Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Z jakim momentem dokręcać śruby w kołach?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

posmarowałem miedzianym piasty ,bo po ostatniej zimie ściągaczem koła musiałem ściągać,koła dokręcam z wyczuciem

Opublikowano

Ja niewiem jak to jest ja sruby dokrecam na czucie, sruby zawsze przy wymianie kol przejade szczotka druciana piasty itp. przesmaruje zwykla smira i nigdy nie mialem problemow w osobowce z demontazem kol. Ludzie uzywaja jakis smarow miedzianych innych pier**l a potem maja problemy. Zwykla smira i co zmiana kolek zabieg oczyszczajacy szczotka druciana nie trwajacy dluzej niz 1min na kolo i zero problemow.

Opublikowano

śruby w kołach powinny byc skrecane na sucho

ale ja zawsze skręcam na zużyty płyn hamulcowy :grin:

Opublikowano

u mnie od 110-do 130 niuta w zaleznosci jaka sruba

Opublikowano
śruby w kołach powinny byc skrecane na sucho

Piszesz to tak od siebie czy masz jakieś potwierdzenie swoich słów w przeprowadzonych testach ?

Z chęcią przeczytam takowe.

Opublikowano

tutaj akurat nie chodzi o doświadczenie, raczej o materiał z jakiego jest zrobiona śruba i piasta

ważne sa własciwosci poszczególnych elementów

gwint ze smarem o wiele łatwiej jest przeciągnąc jak bez smaru

zauwąz że wiele elementów w aucie jest przykrecane srubami na których nie ma żadnych smarowideł a sie same nie odkrecają i samo odkrecenie nie sprawia żadnych trudnosci

gwint jest samohamowny a smar pogarsza tutaj te własnosci, no chyba że dasz klej

ale nie na każda śrube można go dac, bo pożniej sa problemy z odkreceniem elemntu

nie dalej jak wczoraj wyciągałęm ze swojego sztrucla magiel, na żadnej srubie nie było grama smaru czy kleju, a odkreciły sie bez problemu i tak samo sie powkrecały

Opublikowano

Tak myślałem, że nie na konkretnych testów na temat śrub do kół a dokładniej czy je smarować czy nie.

Więc każdy sposób dobry i każdy wybiera to co mu pasuje.

Odpowiedni smar na pewno nie zaszkodzi.

Opublikowano

[TABLE]

[TD=class: spalte-text] [TABLE=class: cc achtung-rahmen abstand-standard einzug-standard]

[TD=class: achtung-inhalt]ELSA mówi na ten temat coś takiego:

Silnie skorodowane i/lub uszkodzone śruby mocujące koło muszą zostać wymienione.

Jeżeli ponownie użyte zostaną lekko skorodowane śruby mocujące koło, należy je oczyścić w obszarze gniazda kopułkowego i gwintu, a na powierzchnie ślizgowe nanieść pastę Optimol TA -G 052 109 A2- w następujący sposób (wszystkie samochody z wyjątkiem RS 2 i RS 4, typ 8D):

A - Jednoczęściowa śruba mocująca koło. Posmarować cienką warstwą obszar gwintu -2- i gniazdo kopułkowe -1-.

B - Dwuczęściowa śruba mocująca koło. Posmarować cienką warstwą obszar gwintu -3- a także pomiędzy powierzchnią styku łba śruby -6- i pierścieniem kopułkowym -5-. Kopułkowa powierzchnia stykowa -4- od strony koła (obręczy) nie może być smarowana.

[/TD]

[/TABLE]

[/TD]

[TD=class: spalte-pfeil][/TD]

[TD=class: spalte-marg][/TD]

[/TABLE]

A44_0147.jpg

Opublikowano

wszystko w temacie Biszczan ;)

Opublikowano

Jako że przyjaciel jest wulkanizatorem, po konkretnych kursach a nie Edzio samouk, powiedział mi, że karygodne jest smarowanie śrub, nie nie właściwe tylko karygodne, przy dokręcaniu można je zerwać. A wulkanizatorzy dokręcający na maxa pneumatem to też osły. Ty sobie z tym może jakoś poradzisz ale niech twoja żona złapie kapcia i czym to odkręci??

Audi ma 120nm moment dokręcania, po dokręceniu kluczem dynamometrycznym nie powinno się już nic dokręcać bo zwiększy się moment dokręcenia. Właściwie dokręcone śruby powinna odkręcić nawet kobieta, przy użyciu siły ale powinna dać radę.

A smar miedziany używa się tylko na piastę, żeby koło sie nie zapiekło, w żadnym razie na gwint Panowie, (artykułów na ten temat nie mam ale jestem pewny tego co mówię) a jak ktoś chce robić inaczej to sam może mieć problemy, ja się stosuje do tych zasad i nigdy nie miałem problemów z wymianą kół.

Opublikowano
karygodne jest smarowanie śrub, nie nie właściwe tylko karygodne, przy dokręcaniu można je zerwać.

Bzdury,nawet Elsa zaleca smarowanie, czytaj to http://a4-klub.pl/felgi-opony-18/dokrecanie-srub-kolach-306581/index2.html#post3958151

Trzeba nie mieć czucia w łapach lub dokręcać kluczem z przedłużką by zerwać gwint.

Od wielu lat jeszcze mi się to nie zdarzyło.

Opublikowano

Ja od jakiegoś czasu smaruje gwint odrobinką smaru grafitowego, koła jeszcze nigdy nie odpadły ani się nie poluzowały. Przy dokręcaniu na sucho potrafi się tak pozapiekać, że później i tak trzeba na klucz stawać żeby puściło a za chwilę śruby do wymiany :thumbdown:

Opublikowano

ja zawsze 120Nm z odrobinka smaru, miałem jeden przypadek luzowania sie srub, po polakierowaniu felg nie wyczysciłem gniazd srub do gołego aluminium i wtedy sie luzowały

Opublikowano

A mi tak specjaliści dokręcili, że po miesiącu na każdym kole polowe obrotu musiałem ręcznie... A lewe przednie koło kilka mm luzu miało.

Opublikowano
A mi tak specjaliści dokręcili, że po miesiącu na każdym kole polowe obrotu musiałem ręcznie... A lewe przednie koło kilka mm luzu miało.

byłem kiedys na wulkanizacji a tam napis na scianie ,,kierowco, sprawdz dokręcenie kół przed odjazdem z wulkanizacji" :grin: już wiecej tam nie pojechałem, także różnie bywa z tymi specjalistami

Opublikowano

warto przy nich stac "magicy" osobiscie kiedys w kolegi monde nie dokrecili kola tylnego a zegnaja sie i zycza milej drogi :kwasny:

cutuje: a dokrecil Pan z tylu kola .....odp.tak oczywiscie Prosze Pana :decayed:

Opublikowano

szczerze mówiąc wystarczy rękoma dokręcić nie z buta. Po wymianie kół po 1000km dokręcić jeszcze raz bo fela musi się ułożyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...