś z czujnikiem wałka i sprawdź czy nie masz luźnego paska rozrządu.

Wprawdzie mam 1.8 bez turbo ale też mam skoki na odczycie położenia walka ssącego 1,2..... do - 5 nawet. 

Morelo u Ciebie też skacze a masz może przy tym tak jakby silnik Ci przerywał bo u mnie właśnie tak się dzieje a wszystko już było sprawdzone i jest ok??? Tak sobie myślę czy ten napinacz może to powodować?! 

Opublikowano
9 minut temu, Busiek100 napisał:

Morelo u Ciebie też skacze a masz może przy tym tak jakby silnik Ci przerywał bo u mnie właśnie tak się dzieje a wszystko już było sprawdzone i jest ok??? Tak sobie myślę czy ten napinacz może to powodować?! 

nic nie przerywa na 240KM idzie do odcinki bez zająknięcia:)

Opublikowano

Ale mi chodziło o bieg jałowy? 

Opublikowano

Nic nie przerywa nawet na jałowym:)

Opublikowano

Ok dzięki za info. Bo u mnie właśnie przerywa na jałowym. I mam napinacz teoretycznie do wymiany i tak sobie myślałem czy może to jest przyczyną tego przerywania. Ale chyba widzę że jednak nie. A już nie mam pomysłów na sprawdzenia???

Opublikowano

Kuwa chyba i u mnie się zaczęło. W 93 sztywne 1 czasami 2,ale w 91 i 91 jak lekko wcisnę to do 20 dochodzi. Na luzie - 1 i jak depnę to podobnie, ale czasami 22 ?

Opublikowano

Przeciez to normalne, do 20-22 przestawia sie faza gdy fazator zaczyna dzialac :)  w 93 ma byc sztywno 

Opublikowano

Hmm a już się wystraszyłem. To w 93 mam 1 czasami 2. Uff dzięki soul

Opublikowano

Wrzucam prt sc z manuala do silnika 1.8 92KW 125KM. Grupa 25 oraz swojego loga statycznego z tej grupy.Co o tym sądzicie.

Napinacz + łańcuch do wymiany????

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Grupa 25.jpg

Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.01.2020 o 11:21, ares33 napisał:

Witam serdecznie 

Mam pytanie , szykuje się wymiana napinacza i teraz pytanie mechanik polecił mi zestaw SWAGA bo wiadomo że oryginał kosztuje nie mało. Tylko tu w temacie przewinęło, że komuś ten Swag przecieklal więc mam dylemat czy warto SWAGA czy były to pojedyncze przypadki czy  może coś innego. Moze ktos jezdzi na Swagu i jest dobrze ?

P.S. Mechanik twierdzi że łańcuchy się raczej nie naciągają i można wymienić sam napinacz .

Dziękuję 

 

Witaj. 

Mi ori napinacz wytrzymał 256 k ( przebieg prawdziwy, mam oryginalną książkę serwisową, lecz auto za granicą jeździło w trybie long-life, co mogło przyczynić się do szybszego zużycia napinacza)
Teraz mam napinacz z wtyczką ze SWAG'A + nowy łańcuch. 
Póki co zrobiłem na tym zestawie 12k. Przecieków nie zauważyłem ( odpukać ), na zimnym silniku nawet po 5-6 dniach nie odpalania jest maksymalnie 1 sekundowe niezbyt głośne grzechotanie - fabryka dopuszcza bodajże do 3 sekund z tego co pamiętam. 

Po 1 nocy brak grzechotania.
 

Edytowane przez michall51
Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.01.2020 o 11:59, lutnik napisał:

Panowie korzystając z tematu, przy jakich przebiegach siadały wam napinacze ? U mnie był wymieniany przy 178 to normalny przebieg czy raczej auto dostało po tyłku.

 

I "u mnie" też przy podobnym przebiegu jak wynika z moich notatek był wymieniony prze zemnie. I niczego nie miałem "kręcone" bo znam dokładną historię auta. 

Edytowane przez Wylye
Opublikowano

U mnie 346 tyś. i teoretycznie wszystko jest ok, wymieniam z łańcuchem przy okazji robienia rozrządu.

Opublikowano (edytowane)

Auto b5 1.8 PB+LPG 92kW, rok 1998 (22lata) NALATANE ,, niby''215tys km. Gaz ma 3 lata, rocznie robione około 10tys.km,glownie miasto. Pomiar sprężania na cylindrach:
1-8.5bara
2-8.5bara
3-8.4bara
4-8.4bara
Autodata dla tego konkretnego modelu podaje 10.3 bara.
Co o tym sądzicie????

Mam do wymiany napinacz i tak se myślę czy to napinacz niedomagający może być przyczyną słabego napełniania cylindrów i przez to słabą kompresję??? 

A wrzucam jeszcze zdjęcia swiec

IMG_20200131_131341.jpg

IMG_20200131_131155.jpg

IMG_20200131_131035.jpg

IMG_20200131_130335.jpg

Edytowane przez Busiek100
Opublikowano

Stan napinacza nie ma nic wspólnego z osiąganą kompresją. Należało zrobić dwie próby obie z odłączonymi wtryskiwaczami jedna bez oleju druga po wstrzyknięciu do obu cylindrów tej samej precyzyjnie ilości oleju (np po 2 mil.) Wiedziałbyś wówczas czy winne są pierścienie czy głowica.

Te świece które zaprezentowałeś - po ponownym montażu działają? Bo "tortura" którą im zastosowałeś zakręcając je w imadle za część ceramiczną - mogła je zabić... Ceramika jest krucha jak szkło, nawet małe naprężenie statyczne (jak na foto) lub dynamiczne - spowoduje widoczne lub niewidoczne pęknięcie. Jest to jednoznaczne z tzw "przebiciem" w świecy.

Po za tym zamieszczenie tych fotek niczego nie wnosi, pokazane świece 3 elektrodowe (jeżeli są właściwe wg producenta) wyglądają jakby miały "za ubogo" wg mnie.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...