greg2505 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 posmarowałem miedzianym piasty ,bo po ostatniej zimie ściągaczem koła musiałem ściągać,koła dokręcam z wyczuciem
KrzysiekSPI Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Ja niewiem jak to jest ja sruby dokrecam na czucie, sruby zawsze przy wymianie kol przejade szczotka druciana piasty itp. przesmaruje zwykla smira i nigdy nie mialem problemow w osobowce z demontazem kol. Ludzie uzywaja jakis smarow miedzianych innych pier**l a potem maja problemy. Zwykla smira i co zmiana kolek zabieg oczyszczajacy szczotka druciana nie trwajacy dluzej niz 1min na kolo i zero problemow.
Dev Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 śruby w kołach powinny byc skrecane na sucho ale ja zawsze skręcam na zużyty płyn hamulcowy
15lolo Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 u mnie od 110-do 130 niuta w zaleznosci jaka sruba
Fido Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 śruby w kołach powinny byc skrecane na sucho Piszesz to tak od siebie czy masz jakieś potwierdzenie swoich słów w przeprowadzonych testach ? Z chęcią przeczytam takowe.
Dev Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 tutaj akurat nie chodzi o doświadczenie, raczej o materiał z jakiego jest zrobiona śruba i piasta ważne sa własciwosci poszczególnych elementów gwint ze smarem o wiele łatwiej jest przeciągnąc jak bez smaru zauwąz że wiele elementów w aucie jest przykrecane srubami na których nie ma żadnych smarowideł a sie same nie odkrecają i samo odkrecenie nie sprawia żadnych trudnosci gwint jest samohamowny a smar pogarsza tutaj te własnosci, no chyba że dasz klej ale nie na każda śrube można go dac, bo pożniej sa problemy z odkreceniem elemntu nie dalej jak wczoraj wyciągałęm ze swojego sztrucla magiel, na żadnej srubie nie było grama smaru czy kleju, a odkreciły sie bez problemu i tak samo sie powkrecały
Fido Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Tak myślałem, że nie na konkretnych testów na temat śrub do kół a dokładniej czy je smarować czy nie. Więc każdy sposób dobry i każdy wybiera to co mu pasuje. Odpowiedni smar na pewno nie zaszkodzi.
Biszczan Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 [TABLE] [TD=class: spalte-text] [TABLE=class: cc achtung-rahmen abstand-standard einzug-standard] [TD=class: achtung-inhalt]ELSA mówi na ten temat coś takiego: Silnie skorodowane i/lub uszkodzone śruby mocujące koło muszą zostać wymienione. Jeżeli ponownie użyte zostaną lekko skorodowane śruby mocujące koło, należy je oczyścić w obszarze gniazda kopułkowego i gwintu, a na powierzchnie ślizgowe nanieść pastę Optimol TA -G 052 109 A2- w następujący sposób (wszystkie samochody z wyjątkiem RS 2 i RS 4, typ 8D): A - Jednoczęściowa śruba mocująca koło. Posmarować cienką warstwą obszar gwintu -2- i gniazdo kopułkowe -1-. B - Dwuczęściowa śruba mocująca koło. Posmarować cienką warstwą obszar gwintu -3- a także pomiędzy powierzchnią styku łba śruby -6- i pierścieniem kopułkowym -5-. Kopułkowa powierzchnia stykowa -4- od strony koła (obręczy) nie może być smarowana. [/TD] [/TABLE] [/TD] [TD=class: spalte-pfeil][/TD] [TD=class: spalte-marg][/TD] [/TABLE]
Garet Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Jako że przyjaciel jest wulkanizatorem, po konkretnych kursach a nie Edzio samouk, powiedział mi, że karygodne jest smarowanie śrub, nie nie właściwe tylko karygodne, przy dokręcaniu można je zerwać. A wulkanizatorzy dokręcający na maxa pneumatem to też osły. Ty sobie z tym może jakoś poradzisz ale niech twoja żona złapie kapcia i czym to odkręci?? Audi ma 120nm moment dokręcania, po dokręceniu kluczem dynamometrycznym nie powinno się już nic dokręcać bo zwiększy się moment dokręcenia. Właściwie dokręcone śruby powinna odkręcić nawet kobieta, przy użyciu siły ale powinna dać radę. A smar miedziany używa się tylko na piastę, żeby koło sie nie zapiekło, w żadnym razie na gwint Panowie, (artykułów na ten temat nie mam ale jestem pewny tego co mówię) a jak ktoś chce robić inaczej to sam może mieć problemy, ja się stosuje do tych zasad i nigdy nie miałem problemów z wymianą kół.
Fido Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 karygodne jest smarowanie śrub, nie nie właściwe tylko karygodne, przy dokręcaniu można je zerwać. Bzdury,nawet Elsa zaleca smarowanie, czytaj to http://a4-klub.pl/felgi-opony-18/dokrecanie-srub-kolach-306581/index2.html#post3958151 Trzeba nie mieć czucia w łapach lub dokręcać kluczem z przedłużką by zerwać gwint. Od wielu lat jeszcze mi się to nie zdarzyło.
Marc!n Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Ja od jakiegoś czasu smaruje gwint odrobinką smaru grafitowego, koła jeszcze nigdy nie odpadły ani się nie poluzowały. Przy dokręcaniu na sucho potrafi się tak pozapiekać, że później i tak trzeba na klucz stawać żeby puściło a za chwilę śruby do wymiany
damian81Z Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 ja zawsze 120Nm z odrobinka smaru, miałem jeden przypadek luzowania sie srub, po polakierowaniu felg nie wyczysciłem gniazd srub do gołego aluminium i wtedy sie luzowały
nYgus9928 Opublikowano 5 Stycznia 2014 Opublikowano 5 Stycznia 2014 A mi tak specjaliści dokręcili, że po miesiącu na każdym kole polowe obrotu musiałem ręcznie... A lewe przednie koło kilka mm luzu miało.
damian81Z Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 A mi tak specjaliści dokręcili, że po miesiącu na każdym kole polowe obrotu musiałem ręcznie... A lewe przednie koło kilka mm luzu miało. byłem kiedys na wulkanizacji a tam napis na scianie ,,kierowco, sprawdz dokręcenie kół przed odjazdem z wulkanizacji" już wiecej tam nie pojechałem, także różnie bywa z tymi specjalistami
Frimuś Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 warto przy nich stac "magicy" osobiscie kiedys w kolegi monde nie dokrecili kola tylnego a zegnaja sie i zycza milej drogi cutuje: a dokrecil Pan z tylu kola .....odp.tak oczywiscie Prosze Pana
m3e30 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 szczerze mówiąc wystarczy rękoma dokręcić nie z buta. Po wymianie kół po 1000km dokręcić jeszcze raz bo fela musi się ułożyć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się